Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1139
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Squat VS deadlift

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

There’s a great new study out that looked at the similarities and differences between the squat and deadlift. This study basically addresses what the similarities and differences might mean in terms of your training. Though this research review appears in our current issue, the Journal of Pure Power (JOPP) wanted to share it with the readers of Powerlifting Watch for free so that you may see what was done and discuss it right here in this news piece.

Læs link
http://www.jopp.us/journal/free/5-2_sqdl.pdf

Jeg syntes det var interessant, for man ser netop folk nu til dags, som anbefaler at man dropper DL og bare squater istedet.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Xiva skrev:
There’s a great new study out that looked at the similarities and differences between the squat and deadlift. This study basically addresses what the similarities and differences might mean in terms of your training. Though this research review appears in our current issue, the Journal of Pure Power (JOPP) wanted to share it with the readers of Powerlifting Watch for free so that you may see what was done and discuss it right here in this news piece.

Læs link
http://www.jopp.us/journal/free/5-2_sqdl.pdf

Jeg syntes det var interessant, for man ser netop folk nu til dags, som anbefaler at man dropper DL og bare squater istedet.

Jeg er en af disse.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Kostplan: Ingen kostplan

fin artikel men den fortæller ikke rigtig noget man ikke kunne sige sig selv
Sidst rettet af Equus 18. jun 2010, 20:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Godt link. Det var da relativt letforståeligt. Jeg har dog ikke kompetence nok til at kommentere det yderligere, men det gav udemærket mening i mit hoved.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Hvordan vil du så træne hård ryg hvis man trækker dødløft fra? :)

Logbog: Ingen logbog

hanzilicious skrev:Hvordan vil du så træne hård ryg hvis man trækker dødløft fra? :)

Cleans, snatches, rows, chinups, pullups etc. Jeg har selv haft bedst fremgang i dødløft i de perioder, hvor jeg ikke trænede løftet. Man skal selvfølgelig træne løftet nok til at have en solid basis rent teknikmæssigt, men har man det mener jeg personligt sagtens man kan undvære dødløft.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Goodmornings træner en del ag ryggen fint, ligesom high pulls og andre VL øvelser kan dække resten

hvis man ikke er styrkeløfter forstår jeg ikke besættelsen med dødløft. Jovist det er en fremragende øvelse men den er ikke for alle og kan godt erstattes dog ikke af en øvelse, der skal flere øvelser til.

Det skal siges at min dødløft gik bedst frem af enten sheiko eller af speed deadlifts + fokus på styrke fremgang i goodmornings, wide stance box squats (var sumo løfter) og rumænsk dødløft.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Det her er jo også mere lavet til styrkeløftere på et mere seriøst plan, hvad jeg kan forstå ud fra det (meget hurtigt gennemgået).

Så jeg tror ærligt talt ikke at flertallet af folk herinde, som bb'er, sl'er eller vl'er på fritids basis skal ligge mere i sådan en undersøgelse. :)
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Søren W skrev:
hanzilicious skrev:Hvordan vil du så træne hård ryg hvis man trækker dødløft fra? :)

Cleans, snatches, rows, chinups, pullups etc. Jeg har selv haft bedst fremgang i dødløft i de perioder, hvor jeg ikke trænede løftet. Man skal selvfølgelig træne løftet nok til at have en solid basis rent teknikmæssigt, men har man det mener jeg personligt sagtens man kan undvære dødløft.

Clean og snatches det er, kender ikke lige disse øvelser eller måske hvis du fortæller mig præcis hvad øvelserne hedder :)

poul hansen skrev:Goodmornings træner en del ag ryggen fint, ligesom high pulls og andre VL øvelser kan dække resten

hvis man ikke er styrkeløfter forstår jeg ikke besættelsen med dødløft. Jovist det er en fremragende øvelse men den er ikke for alle og kan godt erstattes dog ikke af en øvelse, der skal flere øvelser til.

Det skal siges at min dødløft gik bedst frem af enten sheiko eller af speed deadlifts + fokus på styrke fremgang i goodmornings, wide stance box squats (var sumo løfter) og rumænsk dødløft.

high pulls er hvilken øvelse præcis?
VL står for hvad ?

hanzilicious skrev:
Søren W skrev:

Clean og snatches det er, kender ikke lige disse øvelser eller måske hvis du fortæller mig præcis hvad øvelserne hedder :)

Brug dog google/youtube.
Øvelserne hedder helt præcis cleans og snatches - der er en del varianter af begge.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Squat er på mange måder en mere kompleks øvelse end dødløft er, og en primære nr.1 øvelse til styrke og masse, og uden squat, mener jeg heller ikke, man kan opnå sit fulde potentiale. Jeg mener dog ikke, at man skal afskrive DL på baggrund af squat.

poul hansen skrev: hvis man ikke er styrkeløfter forstår jeg ikke besættelsen med dødløft. Jovist det er en fremragende øvelse men den er ikke for alle og kan godt erstattes dog ikke af en øvelse, der skal flere øvelser til.

Som du nævner det Poul, så kan DL erstattes (hvilket næten er umuligt med squat), men man behøver ikke nødvendigvis at erstatte en flerledsøvelse med et højt stimuleringspotentiale, bare fordi man ikke er styrkeløfter - men jeg kan godt følge dig.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster