Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

For ønsker man den store massive ryg, så skal man klart vælge konventionel dødløft, uanset hvordan man er bygget, og uanset hvilken variation man er stærkest i. Dette skyldes at konventionel dødløft aktiverer rygmuskulaturen LANGT bedre end sumo dødløft. Sumo dødløft er derimod en glimrende øvelse til at opbygge masse i lår- og gluteus muskulaturen. Man kan sige at den rammer musklerne lidt mere ala squat det. Men uanset om man vælger konventionel dødløft eller sumo dødløft, så kommer man ikke uden om at de begge to er øvelser med et massivt styrke- og massepotentiale, og derfor er øvelser som bør inkluderes i et fornuftigt program. Og med ovenstående artikel i bagagen, så skulle man være i stand til at lave et korrekt udført dødløft. Derfor er der ikke rigtigt nogen undskyldninger for ikke at komme i gang.

M - B skrev:ah crap!
Er der virkelig så meget forskel, som artiklen giver udtryk for ?

StefanM skrev:M - B skrev:ah crap!
Er der virkelig så meget forskel, som artiklen giver udtryk for ?
Det kommer an på form og kropsbygning. Nogle folk laver sumodødløft med MEGET rygaktivering.

Jeg har kørt konventionel indtil nu, men skal muligvis til et stævne om et par måneder, og med Sumo-DL får jeg at vide, at jeg kan trække meget mere igennem... men jeg vil sgu da stadog have at min ryg fortsætter med at vokse så "flot" som den har gjort indtil nu.
Jeg laver noget ala Semi-Sumo-DL.. hjælper det på det?
og noget andet;
kan jeg køre begge øvelser på samme dag?
kan jeg køre DL tre gange om ugen, hvor jeg så skiftes mellem dem, eller bliver det fr meget for nervesystemet ?

StefanM skrev:BS. Arbejd med teknikken og vælg det løft, der er pænest, mest naturligt og stærkest.
og noget andet;
kan jeg køre DL tre gange om ugen, hvor jeg så skiftes mellem dem, eller bliver det fr meget for nervesystemet ?
StefanM skrev: Hjælper? Hjælper med hvad?Træning af ryggen? Ja selvfølgelig.
Du kan naturligvis godt køre begge øvelser 3 gange om ugen - hvis du tilpasser volumen og intensitet, men mon ikke du får mest ud af at køre dem 1-2 gange med højere intensitet? Det kommer an på din konditionering, dit behov for teknik, din resterende træning, etc.
Jeg ville dog personligt ikke anbefale det.

M - B skrev:StefanM skrev:BS. Arbejd med teknikken og vælg det løft, der er pænest, mest naturligt og stærkest.
.. pba. DET kan jeg regne ud, at jeg så skal fortsætte med Sumo..
og noget andet;
kan jeg køre DL tre gange om ugen, hvor jeg så skiftes mellem dem, eller bliver det fr meget for nervesystemet ?StefanM skrev: Hjælper? Hjælper med hvad?Træning af ryggen? Ja selvfølgelig.
Du kan naturligvis godt køre begge øvelser 3 gange om ugen - hvis du tilpasser volumen og intensitet, men mon ikke du får mest ud af at køre dem 1-2 gange med højere intensitet? Det kommer an på din konditionering, dit behov for teknik, din resterende træning, etc.
Jeg ville dog personligt ikke anbefale det.
Hvis det stadig træner ryggen, så fortsætter jeg bare. Jeg blev bare lidt skræmt af citatet fra Artiklen.
- Jeg holder mig til Semi-Sumo-DL to gange om ugen, og håber at min ryg stadig får fremgang.
Tak fordi du tager dig tid til at svare
... jeg vil bare være sikker på at min ryg stadig får fremgang,

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster