Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1037
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan føles træthedsbrud?

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Hej alle.

Er der nogen der kan svare mig på, om man kan mærke et træthedsbrud "der er på vej"? Jeg spiller meget volleyball, som er hårdt for bentøjet, og udover det styrketræner jeg regelmæssigt og løber i ny og næ. Jeg dyrkede nok lidt for meget sport i sidste uge, da jeg var til prøvetræning i en ny klub (samtidig med den gamle) og har svært ved at sige nej når min kammerat spørger om vi skal træne. (Sammenlagt 8 timers volley, 1 times løb, 2 timers styrketræning - derudover cykling som transportmiddel)

Har virkelig haft nogle grimme smerter i låret hen over weekenden, det føles som om det er helt inde i knoglen, men det er KUN ved bestemte bevægelser. (Eksempelvis når jeg tager sko på og 'trykker imod' med foden for at skubbe den ned i skoen). Jeg kan ikke mærke noget når jeg går og står, men hvis jeg trykker det rigtige sted kan jeg godt mærke det føles unormalt. Smerten kan nok bedst beskrives som det der 'vokseværk' man oplevede som lille, men bare i låret og kun ved bestemte bevægelser

Har en tid hos lægen på torsdag med noget andet, hvor jeg vil bringe dette op, hvis det ikke er gået væk. Men tror I jeg bør holde mig i ro indtil da, eller kan det være noget andet? Bliver fuldstændig rastløs og bliver nærmest deprimeret når jeg ikke kan lave en eller anden form for idræt hver dag.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Da jeg løb marathon forleden blev jeg også øm i benmusklerne. Det var primært ved nogle af muskeltilhæftningerne - oppe ved hoften og nede bag knæet. Tror ikke du skal være bekymret for noget, bare lige lade dine ben komme sig efter din tilsyneladende hårde træningsuge.
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Logbog: Vis logbog

Lubas skrev:Hej alle.

Er der nogen der kan svare mig på, om man kan mærke et træthedsbrud "der er på vej"? Jeg spiller meget volleyball, som er hårdt for bentøjet, og udover det styrketræner jeg regelmæssigt og løber i ny og næ. Jeg dyrkede nok lidt for meget sport i sidste uge, da jeg var til prøvetræning i en ny klub (samtidig med den gamle) og har svært ved at sige nej når min kammerat spørger om vi skal træne. (Sammenlagt 8 timers volley, 1 times løb, 2 timers styrketræning - derudover cykling som transportmiddel)

Har virkelig haft nogle grimme smerter i låret hen over weekenden, det føles som om det er helt inde i knoglen, men det er KUN ved bestemte bevægelser. (Eksempelvis når jeg tager sko på og 'trykker imod' med foden for at skubbe den ned i skoen). Jeg kan ikke mærke noget når jeg går og står, men hvis jeg trykker det rigtige sted kan jeg godt mærke det føles unormalt. Smerten kan nok bedst beskrives som det der 'vokseværk' man oplevede som lille, men bare i låret og kun ved bestemte bevægelser

Har en tid hos lægen på torsdag med noget andet, hvor jeg vil bringe dette op, hvis det ikke er gået væk. Men tror I jeg bør holde mig i ro indtil da, eller kan det være noget andet? Bliver fuldstændig rastløs og bliver nærmest deprimeret når jeg ikke kan lave en eller anden form for idræt hver dag.

Mit bedste råd, vil være at holde pause så længe du mærker til det, og selvfølgeligt spørge din læge til råds.
Jeg har selv været ude i 3 måneder grundet en lyskenskade, som jeg undervurderede.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster