Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65681 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1376
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1374

Følg bodybuilding.dk på

Skulder diagnose

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Skade

- Venstre skulder

Symptomer

- Hvis jeg kører front raises med venstre arm giver det et smertefuldt knæk på vej op, når jeg så sænker den igen kommer der mange smertefulde knæk.

- Når jeg har trænet på skaden gør det ondt når jeg står med en flaske i strakt hånd og drejer håndledet for at hælde det ud.

- Når jeg skal bænke sænker (excentriske fase) jeg stangen stille og roligt, men der kommer et lille knæk hver gang lige 5cm før stangen rammer brystet. Det skal lige siges min teknik er blevet godkendt af fys, fitness instruktører og andre med erfaring + jeg selv har trænet 1,5 år uden problemer før for 6 uger siden.

Diagnose fra lægen

- Fik at vide jeg har vand i skulderen og jeg skulle holde en pause og tage "ibumetin 600mg" 3 x om dagen.

Diagnose fra fysioterapeut

- Fik at vide jeg skulle bare varme skulderen godt op så ville det gå væk.


Forsøg på at afhjælpe skaden

- Har holdt en pause på 2 uger, u. nogen som helst form for styrketræning + jeg har taget ibumetin 3 x dagligt.

- Her 2 uger efter varmer jeg skulderen godt op også rotator cuff'en stille og roligt, og har så stadig de symptomer beskrevet tidligere.


Er der nogen der har oplevet det samme eller måske har viden omkring mit problem, spørg endelig hvis der er nogle spørgsmål vil for alt i verden af med denne skade..
På forhånd tak.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lyder altså som en impingement af din supraspinatus. Prøv engang at få fyssen til at tjekke op på det, hvis han ikke har gjort det i forvejen??
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:Det lyder altså som en impingement af din supraspinatus. Prøv engang at få fyssen til at tjekke op på det, hvis han ikke har gjort det i forvejen??

Hvorfor lyder det som impingement af supraspinatus?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ved ikke lige helt det er det samme smerter, som jeg tidligere har haft muligvis, men er helt sikker.
Jeg har nemlig også knæk lyd, når jeg træner og det er, fordi jeg engang sov med armen over hovedet, hvilket godt kan irritere slim sækken og og forårsage en knæk lyd. Det har jeg fået at special læge fra skulder ambulatoriet på Århus sygehus.
Træner meget bænkpress og skrå?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



- Når jeg har trænet på skaden gør det ondt når jeg står med en flaske i strakt hånd og drejer håndledet for at hælde det ud.


Det er den samme bevægelse som "empty can test" for supraspinatus impingement. Derudover lyder det til at han har den karakteristiske smertebue, som han beskriver kommer, når han kører front raise. Det lægen kalder "vand i skulderen" kunne ifølge min tolkning af sagen være en forsimplet udtalelse om inflammation i bursa subacromiale. Og de knæk der kommer vil jo så være som følge af den instabilitet der kommer i skulderen ved impingement. Som jeg hører udlægningen af problematikken vil jeg da sige at jeg er 90% sikker på at det er dér problemer er.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:
- Når jeg har trænet på skaden gør det ondt når jeg står med en flaske i strakt hånd og drejer håndledet for at hælde det ud.


Det er den samme bevægelse som "empty can test" for supraspinatus impingement. Derudover lyder det til at han har den karakteristiske smertebue, som han beskriver kommer, når han kører front raise. Det lægen kalder "vand i skulderen" kunne ifølge min tolkning af sagen være en forsimplet udtalelse om inflammation i bursa subacromiale. Og de knæk der kommer vil jo så være som følge af den instabilitet der kommer i skulderen ved impingement. Som jeg hører udlægningen af problematikken vil jeg da sige at jeg er 90% sikker på at det er dér problemer er.

Jeg er ikke uenig. Særligt med beskrivelsen af smerte ved humeral internrotation. Det lyder besynderligt at trådstarteren overhovedet laver den bevægelse, hælder vand med strakt arm. Det kunne lyde som om vedkommende godt ved det er er en test - hvilket indikerer at vedkommende har fået instruktionen før - hvilket jo i givet fald burde have fortalt den instruerende om klienten eller patienten havde impingement.
Hvad der undrer mig er, Bigsquare, at din fys har sagt du bare skulle varme op. Det tager måske 30 sekunder at stille diagnosen om du har subacromial impingement, og det er ret basic textbook. Givet at skuldre kan fejle de første 30 forskellige ting forekommer det gak at du ikke har fået stillet diagnosen.

Såfremt du har impingement og har en overbelastning er du nødt til at tage det ret alvorligt. Træner du på en dårlig skulder kan du være sikker på at få en endnu dårligere skulder. Diverse NSAIDer gør sikkert en marginal forskel, og er ikke reel behandling. Din rotatorcuff styrke skal vækkes og tændes, din skulderbladsfunktion skal optimeres, din teknik skal korrigeres, og du ville sikkert have godt af noget massage også. Her mener jeg ikke den lokale thaimassage, selvom den også er rar, men ordentlig massage. Hvis du har en ven med lidt sans for berøring og som samtidig ikke er et dovent svin vil jeg anbefale du får masseret dine øvre trapezius, subscapularis, scapulare hoved af triceps, det lange hoved af biceps, pectoralis (minor) og en masse andet.
Derudover bør du, når du sover på siden, holde om en pude med din øverste arm så din skulder ikke ligger i intern rotation hele natten og du vågner med en "dårlig skulder".
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tusinde tak fordi i tager jer så meget tid til mit problem, det sætter jeg pris på!

Bruger allerede tid på min rotator cuff 3 gange om ugen + jeg kører ikke øvelser der udløser smerte dvs. bænkpres og skulderøvelser.

Men skal jeg ligge på siden med min dårlige arm fri og holde om en pude?

ps. jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået stillet den diagnose, lægen snakkede også noget om at der var noget pladsmangel i skulderen.

tak for hjælpen :hihi:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



BigSquare skrev:Tusinde tak fordi i tager jer så meget tid til mit problem, det sætter jeg pris på!

Bruger allerede tid på min rotator cuff 3 gange om ugen + jeg kører ikke øvelser der udløser smerte dvs. bænkpres og skulderøvelser.

Men skal jeg ligge på siden med min dårlige arm fri og holde om en pude?

ps. jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået stillet den diagnose, lægen snakkede også noget om at der var noget pladsmangel i skulderen.

tak for hjælpen :hihi:

Da din læge sagde, at der var pladsmangel i skulderen nævnte han/hun også, at der var risiko for at du skulle under kniven, og have fjernet nogle knogler omkring skulderen?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kinky_fætter skrev:
BigSquare skrev:Tusinde tak fordi i tager jer så meget tid til mit problem, det sætter jeg pris på!

Bruger allerede tid på min rotator cuff 3 gange om ugen + jeg kører ikke øvelser der udløser smerte dvs. bænkpres og skulderøvelser.

Men skal jeg ligge på siden med min dårlige arm fri og holde om en pude?

ps. jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har fået stillet den diagnose, lægen snakkede også noget om at der var noget pladsmangel i skulderen.

tak for hjælpen :hihi:

Da din læge sagde, at der var pladsmangel i skulderen nævnte han/hun også, at der var risiko for at du skulle under kniven, og have fjernet nogle knogler omkring skulderen?


Nej hun snakkede om at der kunne være sket en væske ophobning, eller min skulder kunne have vokset for hurtigt..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu er det heller ikke så gammelt, så der er formentlig ikke dannet mere arvæv end at det nok skal kunne behandles manuelt og uden operation. Men det undrer mig at fyssen ikke har taget action på den skulder. Lægen burde måske også have givet dig en henvisning i stedet for forslag om NSAID. Det er jo ren symptombehandling, det fjerner jo ikke årsagen. Det vil fyssen kunne hjælpe dig med.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:Nu er det heller ikke så gammelt, så der er formentlig ikke dannet mere arvæv end at det nok skal kunne behandles manuelt og uden operation. Men det undrer mig at fyssen ikke har taget action på den skulder. Lægen burde måske også have givet dig en henvisning i stedet for forslag om NSAID. Det er jo ren symptombehandling, det fjerner jo ikke årsagen. Det vil fyssen kunne hjælpe dig med.


Ja, det har ikke hjulpet med ibumetin, men har du et forslag på hvad jeg burde bruge tiden på?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Udadrotationsøvelser, undgå pres og lodret træk som pulldown, da de bundne rotationer i skulderen ikke kører optimalt. Derudover er Sandyfrink inde på det du skal se ind i. Lateral raise, facepulls og front raise osv. er no go.

Det bedste råd jeg kan give dig er at få din læge til at give dig en henvisning til fys med rotatorcuff læssion obs pro og så finde dig en fys der har styr på det.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:Udadrotationsøvelser, undgå pres og lodret træk som pulldown, da de bundne rotationer i skulderen ikke kører optimalt. Derudover er Sandyfrink inde på det du skal se ind i. Lateral raise, facepulls og front raise osv. er no go.

Det bedste råd jeg kan give dig er at få din læge til at give dig en henvisning til fys med rotatorcuff læssion obs pro og så finde dig en fys der har styr på det.


Jeg aner ikke hvor man finder en fys med rotatorcuff læssion obs pro, + jeg har ikke rigtig nogle penge til en fys.

Men ville det ikke være nok med puden, + rotatorcuff øvelser?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men ville det ikke være nok med puden, + rotatorcuff øvelser?


Nej.
Find en ordentlig fys, eller hyr mig (send mig en PB).
Har du penge så kan du få
har du ingen så må du gå.
Sidst rettet af SandyFrink 10. jun 2011, 21:54, rettet i alt 1 gang.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor befinder du dig rent geografisk?
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:Hvor befinder du dig rent geografisk?


Ballerup ..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så er det jo intet problem. Der er fysioterapeutuddannelsessteder både i Roskilde og Østerbro. Så er det bare at finde studerende fra en af de skoler der er langt nok i forløb til at kunne behandle på dig. Det gør de sikkert til en fornuftig pris. :wink:
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tja så må det jo blive sådan, har bare prøvet at gå fra fys til fys med min lyske fordi de ikke kunne stille en diagnose der. Så har ikke den store tillid efterhånden, men det ender nok med at jeg prøver med en fys :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har du prøvet fys i Ballerup? For jeg døjer stadig med smerter efter min skuldres-skade (1.3 år efter)

Jeg vil gerne starte til genoptræning i Fys'en i Ballerup centeret.

Sandyfrike - Hvor har du klinik henne?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 27. sep 2009, 14:33
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster



cron