Kcal: 59,3
Protein: 10,5g
Kulhydrat: 3,9g
Fedt: 0,66g
Hej alle sammen!
Jeg giver jer her min helt egen opskrift på en LÆKKER, proteinrig og kaloriefattig cheesecake.
Jeg har givet mig til at beregne kalorier og næringsfordeling, så jeg giver jer lige ingredienser og deres næringsværdier, og så kommer fremgangsmetoden
250g kvark:
Kcal: 175
Protein: 30g
Kulhydrat: 10g
Fedt: 2,5g
500g Fromage Frais:
Kcal: 250
Protein: 43,5
Kulhydrat: 19,5g
Fedt: 2,5g
6,8g husblas (4 blade):
Kcal: 23,8
Protein: 5,9g
Kulhydrat: 0g
Fedt: 0g
saft og skræl fra 1-2 citroner:
Kalorier og næringsværdier alt afhængig af hvor mange citroner man bruger,
men sådan her ser næringsfordelingen ud pr 100ml citronsaft:
Kcal: 30
Protein: 0g
Kulhydrat: 7,5g
Fedt: 0g
2-3 tsk. SØD sødemiddel
(8 gange sødere end sukker)
kcal: 0
Den færdige Cheesecake/Citronfromage:
Kcal: 448,8
Protein: 79,4g
Kulhydrat: 29,5g
Fedt: 5g
pr. 100g:
Kcal: 59,3
Protein: 10,5g
Kulhydrat: 3,9g
Fedt: 0,66g
Det var ingredienser og kalorier. Nu til fremgangsmetoden!
Først fylder du et glas med koldt vand og putter husblassen i og lader den bløde op (tager få minutter)
Dernæst røres kvark og fromage frais sammen i en stor skål, hvor skrællen fra en skyllet, usprøjtet citron røres i.
Så presser du citronen/citronerne og hælder saften i en lille gryde, varmer det op så det bliver godt lunt, men ikke for varmt. Stik en (ren) finger i og mærk. Er vandet fingerlunkent, tag da husblassen op af glasset med vand (vandet skal ikke med) og læg husblassen ned i gryden. Rør rundt til husblassen er fuldstændig opløst. Hæld nu langsomt citronsaften med husblas over i skålen med resten af ingredienserne, mens du rører rundt. Kom sødemidlet i og smag til. Når du er tilfreds med smagen, hæld da hele herligheden over i en form, kom låg på og stil det i køleskabet natten over.
Tada
Skriv endelig, hvis der er noget. Både godt og skidt,
Feedback er altid godt.
Copyright 2007 Mads bas the man ©