Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Overlevelse på SU?

Udskriv emne

Spørgsmål til pleje af kroppen

Tilbage til Kropspleje

Hej folkens..

Jeg har lige et par enkelte spørgsmål.

Hvad gør i fleste for at overleve, dem af jer der kun lever af SU?

Her tænker jeg: kost, og specielt barberingsgrej - barberskraber, blade og gel/skum? Eller bruger de fleste barbermaskine?

Grund til disse spørgsmål - er fordi jeg skal starte med at læse igen fra august. Så jeg selv en af dem der kommer til at leve af SU kun :(!,

Mvh Thomas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

kost:
Mælk-havregryn-ris-pasta er forholdsvist billigt. Ellers koster kød jo en 50kr/kg (okse/svin-kylling). Man kan sagtens bulke billigt.

Du må ud og søge arbejde, og man kan ikke tillade sig at være kræsen i disse tider!

Hvor dyrt bor du? Jeg giver 3300 om måneden for bolig med kæresten + 1200 til min datter.

Vores kostbudget hedder 3500 om måneden, hvor jeg giver 2000 på grund af min større indtagelse af mad ;-)

Jeg kan sagtens bulke på SU, og stadig have råd til kosttilskud i form af proteinpulver, preworkout, kreatin og fiskeoliepiller.

Jeg tjener mellem 9000-11000 på en normal måned, og må selvfølgelig også tjene lidt ekstra da jeg har et barn.

kostplan

Følgende plan koster ca. 50,- Der er ikke tilføjet grøntsager til aftensmad, men ellers er det min bulke plan pt. Der mangler nok lidt fedt, men jeg hælder nogle gange lidt olie over risene, og da de tit brænder på er det måske nærmere 80g jeg får :D
Sidst rettet af Optimisten 4. jul 2011, 15:29, rettet i alt 2 gange.
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Optimisten skrev:Du må ud og søge arbejde, og man kan ikke tillade sig at være kræsen i disse tider!

Hvor dyrt bor du? Jeg giver 3300 om måneden for bolig med kæresten + 1200 til min datter.

Vores kostbudget hedder 3500 om måneden, hvor jeg giver 2000 på grund af min større indtagelse af mad ;-)

Jeg kan sagtens bulke på SU, og stadig have råd til kosttilskud i form af proteinpulver, preworkout, kreatin og fiskeoliepiller.

Jeg tjener mellem 9000-11000 på en normal måned, og må selvfølgelig også tjene lidt ekstra da jeg har et barn.

2500 for lejligheden det med el, varme (det hele)!

Så kommer alle regningerne, tror jeg samlet med det hele - må jeg nok skulle slippe 2200kr..

Så har jeg nok 1300kr +/- det løse, til resten af måneden.. Som skal gå netop til kost og barbergrej :/..

Du må ud og finde et arbejde. Spørg alle steder, netto, brugsen, fitness centeret(spar penge på træning?)

Jeg har også svært ved at give de penge for barbergrej, som det koster. Jeg har været heldig at være i Australien, hvor jeg købte godt ind til et års tid, til halv pris ca.

Men de har tit tilbud på flere blade(+12), så gå efter det! Det er mange penge på en gang, men de skal nok blive brugt, skægget holder ikke op med at vokse ;-)
<script></script>

Styrkeliste

Optimisten skrev:Du må ud og finde et arbejde. Spørg alle steder, netto, brugsen, fitness centeret(spar penge på træning?)

Jeg har også svært ved at give de penge for barbergrej, som det koster. Jeg har været heldig at være i Australien, hvor jeg købte godt ind til et års tid, til halv pris ca.

Men de har tit tilbud på flere blade(+12), så gå efter det! Det er mange penge på en gang, men de skal nok blive brugt, skægget holder ikke op med at vokse ;-)

Jeg må prøve at finde et studiejob, hurtigst muligt!

Udover det hvad er billigst mht. barbergrej? hvilken skraber og blade er billigst og i udemærket kvalitet så man undgår diverse skægpest osv..?

hanzilicious skrev:Jeg må prøve at finde et studiejob, hurtigst muligt!

Udover det hvad er billigst mht. barbergrej? hvilken skraber og blade er billigst og i udemærket kvalitet så man undgår diverse skægpest osv..?

Jeg går ikke på kompromis med grejet, netop på grund af skægpest. Jeg benytter Mach3 fra Gilette, men skummet er billigeste fra budget (føtex) eller sådan noget. Jeg benytter noget creme, hvis jeg oplever rødme. Helt almindelig fed niveacreme er fint, men kun om aftenen, da den er længe om at trænge ind :-)

Jeg har prøvet nogle andre billigere blade, men med dårligt resultat. Hvis du kan klare dig med en maskine, kan du eventuelt ønske dig sådan en i gave? Jeg synes bare ikke de kan barbere tæt nok
<script></script>

Styrkeliste

Optimisten skrev:
hanzilicious skrev:Jeg må prøve at finde et studiejob, hurtigst muligt!

Jeg går ikke på kompromis med grejet, netop på grund af skægpest. Jeg benytter Mach3 fra Gilette, men skummet er billigeste fra budget (føtex) eller sådan noget. Jeg benytter noget creme, hvis jeg oplever rødme. Helt almindelig fed niveacreme er fint, men kun om aftenen, da den er længe om at trænge ind :-)

Jeg har prøvet nogle andre billigere blade, men med dårligt resultat. Hvis du kan klare dig med en maskine, kan du eventuelt ønske dig sådan en i gave? Jeg synes bare ikke de kan barbere tæt nok

Har nøjagtig samme holdning, maskine giver mig ikke tæt nok barbering. Så derfor er et mus for mig en skraber.. Havde tænkt mig at købe en Gilette Sensor Excel, har hørt den skulle være god og mindre irriterende hvad angår skægpest osv..!! Hvad bruger du når du skal rense din skraber og blade efter hver barbering?

hanzilicious skrev:Har nøjagtig samme holdning, maskine giver mig ikke tæt nok barbering. Så derfor er et mus for mig en skraber.. Havde tænkt mig at købe en Gilette Sensor Excel, har hørt den skulle være god og mindre irriterende hvad angår skægpest osv..!! Hvad bruger du når du skal rense din skraber og blade efter hver barbering?

De bliver "spulet" rene. Jeg kan få alt væk med almindelig vand. Nogen gange skal der lige en vatpind til at få store totter løse..
<script></script>

Styrkeliste

Optimisten skrev:
hanzilicious skrev:Har nøjagtig samme holdning, maskine giver mig ikke tæt nok barbering. Så derfor er et mus for mig en skraber.. Havde tænkt mig at købe en Gilette Sensor Excel, har hørt den skulle være god og mindre irriterende hvad angår skægpest osv..!! Hvad bruger du når du skal rense din skraber og blade efter hver barbering?

De bliver "spulet" rene. Jeg kan få alt væk med almindelig vand. Nogen gange skal der lige en vatpind til at få store totter løse..

Så almindelig lunket vand er fin nok for dig, når du skal rense din skraber, hvad så med dit blad?
Rengør du også bare det med vand? og hvor mange gange kan du skrabe dig med samme blad før du skal skifte til nyt?

Hvorfor køber i ikke sådan en sliber til jeres barberblade - der kan i maksimere udbyttet af dem mange gange?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Hvorfor køber i ikke sådan en sliber til jeres barberblade - der kan i maksimere udbyttet af dem mange gange?

Kan du muligvis definere dig lidt?

Hvilken slags sliber snakker vi om? Hvor kan det evt. købes? :)

hanzilicious skrev:
essensen skrev:Hvorfor køber i ikke sådan en sliber til jeres barberblade - der kan i maksimere udbyttet af dem mange gange?

Razorpit
http://www.made4men.dk/razorpit-sliber-til-barberblade-p-1595.html
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar

Reputation point: 150

Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Koppel skrev:
hanzilicious skrev:

Razorpit
http://www.made4men.dk/razorpit-sliber-til-barberblade-p-1595.html

Tak, det lige sådan en man står og mangler - også økonomiskmæssigt :-)

Udover på nettet hvor der skal betales fragt, har jeg også set en razorpit i Bilka. Prisen kender jeg ikke umiddelbart, men det er da værd at kigge når økonomien er stram :)
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00

MadPanda skrev:Udover på nettet hvor der skal betales fragt, har jeg også set en razorpit i Bilka. Prisen kender jeg ikke umiddelbart, men det er da værd at kigge når økonomien er stram :)

Tak for det, jeg vil straks undersøge det :)

Læs om razorpit:
http://mere-su.blogspot.com/2009/10/billigere-barbering-med-razorpit.html

Kan anbefales, hvis man er glad for sin skraber. Alternativt har Liddl ret billige skrabere :-) Har ikke de bedste erfaringer med barbermaskine, så er gået tilbage til en skraber.

Pfft, beklager at bumpe en "gammel" tråd.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Du kan også være heldig og finde en trimmer til utrolig billig penge..
sådan en bruger jeg. det er nemt og hurtig :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 200.00

Generelt set køber jeg stort ind når der er tilbud på non-food varer som jeg alligevel ved jeg skal købe snart igen.
Har lige købt 10x Elida shampoo på tilbud til 6 kr flasken, hvor normalprisen er 20 kr. Så ind i skabet med det og slipper for at bruge alt for mange penge hele tiden på spontant at købe dyr shampoo ...
Det samme med barberblade i store pakker..
Opvaskemiddel, håndsæbe, skraldeposer osv osv...
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det godt nok off topic, men en jeg gik i skole med, har lavet denne lille film om SU. Jeg synes den er rimelig sjov :P

Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 115.00

Galleri: Vis galleri (4)

HAKKAKI skrev:Det godt nok off topic, men en jeg gik i skole med, har lavet denne lille film om SU. Jeg synes den er rimelig sjov :P

I starten tænkte jeg What the fuck, men den bliver cool nok alligevel :)
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Mht barbering, kan jeg klart anbefale dig at bruge en såkaldt safety/double edged razor.
De kan købes på f.eks. www.shaving-shack.com og er LANGT billigere på sigt.
Det kræver en investering på et par hundrede, men derfra koster bladene så også ned til under 3kr/stk. Hvis man har begrænset skægvækst eller er nærig kan man godt bruge sådan et blad et par gange, men personligt bruger jeg dem kun én gang.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Mht barbering, kan jeg klart anbefale dig at bruge en såkaldt safety/double edged razor.
De kan købes på f.eks. http://www.shaving-shack.com og er LANGT billigere på sigt.
Det kræver en investering på et par hundrede, men derfra koster bladene så også ned til under 3kr/stk. Hvis man har begrænset skægvækst eller er nærig kan man godt bruge sådan et blad et par gange, men personligt bruger jeg dem kun én gang.

Men er det ikke meget svære at barbere sig med sådan en der? og hvad med bumser, ødelægger den ikke ens ansigt totalt hvis man har det?

stenb skrev:
Legend skrev:Mht barbering, kan jeg klart anbefale dig at bruge en såkaldt safety/double edged razor.
De kan købes på f.eks. http://www.shaving-shack.com og er LANGT billigere på sigt.

Men er det ikke meget svære at barbere sig med sådan en der? og hvad med bumser, ødelægger den ikke ens ansigt totalt hvis man har det?

Det kræver en lille smule tilvænning (1-5 barberinger) og forsigtighed, men vil på sigt give dig en både tættere og mere irritationsfri barbering. Når man skifter blad hver barbering og altid bruger et helt nyt og knivskarpt blad giver det færre strøg og dermed mindre irritation. Et nyt blad hver gang betyder også renere blade hvilket igen betyder mindre irritation.
Jeg har altid fået en smule irritation når jeg barberede mig, men det gør jeg slet ikke længere (bortset fra lige pt hvor jeg har leget med en ragekniv - det skal man altså lige øve sig lidt på hvis ikke man vil skære sig... :lol:)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

stenb skrev:

Det er absolut ikke svært at barbere sig med en double edge. Efter første gang er teknikken stort set på plads. Du vil formentlig også kunne barbere dig mere end en gang pr. barberblad med mindre det er kraftigt og tæt. Kan anbefalde proshave.dk.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Dingo skrev:Generelt set køber jeg stort ind når der er tilbud på non-food varer som jeg alligevel ved jeg skal købe snart igen.
Har lige købt 10x Elida shampoo på tilbud til 6 kr flasken, hvor normalprisen er 20 kr. Så ind i skabet med det og slipper for at bruge alt for mange penge hele tiden på spontant at købe dyr shampoo ...
Det samme med barberblade i store pakker..
Opvaskemiddel, håndsæbe, skraldeposer osv osv...

Lyder som en fornuftig ide.. Hvad slags barberblade køber du? og hvilken skraber anvender du?

alllstar skrev:
stenb skrev:

Det er absolut ikke svært at barbere sig med en double edge. Efter første gang er teknikken stort set på plads. Du vil formentlig også kunne barbere dig mere end en gang pr. barberblad med mindre det er kraftigt og tæt. Kan anbefalde proshave.dk.

Hvilken skraber vil du foreslå på proshave.dk? Prisen må gerne være lidt acceptabelt.. :)

Du kender ikke til nogen steder i dk, hvor de sælger dem i nogenlunde kvalitet og til fornuftigt penge? Hvad med blade hvilke slags bruger du, siden de er så blillige?

hanzilicious skrev:
alllstar skrev:Det er absolut ikke svært at barbere sig med en double edge. Efter første gang er teknikken stort set på plads. Du vil formentlig også kunne barbere dig mere end en gang pr. barberblad med mindre det er kraftigt og tæt. Kan anbefalde proshave.dk.

Hvilken skraber vil du foreslå på proshave.dk? Prisen må gerne være lidt acceptabelt.. :)

Sådan en til 200 kr. er ganske fin. Købte selv min til 45 kr. på tilbud inkl. fem barberblade i Tyskland. Har ikke oplevet noget negativ ved den endnu. Men Proshave har en god kundeservice, så skriv til dem og hør hvad de kan anbefalde dig som ny.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:
hanzilicious skrev:
alllstar skrev:Det er absolut ikke svært at barbere sig med en double edge. Efter første gang er teknikken stort set på plads. Du vil formentlig også kunne barbere dig mere end en gang pr. barberblad med mindre det er kraftigt og tæt. Kan anbefalde proshave.dk.

Sådan en til 200 kr. er ganske fin. Købte selv min til 45 kr. på tilbud inkl. fem barberblade i Tyskland. Har ikke oplevet noget negativ ved den endnu. Men Proshave har en god kundeservice, så skriv til dem og hør hvad de kan anbefalde dig som ny.

Tak for råd - det klart noget jeg vil undersøge nærmere om, når jeg lige får tid.

Næste

Tilbage til Kropspleje

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster