Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1402
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1400

Følg bodybuilding.dk på

Сизифов минут

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Jeg griner ofte af dine indlæg :lol:

... men aldrig af dine jokes.

De her indlæg kan da blive sygt' lange.
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fyyyy Anmoho, du spilder dyrebar plads på intethed.

På den anden side tolker jeg dit indlæg som et bidrag i den eksistentialistiske debat som denne log jo i virkeligheden er. Et indlæg der på en kæk og overbevisende måde sætter spørgsmålstegn ved hvad "noget" er, og om "noget" er bedre end "intet". Det er et skarpt indlæg i den værdirelativistiske debat.

En kammerat gjorde mig netop opmærksom på den nyeste bog fra Philip Pullmans hånd:
http://www.tiderneskifter.dk/default.as ... &bogid=478
Det gode menneske Jesus og skurken Kristus.

Så er sommerlæsningen reddet!
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Højre underarms muskulatur smerter stadig, så denne uge bliver en alternativ uge, med fokus på øvelser der kan laves uden brug af albuen (hvilket ikke er ret mange).

Dagens træning:

Opvarmning:
Cykling, 3 km, 5.44 min

Dynamic stretching

Incline abs: 20 reps

Hyperextensions: 20 reps

Valgte at køre noget low rep heavy ass squat i dag nu da de fleste BB øvelser alligevel er udelukket denne uge.
Squat:
50 kg, 10 reps
90 kg, 5 reps, bælte
110 kg, 5 reps, bælte
120 kg, 3 reps, bælte + wraps
135 kg, 3 reps, bælte + wraps
142,5 kg, 3 reps, bælte + wraps
150 kg, 1 rep, bælte + wraps PR

:twisted: evil shit, der var overskud til omkring 155-160 kg. Det er måske 3 år siden jeg sidst testede 1 RM i squat. Min gamle PR er dog på 148,5 med bælte og uden wraps, og i dag var det med wraps, så det er ikke en hel reel PR.
Teknikken spillede max i dag. God dybde og kom godt ind under stangen og fik den lagt lige og stabilt på skuldrene, hvilket har været et problem tidligere.

Smith calf:
150 kg, 12 reps
170 kg, 11 reps
170 kg, 9 reps
170 kg, 9 reps
170 kg, 8 reps

Tid i alt: 62 min
Brugeravatar

Styrkeliste

Dagens træning:

Kombination af opgaveskrivning og en overbelastet højre brachialis holder mig fra træningen.
I dag tog jeg dog en omgang af hvad jeg vil betegne som aktiv restitution med cross-over håb og tung langsom styrketræning.

Opvarmning:
Cykling 3 km, 6 min
Dynamic stretching, 10 min

Cross-over restitutionstræning:

Dumbbell presses:
22 kg, 10 reps 6-8 sec rep sæt
24 kg, 15 reps, kun venstre side
28 kg, 15 reps, kun venstre side
30 kg, 15 reps, kun venstre side
32 kg, 15 reps, kun venstre side

Machine rows (horisontalt træk):
97,5 kg, 12 reps, kun venstre side
97,5 kg, 15 reps, kun venstre side
97,5 kg, 15 reps, kun venstre side

Lat machine (vertikalt træk):
102,5 kg, 14 reps, kun venstre side
102,5 kg, 14 reps, kun venstre side

Dumbbell shoulder presses:
22 kg, 12 reps, kun venstre side

Machine shoulder presses:
45 kg, 8 reps, kun venstre side

Bent-over rear laterals:
18 kg, 10 reps, kun venstre side
20 kg, 12 reps, kun venstre side

Side laterals:
14 kg, 10 reps, kun venstre side
16 kg, 12 reps, kun venstre side

Machine side laterals:
45 kg, 8 reps
45 kg, 10 reps

Concentration curls:
18 kg, 12 reps, venstre side
22 kg, 9 reps, venstre side
20 kg, 9½ reps, venstre side
10 kg, 7 reps, højre side, 6-8 sec rep sæt
6 kg, 15 reps, højre side, 6-8 sec rep sæt
6 kg, 15 reps, højre side, 6-8 sec rep sæt
7 kg, 15 reps, højre side, 6-8 sec rep sæt

Hammer curls:
5 kg, 15 reps, kun højre side, 6-8 sec rep sæt
6 kg, 15 reps, kun højre side, 6-8 sec rep sæt

Tid i alt: 69 min
Brugeravatar

Styrkeliste

Hey du der flotte fyr (her henvises der til mig), hvad for noget musik kan du egentlig godt lide?

Jo nu skal I høre. Primært hører jeg country, som Brad Paisley, Randy Travis, Garth Brooks, George Strait og Clay Walker f.eks. Ellers ynder jeg også hård rock som f.eks. Soulfly, Rammstein, Serj Tankian og Sepultura. Men ellers er jeg bare til musik med folk der mener det. Her får I lige en smagsprøve fra et helt andet musikalsk segment som jeg også approver:

Brugeravatar

Styrkeliste

Billede

Mr. Mousepants maaaaay destroy EVERYTHING!!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

The Sisyfos protocol

Eat, lift, sleep, repeat, die - the futile life of a bodybuilder

Jeg er træt af ikke at få trænet på grund af min brachialis overbelastning, og umiddelbart er den tunge langsomme styrketræning ikke vejen til recovery for lige denne skade, da overbelastningen ligger i den kødede distale del af musklen og ikke i senevævet, så nu har jeg besluttet mig for at starte mit sædvanlige program op igen, dog med den modifikation at jeg forsøger at minimere brachialis kontraktion i den indre bane, da det er her problemet ligger. Keyword: work around it. Det var en god approach da jeg havde samme problem i venstre side for ca. 5-6 år siden.

Opvarmning:
Cykling: 3 km, 6.03 min.
Dynamic stretching

Tid opvarmning: 16 min

BB:

Seated dumbbell presses:
20 kg, 15 reps, test for smerter i brachialis - resultat: ingen smerter
26 kg, 15 reps
30 kg, 15 reps
32 kg, 14 reps
32 kg, 11 reps
Problemet lå lidt i at få vægten op, da her skete aktivering af brachialis, så besluttede mig for at få så mange reps ud som muligt når jeg alligevel havde vægten deroppe. Altså er failure sæt, så godt som.

Weighed hyperextensions:
10 kg, 12 reps
15 kg, 14 reps
20 kg, 12 reps

Dødløft:
50 kg, 10 reps
90 kg, 8 reps
130 kg, 8 reps, bælte
150 kg, 4 reps, bælte
170 kg, 2 reps, bælte
170 kg, 1 rep, bælte
Forsøgte mig uden sko i de første 5 sæt, da folk fortæller mig jeg ikke skal bruge løbesko til denne øvelse. I sidste sæt tog jeg mine sko på igen. Forskellen var det jeg vil kalde: slim to none.

Smith machine shrugs:
90 kg, 12 reps
110 kg, 12 reps
130 kg, 10 reps
130 kg, 10 reps

Wrist curls:
Denne sprang jeg over da brachialis ville blive for påvirket.

Weighed incline bench crunches:
+20 kg plates on chest, 10 reps
Det gjorde ondt at holde de ekstra 20 kg, så gik over til maskine:

Total ab machine crunches:
92,5 kg, 12 reps
97,5 kg, 12 reps
97,5 kg, 12 reps

Tid BB: 49 min

Tid i alt: 65 min

FANDME dejligt med en ordentlig træningssession igen!

I dag spillede centeret denne fortrinlige sang:

:? [-X

Hvilket var en god anledning til at tage MP3'eren på og i stedet lytte til dette smukke nummer:

Jeg vil vove den påstand, at omkvædet kan erstatte et indtag på ca 12 dåser Red Bull i form af øget energi og motivation :twisted:
Brugeravatar

Styrkeliste

The Sisyfos protocol

Opvarmning:
Cykling: 3 km, 5.55 min.
Dynamic stretching

Tid opvarmning: 19 min

BB:

Dumbbell presses: for le chest
22 kg, 15 reps
32 kg, 15 reps
32 kg, 15 reps
32 kg, 15 reps
32 kg, 17 reps

Machine abs:
85 kg, 15 reps
97,5 kg, 12 reps
97,5 kg, 12 reps
97,5 kg, 12 reps

Smith machine calves:
130 kg, 12 reps
170 kg, 10 reps
170 kg, 11 reps
170 kg, 10 reps
170 kg, 11 reps

Bent-over rear laterals:
20 kg, 10 reps
24 kg, 7 reps
24 kg, 9 reps kun venstre side
den gjorde ondt i brachilais, så måtte finde på et alternativ.....hmmmm, hvordan træner man rear delts uden at involvere albuen?

tænke
tænke
tænke
tænke

Ny øvelse:
Leather cuff strapped on elbow cable kick-backs:
Højre side:
17,5 kg, 10 reps
17,5 kg, 10 reps
17,5 kg, 10 reps
17,5 kg, 12 reps

Venstre side:
17,5 kg, 10 reps
17,5 kg, 10 reps
17,5 kg, 12 reps

Faktisk en ok øvelse til at holde rear delts ved lige indtil brachialis er god igen.

Front planks:
20 kg on back, 1 min
20 kg on back, 1 min

Tid BB: 47 min

Tid i alt: 66 min

I dag spillede centeret Spice girls med Wannabe.....motivation par excellence
Derefter gik de over til at spille noget der lød som en der øvede sig i at spille noget jazz på klaver.
Endnu engang gode grunde til at tage MP3'eren på og høre noget ordentligt musik.

Hvis man ikke kan blive motiveret af det aggressionsmæssige mesterstykke de leverer fra 2.30 min - 4.00 min, så kan man lige så godt opgive ævred.

Faldt forresten over en sjov kommentartråd på Pirate Bay, hvor folk på et højt intellektuelt plan diskutterer om Alien Breed er et godt spil eller ej. Det hele ender med at blive meget mærkeligt og homoerotisk. Har vedhæftet tråden som pdf fil
Vedhæftede filer
Dok1.pdf
(130.21 KiB) Downloadet 165 gange
Brugeravatar

Styrkeliste

The Sisyfos protocol

I dag har jeg en god anekdote til jer, som involverer klunker. Den kommer til sidst.

Opvarmning:
Cykling: 3 km, 5.52 min
Dynamic stretching

BB:

Dips:
BW, 10 reps
BW, 15 reps
BW, 15 reps
I dag havde jeg glemt mit dip-bælte og min kæde. Jeg vil gå så langt som at kalde det EPIC FAIL. Jeg skammede mig resten af træningen.

Seated leg curls:
65 kg, 10 reps
70 kg, 9 reps
70 kg, 9½ reps
70 kg, 8½ reps
Half-reps for that extra BB'ness

Skull crushers:
Skåret bort for at skåne brachilais
Det dumme er at jeg prøvede den ikke engang. Jeg havde bare en forestilling om at den ville gøre ondt. Det var dumt. Især fordi jeg, når jeg tænker over det, faktisk godt tror jeg ville kunne køre den, da brachialis' involvering i øvelsen er som godt som ikke eksisterende. Jeg prøver den næste gang. Indtil videre vil jeg skamme mig over min dumhed.

T-bar rows:
Skåret bort for at skåne brachialis.
Med god grund denne gang.

Squat:
50 kg, 10 reps
90 kg, 10 reps, bælte
110 kg, 10 reps, bælte
125 kg, 7 reps, bælte + wraps

Lateral raises i maskine: lorte øvelse, men nødvendig for tiden
45 kg, 10 reps
45 kg, 10 reps
50 kg, 9 reps
55 kg, 6 reps

Rope pushdown:
35 kg, 10 reps
35 kg, 10 reps

Machine triceps:
72,5 kg aka the stack, 15 reps
72,5 kg, 14 reps
72,5 kg, 11 reps
72,5 kg, 10 reps
72,5 kg, 10 reps
man kan sige meget skidt om denne maskine, og det bør man gøre, men isolere triceps for hårdt, det kan den.

Tid BB: 44 min

Tid i alt: 60 min

Nu til den lovede anekdote. Det var dagens 3. dumhed, dog ikke selvforskyldt denne gang. Og dog. Det var under 3. sæt squat. 110 kg på stangen. Det kørte godt, 3 reps down, 7 to go. Ved 4. rep kunne jeg mærke at der var noget der føltes mærkeligt bag på mine shorts. Ved 5. rep blev jeg opmærksom på hvad det var. Mine shorts var flækkede. Ved 6. rep kom jeg i tanke om at jeg ikke havde boxershorts på inden under, og samtidig kunne jeg mærke at de flækkede mere og mere for hver rep.
Jeg kiggede mig lidt omkring, og så 2 trunter på kondicykler og én på en bold, som åbenbart havde observeret hvad der foregik. Normalt ville jeg nok have lagt vægten op og vurderet skadens omfang, men skaden var sket, så jeg besluttede mig for at færdiggøre sættet. 4 reps mere med bar røv og dingle klunker ud af buksehullet. Skal der være pinligt show, så lad der være pinligt show. Efter de 4 reps gik jeg ind i omklædningsrummet og tog et kig på hullet. Det var vel ca 10 cm i diameter og placeret lige der hvor der ikke skal være hul i shorts bagtil.
Nå men, jeg var ikke færdig, så jeg tog et par boxershorts på, og tog shortsene på igen og gik ud og squattede mit sidste sæt, samt nogle andre øvelser.
Og således gik det til at dagens mængde af dumheder blev trefoldig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:Jeg kiggede mig lidt omkring, og så 2 trunter på kondicykler og én på en bold, som åbenbart havde observeret hvad der foregik. Normalt ville jeg nok have lagt vægten op og vurderet skadens omfang, men skaden var sket, så jeg besluttede mig for at færdiggøre sættet. 4 reps mere med bar røv og dingle klunker ud af buksehullet. Skal der være pinligt show, så lad der være pinligt show. Efter de 4 reps gik jeg ind i omklædningsrummet og tog et kig på hullet. Det var vel ca 10 cm i diameter og placeret lige der hvor der ikke skal være hul i shorts bagtil.
Nå men, jeg var ikke færdig, så jeg tog et par boxershorts på, og tog shortsene på igen og gik ud og squattede mit sidste sæt, samt nogle andre øvelser.
Og således gik det til at dagens mængde af dumheder blev trefoldig.

Et par flækkede shorts er vel sket for de fleste. Har man et par boxer indenunder så er der ingen grund til at afbryde træningen.

Men at flække et par shots uden extra beskyttelse indenunder er vel nok dagens griner :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (4)

The Sisyfos protocol

Opvarmning:
Cykling: 3 km, 5.58 min
Dynamic stretching

BB:

Dumbbell presses:
24 kg, 15 reps
30 kg, 15 reps
30 kg, 15 reps
30 kg, 15 reps
30 kg, 15 reps
32'erne var optaget af en skinny kid der forsøgte i ca 10 min at spænde 2 stk 5kg's skiver i enderne med elastikker. Selvom jeg er all for det projekt han havde gang i, så havde han intet at bruge de 42 kg's håndvægte han fik fremstillet til. Og han fik da heller ikke taget nogle sæt med dem. Samlede dem bare, løftede lidt rundt på dem og skilte dem så ad igen. Muligvis da han opdagede hvor tunge de egentlig blev.

Rope crunches für die abdominalen:
45 kg, 14 reps
45 kg, 11 reps
45 kg, 11 reps
45 kg, 12 reps
45 kg, 11 reps

Seated cambered (e-z) bar half-curls:
blev erstattet af:
Concentration curls, kun venstre side:
18 kg, 12 reps
20 kg, 9 reps
22 kg, 7 reps
22 kg, 6 reps

Side bends:
10 kg, 10 reps
10 kg, 12 reps

Smith calf aka calf on the smith machine:
150 kg, 12 reps
170 kg, 12 reps
190 kg, 10 reps
200 kg, 9 reps
200 kg, 9 reps

Rear delts with cuff en elbow cable kick backs:
17,5 kg, 12 reps
20 kg, 10 reps
20 kg, 11 reps
20 kg, 11 reps
20 kg, 12 reps

Tid i alt: 63 min

For noget tid siden lovede jeg jer en gennemgang af Albert Camus' 'Sisyfos myten' når jeg var færdig med min genlæsning af den. Dette bliver dog ikke til noget, da bogen er umulig at gengive i essayform i år 2010. Camus stiller et spørgsmål: Skal livet have en mening før det er værd at leve? Jeg har en forestilling om at de fleste i dag ville sige: "næh, det behøver det da ikke. Det er da bare rart at leve." Og dermed falder hele udgangspunktet for resten af bogen til jorden. Bogen indeholder nogle smukke billeder og fantastiske tanker om livet, men egner sig, måske netop på grund af bogens absurde tema, ikke til et essay i år 2010, hvor folk i vid udstrækning har accepteret at livet er meningsløst, i hvert fald har de accepteret dette overfladisk set, fordi de har det godt og ikke behøver mening for at nyde livet og synes det er værd at leve. Vil man have del i de tanker, og vil man have svar på spørgsmålet som Camus stiller, så må man læse bogen selv.

Jeg har dog noget andet på programmet, nemlig en ny udgave af OBS - oplysning til borgerne om styrketræning - del 4. Dette indslag ser dagens lys engang i dag eller imorgen.
Brugeravatar

Styrkeliste

OBS - oplysning til borgerne om styrketræning - del 4

Der har på dette site været megen snak om failuretræning vs. non-failure træning. Hvad er bedst, og brænder man CNS af hvis man træner til failure?

Dagens emne bliver derfor: hvad siger videnskaben om træning til failure?

Når man snakker styrketræning er der enormt mange variabler man kan skrue på for at opnå det man vil, om det så er styrke, hypertrofi eller noget helt tredje der er målet. Nogle af de ting man kan variere er, koncentrisk vs excentrisk vs isometrisk arbejde, hvor tungt man løfter, volumen, forskellige øvelser, øvelses rækkefølge, hviletid mellem sæt, hastigheden man løfter en vægt med, hvor ofte man træner, og mange andre ting, herunder altså også om man træner til failure eller ej.

Grundlæggende har der i bodybuilding-kredse stort set altid været en opfattelse af, at skal der ske noget på hypertrofi-fronten, så er failure bedre end ikke-failure, da failure træning er hårdere og derfor må give bedre resultater end ikke-failure træning aka pussy-training i folkemunde.

Forskningen på området er ikke overvældende, men jeg vil alligevel hive det frem som den hidtidige forskning har vist. Jeg har valgt at fokusere udelukkende på hypertrofitræning, altså BB, da det er det der interesserer mig. Der foreligger også forskning på området ift. træning udelukkende for styrke, men disse resultater må folk selv google/pubmedde sig frem til såfremt det interesserer dem. Men grundlæggende er der konsensus om at failure træning, hvis målet er styrke, langtfra er den optimale måde at træne på. Ja faktisk frarådes det.

Ser vi derfor på træning udelukkende med hypertrofi som mål, ser fakta således ud:

Når man træner med moderat tunge vægte (8-12 reps) til failure med korte hvileperioder mellem sæt (30 sek til 2 min), giver det et lidt andet fysiologisk respons end træning med meget tunge vægte (1-6 reps) til failure gør. Bl.a. bliver der frigivet mere væksthormon (GH) fra hypofysen.

I et specifikt forsøg testede man niveauet af frigivet væksthormon ved 3 forskellige træningsmetoder:
1. Tung failure træning, failure blev nået ved 10 reps
2. Moderat tung (70% af 1RM), men eksplosiv, ikke-failure træning til 10 reps
3. Moderat tung (70% af 1RM), ikke eksplosiv, ikke-failure træning til 10 reps

Resultatet var klart: der blev frigivet signifikant mere væksthormon efter metode 1 end ved de 2 andre metoder.

Ser man på træning hvor man går endnu længere, altså ud over failuretræning, og over i deciderede forced reps efter man egentlig har nået failure, ser man lignende resultater. Igen et signifikant større væksthormonniveau, målt både 15 og 30 minutter efter forsøget.

Dog så man også i dette forsøg på muskelaktiviteten 24 og 72 timer efter træningssessionen, hvor man fandt at der var signifikant mindre muskelaktivitet i de involverede muskler helt op til 72 timer efter. Altså en indikation på at den hårdere træning betyder, at man ikke kan træne med så høj en frekvens som man ellers ville kunne. Det tager simpelthen længere tid at restituere efter en hård omgang failure træning.

Ser man på drop sets, eller descending sets, ser man også en signifikant stigning i frigivelsen af væksthormon sammenlignet med ikke-failure træning. I dette forsøg var man dog i tvivl om, om denne stigning skete på grund af den øgede volumen, eller på grund af det faktum at man trænede ud over failure.

Hvad kan man så konkludere ud fra dette? Ja man kan konkludere at tung træning til failure, med 8-12 reps resulterer i en øget frigivelse af væksthormon ift. træning der ikke er til failure, men at man samtidig har brug for mere tid til at restituere i. I praksis kan dette betyde at man nok får et umiddelbart større vækstmæssigt respons af failure træning, men at det måske udlignes af det faktum at man ikke kan træne den samme muskel så ofte.

Samtidig kan man spørge sig selv: betyder en stigning i væksthormon nødvendigvis også en øget hypertrofi? Her har vi brug for længerevarende studier der kan verificere om dette er tilfældet.

Et andet aspekt af sagen er, at der hos folk, der træner til failure, ses et lavere hvileniveau af testosteron og et øget niveau af cortisol. Begge dele, ting som har en negativ indvirkning på hypertrofi. Dog ses det også at denne tendens falder hos det vi kan kalde øvede løftere ift. begyndere, hvilket kunne indikere at man kan træne sig op til at minimere dette uheldige respons.

Samler man det hele sammen, ser man altså en umiddelbar fordel i at træne til failure hvis målet er hypertrofi. Dog kan det være en fordelagtig strategi at periodisere sin failure træning, ligesom det kan være en fordel at periodisere alle de andre variabler jeg nævnte i starten. En plan kunne f.eks. være at fokusere på failure træning i 6 uger, for derefter af køre ikke-failure træning i en lignende periode.

Der er altså intet galt med at træne til failure hvis målet er hypertrofi, det kan faktisk have sine fordele, så længe man periodiserer det, og har den længere restitutionstid, og de negative konsekvenser i tankerne.
Sidst rettet af Mussetrussen 23. jun 2010, 14:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Spændende.

Du efterspurgte nogle dokumentarer på et tidspunkt.
Jeg har opdateret tråden her: viewtopic.php?f=38&t=36670 en 10-20 gange siden.

Hvad hed de? Så kan det være jeg kan støve dem op hvis de ikke er der.

vh

Brugeravatar

Styrkeliste

et aspekt som folk ofte glemmer i hele den her failure vs. ej-failure, er at det jo nok er den muskulære udmattelsesgrad der producerer selve det fysiologiske respons, i højere grad end om man har ramt failure eller ej. Og her er det så at det er værd at spørge om det er nødvendigt at ramme failure for at producere stor muskeludmattelse... Jeg mener klart at svaret på det spørgsmål er nej...

Derudover er jeg iøvrigt enig i din sammenfatning
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:et aspekt som folk ofte glemmer i hele den her failure vs. ej-failure, er at det jo nok er den muskulære udmattelsesgrad der producerer selve det fysiologiske respons, i højere grad end om man har ramt failure eller ej. Og her er det så at det er værd at spørge om det er nødvendigt at ramme failure for at producere stor muskeludmattelse... Jeg mener klart at svaret på det spørgsmål er nej...

Spændende loglæsning :)

Mener Mell Siff ikke det modsatte Incognito i SuperTraining? Eller husker jeg forkert :-k
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

incognito skrev:et aspekt som folk ofte glemmer i hele den her failure vs. ej-failure, er at det jo nok er den muskulære udmattelsesgrad der producerer selve det fysiologiske respons, i højere grad end om man har ramt failure eller ej. Og her er det så at det er værd at spørge om det er nødvendigt at ramme failure for at producere stor muskeludmattelse... Jeg mener klart at svaret på det spørgsmål er nej...

Ja, det kunne jo netop være det aspekt som de ikke havde med i drop set/descending set undersøgelsen, hvor responset lige så godt kunne skyldes den store volumen og den deraf følgende udmattelse, end af det faktum at man træner til failure. Det er da helt klart værd at have med i sine overvejelser.
Brugeravatar

Styrkeliste

Anmoho skrev:Spændende.

Jeg har opdateret tråden her: viewtopic.php?f=38&t=36670 en 10-20 gange siden.

vh

De hedder The bodybuilder and I og When muscles ruled the world.

Den første handler vist om en fyr hvis gamle far dyrker bodybuilding og sønnen er flov over ham.

Den anden handler om Stallone/Schwarzenegger/Hulk Hogan æraen, hvor actionpacked muskelmænd var the name of the game.

Forøvrigt fantastisk godt arbejde du laver med at samle alle dokumentarerne i en tråd. Jeg har set de fleste, fordi jeg er gammel :D , men er da faldet over et par stykker jeg ikke havde set, så thumbs up for dit gode arbejde!
Brugeravatar

Styrkeliste

spændende læsning som altid mussetrussen, og god stil med de flækkede shorts... du havde været en real ironman hvis du havde boxsquattet med klunkerne hængende :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Anmoho skrev:Spændende.

Jeg har opdateret tråden her: http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=38&t=36670 en 10-20 gange siden.

vh

Forresten mangler Doping forever ikke på listen? Den kan ses her: http://www.megavideo.com/?d=Q3S6NQTQ
Brugeravatar

Styrkeliste

Du har helt ret. Jeg er god. Og velbekomme. Jeg er også meget ydmyg.
Du her helt ret. Den mangler på listen! Tak.

Og så undrer jeg mig. Er det kun de "tunge" sæt der giver styrke og hypertrophi .
Altså er opvarmning, og stripset egentligt er overflødige ifølge "muskel"-toeri??
Jeg vil drage til mussetrussernes land, for at spørge deres vismand: posting.php?mode=reply&f=21&t=19741

?

Brugeravatar

Styrkeliste

Anmoho skrev:Du har helt ret. Jeg er god. Og velbekomme. Jeg er også meget ydmyg.

Og så undrer jeg mig. Er det kun de "tunge" sæt der giver styrke og hypertrophi .
Altså er opvarmning, og stripset egentligt er overflødige ifølge "muskel"-toeri??
Jeg vil drage til mussetrussernes land, for at spørge deres vismand: posting.php?mode=reply&f=21&t=19741

?

Hvis du scroller en 6-7 indlæg op, så får du en del af svaret fra incognito. Opvarmningssæt og stripsæt er selvfølgelig medvirkende til den samlede grad af påvirkning og udmattelse, men ellers ja, så er det de tunge "working sæt" der giver responset. Ellers kunne man jo bare nøjes med at varme rigtig meget op, 47 sæt med 4 kg, og så skulle man blive swole to the max. Dette er jo ikke tilfældet, så der har du dit svar håber jeg.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:
Anmoho skrev:Du har helt ret. Jeg er god. Og velbekomme. Jeg er også meget ydmyg.

?

Hvis du scroller en 6-7 indlæg op, så får du en del af svaret fra incognito. Opvarmningssæt og stripsæt er selvfølgelig medvirkende til den samlede grad af påvirkning og udmattelse, men ellers ja, så er det de tunge "working sæt" der giver responset. Ellers kunne man jo bare nøjes med at varme rigtig meget op, 47 sæt med 4 kg, og så skulle man blive swole to the max. Dette er jo ikke tilfældet, så der har du dit svar håber jeg.

Aaah, jæs. I have much happy in me now. Fank.
Jeg kører fremover kun opvarmningssættet.

Brugeravatar

Styrkeliste

The Sisyfos protocol

Opvarmning:
Cykling: 3 km, 5.57 min.
Dynamic stretching

BB:

Seated dumbbell presses:
24 kg, 15 reps
30 kg, 12 reps
32 kg, 15 reps
32 kg, 13 reps
32 kg, 14 reps

Weighed hyperextensions:
10 kg, 12 reps
15 kg, 12 reps
20 kg, 12 reps

Dødløft:
50 kg, 10 reps
90 kg, 8 reps
130 kg, 8 reps, bælte
160 kg, 2 reps, bælte
180 kg, 1 rep, bælte
185 kg, 1 rep, bælte

Unilateral cable shrugs:
50 kg, 11 reps
60 kg, 12 reps, straps
70 kg, 10 reps, straps + bælte

Wrist curls:
Denne sprang jeg over da brachialis ville blive for påvirket.

Total ab machine crunches:
90 kg, 15 reps
97,5 kg, 15 reps

Tid i alt: 63 min

Jeg er gået i gang med at læse en ny bog: "Det gode menneske Jesus og skurken Kristus". Af den hardcore ateist Philip Pullmann som bl.a. har skrevet Det gyldne kompas. Det skal nok blive spændende.

Tror forøvrigt at jeg mountainbiker mig en tur i skoven lidt senere på dagen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hej Musse.
Hvad er din holdning til at drikke shakes under træning?
Da jeg som oftest tager hjem ìg spiser aftensmad lige efter træning, er der ikke plads i maven til både Shake ìg mad efter trænig. Tænkte derfor på at indtage den under min træning.
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

bahne05 skrev:Hej Musse.
Hvad er din holdning til at drikke shakes under træning?
Da jeg som oftest tager hjem ìg spiser aftensmad lige efter træning, er der ikke plads i maven til både Shake ìg mad efter trænig. Tænkte derfor på at indtage den under min træning.

Min holdning til shakes før træning, under træning og efter træning, samt aftensmad kort tid eftertræning er det jeg vil kalde "forbandet positiv".
Brugeravatar

Styrkeliste

Så 1 måltid 1 time før med protein ìg carbs. 1 Shake med 30g carbs og 30g protein undertræning. Og en stor potion aftensmad max 30min efter træning er "godkendt"? :´)
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Utrolig spænde! :)
Hvor er de andre dele henne? Kan simpelthen ikke finde dem :-k

JannikB skrev:

Utrolig spænde! :)
Hvor er de andre dele henne? Kan simpelthen ikke finde dem :-k

Del 1 og 2 er på side 18 i loggen
del 3 er på side 20
Brugeravatar

Styrkeliste

bahne05 skrev:Så 1 måltid 1 time før med protein ìg carbs. 1 Shake med 30g carbs og 30g protein undertræning. Og en stor potion aftensmad max 30min efter træning er "godkendt"? :´)

Det er godkendt bahne ja. Det er Mousepants® approved.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:
JannikB skrev: