flere sæt fra squat passet, og jeg pressede mig selv til sidst
Lige to ekstra videoer fra træningen sent i går eftermiddags.
Enjoy it.
Henning

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.

Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.

Jeg takker,Summerman skrev:Det er meget muigt du næsten går i stå, men dine pauser er jo også kun den tid det tager at sætte nye skiver på (altså i videoen), samtidig med at du kører med stop i bunden på flere af dine gentagelser. Og 3 rep med 55 kg er vel stadig en rekord?...
Mange tak,hansi hinterseer skrev:Hej igen![]()
Din squat er rigtig god! Dog tror jeg at det ville hjælpe en del, hvis du forsøgte at holde brystet lidt højere igennem bevægelsen - du falder ligesom lidt sammen i bunden. Men dybden er god og du ser ikke ud til at runde i lænden, så det ser generelt super godt ud

henning skrev:Jeg tror ikke de virkelige hardcore presser sig selv til det yderste hver gang.alwin skrev:henning skrev:Øøh - ...hvordan skulle jeg blive det ?alwin skrev:Men ja, man er nødt til at priotere
Har du tænkt dig at blive hardcore?
Hvordan hardcore - og på hvilket område tænker du på ?
Henning
Altså træne hardcore BB. Presse dig til det yderste hver gang osv
Hvis du ser i træningsprogrammerne, kører de med progression, og de slutter med nogle max. test.
Max. testen bruges til at planlægge en ny cyklus, og den nye cyklus starter på 60 - 70 % og der
laves progression ud fra den lidt lavere start.
Hvis man presser sig selv til det yderste hver gang, kan det gå tilbage på flere måder.
Det kan være overtræning med skader til følge eller CentrsNerveSystemet kan blive overbelastet.
Og hvis du ser længere op på denne side, så har jeg lige maxet i squat d 1-12 og i og skulderpres d. 2-12 indtil jeg ikke fik vægten op, så der har jeg presset mig...
Om lidt smider jeg nogle videoer op fra dagens træning, og der er jeg vist hardcore på min egen måde.
Spændt på at høre din og andres mening, når I ser dem, og sig endelig Jeres ærlige mening.
Jeg lærer ikke noget af kun at få ros.
Jeg vil gerne have konstruktiv kritik - altså kritik med begrundelse og forslag til hvad jeg kan gøre bedre.
Henning

henning skrev:Torsdag d. 9-12-20010
Morgenvægt: 72,9 kg
Morgentræning:
Pull up, overhånds
3 sæt 3 reps
Chin up, underhånds
3 sæt 5 reps
Overhead squat
3 sæt 7 reps @ 12 kg
-------------------------------------------
Eftermiddagstræning i centeret kl 17:43 - 19:14
Overhead squat
3 sæt 7 reps @ 14 kg
Squat
1 sæt 9 reps @ 30 kg
1 sæt 7 reps @ 35 kg
1 sæt 5 reps @ 40 kg
1 sæt 5 reps @ 45 kg
1 sæt 2 reps @ 50 kg
1 sæt 3 reps @ 55 kg - med tynd og svag spotter.
1 sæt 5 reps @ 45 kg
Hvad mener I om min tynde spotter, der står bag.
Nordic hamstrings.
5 sæt 7 reps
Reverse rows.
5 sæt 9 reps
Pistols på balancebræt og armstrækninger på 1 arm.
Hvad så Alwin, er det ikke hardcore... ?
Preacher curl med håndvgte.
3 sæt 15 reps @ 10kg
Dragon flags (næsten)
3 sæt
Maveøvelse med ben til hver side.
2 sæt
Jeg arbejdede over, og da det blev sent, tænkte jeg at jeg kunne træne nogle få øvelser
på under ½ time, men da jeg kom i gang og var alene, lod jeg kameraet kigge med.
Træningen blev 1½ time og aftenen er gået med at udvælge og redigere i de 19 videoer,
som jeg optog.
Det er rigtig god motivation.
Henning

Mange tak,alwin skrev:Fede videoer!
Jeg kan ikke engang lave armbøjninger på 1 arm![]()
Og jeg kan heller ikke lave pistols, med min dårlige balance. Så jo, det er sku' hardcore! Det er noget du kan være stolt af!![]()
Taekwondo og karate fightere går i bare fødder for at have bedre kontakt med gulvet,alwin skrev:Hvorfor laver du squat uden sko?
Men helt vild god dybde! Hvis du vil have flere kilo på stangen, så kom hurtigt op igen, uden at holde en lille ''pause'' i bunden.

henning skrev:Mange tak,alwin skrev:Fede videoer!
Jeg kan ikke engang lave armbøjninger på 1 arm![]()
Og jeg kan heller ikke lave pistols, med min dårlige balance. Så jo, det er sku' hardcore! Det er noget du kan være stolt af!![]()
så er jeg måske alligevel hardcore i dine øjne
Du er helt ung, og mindre og lettere end mig, og jeg har 24 års træningserfaring, og så er du alligevel stærkere end mig i bænkpres, squat og dødløft - sejt, respekt for det.
Jeg beundrer I unge, der næsten fra start overhaler mig, med det jeg har kæmpet for i 24 år.
Derfor skriver jeg i Jeres log, jeg glæder mig virkelig på Jeres vegne, og jeres succes
går ikke fra mig.
De drømme og de idealer, som jeg har, dem udlever I, og sådan kommer verden videre.
Jeg diskuterede for nylig med en kollega, at vores lærlinge fik masser af 12 taller til svendeprøve,
om der var gået inflation i karaktererne eller...
Jeg svarede, at deres viden kommer fra det, som hver af os underviser dem i, plus det,
de lærer på skolen.
Når vi lægger alle vi kollegers viden og teknisk skoles undervisning sammen, og giver det til vores lærling, så kan han summere, og blive dygtigere end hver enkelt af os.
Hvis den nye generation ikke overhaler os, så kommer verden aldrig videre.
Med andre ord: Hvis jeg var verdensmester, så var verden sgu begrænset (af mine evner)
Derfor skal jeg lære, at Jer, der er kommet meget længere i udvikling, skal jeg fra mit lavere ståsted hjælpe endnu længere frem.
Ja, hvorfor skal jeg stræbe for at stå øverst på sejrsskamlen, når andre er bedre til det.
Jeg skal have tillid til at, den der er bedst til det, får pladsen.
Sådan plejer det at være, så hvorfor al dem kamp.![]()
![]()
Henning skrev:Taekwondo og karate fightere går i bare fødder for at have bedre kontakt med gulvet,
og inspireret af dem, så gør jeg det samme.
Hvis jeg ikke holder pause i bunden, og derved får flere kg på i squat, hvad skal jeg bruge det til ?
Jeg kunne nok også presse mere i bænkpres trøje, men hvad skal det gøre godt for ?
Hvis jeg på den måde ændrer stil for at løfte tungere, så skal der endnu mere til for at udfordre mig til at gaine styrke og muskelmasse.
Det var lige lidt filosofi, som også interesserer mig, og en anden måde at sige på,
at jeg ikke er konkurrencemenneske i traditionel forstand.
Henning

Mange tak,alwin skrev:Tillykke Henning! Du har vundet et gavekort til Bodylab!

Mange tak.sbangers skrev:Hej Henning.
Først .. Utrolig inspirerende log, og respekt fra mig af![]()
Dog vil jeg give et godt råd. Hold dine arme strakte under dit dødløft, og jeg tror du ville kunne løft mere hvis du gjorde sådan. Du nærmest trækker dine arme op, hold din arme strakte og tænk på at træde igennem gulvet. Så tror jeg nok at de 95 - hvis ikke mere - nok skal komme
PS - respekt for dine pistols på balancebræt, jeg kan end ikke finde balancen på sådan et bræt når jeg bare prøver at finde balancen ;)

Mange tak.alwin skrev:Sådan Henning! Det er fedt at du ikke giver op men bliver ved med at forsøge, og det lykkedes meget godt på billedet!![]()

henning skrev:Mange tak.alwin skrev:Sådan Henning! Det er fedt at du ikke giver op men bliver ved med at forsøge, og det lykkedes meget godt på billedet!![]()
Jeg så, hvordan du gjorde, og så skulle jeg lige prøve igen.
Jeg viser lige videoen, hvor billedet er taget fra.
Henning

alwin skrev:Fed video!![]()
Du ska spænde i maven inden, og trække med en øverste hånd (biceps, og skubbe med den nederste triceps)
Hvis du kommer op så tænk på at "låse" den. Jeg gør det ved at dreje min krop tilbage.

henning skrev:alwin skrev:Fed video!![]()
Du ska spænde i maven inden, og trække med en øverste hånd (biceps, og skubbe med den nederste triceps)
Hvis du kommer op så tænk på at "låse" den. Jeg gør det ved at dreje min krop tilbage.
Mange tak,
det må jeg lige prøve, når jeg går over og træner sidst på dagen.
Hvad mener du med at "dreje kroppen tilbage ?
Henning

Der er også svært at udføre.alwin skrev:henning skrev:alwin skrev:Fed video!![]()
Mange tak,
det må jeg lige prøve, når jeg går over og træner sidst på dagen.
Hvad mener du med at "dreje kroppen tilbage ?
Henning
Det er lidt svært at forklare. Jeg drejer lidt, fra maven og ned. Jeg kan ikke rigtig forklare det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster