Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

moller 27 skrev:jeg er personlig begyndt på et 6 ugers program hvor jeg køre sidste sæt i hver øvelse til faliure hver gang og jeg må sige at det har givet gode resultater men det skal så lige siges at det er et 4 split hvor hver muskel gruppe rammes 1 gang i ugen og kan tydelig mærke det er nødvendig med den megen restitution!
så tror lidt det kommer an på dit program hvor tit du køre til faliure men kan ikke se problemet i 1 gang pr uge!

Lasse bassen skrev:Et godt udgangspunkt er ikke at køre til failur i de store øvelser så som bænk, dødløft og squat og diverse variater af disse.
Dog kan det gøres med akkumuleret træthed for øje som du kan læse om i en artikel her på siden. Men lad være med at tage godt ord fra en som har gjort det og fået godt resultat.
Og hvorfor er det ikke en god ide at køre til failure i hver øvelse bare 1 gang om ugen? 

bias123 skrev:Lasse bassen skrev:Et godt udgangspunkt er ikke at køre til failur i de store øvelser så som bænk, dødløft og squat og diverse variater af disse.
Dog kan det gøres med akkumuleret træthed for øje som du kan læse om i en artikel her på siden. Men lad være med at tage godt ord fra en som har gjort det og fået godt resultat.
Hvorfor er det en god ide ikke at køre til failure i basisøvelserne?Og hvorfor er det ikke en god ide at køre til failure i hver øvelse bare 1 gang om ugen?

BC: Do we need to go to failure on all of our sets or at least some of our sets?
BS: The evidence seems to suggest that training to failure is a necessary part of optimizing hypertrophy. Most bodybuilders have intuitively realized this and employ training to failure as an integral part of their routines.
Now the question then becomes how often should one go to failure, and the answer to this is less clear.
There is compelling evidence that persistent training to failure over time can lead to overtraining and thereby impair results. Given that the threshold for overtraining is dependent on multiple factors and varies from person to person, it is difficult to give a general recommendation on the subject.
My best advice here is to periodize and/or limit the number of sets that are taken to failure, basing specifics on individual response over time. Here is where being in tune with one's body is extremely important to optimize a hypertrophy-oriented protocol.

BodyHack skrev:Failure træning er vigtig del af en samlet træning, hvis man ønsker at opnå den bedste mulighed for hypertrofi, det er videnskabeligt bevist.

Visible Ghost skrev:BodyHack skrev:Failure træning er vigtig del af en samlet træning, hvis man ønsker at opnå den bedste mulighed for hypertrofi, det er videnskabeligt bevist.
Prøv at tal med Chad Waterbury om det

Jeg vil i hvert fald til hver en tid vælge at stole på videnskaben frem for ham..

5teensig skrev:Efter min mening bør man aldrig køre til failure, slet ikke i flere sæt. På maksløft er det selvfølgelig tilladt hvis man er svag

Thomas Jagd skrev:Jeg vil i hvert fald til hver en tid vælge at stole på videnskaben frem for ham..
Så bør du også vide, at mange videnskabelige undersøgelser viser, at risikoen for overreaching/overtræning stiger markant når man træner til failure. Tag eksempelvis den her undersøgelse.
http://jap.physiology.org/cgi/content/full/100/5/1647
Den sammenligner effekten af failure træning vs non-failure træning. Rent resultatmæssigt snakker vi om næsten identiske resultater, om man træner til failure eller ej. Men det interessant er, at efter 11 ugers træning, så er der en ret markant f.eks i blodværdierne for de 2 grupper. Dem som træner til failure har lavere IGF-1 niveauer, lavere test niveau og højere kortisol niveauer, mens dem som ikke trænte til failure, har højere test niveauer og lavere kortisol niveauer. Det kunne tyde på at failure gruppen er begyndt at fremvise tegn på overreaching/overtræning.
Så hvis man ønsker at træne til failure, så bør man periodisere det. Det kunne være ved at træne til failure i eksempelvis 6-8 uger, og så undgå failure i 2-3 uger.

andredre skrev:Jeg mener at jeg engang hørte Henning Kristensen sige at man skulle presse sig selv til et yderste, i hvert work-sæt. men er ikke sikker. men ville et ikke være failur?

Lystfiskeren skrev:Selv kører jeg næsten aldrig til failure, hvis jeg gør det i en af de første øvelser er jeg fuldstændig tappet for kræfter, ser mange af mine venner kunne gøre det, jeg kan ikke.
Bruger dog til tider failure træning i lidt mindre øvelser som Curls osv.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster