Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1357
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1354

Følg bodybuilding.dk på

Muskel Hårdhed

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften,

Sidder lige og snakker lidt med min kære lillebroder, da han pludselig påstår at low reps giver lidt 'jelly' muskel, hvor high reps giver mere 'hårde' muskler..

Jeg har imidlertid aldrig hørt om dette, påstår ikke det er rigtigt/forkert - men vil gerne høre om i derude, har noget viden ang. dette?

Pfh, tak. :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Efter min mening lyder det som noget pjat :?
-Fuck this!, I'm going to the gym ;)

Geografisk sted: Højer

Træner her: Tønder Styrke træning
Ny Helse og Motion

Logbog: Ingen logbog

high reps giver mere pump.. thats it (mht muskelhårdhed). Ellers er det en gang bavl.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Din lillebror har vidst fået noget jelly galt i halsen :?

Logbog: Ingen logbog

Der findes sarcoplasmic hypertrofi og myofibrillar hypertrofi, som sikkert føles anderledes. Høje reps for det første, og lave reps for det sidste. Det sidste er det, der giver "hårdhed" og et såkaldt granit-look.

Billede

Men gør det du selv vokser bedst af.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:Der findes sarcoplasmic hypertrofi og myofibrillar hypertrofi, som sikkert føles anderledes. Høje reps for det første, og lave reps for det sidste. Det sidste er det, der giver "hårdhed" og et såkaldt granit-look.

Der er nu efterhånden ret stor enighed om at det kun er myofibrillær hypertrofi der gør sig gældende, og det uanset hvilke reps man træner med, omend mængden af hypertrofi naturligvis varierer:) Så det med at visse sæt/reps skulle give "jelly" vs hårde muskler der holder ikke helt tror jeg :) At muskler kan føles forskelligt har nok mere noget at gøre med fedtprocent, væske osv.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:
Misterhamper skrev:Der findes sarcoplasmic hypertrofi og myofibrillar hypertrofi, som sikkert føles anderledes. Høje reps for det første, og lave reps for det sidste. Det sidste er det, der giver "hårdhed" og et såkaldt granit-look.

Der er nu efterhånden ret stor enighed om at det kun er myofibrillær hypertrofi der gør sig gældende, og det uanset hvilke reps man træner med, omend mængden af hypertrofi naturligvis varierer:) Så det med at visse sæt/reps skulle give "jelly" vs hårde muskler der holder ikke helt tror jeg :) At muskler kan føles forskelligt har nok mere noget at gøre med fedtprocent, væske osv.

Læste dog et postulat af Christian Thibeadeau (spelling! :whistle:) hvor han sagde at "muskelhårdheden" havde noget at gøre med effektiviteten af ens nervesystem. Kroppen sender altid signaler ud der beder musklerne om at trække sig sammen og hvis du havde et mere primed nervesystem skulle de signaler altså være kraftigere og på den måde påvirke udseendet af musklerne.

Ingen anelse om det har noget på sig, men synes det lige var værd at smide ind.

det passer simpelthen ikke. Jeg er udemærket klar over at det er en meget vedholdende myte, men nu har jeg rent faktisk kigget en del på muskler, både i mikroskop og elektronmikroskop og jeg vil gerne slå fast at jeg aldrig nogensiden har set forskelle i densiteten af pakningen af myofilamenterne og jeg kender heller ikke nogen der har. Det er simpelthen bogus.

Misforståelsen udspringer af at nogle mener at man kan måle proteinsyntesen separat i de forskellige fraktioner af musklen og at disse målinger er forskellige. Dét som folk bare glemmer er at for det første er denne fraktionering ekstremt upålidelig og aldrig valideret og for det andet at fraktionen af sarcoplasmiske proteiner i musklerne er meget, meget lav. Kigger man på en muskel, er det altså kun myofibrillerne der rent faktisk "fylder" noget...

Men må jeg spørge hvor billedet kommer fra? (nevermind, har selv fundet ud af det)
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:

det passer simpelthen ikke. Jeg er udemærket klar over at det er en meget vedholdende myte, men nu har jeg rent faktisk kigget en del på muskler, både i mikroskop og elektronmikroskop og jeg vil gerne slå fast at jeg aldrig nogensiden har set forskelle i densiteten af pakningen af myofilamenterne og jeg kender heller ikke nogen der har. Det er simpelthen bogus.

Misforståelsen udspringer af at nogle mener at man kan måle proteinsyntesen separat i de forskellige fraktioner af musklen og at disse målinger er forskellige. Dét som folk bare glemmer er at for det første er denne fraktionering ekstremt upålidelig og aldrig valideret og for det andet at fraktionen af sarcoplasmiske proteiner i musklerne er meget, meget lav. Kigger man på en muskel, er det altså kun myofibrillerne der rent faktisk "fylder" noget...

Men må jeg spørge hvor billedet kommer fra? (nevermind, har selv fundet ud af det)

Nice vi lige får skudt den myte ned :thumpup:
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster