Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1153
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1150

Følg bodybuilding.dk på

Udeblivende motivation

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB

Jeg har i december været igang med en log, hvor jeg hver dag fik den opdateret det hele, trænet, og virkelig var med. Jeg var faktisk så langt ude at jeg var helt besat af at træne, og havde lyst til at gøre det flere gange om dagen!

Nu står jeg så i den situation, at efter 2½måneds hæftig træning i mit eget hoved, ikke rigtigt har motivationen. Jeg kommer derned 1-2 gange om ugen max, og når jeg er dernede går det fint nok, men det er mere det med at komme afsted. Lige pt tror jeg bare det er computeren som trækker, fordi det er sq her jeg sidder når jeg kommer hjem, og når jeg går i seng, desværre.

Jeg har altid trænet alene, og nu vil jeg prøve med en kammerat som også er frisk på at træne igennem, så håber jeg det virker, fordi jeg vil gerne tabe mig, har lige været oppe og runde de 0,1ton, og jeg var på 86kg tilbage i december.

Er der nogle som har nogle tiltag, et eller andet, som vil kunne give mig motivationen tilbage? Jeg mangler den virkelig..

På forhånd tak

Asbjørn
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan måske finde inspiration i de her tråde:
viewtopic.php?p=411550
viewtopic.php?f=3&t=26193
viewtopic.php?f=3&t=26496

Der er muligvis lidt langt imellem de gode svar, men der er nogle!
Jeg' lissom bowling, du ved at jeg ta'r kegler
Jeg' den sorte passager, gi'r dig bølgegang, når du sejler!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Hey Asbjørn,

har selv haft samme problem. Tror simpelthen, at det er et spørgsmål om, at man har trænet "for meget" - det var i hvert fald tilfældet for mig, jeg kørte så hårdt på i en periode, at jeg til sidst kørte træt i det...

Prøv at tage en hvile uge hvor du simpelthen lader mentalt op til, at nu skal du fandme ned og træne. Lav en aftale med din ven som var klar på at tage med - en aftale hvor I lægger en fast dato og et bestemt tidspunkt på dagen! Kør dig selv op til den dag og kom afsted og giv den gas!!!

Når du så kommer afsted, og det forhåbentlig bliver en pissegod omgang træning, så lad være med at blive overmodig... Tag det stille og roligt og kom i gang igen - 3 dage om ugen, fullbodyprogram. Det er nok. Bare den får fuld skrue når du er afsted.

Og det er helt sikkert bedre at træne hårdt 3 gange om ugen, end det er at træne hårdt i et år og stille i to år efterfølgende. Lad være med at overmætte dig selv med træning - på et tidspunkt får du blod på tanden igen, og så kan du måske køre op på 4 gange om ugen.

Derudover er det en rigtig god idé at træne med en ven, så kommer der også lidt forpligtelse over det :D

(Kosten kan i øvrigt også være en stor faktor, så hvis du lever af pizza for tiden, så lav det om!!!)

God fornøjelse - håber du kommer i gang igen!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Kostplan: Ingen kostplan

Okay mange tak

Jeg har også tænkt mig at vi skal sætte nogle mål, fordi vi er begge vist klar på at gå til den, og sørge for at kosten også er i orden. Det er skam ikke fordi jeg fylder mig med fed mad hver dag overhovedet, tror bare ikke mit stofskifte er så glad for mig, og så ryger den sq op af når jeg går på vægten. Oh well, thats life, og kun mig selv som kan gøre noget ved det:)

Vi starter mandag, og så må jeg tage den derfra. Tror bare det bliver mit gamle program jeg kører op igen, det kørte meget godt, og jeg gainede meget(dog begynder gains)

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

SPH GYM

Styrkeliste

Det der ofte er problemet, er de manglende positive kommentarer fra sine venner, der ikke træner. Ofte hvis du har nogen venner/kammerater, der deler din interesse for bodybuilding vil de kommentere dine gains, i stedet for at være misundelig.
Det er kommentarer og folks blikke der motiverer mig og selvfølgelig spejlet.
Brugeravatar

Tager jeg hjem fra arbejde og skal så afsted igen er det næsten 100 jeg ikke kommer derned.

så jeg tager fast derned efter arbejde og det er 5 dage om ugen.

så hvis du har mulighed for det, så kom derned lige efter skole/arbejde. så er det overstået og man har hele aftenen til at sidde og sumpe, stene og restituerer foran puteren
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Kidde skrev:Tager jeg hjem fra arbejde og skal så afsted igen er det næsten 100 jeg ikke kommer derned.

så jeg tager fast derned efter arbejde og det er 5 dage om ugen.

så hvis du har mulighed for det, så kom derned lige efter skole/arbejde. så er det overstået og man har hele aftenen til at sidde og sumpe, stene og restituerer foran puteren

Jeg bor lige ovenpå hvor jeg træner, men syntes alligevel ikke det er noget som trækker i mig for at jeg lettere skal kunne komme derned. Må bare tage i gaden noget mere, og se på alle de tøser som går efter udseendet, og så bare samle motivation derinde :)

SPH GYM

Styrkeliste

Så bliv dog hjemme, din dovne idiot.
.....learning the Discipline of Steel!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: KBH Ø

Fru Erik skrev:Så bliv dog hjemme, din dovne idiot.

hehe, ja der er sku ikke meget andet at gøre så..
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Det var da en dejlig comment du kom med. Men ville du ikke være venlig at holde dit mundbræk for dig selv, eller bare lade helt være med at kommentere på noget du alligevel intet har at sige noget fornuftigt til? .. Gee.. Men sådanne typer findes åbenbart over alt.

SPH GYM

Styrkeliste

Hvordan er lysten når du først er der nede? For hvis du bor oven på dit center, så er det jo ren og skær dovenskab og der burde ikke være meget andet i det end at trække korpus der ned.

Mht. computeren der trækker, hvad er det så ved den der trækker? WoW eller des lign.? Hvis det er, og træningen/udseendet er vigtigere for dig, så må du jo cutte det væk for good såfremt du ikke kan finde en middelvej.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:Hvordan er lysten når du først er der nede? For hvis du bor oven på dit center, så er det jo ren og skær dovenskab og der burde ikke være meget andet i det end at trække korpus der ned.

Mht. computeren der trækker, hvad er det så ved den der trækker? WoW eller des lign.? Hvis det er, og træningen/udseendet er vigtigere for dig, så må du jo cutte det væk for good såfremt du ikke kan finde en middelvej.

Jeg har ingen problemer med at køre mit program igennem når jeg endelig er dernede, men det er nok bare mest med at hoppe i tøjet og bare få det gjort. Engang var jeg jo besat af det, og nærmest var i tøjet da jeg vågnede fordi det endelig var en dag jeg kunne træne.

Har lige været ved lægen for at få noget til smerter i mine skinneben, kan være det giver mig selv en psykisk overtalelse til at kommer afsted noget mere.

Det er bare computeren generelt, må bare få skåret ned på lortet.

SPH GYM

Styrkeliste

Du ved det er computeren som gør det, så drop dit computerspil eller hvad du har gang i på den.

Også gro noget rygrad, intet værre end at høre på folk som piver over de ikke kan tage sig sammen til at træne.
Sidst rettet af Bork 12. jun 2009, 10:01, rettet i alt 1 gang.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Hvad med at få dig en ven som Fru Erik ? Det hjælper rigtig meget på mig at enten have en trænings partner eller en anden der siger til mig: "Hold din kæft og kom afsted". Nogle gange kan man godt lulle sig selv lidt ind i at det ok, lige at blive hjemme i dag. Og næste gang.. og næste gang. Nogle gange skal man bare have det "råt". :mrgreen:

Sådan har jeg det i hvert fald. uanset hvor meget man gerne vil, er der nogle dage man bare skal have et ordentlig los i røven og komme afsted.
Brugeravatar

Er sgu lidt enig med Erik. Altså. Hvis du bor lige ovenpå og du sådan set har tiden, så må du jo bare gøre op med dig selv om du overhovedet har lyst til at træne :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Er sgu lidt enig med Erik. Altså. Hvis du bor lige ovenpå og du sådan set har tiden, så må du jo bare gøre op med dig selv om du overhovedet har lyst til at træne :)

ja der kan selvfølgelig godt være dage, hvor man ikke springer jublende ned til træningcentret og måske skal 'tvinge' sig selv derned, men hvis det er størstedelen af dagene er det måske ikke lige dig at træne BB

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

PK89 skrev:
8800 skrev:Er sgu lidt enig med Erik. Altså. Hvis du bor lige ovenpå og du sådan set har tiden, så må du jo bare gøre op med dig selv om du overhovedet har lyst til at træne :)

ja der kan selvfølgelig godt være dage, hvor man ikke springer jublende ned til træningcentret og måske skal 'tvinge' sig selv derned, men hvis det er størstedelen af dagene er det måske ikke lige dig at træne BB

Ja nemlig. Ellers kunne du overvejer at skifte center, men altså at bo lige der, hvor man træner; det er altså luksus :) Det er jo nemt for dig lige at hapse 45min træning her og der og med tiden vil det give dig resultater. Så kan det være din motivation kommer igen :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Kan godt være Fru Erik ikke formulerer sig på den mest diplomatiske måde, men han har jo en pointe. Og enddog en meget god pointe. Har aldrig fattet det med manglende motivation. Hvis motivationen mangler, så er det jo fordi man slet ikke har lyst til at træne, og så lad da for guds skyld være. Hvorfor tvinge sig selv til noget man ikke har lyst til ?
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Well TJ.. Manden har jo oprettet emnet, så et eller andet sted må der jo være noget lyst som bare skal sparkes igang. Han nævner også selv, at så snart han er der nede så er det no problemo med at give gas. Altså vil jeg personligt mene det at "give slip", om kun for en stund, er et dårligt valg.
Begynder det så at fejle selv når man er kommet der ned, så kan det være man skal til at evaluere om det er noget man skal blive ved med i samme udstrækning som før, men så længe lysten er der når først man er ankommet, så er det med at hanke sig selv op og komme der ned.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:Well TJ.. Manden har jo oprettet emnet, så et eller andet sted må der jo være noget lyst som bare skal sparkes igang. Han nævner også selv, at så snart han er der nede så er det no problemo med at give gas. Altså vil jeg personligt mene det at "give slip", om kun for en stund, er et dårligt valg.
Begynder det så at fejle selv når man er kommet der ned, så kan det være man skal til at evaluere om det er noget man skal blive ved med i samme udstrækning som før, men så længe lysten er der når først man er ankommet, så er det med at hanke sig selv op og komme der ned.

Kan godt forstå din pointe. Jeg synes bare stadigvæk, når man ikke kan få sig slæbt ned i et center man bor lige ovenover, så må det sgu ikke være noget man brænder vildt meget for. Og i så fald synes jeg da det er bedre at bare stoppe. Så kan det jo være at han efter et stykke tid savner det så meget at han kan komme igang igen. Hvis ikke, så er der mange andre ting man kan tage sig til her i livet. Der er ingen der siger man SKAL være stor og stærk, for at være en succes her i livet.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Hvad med at køre forskellige træningsprogrammer så du får variation? Jeg synes netop det mest demotiverende er at køre det samme program og de samme øvelser for længe ad gangen.
Till I Collapse!
Brugeravatar

Geografisk sted: København S

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Spørg dig selv om du gerne vil være stor og stærk.
Tænk på hvordan din egen drømme fysik ser ud.
Visualiser dig den. Spørg dig selv hvor meget du vil arbejde for at få den fysik.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Tror bare det at have skrevet herinde hjalp. Har været dernede idag, og det var egentlig let nok at få mig afsted. Fin træning, skal bare lige igang igen, så kan jeg løfte for alvor.

Samtidigt har jeg været ved lægen og fået noget recept piller og creme til mine ben, så nu må vi se om jeg kan komme igang med at løbe, eller om det fortsat bliver crosstraineren.

Og tak for alle henvendelserne, var nok bare det som skulle til. Der er ingen grund til jeg bare sidder her, kan jo ligesågodt være dernede, fordi her venter jeg bare på noget sker, istedet for at tage sagen i egen hånd.

SPH GYM

Styrkeliste

Hvis det er skinnebensbetændelse, så se om du ikke kan få noget untralyd (og nogle ordentlige sko).. Det knuser det godt..

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvorfor prøve at lede efter motivation??

Hvis man mangler motivation til noget, er det vel fordi man ikke længere finder den pågældende ting interessant.

Motivation burde komme af sig selv. Livet er for kort til, at man kan rende rundt og lede efter motivation - det burde komme af sig selv.

MikkiHBN skrev:Hvorfor prøve at lede efter motivation??

Hvis man mangler motivation til noget, er det vel fordi man ikke længere finder den pågældende ting interessant.

Motivation burde komme af sig selv. Livet er for kort til, at man kan rende rundt og lede efter motivation - det burde komme af sig selv.

Overhovedet ikke :)

Der er måske ikke ting du gerne vil, men bare ikke kommer igang med? - Anyways, sådan har jeg det lige nu, og det er livet ikke for kort til, tværtimod. Vil hellere bruge min tid på at finde noget jeg gerne vil, end bare at lave ingenting og se til.

SPH GYM

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding