Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1411
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1408

Følg bodybuilding.dk på

Trænings systemer som forvirrer mig.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har trænet i lille stykke tid og har ikke lavet andet end at få råd frem og tilbage og kiggget på andre hvordan de træner, så offiecielt er jeg ikke selv begyndt endnu.. men jeg hører flere forskellige ting som forvirrer mig lidt.

Et er at jeg fik afvide det er godt at starte med lav vægt og så gå op i hver sæt, så musklerne vænner sig til tunge vægte og kan klarer mere. fx: 10 x 40 kg, så 10 x 45 kg osv. hvis det er muligt.

& et andet har jeg hørt at starte med tung vægt, og gå ned af, det skulle være hårde og virke mere effektivt?

jeg mener altså hvis nu man siger man træner i bænkpress, og så man tager 10 x 60 kg. så næste, 10 x 55kg og såden ned af til hvor mange du kan, dog kun 4 sæt i alt. det skulle være meget effektivt eller er det helt forkert?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan evt. læse artiklen omhandlende pyramidetræning i artikelsektionen :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Som nybegynder bør du slet ikke bekymre dig om den slags.
Find et godt program evt her på siden, evt søg efter Bill Starr eller Starting Strength, følg det de første måneder og derefter kan du begynde at overveje om du bør skifte.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Okay mange tak for artiklen.

for tiden træner jeg nærmest løst uden program, men der er lidt pyramidetræning i det, da min muskler vokser men dog ikke for hurtigt.

Ville de 2 artikler være en god ide for nybegynder eller er der bedre?

Prozact skrev:Okay mange tak for artiklen.

for tiden træner jeg nærmest løst uden program, men der er lidt pyramidetræning i det, da min muskler vokser men dog ikke for hurtigt.

Ville de 2 artikler være en god ide for nybegynder eller er der bedre?

Noget a la Bill Starrs fundament-program ville være en fremragende ide. Tjek artikelsektionen :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Startede også selv ud med at sidde og pille navle, og lave programmer så det nærmest lignede kernefysik. Og det kommer bare ikke til at ske. Du kommer ikke til at have/lave det bedste program. Bare indse det. Det kommer bare ikke til at ske for os newbs. Vi har slet ingen praktisk erfaring vi kan kombinere med teorien. Så forget it...

JFT. Just fucking train.
Få nu bare løftet nogle vægte, kom til at elske og hade nogle øvelser, og lær dig selv at kende.

Så kan du lade alle kloge-ågerne komme med alle teorierne IMENS du træner dit simple full body 3 gange om ugen - så træner du sandsynligvis mere end dem.

KISS. Keep It Simple Stupid.

Hvis du gerne vil have noget brugbart, så start med fullbody med basisøvelserne og max 7-8 ialt ialt. Lav evt. 4 set af 8 reps, gå hjem, æd, sov.

Træn, spis, sov - hårdt.

Så om 6-7 uger, 21 træningspas, kan du se lidt på det du spørger om.

Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00

Kostplan: Vis kostplan

Anmoho skrev:Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.

Det er spot on imo, men sov... hårdt? :D
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Anmoho skrev:Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.

Det er spot on imo, men sov... hårdt? :D

Rigtige bb'er sover på gulvet. Med en sten under hovedet.

Brugeravatar

Styrkeliste

På beton gulv med sten som hovedpude.

Haha elsker der bliver refereret til KISS metoden :D

Selv om pyramide træning nok er fint nok (har ikke lige læst artiklen) så vil jeg personligt aldrig gå ned i vægt. Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.

Jeg går ind for at man skal have nogle lette dage og nogle tunge dage. De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.

Jeg synes det er for demotiverende at gå ned i vægt, jeg vil se fremdrift. :D
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

plaid skrev:
Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.

De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.

Dertil har jeg lige et spørgsmål: dvs. du anbefaler at man kører 'tungt', 5 sæt med 5 gentagelser, og stiger med kg. efter hver sæt. Et hypotetisk eksempel: 1. sæt bænk kører jeg 70 kg for 5 reps, næste sæt 72,5 kg for 5 reps, derefter 75 kg. for 5 reps, derefter 77,5 kg. for 5 reps og til sidst 80 kg. for 5 reps. Det er sådan, du anbefaler det, ikke også? Her kommer mit spørgsmål så: Hvis du til slut (efter fire 'tunge' sæt, kan køre et sæt, der er 10 kg. tungere end, hvad du kørte med i første sæt - hvordan kan det første sæt så være tungt? Dette sæt vil da på ingen måde kunne fungere som andet end tung opvarmning. Hvis du har overskud til at stige med x antal kg ved samme antal gentagelser igennem fem sæt, har de foregående sæt simpelthen ikke været hårde nok. Så hvad er det du anbefaler ham? -At han for hver femte sæt han kører, skal have ét eller måske to sæt, der har kvalitet?
Brugeravatar

plaid skrev:Haha elsker der bliver refereret til KISS metoden :D

Selv om pyramide træning nok er fint nok (har ikke lige læst artiklen) så vil jeg personligt aldrig gå ned i vægt. Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.

Jeg går ind for at man skal have nogle lette dage og nogle tunge dage. De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.

At gå ned i vægt som i pyramide træningen har INTET med ikke at have progression at gøre, progression er at stige i vægt fra den ene træning til den anden feks.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

et godt råd fra mig. at vokse er simpelt. det kræver mad, søvn og træning. lad vær med at træne alle mulige smarte programmer jeg har næsten altid trænet et simpelt fullbody og jeg har da alligevel bænket 110 kg, dødløftet 160 og squattet 150 med en kropsvægt på 75 kg og højde på 185 og guns på 42-43 cm hakket! så træn du et SIMPELT fullbody og æd som et svin. så kan du begynde på de mere avanceret programmer om et par år :D
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

Casper H. skrev:et godt råd fra mig. at vokse er simpelt. det kræver mad, søvn og træning. lad vær med at træne alle mulige smarte programmer jeg har næsten altid trænet et simpelt fullbody og jeg har da alligevel bænket 110 kg, dødløftet 160 og squattet 150 med en kropsvægt på 75 kg og højde på 185 og guns på 42-43 cm hakket! så træn du et SIMPELT fullbody og æd som et svin. så kan du begynde på de mere avanceret programmer om et par år :D

Ok er du 1.20m høj???
Jeg er ca samme højde og vægt som dig og ved ikke lige hvor jeg skal finde de sidste cm før mine arme når den str :shock:
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Old school skrev:
plaid skrev:Haha elsker der bliver refereret til KISS metoden :D

At gå ned i vægt som i pyramide træningen har INTET med ikke at have progression at gøre, progression er at stige i vægt fra den ene træning til den anden feks.

Det er jeg godt klar over :) Jeg skriver heller ikke andet. Jeg siger bare at det er svære efter min mening at lave progression i et pyramide sæt :) I det det er så demotiverende:) Men det er jo bare min smag:)
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Jeg plejer at kører 6x6.
1x10x50 kg
2x6x100 kg
2x6x95 kg
2x6x90 kg

På den måde er alle sættene hårde. Undtaget opvarmningssættet :wink:
Jeg kan godt lide den på den måde i stedet for, at man "spilder" de første tre eller fire sæt.
EDIT: For Anmohos skyld vil jeg lige sige et det var er et eksempel, jeg bænker ikke de kilo :wink:

Problemet er nu at jeg er en MEGET forvirret person når det kommer til flere forskellige teorier, jeg siger ikke at den ene har ret eller den ikke har, men det forvirrende er at i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?

Jeg har bare ikke lyst til at træne uden resultat, for jeg har købt body Whey 95, Carbs ren, og Kreatin ren, & isobolic protein og så har jeg også Cell-tech som "alle" bruger. og de ligger bare og nærmest slås mod støv da jeg ikk tør at bruge dem for hvad nu hvis jeg gjorde det forkert og det hele gik til spilde.

for det er lidt dyrt for mig det hele -.-

Men så i anbefaler vel at jeg bare selv skal træne de første "par år" og så derefter begynde at kigge på programmer? for jeg er ret sikkert på hvis jeg ikk have i sinde om program, og efter mange års træning, så derefter tager mig sammen til en træningsprogram, og jeg så tænker, fuck hvorfor kiggede jeg ikk på det noget før? Derfor jeg gerne vil starte med en masse viden og hva der er rigtigt og forkert.

Sig endeligt til hvis det lyder som en umulig ting?

Prozact skrev:Problemet er nu at jeg er en MEGET forvirret person når det kommer til flere forskellige teorier, jeg siger ikke at den ene har ret eller den ikke har, men det forvirrende er at i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?

Jeg har bare ikke lyst til at træne uden resultat, for jeg har købt body Whey 95, Carbs ren, og Kreatin ren, & isobolic protein og så har jeg også Cell-tech som "alle" bruger. og de ligger bare og nærmest slås mod støv da jeg ikk tør at bruge dem for hvad nu hvis jeg gjorde det forkert og det hele gik til spilde.

Men så i anbefaler vel at jeg bare selv skal træne de første "par år" og så derefter begynde at kigge på programmer? for jeg er ret sikkert på hvis jeg ikk have i sinde om program, og efter mange års træning, så derefter tager mig sammen til en træningsprogram, og jeg så tænker, fuck hvorfor kiggede jeg ikk på det noget før? Derfor jeg gerne vil starte med en masse viden og hva der er rigtigt og forkert.

Du er nybegynder, men har købt alle de produkter før du har styr på alt det grundlæggende :shock:

Ja folk træner forskelligt og opnår det samme, ting virker forskelligt fra person til person.
Som ny vil nærmest ALT virke, dog anbefales et simpelt FB program ofte, da det er godt til at opbygge styrke og masse og få lært en masse teknik, da du som oftest kører de samme øvelser feks tre gange om ugen.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Prozact skrev:...i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?

BINGO! Bare løft vægtene, æd og sov - så vokser du. Det er virkelig SÅ simpelt, og slet ikke forvirrende.

Life is really simple, but we insist on making it complicated.  ~Confucius

Hvis du er fra viborg-området, så kom og træn med mig? læs evt. min første log og se hvordan jeg trænede et full body i 2 måneder.

Advarsel: Loggen er meget for nybegyndere - specielt fordi jeg selv er über-newb :lol:

Og så læs lige mit indlæg igen.
Startede også selv ud med at sidde og pille navle, og lave programmer så det nærmest lignede kernefysik. Og det kommer bare ikke til at ske. Du kommer ikke til at have/lave det bedste program. Bare indse det. Det kommer bare ikke til at ske for os newbs. Vi har slet ingen praktisk erfaring vi kan kombinere med teorien. Så forget it...

JFT. Just fucking train.
Få nu bare løftet nogle vægte, kom til at elske og hade nogle øvelser, og lær dig selv at kende.

Så kan du lade alle kloge-ågerne komme med alle teorierne IMENS du træner dit simple full body 3 gange om ugen - så træner du sandsynligvis mere end dem.

KISS. Keep It Simple Stupid.

Hvis du gerne vil have noget brugbart, så start med fullbody med basisøvelserne og max 7-8 ialt ialt. Lav evt. 4 set af 8 reps, gå hjem, æd, sov.

Træn, spis, sov - hårdt.

Så om 6-7 uger, 21 træningspas, kan du se lidt på det du spørger om.

Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.

Brugeravatar

Styrkeliste

Prozact skrev:Problemet er nu at jeg er en MEGET forvirret person når det kommer til flere forskellige teorier, jeg siger ikke at den ene har ret eller den ikke har, men det forvirrende er at i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?

Det er meget vigtigt at understrege at alle de produkter du har købt er udemærkede, men de er kost-TILSKUD. Det vil sige at du først og fremmest skal spise en god solid kost, og evt. supplere med nogle tilskud.
Protein er protein. Om det så kommer fra en kylling eller en portion whey 95. Der er forskel på hvilken type protein det er, men det er der virkeligt ingen grund til at du bekymrer dig om - du er newb! Løft nogle vægte, æd og sov, fuldtstændigt ligesom anmoho sagde det.

Jeg vil (ligesom andre også har gjort) anbefale dig Bill Stars 10x10. Her lærer du en masse grundlæggende flerledsøvelser og starter lavt ud, men får stor progression undervejs.
Jeg er helt sikker på at du vil få fine resultater hvis du kombinerer programmet med en god kost + rigelig nattesøvn.

Hvis du stadig er forvirret, vil jeg henvise dig til artikelarkivet. Så må du læse og forstå.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

ØbroMorten skrev:Jeg vil (ligesom andre også har gjort) anbefale dig Bill Stars 10x10. Her lærer du en masse grundlæggende flerledsøvelser og starter lavt ud, men får stor progression undervejs.
Jeg er helt sikker på at du vil få fine resultater hvis du kombinerer programmet med en god kost + rigelig nattesøvn.

Hvis du stadig er forvirret, vil jeg henvise dig til artikelarkivet. Så må du læse og forstå.

:shock:
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Old school skrev:
ØbroMorten skrev:Jeg vil (ligesom andre også har gjort) anbefale dig Bill Stars 10x10. Her lærer du en masse grundlæggende flerledsøvelser og starter lavt ud, men får stor progression undervejs.

:shock:

I know, I know.. Jeg har også lige skrevet det i en anden tråd ](*,) Jeg tænker selvfølgelig på Bill Starrs fundament program, og ikke GT 10x10. :eeek:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Få god teknik træn og æd. Du kan ikke "regne den ud 100% en stor del af træning er at begynde og finjustere til det fungerer for dig.
Kom i gang!
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Old school skrev:
Casper H. skrev:et godt råd fra mig. at vokse er simpelt. det kræver mad, søvn og træning. lad vær med at træne alle mulige smarte programmer jeg har næsten altid trænet et simpelt fullbody og jeg har da alligevel bænket 110 kg, dødløftet 160 og squattet 150 med en kropsvægt på 75 kg og højde på 185 og guns på 42-43 cm hakket! så træn du et SIMPELT fullbody og æd som et svin. så kan du begynde på de mere avanceret programmer om et par år :D

Ok er du 1.20m høj???
Jeg er ca samme højde og vægt som dig og ved ikke lige hvor jeg skal finde de sidste cm før mine arme når den str :shock:

var dine arme på 50 tror jeg nu heller ikke du vejede 10 kg mere af den grund;)
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00