Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Prozact skrev:Okay mange tak for artiklen.
for tiden træner jeg nærmest løst uden program, men der er lidt pyramidetræning i det, da min muskler vokser men dog ikke for hurtigt.
Ville de 2 artikler være en god ide for nybegynder eller er der bedre?

Anmoho skrev:Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.

Pind skrev:Anmoho skrev:Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.
Det er spot on imo, men sov... hårdt?

plaid skrev:
Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.
De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.

plaid skrev:Haha elsker der bliver refereret til KISS metoden![]()
Selv om pyramide træning nok er fint nok (har ikke lige læst artiklen) så vil jeg personligt aldrig gå ned i vægt. Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.
Jeg går ind for at man skal have nogle lette dage og nogle tunge dage. De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.
Jeg synes det er for demotiverende at gå ned i vægt, jeg vil se fremdrift.

Casper H. skrev:et godt råd fra mig. at vokse er simpelt. det kræver mad, søvn og træning. lad vær med at træne alle mulige smarte programmer jeg har næsten altid trænet et simpelt fullbody og jeg har da alligevel bænket 110 kg, dødløftet 160 og squattet 150 med en kropsvægt på 75 kg og højde på 185 og guns på 42-43 cm hakket! så træn du et SIMPELT fullbody og æd som et svin. så kan du begynde på de mere avanceret programmer om et par år
Old school skrev:plaid skrev:Haha elsker der bliver refereret til KISS metoden![]()
Selv om pyramide træning nok er fint nok (har ikke lige læst artiklen) så vil jeg personligt aldrig gå ned i vægt. Jeg vil altid sørge for progression. Muskler har godt af noget progression.
Jeg går ind for at man skal have nogle lette dage og nogle tunge dage. De tunge dage tager man få reps fx 4x5 eller 5x5 eller 5x4 eller hvad man nu lige kan, med stigende vægt selvf. På de lette dage tager man 3x10 reps men selvf også med stigende vægt.
Jeg synes det er for demotiverende at gå ned i vægt, jeg vil se fremdrift.
At gå ned i vægt som i pyramide træningen har INTET med ikke at have progression at gøre, progression er at stige i vægt fra den ene træning til den anden feks.

Prozact skrev:Problemet er nu at jeg er en MEGET forvirret person når det kommer til flere forskellige teorier, jeg siger ikke at den ene har ret eller den ikke har, men det forvirrende er at i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?
Jeg har bare ikke lyst til at træne uden resultat, for jeg har købt body Whey 95, Carbs ren, og Kreatin ren, & isobolic protein og så har jeg også Cell-tech som "alle" bruger. og de ligger bare og nærmest slås mod støv da jeg ikk tør at bruge dem for hvad nu hvis jeg gjorde det forkert og det hele gik til spilde.
for det er lidt dyrt for mig det hele -.-
Men så i anbefaler vel at jeg bare selv skal træne de første "par år" og så derefter begynde at kigge på programmer? for jeg er ret sikkert på hvis jeg ikk have i sinde om program, og efter mange års træning, så derefter tager mig sammen til en træningsprogram, og jeg så tænker, fuck hvorfor kiggede jeg ikk på det noget før? Derfor jeg gerne vil starte med en masse viden og hva der er rigtigt og forkert.
Sig endeligt til hvis det lyder som en umulig ting?
Prozact skrev:...i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?
Startede også selv ud med at sidde og pille navle, og lave programmer så det nærmest lignede kernefysik. Og det kommer bare ikke til at ske. Du kommer ikke til at have/lave det bedste program. Bare indse det. Det kommer bare ikke til at ske for os newbs. Vi har slet ingen praktisk erfaring vi kan kombinere med teorien. Så forget it...
JFT. Just fucking train.
Få nu bare løftet nogle vægte, kom til at elske og hade nogle øvelser, og lær dig selv at kende.
Så kan du lade alle kloge-ågerne komme med alle teorierne IMENS du træner dit simple full body 3 gange om ugen - så træner du sandsynligvis mere end dem.
KISS. Keep It Simple Stupid.
Hvis du gerne vil have noget brugbart, så start med fullbody med basisøvelserne og max 7-8 ialt ialt. Lav evt. 4 set af 8 reps, gå hjem, æd, sov.
Træn, spis, sov - hårdt.
Så om 6-7 uger, 21 træningspas, kan du se lidt på det du spørger om.
Det er mit råd... sikkert noget bras anyway.

Prozact skrev:Problemet er nu at jeg er en MEGET forvirret person når det kommer til flere forskellige teorier, jeg siger ikke at den ene har ret eller den ikke har, men det forvirrende er at i alle træner så forskelligt og modsat hvad andre træner også, og alligevel når i så samme mål?
Jeg har bare ikke lyst til at træne uden resultat, for jeg har købt body Whey 95, Carbs ren, og Kreatin ren, & isobolic protein og så har jeg også Cell-tech som "alle" bruger. og de ligger bare og nærmest slås mod støv da jeg ikk tør at bruge dem for hvad nu hvis jeg gjorde det forkert og det hele gik til spilde.
for det er lidt dyrt for mig det hele -.-
Men så i anbefaler vel at jeg bare selv skal træne de første "par år" og så derefter begynde at kigge på programmer? for jeg er ret sikkert på hvis jeg ikk have i sinde om program, og efter mange års træning, så derefter tager mig sammen til en træningsprogram, og jeg så tænker, fuck hvorfor kiggede jeg ikk på det noget før? Derfor jeg gerne vil starte med en masse viden og hva der er rigtigt og forkert.
Sig endeligt til hvis det lyder som en umulig ting?

ØbroMorten skrev:Jeg vil (ligesom andre også har gjort) anbefale dig Bill Stars 10x10. Her lærer du en masse grundlæggende flerledsøvelser og starter lavt ud, men får stor progression undervejs.
Jeg er helt sikker på at du vil få fine resultater hvis du kombinerer programmet med en god kost + rigelig nattesøvn.
Hvis du stadig er forvirret, vil jeg henvise dig til artikelarkivet. Så må du læse og forstå.
Old school skrev:ØbroMorten skrev:Jeg vil (ligesom andre også har gjort) anbefale dig Bill Stars 10x10. Her lærer du en masse grundlæggende flerledsøvelser og starter lavt ud, men får stor progression undervejs.
Jeg er helt sikker på at du vil få fine resultater hvis du kombinerer programmet med en god kost + rigelig nattesøvn.
Hvis du stadig er forvirret, vil jeg henvise dig til artikelarkivet. Så må du læse og forstå.
Jeg tænker selvfølgelig på Bill Starrs fundament program, og ikke GT 10x10. 

Old school skrev:Casper H. skrev:et godt råd fra mig. at vokse er simpelt. det kræver mad, søvn og træning. lad vær med at træne alle mulige smarte programmer jeg har næsten altid trænet et simpelt fullbody og jeg har da alligevel bænket 110 kg, dødløftet 160 og squattet 150 med en kropsvægt på 75 kg og højde på 185 og guns på 42-43 cm hakket! så træn du et SIMPELT fullbody og æd som et svin. så kan du begynde på de mere avanceret programmer om et par år
Ok er du 1.20m høj???
Jeg er ca samme højde og vægt som dig og ved ikke lige hvor jeg skal finde de sidste cm før mine arme når den str

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster