Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65729 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049585 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 909
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 906

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til Bill Starr program

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hejsa. Jeg har tænkt mig at prøve at kaste mig ud i Bill Starr programmet som jeg har nuppet fra artiklen her fra siden. Her dog nogle spørgsmål. Burde jeg der, hvor der er "beack - work" øvelser ikke i stedet køre dips og chin - ups, giver de ikke mere?


Mandag: tung dag

Squat: 5 sæt x 5 reps
Bænkpres: 5 sæt x 5 reps
Dødløft: 5 sæt x 5 reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps
Barbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps

Onsdag: let dag

Squat 5 sæt x 5 reps: (slut på en vægt der er 20 kg lettere end den man sluttede på mandag)
Military presses: 5 sæt x 5 reps
Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps
Dips: 3 sæt x max reps

Dumbell rear laterals: 2 sæt x 15 reps
Dumbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps extensions: 2 sæt x 15 reps

Fredag: medium dag

Squat: 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps *
Incline bænkpres: 5 sæt x 5 reps
Barbell shrugs: 5 sæt x 5 reps
Chinups: 3 sæt x max reps

Dumbell side laterals: 2 sæt x 15 reps
Barbell curls: 2 sæt x 15 reps
Triceps pushdows: 2 sæt x 15 reps
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beach work er mere eller mindre frivilligt, men normalt er det en form for iso øvelser. Men ønsker du at køre dips og chins i stedet er det bestemt en mulighed.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan programmet også køres hvis man kun træner tungt / let, hvis kun kan træne to gange ugentligt?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slapdack skrev:Kan programmet også køres hvis man kun træner tungt / let, hvis kun kan træne to gange ugentligt?


Jeg har kørt det hvor jeg kun har trænet tungt/medium og det fungerede fint.

Jeg ville til hver en tid hellere droppe light-dagen end medium dagen.

Hvis belastningen fra dips/chins gør at du ikke restituerer ordentligt inden din næste bænk/dødløft dag er det en dårlig idé.

Hvor mange dips/chins kan du tage?
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kan tage 10 dips & 10 chin ups per sæt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



er det desuden en skrøne, at hvis jeg ikke laver forskellige øvelser til f.eks biceps og triceps at jeg ikke vil få nogen udvikling i styrke eller muskelmasse? hvis jeg f.eks kun kørte dips + chin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slapdack skrev:er det desuden en skrøne, at hvis jeg ikke laver forskellige øvelser til f.eks biceps og triceps at jeg ikke vil få nogen udvikling i styrke eller muskelmasse? hvis jeg f.eks kun kørte dips + chin


Altså om det er nødvendigt at lave et hav af forskellige biceps-øvelser for at få store guns? Hvis du er nødt til at stille det spørgsmål er det overhovedet ikke relevant for dig.

Du fokuserer for meget på småtingene i stedet for det der betyder noget.

Jeg vil umiddelbart tro at du godt kan køre dips/chins hver træning uden at det går ud over løftene. Du må prøve dig frem.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Okay - må jeg spørge hvordan du kører dit program?

Og hvad mener du med at det ikke er relevant for mig? Jeg træner ikke for at ligne en pumper, hvilket også er unlikey, da jeg er 196 med lange lemmer.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slapdack skrev:Okay - må jeg spørge hvordan du kører dit program?

Og hvad mener du med at det ikke er relevant for mig? Jeg træner ikke for at ligne en pumper, hvilket også er unlikey, da jeg er 196 med lange lemmer.


Jeg kører 5/3/1. Lige nu er der sommerpause fra rugby, så jeg kan køre squat efter Starrs heavy/light/medium (hvad jeg ikke kan normalt). Bænk, stem og dødløft er stadig á la 5/3/1.

Det jeg mener er, at det er relevant for mere avancerede folk med større variation. Hvis man stiller det dér spørgsmål er man ikke anvanceret.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det væsentlige er:

Sørg for at få kørt dine vigtige øvelser ordentligt - Det er her fokus skal ligge!

Så kan du bagefter se på hvad du har af tid/overskud til at køre støtteøvelser.

Husk at light-dagen er 'aktiv-restitution' så lad være med at køre dig selv ned i jorden.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja okay - men hvilke øvelser ville du anbefale til et light (eller medium) / heavy program. Og nej, jeg er ikke avanceret. Kunne godt bruge en erfaren til at hjælpe med at forklare hvilke øvelser ud over squat, bænk og dødløft som kunne være gode osv..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal ikk tro på tlr, han træner slet ikke :P

Til TS: Du gør tingene alt alt for komplicerede, tag nu bare ned og træn så godt du nu kan og lad være at hæng dig i små tingene.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil anbefale de øvelser der står skrevet i programmet.

Old School (teddy på mol?): Det er sgu da klart jeg ikke får trænet når jeg skriver indlæg hele dagen. Nu har jeg gået og pakket taske den sidste time....
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



øhm okay? :-)

men har i ikke en ide til et program med to træningsdage?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dødløft og bænkpres er ikke øvelser Starr normalt anbefaler. hans big 3 er cleans, incline benchpress og squats.
Bænkpres pga skadesrisikoen og teknikken nemt kompromitteres, dødløft igen pga skadesrisikoen.
Han satte selv en amerikansk rekord i dødløft uden at dødløfte, så han har en pointe.

Det skal dog siges at han synes dødløft er en fantastisk øvelse, den er bare risikabel særligt for udisciplinerede og nye løftere og den er ikke nødvendig -ifølge Starr
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Køb Bill Starrs bog.
Den bedste bog om styrketræning overhovedet.

Efter jeg læste den er der en sandhed der urokkelig: Bill Starr har altid ret.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tjr skrev:Jeg vil anbefale de øvelser der står skrevet i programmet.

Old School (teddy på mol?): Det er sgu da klart jeg ikke får trænet når jeg skriver indlæg hele dagen. Nu har jeg gået og pakket taske den sidste time....


Godt spottet ;-)

Men cool at se at det ser ud til vi igen er igang med at kaste os over det samme. Jeg går også og leger om tanken om noget Sheiko senere hen.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slapdack skrev:øhm okay? :-)

men har i ikke en ide til et program med to træningsdage?


Dag 1 (heavy):
Squat 5x5
Bænk 5x5
Dødløft 5x5


Dag 2 (medium):
Squat 3 sæt x 5 reps + 2 sæt x 3 reps
Military presses: 5 sæt x 5 reps
Bent over barbell rows: 5 sæt x 5 reps (Frivend hvis du kan/har mulighed for det - ellers er rows fine).

Chins og dips begge dage. Kør dem mellem sets.

'Beach-work' på dagsform. Lad være med at køre musklerne helt ned i jorden.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu går vi squ lige off-topic:

Poul, så vidt jeg har forstået var det Press > Incline press, men pga. polemiken omkring fjernelsen af Press fra OL i '72 var han nødt til at anbefale noget andet. Her ville han hellere have incline, men da de fleste high-schools ikke havde skrå bænke endte det medd flad bænk.

Der kommer forresten nye artikler fra ham på http://startingstrength.com/
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



tjr skrev:Nu går vi squ lige off-topic:

Poul, så vidt jeg har forstået var det Press > Incline press, men pga. polemiken omkring fjernelsen af Press fra OL i '72 var han nødt til at anbefale noget andet. Her ville han hellere have incline, men da de fleste high-schools ikke havde skrå bænke endte det medd flad bænk.

Der kommer forresten nye artikler fra ham på http://startingstrength.com/


Det er ihvertfald sådan det står i hans bog.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 6. okt 2005, 22:03
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



'Beach-work' på dagsform". Hvad menes der med det?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. jul 2009, 23:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



slapdack skrev:'Beach-work' på dagsform". Hvad menes der med det?


Hvis du ikke gider lave curls så lad være.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



poul hansen skrev:Dødløft og bænkpres er ikke øvelser Starr normalt anbefaler. hans big 3 er cleans, incline benchpress og squats.
Bænkpres pga skadesrisikoen og teknikken nemt kompromitteres, dødløft igen pga skadesrisikoen.
Han satte selv en amerikansk rekord i dødløft uden at dødløfte, så han har en pointe.

Det skal dog siges at han synes dødløft er en fantastisk øvelse, den er bare risikabel særligt for udisciplinerede og nye løftere og den er ikke nødvendig -ifølge Starr

Hej mester nu siger du at dødløft er unødvendig ifl. bill starr, hvilken øvelse kan man lave udover den og cleans som vil ramme det samme, tænkte på squat og dødløft rammer det ikke nogenlunde det samme angående med ryggen?
Så igen bænkpres mener han også er unødvendig siger, istedet vælger han inc. men træner inc ikke kun de øverste brystdel hvad gør med så med nederste/selve brystet?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 343
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Alternativer til dødløft/frivend er 'high-pulls'. Han snakker om dem her: http://startingstrength.com/articles/st ... _starr.pdf

Starr er ligeglad med dine pecs. Han interesserer sig kun for at du kan skubbe rundt med din modstander.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er intet der kun træner en del af brystet. Derudover har jeg aldrig set en med for stort øvre bryst i forhold til resten.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Starr har forøvrigt løst talt om at skrive en bog med mere avancerede metoder i. Den ville jeg personligt give mange penge for.

forstår ikke at man skulle udskifte stående presses med incline presses hvis stående presses er den bedste øvelse?
Jeg har forøvrigt kun set ham anbefale inclines over alm bænkpres, har du link til er sted hvor han ikke kritiserer flad eller ligefrem anbefaler dem?
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



poul hansen skrev:Starr har forøvrigt løst talt om at skrive en bog med mere avancerede metoder i. Den ville jeg personligt give mange penge for.

forstår ikke at man skulle udskifte stående presses med incline presses hvis stående presses er den bedste øvelse?
Jeg har forøvrigt kun set ham anbefale inclines over alm bænkpres, har du link til er sted hvor han ikke kritiserer flad eller ligefrem anbefaler dem?

Nej slet ikke..

Jeg forstod på dig, du mente dødløft er unødvendig samt bænkpres er unødvendig, er det så nok at lave incline bænkpres til brystet, og squat istedet for dødløft f.eks ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 343
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



poul hansen skrev:Forstår ikke at man skulle udskifte stående presses med incline presses hvis stående presses er den bedste øvelse?
Jeg har forøvrigt kun set ham anbefale inclines over alm bænkpres, har du link til er sted hvor han ikke kritiserer flad eller ligefrem anbefaler dem?


Er den til mig?

http://startingstrength.com/articles/ol ... _starr.pdf

In 1972, the International Olympic Weightlifting Committee voted to eliminate the press from official competition. At this same point in time, several other facts occurred that altered the overhead press from the status of a primary, essential exercise to that of an auxiliary one. Joe Weider took control of the sport of bodybuilding. Prior to that, the AAU was in charge of the sport and used athletic points for the major contests. A bodybuilder could gain as many as five points by participating in some sport. Since every bodybuilder was doing many of the same exercises as Olympic weightlifters, he would gain his athletic points by entering a weightlifting contest. That meant he did lots of heavy presses. But when Joe took over, he dropped the athletic points, so aspiring physique contestants no longer felt the need to do presses, snatches, or clean and jerks. The bench press replaced the overhead press in nearly every bodybuilder’s routine.

Meanwhile, powerlifting was taking off and those engaging in that sport soon outnumbered
Olympic lifters. Since the bench press was one of the lifts contested, powerlifters did a lot of them
and ignored the overhead press completely. Simultaneously, strength training for sports, particularly football, was becoming popular across the country. Tommy Suggs and I helped to jump-start this trend by writing articles in Strength & Health magazine, holding clinics and demonstrations in high schools and colleges, and formulating a simple, basic program that could be used with very little equipment. We called it the Big Three, and after I wrote The Strongest Shall Survive, weight training in junior and senior high schools and all divisions of colleges and universities increased exponentially.

I am often asked why we made the bench press our primary upper body exercise when we
both believed that the overhead press was the superior lift to improve shoulder girdle strength. It was because of all the negative comments in the media about the dangers of the overhead press to the lower back and we didn’t want to have deal with two exercises that were controversial. We already had the full squat, which was also under fire due to the false information generated by Dr. K.K. Klein’s “research” on the subject. We quickly discovered that we had our hands full defending that lift which we knew was the cornerstone of the entire program. We would have substituted the incline bench for the overhead press, but that was not possible; in the late sixties, incline benches were as scarce as hen’s teeth. We only had one at the York Barbell, and after talking with coaches from high schools and colleges, we found that they had none. Zero. So it didn’t make any sense to include an exercise that couldn’t be done without purchasing another piece of equipment. We settled for the flat bench because every school had benches, even if they were only those in the locker room.

As a result of all things happening so close together, the bench press emerged as the upper-body
exercise in the seventies, and continues to hold that lofty position today.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I den tekstbid siger han også han anbefaler inclines over alm bænk. Det med overheadpresses havde jeg ikke læst før, interessant :)

Også super med linket til nye artikler med Starr, han er altid en læsning værd. Skriver også fantastisk rent teknisk.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hanzilicious skrev:
poul hansen skrev:Starr har forøvrigt løst talt om at skrive en bog med mere avancerede metoder i. Den ville jeg personligt give mange penge for.

forstår ikke at man skulle udskifte stående presses med incline presses hvis stående presses er den bedste øvelse?
Jeg har forøvrigt kun set ham anbefale inclines over alm bænkpres, har du link til er sted hvor han ikke kritiserer flad eller ligefrem anbefaler dem?

Nej slet ikke..

Jeg forstod på dig, du mente dødløft er unødvendig samt bænkpres er unødvendig, er det så nok at lave incline bænkpres til brystet, og squat istedet for dødløft f.eks ?


Poul mener ikke noget (eller dvs han mener en masse, men han har ikke givet udtryk for det her) - det er udelukkende Bill Starrs mening der bliver refereret.

I skal desuden allesammen tage at lytte noget mere til Poul. Han er faktisk både klog og venlig selvom han nogengange virker lidt gnaven på nettet (man bliver gnaven af at svare på de samme spørgsmål igen og igen). :D
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster