Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65682 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1290
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1288

Følg bodybuilding.dk på

Hvor blev de af? - t.nielsen

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Bodybuilding.dk vil i fremtiden regelmæssig tage fat i tidligere aktive brugere fra boardet og høre hvor de blev af, hvordan det går med træningen og hvad fremtiden bringer for dem. I den første udgave af "hvor blev de af"-interviewsene havde vi kontaktet Brutalis_81. Se interviewet her:

viewtopic.php?f=32&t=49072

Det andet interview er med t.nielsen

Navn: Troels Uhre Nielsen
Brugernavn: t.nielsen
Alder: 26 år
Træningserfaring: Omkring 7 år efterhånden

Billede

Kan du ikke lave en kort præsentation af dig selv?
Jeg hedder Troels Uhre Nielsen, og jeg er 26 år. Til daglig læser jeg økonomi på universitetet. Jeg startede med at træne, da jeg var omkring 18-19 år. Det var bare ren hyggetræning uden nogen form for viden omkring det. Jeg startede på Sportshøjskolen i Aalborg, da jeg var 19 år, hvor Kim Lynge præsenterede mig for styrkeløft. Det fangede hurtigt min interesse, så jeg begyndte at træne squat og dødløft. Jeg kan huske at jeg trak 180 i dødløft første gang jeg prøvede det, og ca 4-5 måneder efter trak jeg 250kg. Så det gjorde det jo en del mere spændende. Efter Sportshøjskolen begyndte jeg at træne i Aarhus AK. Jeg stillede op til DM Junior, da jeg var 22 år, som jeg vandt. Samme år var jeg til junior VM i Sydfrankrig. Hvor jeg blev nr. 4 i +125kg klassen. Året efter stillede jeg op til senior DM og vandt min klasse, og blev stævnets bedste løfter på point. Hvilket jeg var noget overrasket over, da min squatdragt sprang op i syningerne under opvarmningen, så vi måtte sænke startvægten med 30 kilo. I bænkpressen havde jeg ikke fået min trøje til at fungere, så jeg havde taget en gammel slidt en på, som vi drejede en halv omgang i ærmerne få at få noget spænd over brystet. Så jeg havde ikke regnet med at vinde. Det var en positiv overraskelse. Efter DM blev jeg ramt af skader i brystet og i låret, så jeg valgte at stoppe. De sidste par år er gået med træning bare for sjov. Den første periode efter jeg stoppede med styrkeløften, gik med at få rykket alle de overflødige kilo af.



Hvorfor forlod du Bodybuilding.dk og hvad har boardet betydet for dig?
Jamen jeg forlod BB.dk, da jeg stoppede med styrkeløft. Motivationen var nok heller ikke på det højeste til at gå alt for meget op i træning, og med at holde log. Jeg ville bare have rykket alle de kilo af, og ned og få en normal fedtprocent igen. Jeg på et tidspunkt oppe at veje 134.4 kg som det tungeste. Så jeg skulle bare ned i vægt igen som første prioritet. Boardet har da helt sikkert betydet en del i den forstand, at det er spændende at følge de andre løftere mht. deres træning. Man kan lige tjekke ud hvad de andre har løftet, og hvad for nogle øvelser de har kørt.

Hvordan går det med træningen?
Det går faktisk meget godt med træningen. Jeg træner jo mere bodybuilding orienteret nu end jeg har gjort før. Jeg træner dog stadig lidt dødløft en gang i mellem, og når knæet ikke driller, kører jeg da også lidt squat. Men ellers er det high rep og cardio når jeg lige gider. Jeg vejer lige over 100kg for tiden og fedtprocenten ligger mellem 8.5-9. Jeg har det rigtig godt med at være slank, og skal ALDRIG være tyk igen.


Hvad er du blevet klogere på siden dengang du var aktiv bruger mht. træning og kost, og hvilke fif kan du giver brugerne på boardet?
Jeg ved ikke om jeg er blevet klogere på så meget hvad træning angår. Men jeg er nok blevet en del bedre til at styre min kost end jeg har været før. Men jeg har også læst lidt om det for at få lidt viden om vægttab, så jeg ikke ville miste for meget masse under min diæt. Men det er nu ikke noget ekstraordinært i den viden. Der er nu nok mange her inden der ved en del mere om det.

Billede


Hvad byder fremtiden på?
Jeg går faktisk lidt og overvejer om man skulle prøve noget bodybuilding på et tidspunkt. Jeg er dog bare ikke sikker på om jeg vil ligge den tid i det, som det nok kommer til at kræve. Da jeg trænede styrkeløft var der ikke så mange fester, da jeg gik op i træningen og ikke ville ødelægge den. Det har ændret sig en del nu. Så jeg har besluttet mig for at forsøge at tage træningen lidt mere seriøs over de næste 6 måneder, og hvis jeg kan få lidt masse på og få fedtprocenten ned omkring de 7. Ja så tager jeg den derfra☺



Kunne det tænkes du engang i fremtiden vendte tilbage til Bodybuilding.dk?
Ja det kunne det helt sikkert. Hvis jeg begynder at tage træningen seriøst igen, kunne det meget nem tænkes at jeg begynder at skrive log.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cool lille interview.

Troels kunne du måske give eksempler på, hvordan du spiste da du trænede SL kontra nu?

Flot form - skarpt lavet :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:Cool lille interview.

Troels kunne du måske give eksempler på, hvordan du spiste da du trænede SL kontra nu?

Flot form - skarpt lavet :)


Det var faktis ikke fordi jeg spiste sindsygt usundt da jeg trænede SL. Spiste bare store mængder. Sundt var det selvfølgelig heller ikke, og der røg da en del lasange og pizza ned. For at tabe mig spise jeg mindre potioner og flere gange om dagen. Og så forsøgte jeg at skære så mange kulhydrater af så muligt. Nu hvor jeg forsøger at få lidt masse på igen er det faktis blevet lidt af et problem det med de små potioner. Kan ikke få et helt måltid ned på en gang, efter kroppen har spist små over så lang tid. Så spiser en del gange i løbet af dagen nu, og bliver nød til at få en masse flydene kacl i form af havreshakes.
bedste løft (2008)
squat stævne 330/ træning 335
bænk stævne 252.5/ træning 280
dødløft stævne 322.5/ træning 330
bedste total 905 dm senior 2008 (bedste løfter på point)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 27. dec 2007, 19:53
Geografisk sted: herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig god form Troels, man kan godt se at du ikke har smidt træningen helt på hylden. Lyder spændende med bb!

(Jeg går udfra første billede er af den mere cuttede version af dig?) :8
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4239
Tilmeldt: 17. mar 2007, 17:51
Geografisk sted: Frederikshavn
 
Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan



Billede


God massiv form. =D>
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 12. jun 2006, 22:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



Du har altid været et styrkemonster Troels, men nu er formen også blevet lee at se på :twisted:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



WannaBeBig skrev:Billede


God massiv form. =D>


Se det der er en fed form! En af de bedste jeg har set her på siten! FLot! =D>
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3296
Tilmeldt: 13. nov 2009, 21:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



WannaBeBig skrev:
God massiv form. =D>


+ 1
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 828
Tilmeldt: 23. okt 2007, 07:28
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Ingen kostplan



Rigtigt fed form Troels :) Vanvittig massivt!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17388
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Det er godt nok nogle imponerende løft du præsterer i de YouTube-klip der.. :king:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 326
Tilmeldt: 18. jul 2011, 18:46
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godt interview + form!

Kan der kort fortælles hvilke skader der var tale om ? Kunne forstå der var 2?
Var du nødt til at stoppe al træning? Hvad sagde læge/fysioterapeut?
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 10. maj 2007, 23:12
 
Træner her: Hulen
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Mange tak for de fine ord drenge :)

Anders- Hehe ja det er efter cut. Billedet er faktis taget sidste sommer. Fedtprocenten er lidt laver nu.

Magic-. Skaden i låret kom af noget irritation der forsaget at den poser der ligger omkring låret revnet. så fik en 20cm lang udposning på siden af låret. Og kunne ikke træne squat i over et år. Var så dum at tage til den alm læge med det. Hun sagde det ikke var noget og jeg bare skulle træne vider. Havde jeg holdt pause så låret havde fået ro havde jeg været klar stort set med det samme, og så var posen ikke revet.
Den i brystet var en overrivning. Idrætsmedicin lavede en MR scan på det. Rev brystet 1/3 over og forstræk senen der hæfter i skulderen med 5cm. Så den er 5cm længer nu. De sagde jeg aldrig kom til at køre bænk igen. Og kan da også mærke det hvis jeg giver den gas i bryst. Men kan da stadig lave 8 rep på 160 kg så helt galt er det ikke gået.
bedste løft (2008)
squat stævne 330/ træning 335
bænk stævne 252.5/ træning 280
dødløft stævne 322.5/ træning 330
bedste total 905 dm senior 2008 (bedste løfter på point)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 27. dec 2007, 19:53
Geografisk sted: herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nielsen, har du nogle tegninger af din tus, man kan få lov til at se til inspiration? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



M.R.J. skrev:Nielsen, har du nogle tegninger af din tus, man kan få lov til at se til inspiration? :)

Hele armen er malet nu, og det der er på billedet er malet op igen. Har sart hud, så skulle males over 2 gange. Kan godt lige tage nogle billeder af det. Har kørt det i Vikinge stil det hele, med forskellige motiver af Odin med sine ravne, og thor der kæmper med midgårdsormen.
bedste løft (2008)
squat stævne 330/ træning 335
bænk stævne 252.5/ træning 280
dødløft stævne 322.5/ træning 330
bedste total 905 dm senior 2008 (bedste løfter på point)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 27. dec 2007, 19:53
Geografisk sted: herning
 
Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



t.nielsen skrev:
M.R.J. skrev:Nielsen, har du nogle tegninger af din tus, man kan få lov til at se til inspiration? :)

Hele armen er malet nu, og det der er på billedet er malet op igen. Har sart hud, så skulle males over 2 gange. Kan godt lige tage nogle billeder af det. Har kørt det i Vikinge stil det hele, med forskellige motiver af Odin med sine ravne, og thor der kæmper med midgårdsormen.


Vil også gerne se nogle pics af det. Overvejer selv noget lign.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 12. jun 2006, 22:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



t.nielsen skrev:
M.R.J. skrev:Nielsen, har du nogle tegninger af din tus, man kan få lov til at se til inspiration? :)

Hele armen er malet nu, og det der er på billedet er malet op igen. Har sart hud, så skulle males over 2 gange. Kan godt lige tage nogle billeder af det. Har kørt det i Vikinge stil det hele, med forskellige motiver af Odin med sine ravne, og thor der kæmper med midgårdsormen.


Lyder rigtig fedt - det ville være cool, hvis du gad smide et par tegninger op til inspiration! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster