Han spurgte efter, hvordan han bedst og hurtigst kunne blive i stand til løbe i højt tempo i længere tid. For at kunne det, skal man være i god form, både aerob og anaerob, og adskillige studier har efterhånden vist at intervalløb klarer dette hurtigst.
Tjek linket og rul lidt længere ned på siden; her er endnu flere HIIT studier:
http://www.healthhabits.ca/2009/01/19/t ... ining-101/Derfor ville min anbefaling klart være intervalløb, hvilket Jægerkorpset ud fra hans Coopertest også havde anbefalet. Så med både videnskabelige studier OG en anbefaling fra Jægerkorpset i baghovedet, så synes jeg da du skal løbe intervaller daugaard24
@Kæmperen
Nu ved jeg ik, hvor meget det har at gøre med daugaard24's spørgsmål, men mit svar ville være, at det kom an på formålet.
For kroppen tilpasser sig jo det man udsætter den for. Så hvis man har brug for at kunne løbe ved moderat intensitet i timevis, så er lange og rolige ture helt sikkert en god tilføjelse til ens træning.
@Mandenibusken999
Nu ved jeg ik lige hvor godt sammenligningsgrundlaget mellem dropsæts og løb er, i forhold til en forbedring af den aerobe form.
Men det seje ved HIIT er jo lige netop, at det forbedrer BÅDE den aerobe form OG den anaerobe på samme tid, og endda rigtig, rigtig godt.
Det er selvfølgelig rigtigt at jo bedre form (aerob & anaerob) man kommer i, jo klogere skal man være med sin træning for at se en forbedring, men i det her tilfælde står jeg altså ved min anbefaling af HIIT.
...
It is empty, and yet it is inexhaustible;
...
Better look for it within you.