Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 839
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 836

Følg bodybuilding.dk på

FB program - kritik ønskes

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Om et par uger skal jeg køre FB i ca. 12 eller 18 uger og vil i den forbindelse rigtig sætte fokus på mine quads, som desværre er utrolig langt bagefter.

Programmet er vedhæftet og er inspireret af Bill Starr med 3 gange ugentligt FB med henholdsvis tung, let og medium dag.
Alle øvelser følger samme cyklus pånær squat, som følger en cyklus jeg fandt her på siden og derefter modificerede lidt(Mener det er Poliquin som har er ophavsmand til denne).

Er desuden lidt obs på den generelle volume er rimelig høj og er lidt betænkelig ved hvor lang tid det tager at køre igennem - men tænker jeg kan spare tid ved at supersette iso-øvelser og forhåbentlig klare det på 2 timer.

Mit spørgsmål er først og fremmest om det er smart at have eksempelvis lunges med, når squatten nu har så høj volume i sig selv?
Dernæst har jeg også overvejet om den modificerede udgave af squat cyklussen måske er for advanceret til mit niveau(110 1RM squat) ?

og til slut er generel kritik jo velkommen.
Vedhæftede filer
6 ugers FB program.xlsx
(9.82 KiB) Downloadet 145 gange

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Satan ædemig nogle hårdere træninger, du der får banket af. Mit gæt er, at kvaliteten vil falde (for) meget undervejs. Men du kan jo forsøge og se, hvordan det bliver.

Har du kun tænkt dig at køre fast progression i squatten?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Kostplan: Ingen kostplan

Lærling skrev:Satan ædemig nogle hårdere træninger, du der får banket af. Mit gæt er, at kvaliteten vil falde (for) meget undervejs. Men du kan jo forsøge og se, hvordan det bliver.

Har du kun tænkt dig at køre fast progression i squatten?

Der er i hvert fald belæg for at indtage nogle carbs undervejs!
Jeg har tidligere kørt samme rep cyklus bare med færre sæt, henholdsvis 5, 4 og 3 - og følte bare ikke jeg fik kørt mig selv hårdt nok i den tunge uge med 3x6 - og så siger min logik mig jeg bliver nødt til at køre hårdere på når jeg kun træner 3 gange ugentligt.

Har tænkt mig at forsøge at køre squat progressionen som beskrevet i dokumentet, samme sæt og reps alle 3 pas i ugen - såfremt dette bliver for meget kan jeg evt. have en let squat dag med kun 3 sæt e.l.
uge 1: 60 % 8x8
uge 2: 60 % 10x8
uge 3: 65 % 12x6
uge 4: 70 % 12x5
uge 5: 75 % 12x6
uge 6: 80 % 15x8
- ved dog ikke hvor lang tid jeg vil kunne holde til denne progression, men giver den forsøget og ellers må jeg tilpasse det løbende.

Jeg vil våge den påstand at sige at du ikke kan klare den fb hvor du squatter 12+ sæt af 8 reps med den intensitet. der vil du simpelthen ikke have energi til det.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

MBang skrev:Jeg vil våge den påstand at sige at du ikke kan klare den fb hvor du squatter 12+ sæt af 8 reps med den intensitet. der vil du simpelthen ikke have energi til det.

Heller ikke hvis der undervejs i passet fyldes på med carbs?

Maskinen skrev:
MBang skrev:Jeg vil våge den påstand at sige at du ikke kan klare den fb hvor du squatter 12+ sæt af 8 reps med den intensitet. der vil du simpelthen ikke have energi til det.

Heller ikke hvis der undervejs i passet fyldes på med carbs?

Hvad med at tænke i en lidt mere "kvalitet over kvantitet" stil?
15 sæt til squat plus de resterende sæt til de andre øvelser virker ekstremt overdrevet.
Set the record straight.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Tilbage til Begynder forum