Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp Til Homegym - Valg Af Maskiner

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej,

Jeg har valgt at smide 20 kilo efter lidt vægte og maskiner. Jeg har desværre ikke bil og bor laaaangt fra noget center. Jeg har pladsen til at lave mit eget og jeg vil gerne i gang igen. Naturligvis skal der da være en bænk og et squat stativ samt en masse vægte til at lege med. Jeg tænker at jeg snupper dette her sæt:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.as ... gnr=313071

Kan det anbefales eller er det ikke noget værd? hvis nej, har i lyst til at linke til noget bedre som kan købes inde for danmarks grænse?

Det burde havde nok vægt til en nybegynder som mig. Går jo nok ikke op bænker eller squatter 110+ anytime soon. :D

Udover det vil jeg gerne havde mig et par maskiner til osse at stå. Føler enlig at det er lidt mere sikkert når man skal træne alene og så er de vel lidt nemmere at bruge sån rent teknisk set. Hvad kan anbefales? Jeg har kigget på dem her:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.as ... gnr=283141

http://www.jyskfitness.dk/shop/kettler- ... 1779p.html

http://www.bm-fitness.dk/product.asp?product=56

Kan noget af det bruges til en nybegynder?

Er det fuldstændigt hul i hovedet at investere i maskiner pga de overnævnte grunde?

Kan det ligeså godt svare sig bare at købe nogle billige maskine ved steder som harald nyborg når man ikke har den store erfaring? f.eks den her?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 40&n=40100

Langt indlæg. Sorry! Kunne virkelig godt bruge noget rådgivning fra nogle af jer gutter som rent faktisk har erfaring.

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan kun sige at førstnævnte stativ er rigtig godt til homegym! jeg har selvsamme model og det er rigtigt godt! stabilt og sikkert og let at justere! kan tilpasses lige efter behov!

Reputation point: 0

Ja. Jeg syntes faktisk også at det ser ret fornuftigt ud og så virker det hellere ikke vildt dyrt.

Uden at vide nok om det er der bare et eller andet der siger mig at sådan en multimaskine, altså en all-in-one er noget skidt. Tror jeg føler at der bliver fokuseret på alt for mange ting hvor i mod hvis du køber en maskine som kun er lavet til at træne ben eller arme, for f.eks.

Nej det er det bestemt ikke i forhold til kvaliteten! men i det hele taget er fitnessgruppen et rigtig godt sted at købe udstyr til homegym

Du har valgt dårlig kvalitet. Det er ikke nogen god idé.

Du har rimelig mange penge at bruge, dem burde du bruge på et godt powerrack (med safetypins - du træner jo alene) og en god stang. Personligt ville jeg købe en stang fra Eleiko - den kommer til at holde resten af dit liv. Hvis du køber et godt rack som eksempelvis det her kan du lave pullups og dips i det. Så mangler du bare en bænk, som http://www.strengthshop.co.uk/flat-bench.html den her og eventuelt lidt håndvægte som f.eks. de her og naturligvis en god røvfuld skiver.

Prisoverslag:
Rack+bænk+skiver: 8000
Eleikostang: 6000 (gæt)
DBs: 500
Skiver til håndvægte: 1200 (6x10kg, 4x5kg, 2x2,5kg, 2x 1,25kg
Total: 15700+fragt til Danmark.

Du kunne også købe en texas power bar i stedet til små 3500 og komme ned i omkring 13000+fragt til DK. For 15k ville du altså have et komplet home gym med 237,5kg i skiver i alt. Det burde kunne holde lidt tid.

Du kunne selvfølgelig også gå efter den skrabede variant her.
Et godt råd: lad være med at være nærig med din stang. Det er trods alt det hjørnestenen i et godt program og en god stang kommer til at holde hele livet uden at blive skæv. En dårlig stang derimod vil give dig dårligere greb og dårligere levetid.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det ser ret godt ud det der og når nu det skal være ville jeg nok vælge det sæt du lige satte sammen til cirka 15 kilo.

Men altså, maskiner er et no go? Du har ikke en jeg lige skal snuppe med som ville gøre god gavn eller er det slet ikke nødvendigt?

Baked skrev:Det ser ret godt ud det der og når nu det skal være ville jeg nok vælge det sæt du lige satte sammen til cirka 15 kilo.

Men altså, maskiner er et no go? Du har ikke en jeg lige skal snuppe med som ville gøre god gavn eller er det slet ikke nødvendigt?

Personligt ville jeg anskaffe mig rack og de andre basale ting først.
Afhængig af dine mål med træningen kunne eksempelvis følgende maskiner tilføjes:
Low/high cable pulley
GHR
Dobbelt kabeltårn

Andre muligheder kunne være trap bar, safety squat bar, fat bar, thick handled DBs, farmerwalk handles eller endda noget så fancy som sådan en fyr. Den kan bruges til FW og yoke.

Jeg ville holde mig langt fra alt andet end helt basale maskine, som eksempelvis førnævnte kabeltræk.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Legend har dækket det hele på fornemste vis.

Jeg ville ligeledes vente med evt. at tilføje maskiner, og i mellemtidden kan du jo bruge de ekstra penge i dit budget på småting som kridt, måtter, bælte, squatsko, proteinpulver osv. alt efter dine mål og behov. Nogle instruktionstimer i grundløftene var nok heller ikke af vejen, hvis du er nybegynder! :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

ntp9 skrev:Legend har dækket det hele på fornemste vis.

Jeg ville ligeledes vente med evt. at tilføje maskiner, og i mellemtidden kan du jo bruge de ekstra penge i dit budget på småting som kridt, måtter, bælte, squatsko, proteinpulver osv. alt efter dine mål og behov. Nogle instruktionstimer i grundløftene var nok heller ikke af vejen, hvis du er nybegynder! :)

Hvis man fanger ham sent om natten når han alligevel keder sig, kan han godt være hjælpsom. :wink:
Alt det ovenstående er rigtig gode foreslag, og alt udstyr kan købes hos strengthshop.co.uk - det er den billigste forhandler jeg kender til, hvis man leder efter simpelt styrketræningsudstyr (og strongman-gejl :D).

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jep. Får kigget på det i morgen og naturligvis mange tak for hjælpen. :D

Legend skrev:

Hvis man fanger ham sent om natten når han alligevel keder sig, kan han godt være hjælpsom. :wink:
Alt det ovenstående er rigtig gode foreslag, og alt udstyr kan købes hos strengthshop.co.uk - det er den billigste forhandler jeg kender til, hvis man leder efter simpelt styrketræningsudstyr (og strongman-gejl :D).

Jeg kunne godt finde på at skifte noget af mit vægtudstyr ud med noget fra strengthshop.co.uk, men hvordan forholder det sig med fragtpriserne ? Hvis jeg eksempelvis skulle bestille 200 kg skiver, hvor meget ville jeg så skulle betale for at få det sendt til Danmark ? De er nemlig rigtigt billige med udstyr, men det billige går lidt af det, hvis man skal betale en bondegård for at få det til Danmark. Nogen der har en ide om fragtpriser ?
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
Legend skrev:

Jeg kunne godt finde på at skifte noget af mit vægtudstyr ud med noget fra strengthshop.co.uk, men hvordan forholder det sig med fragtpriserne ? Hvis jeg eksempelvis skulle bestille 200 kg skiver, hvor meget ville jeg så skulle betale for at få det sendt til Danmark ? De er nemlig rigtigt billige med udstyr, men det billige går lidt af det, hvis man skal betale en bondegård for at få det til Danmark. Nogen der har en ide om fragtpriser ?

Prøvede lige at taste 150kg Set of Bumper Plates - coloured ind og det blev Standard Postage £200.00 til Danmark.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

alllstar skrev:
Thomas Jagd skrev:
Legend skrev:

Prøvede lige at taste 150kg Set of Bumper Plates - coloured ind og det blev Standard Postage £200.00 til Danmark.

Ja, okay. Det er alligevel en slat så.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Så fik jeg handlet. Jeg valgte det sæt til cirka de 20, med fragt og lidt tilbehør. Jeg tænker at jeg altid kan købe mere udstyr, altså efter behov.

Tak for hjælpen.

hvad købte du så :D ?

Vælg håndvægte hvor skiverne kan sidde rigtigt fast istedet, man vil ikke tabe skiverne over fødderne når man hammer curler, jeg bruger selv Bowflex, de fylder ikke meget, man skal bare ikke smide med dem, så har man håndvægte for livet.

Bænken bør være indstillig, således at du kan rette ryg osv til forskellige øvelser, jeg bruger en her, og har presset over 300kg på den:
http://www.sport-tiedje.de/dk/Hammer-Fi ... n-HAM-3887

Ang stang, så er det her rigtigt billigt, og kan holde rigtigt mange år:
http://www.sport-tiedje.de/dk/Vaegtsaet ... 5kg-TOH145

Og så et cage som tidligere nævnt.

Jeg har aldrig haft problemer med bestillinger fra sport thiedje, jeg har kun oplevet rigtig god service og gode priser, jeg har dårlige erfarringer med Danske firmaer omkring den slags, selve forsendelsen fra tyskland er enda billigere.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster