viewtopic.php?p=950328#p950328
/Dingo
Startbud 1000 kr. ?
I er sku ikk kede af det
!
Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
!
raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!
I er sku ikk kede af det!

MC skrev:raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!
Synes du at det er dyrt for 12kg proteinpulver?

tjr skrev:MC skrev:raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!
Alt over 100kr/kg er dyrt for 80% valle.

tjr skrev:MC skrev:raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!

MC skrev:tjr skrev:MC skrev:raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!
Hvad er så problemet?

tjr skrev:Bestiller fra England. Tvivler på jeg må henvise til forhandleren.

tjr skrev:MC skrev:tjr skrev:MC skrev:raunen skrev:Startbud 1000 kr. ?!
Hvad er så problemet?
At der nok bliver budt over 1200,-

Dingo skrev:tjr skrev:Bestiller fra England. Tvivler på jeg må henvise til forhandleren.
Det er jo dumt at sammenligne med. En BMW er også røv billig i sverige i forhold til DK, men jeg går da ikke ned til en bilforhandler og fortæller ham at hans nye Audi model er for dyr, fordi jeg kan købe den billigere i sverige

tjr skrev:Jeg synes det er en fin sammenligning.
Jeg går ind på en hjemmeside, finder det jeg vil ha', trykker bestil, indtaster tallene fra mit kort og venter nogle dage på at kunne hente pakken nede i administrationen på mit kollegium.
Hvor meget 'billigere' er det at købe en BMW fra Sverige når du har betalt danske afgifter? Jeg tvivler på det kan svare sig. Spraytørret vallepulver med kakao og en pift aspartam kan godt svare sig.
Så er det da klart at jeg vælger den billigste forhandler. Jeg tror der er mange der vælger at handle ved bodyman/bodylab fordi det er gode produkter til en OK pris og de samtidigt kan være med til at støtte op om fx. bb.dk (som jeg antager ikke er gratis at drive).

Dingo skrev:tjr skrev:Jeg synes det er en fin sammenligning.
Jeg går ind på en hjemmeside, finder det jeg vil ha', trykker bestil, indtaster tallene fra mit kort og venter nogle dage på at kunne hente pakken nede i administrationen på mit kollegium.
Hvor meget 'billigere' er det at købe en BMW fra Sverige når du har betalt danske afgifter? Jeg tvivler på det kan svare sig. Spraytørret vallepulver med kakao og en pift aspartam kan godt svare sig.
Så er det da klart at jeg vælger den billigste forhandler. Jeg tror der er mange der vælger at handle ved bodyman/bodylab fordi det er gode produkter til en OK pris og de samtidigt kan være med til at støtte op om fx. bb.dk (som jeg antager ikke er gratis at drive).
Du kan købe billigt i england fordi de åbenbart har mindre omkostninger. De har billigere afgifter i sverige. Begge dele resulterer i en billig pris. Jeg valgte så at se bort fra at man skulle betale afgift hvis man tog den til DK, fordi min pointe var at forskellige lande har forskellige omkostninger og afgifter.
DK er et dyrt land at producere i, bare se på den primære årsag til at Vestas lukker hele lortet ned i Danmark. Derfor kan du på ingen måde gøre danske priser op med engelske priser. Tøj og prosituerede er også billigt i Thailand, big deal?

Dingo skrev:tjr skrev:Jeg synes det er en fin sammenligning.
Du kan købe billigt i england fordi de åbenbart har mindre omkostninger. De har billigere afgifter i sverige. Begge dele resulterer i en billig pris. Jeg valgte så at se bort fra at man skulle betale afgift hvis man tog den til DK, fordi min pointe var at forskellige lande har forskellige omkostninger og afgifter.
DK er et dyrt land at producere i, bare se på den primære årsag til at Vestas lukker hele lortet ned i Danmark. Derfor kan du på ingen måde gøre danske priser op med engelske priser. Tøj og prosituerede er også billigt i Thailand, big deal?

Dingo skrev:Selvfølgelig kan jeg da det. At sammenligne priser i 2 forskellige lande der har 2 vidt forskellige afgift systemer osv. er jo helt sort.
Selvfølgelig kan man på papiret sammenligne prisen og sige "nå, england er billigst", men det holder jo ikke når man kigger på tingene bag. Man kunne snakke om det hvis begge producenter lå i danmark og produktet var det samme, fordi så ville der være en uforklarlig årsag til prisforskellen.
Igen er afgifter da komplet irrelevant. Så er vi tilbage ved et af mine 2 fokuspunkter, når man skal vurdere et internetkøb: Kvaliteten. Det er naturligvis, hvad en dansk producent som Bodylab kan og bør slå på. Heriblandt også nogle papirer, der dokumenterer sikkerheden.Dingo skrev:Det er muligt man kun ser på slutbeløbet, men hvorfor sammenligne ting der overhovedet ikke har noget som helst med hinanden at gøre når man kigger på produktion, afgifter, kvalitetskontrol osv osv.
Dingo skrev:Og mit eksempel med thailandsk tøj ser jeg intet galt i, hvis det skal køre efter jeres sammenligninger. Jeg brugte det blot som et andet eksempel på steder hvor ting er billigere pga. mange faktorer.
det er 2 forskellige produkter der er blevet til under VIDT forskellige forhold, så hvorfor sammenligne engelsk produktion med dansk? Jeg kan også, 100% lovligt, købe fake varer til eget forbrug over nettet til en billig penge, men skulle jeg så troppe ned i Sportsmaster og sige "NIKE SKO TIL OVER 200 KR !?!?!?! ", men hvad er pointen i det?

ChristianR skrev:Dingo skrev:Selvfølgelig kan jeg da det. At sammenligne priser i 2 forskellige lande der har 2 vidt forskellige afgift systemer osv. er jo helt sort.
Selvfølgelig kan man på papiret sammenligne prisen og sige "nå, england er billigst", men det holder jo ikke når man kigger på tingene bag. Man kunne snakke om det hvis begge producenter lå i danmark og produktet var det samme, fordi så ville der være en uforklarlig årsag til prisforskellen.
For slutforbrugeren er alverdens afgifter da komplet irrelevante. Fortæl mig, hvorfor det skulle rage mig, at producenten i England skal betale mindre afgifter eller den danske fabrikant skal betale mere?Igen er afgifter da komplet irrelevant. Så er vi tilbage ved et af mine 2 fokuspunkter, når man skal vurdere et internetkøb: Kvaliteten. Det er naturligvis, hvad en dansk producent som Bodylab kan og bør slå på. Heriblandt også nogle papirer, der dokumenterer sikkerheden.Dingo skrev:Det er muligt man kun ser på slutbeløbet, men hvorfor sammenligne ting der overhovedet ikke har noget som helst med hinanden at gøre når man kigger på produktion, afgifter, kvalitetskontrol osv osv.Dingo skrev:Og mit eksempel med thailandsk tøj ser jeg intet galt i, hvis det skal køre efter jeres sammenligninger. Jeg brugte det blot som et andet eksempel på steder hvor ting er billigere pga. mange faktorer.
det er 2 forskellige produkter der er blevet til under VIDT forskellige forhold, så hvorfor sammenligne engelsk produktion med dansk? Jeg kan også, 100% lovligt, købe fake varer til eget forbrug over nettet til en billig penge, men skulle jeg så troppe ned i Sportsmaster og sige "NIKE SKO TIL OVER 200 KR !?!?!?! ", men hvad er pointen i det?
Nu sætter du igen dårlig kvalitet overfor god kvalitet. Min pointe er, at der som udgangspunkt udelukkende er - Læs nu godt efter - 2 faktorer, når man køber sådanne produkter over internettet: Pris OG kvalitet.
Såfremt kvaliteten på det engelske pulver er ligeså godt som det danske og tilmed billigere, så forsvinder ideen ved at købe dansk. Mit produkt bliver ikke mere værd, af at den danske producent har betalt en formue i skatter og afgifter.
Skatterne, afgifterne og den høje løn gør jo netop, at Dansk producerede produkter bliver ukonkurrencedygtige - Som netop nævnt i dit Vestas-eksempel

ChristianR skrev:Dingo skrev:Selvfølgelig kan jeg da det. At sammenligne priser i 2 forskellige lande der har 2 vidt forskellige afgift systemer osv. er jo helt sort.
For slutforbrugeren er alverdens afgifter da komplet irrelevante. Fortæl mig, hvorfor det skulle rage mig, at producenten i England skal betale mindre afgifter eller den danske fabrikant skal betale mere?
Igen er afgifter da komplet irrelevant. Så er vi tilbage ved et af mine 2 fokuspunkter, når man skal vurdere et internetkøb: Kvaliteten. Det er naturligvis, hvad en dansk producent som Bodylab kan og bør slå på. Heriblandt også nogle papirer, der dokumenterer sikkerheden.
Nu sætter du igen dårlig kvalitet overfor god kvalitet. Min pointe er, at der som udgangspunkt udelukkende er - Læs nu godt efter - 2 faktorer, når man køber sådanne produkter over internettet: Pris OG kvalitet.
Såfremt kvaliteten på det engelske pulver er ligeså godt som det danske og tilmed billigere, så forsvinder ideen ved at købe dansk. Mit produkt bliver ikke mere værd, af at den danske producent har betalt en formue i skatter og afgifter.
Skatterne, afgifterne og den høje løn gør jo netop, at Dansk producerede produkter bliver ukonkurrencedygtige - Som netop nævnt i dit Vestas-eksempel

Max skrev:Enig.Alene om året sparer jeg 1800kr på hundemad ved at købe i Tyskland og her snakker vi samme kilo og mærke og det er jeg og mange andre glade for men det kan jeg måske ikke samligne?Går ikke ned i den lokale dyrehandel og brokker mig men handler der bare ikke og det er det gode ved det frie markedt og hvad der ligger bag er jeg helt ligeglad med for tænker med min pengepung så længe vi ikke snakker børne arbejde eller lign.Den eneste der snakker kopi varer og priser i lande hvor der bliver pålagt told er dig og det er slet ikke det jeg snakker om.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

Dingo skrev:tjr skrev:Bestiller fra England. Tvivler på jeg må henvise til forhandleren.
Det er jo dumt at sammenligne med. En BMW er også røv billig i sverige i forhold til DK, men jeg går da ikke ned til en bilforhandler og fortæller ham at hans nye Audi model er for dyr, fordi jeg kan købe den billigere i sverige

ChristianR skrev:@Dingo:
Nu forstår jeg dig bedre. Jeg er ikke sikker på, vi har diskuteret det samme. Du forsvarer hvorfor danske producenter/forhandlere (heriblandt Bodylab) tager en højere pris end producenter/forhandleren i England. I det aspekt er jeg helt enig med dig. Prisen på de danske kvalitetsprodukter kan sagtens forsvares.
En bruger herinde var bare af den holdning, at valleproteinpulver ikke burde koste mere end 100 kr. kiloet. Det er vel en fair holdning at have, da han for omtrent samme antal klik med musen kan få et tilsvarende produkt sendt til døren for en lavere pris. For denne slutforbruger betyder summen af skatter, produktionsomkostninger og afgifter naturligvis intet. Det var min pointe.
Det er sådan set ikke at sammenligne pærer og æbler. Spørgsmålet er bare, hvilken smag du bedst kan lide ved dine pærer samt hvor mange undersøgelser, der skal have godkendt dem, og hvilken pris du derefter vil betale.
Wannabe-BB skrev:Hvorfor fortælle, at jeres produkter er for dyre?
Tjah hvis alle folk handlede i Føtex, fordi de aldrig havde hørt om Netto, så er det vel fint nok at fortælle dem, at der findes billigere alternativer?

Dingo skrev:Tror ikke der er særlig mange mennesker der ikke godt ved at der er billigere butikker end føtex, men på trods af det har føtex en solid omsætning. Hvorfor så mon det er?

Maskinen skrev:Dingo skrev:Tror ikke der er særlig mange mennesker der ikke godt ved at der er billigere butikker end føtex, men på trods af det har føtex en solid omsætning. Hvorfor så mon det er?
Større udvalg, en generel opfattelse af kvaliteten er bedre.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster