Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65810 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049609 indlæg i 100423 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1437
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

Interessante spots, dokumentarer, foredrag, interviews

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Synes efterhånden, man falder over en del guld på Youtube eller Megavideo, hvis man gider kigge. Der er mange interessante dokumentarer og foredrag omkring nogle af de emner, der nok interesserer brugerne på dette site. Her er et par stykker, jeg har set over de seneste dage...

The End of Overeating



Foredrag af David Kessler om, øh, ernæringspsykologi og fedmeepidimiens årsag. Mange interessante pointer om konditionering og forslag til, hvordan man kan komme omkring ved problematikken. Rigtig godt foredrag. Kræver, at man kan noget engelsk.

I Wanna Look Like That Guy

http://www.iwannawatch.net/2011/03/i-wa ... -guy-2009/

Dokumentar om en ganske ordinær fyr, der vil ligne BB-fyr - og som faktisk virkelig går i brechen for det! Man kommer lidt under huden på ham og oplever, hvordan den ret hardcore diæt virkelig kommer under huden på ham, og hvordan han bliver fysisk belastet. Jeff Willet, en kendt naturlig (??) bodybuilder, guider ham under forløbet. Super dokumentar!!

Interview med Lyle McDonald fra Bodyrecomposition.com

http://media8.podbean.com/pb/bafa164a1e ... donald.mp3

Lyle McDonald er lidt af en guru på ernærings- og vægttabsområdet, men er belæst i nærmest alle sammenhænge, der har at gøre med træningsfysiologi. Dette interview handler primært om, hvordan en effektiv diæt virker, og hvordan man undgår de værste faldgruber. Han kommer overfladisk rundt om mange emner, men der er en del gode pointer at hente.

Fathead

http://www.warezforest.com/watch-stream ... 009-a.html

Dokumentar, der går Supersize Me på klingen med lidt rationel tænkning. Ret forfriskende på mange måder, selvom jeg personligt vil mene, der er lidt for meget carbohydrate bashing. Men ikke desto mindre underholdende og ganske rammende!

True Life - I'm On Steroids



Overfladisk men underholdende dokumentar om tre amerikanere, der hver forsøger at opnå forskellige ting gennem (mis)brug af steroider. Den er lavet til MTV - det ser man tydeligt - men derfor kan den sagtens ses.

Det var lidt af det, jeg har set. Håber, andre vil poste links herinde :-)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig god idé til et topic må jeg sige, jeg takker for dine links - de skal helt sikkert ses senere :)
Jeg har desværre ikke nogle links at byde ind med på stående fod, men jeg vil have dette topic in mente i tilfælde af, at jeg falder over noget godt :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: 18. jan 2010, 23:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gode tråd, men smid dem da herind: viewtopic.php?f=38&t=36670

:D
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22465
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Ah, den havde jeg ikke set... gik ikke ud fra, der var en dedikeret tråd, når jeg nu aldrig er faldet over den. Men måske kan vi poste nyere her, så vi ved, at links stadig er oppe :)

Vil også rigtig gerne se flere foredrag og interviews... kunne også være fine til iPod'en :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan





En af mine favoritter.. Yeah.. :D
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 28. mar 2008, 19:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Little Kid skrev:
En af mine favoritter.. Yeah.. :D

http://www.alanaragonblog.com/2010/01/2 ... -alarmism/

:8
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jenslyn87 skrev:
The Little Kid skrev:
En af mine favoritter.. Yeah.. :D

http://www.alanaragonblog.com/2010/01/2 ... -alarmism/

:8


Mener også det link kom op sidst klippet blev postet. Selvom noget af det ikke er helt korrekt, er der stadig meget brugbart i hans foredrag. Jeg fatter kun brøkdele af den biokemi han gennemgår, men hans syn på hele fedme epidemien generelt er, i mit hoved, ganske interessant.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 28. mar 2008, 19:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jenslyn87 skrev:Fathead

http://www.warezforest.com/watch-stream ... 009-a.html

Dokumentar, der går Supersize Me på klingen med lidt rationel tænkning. Ret forfriskende på mange måder, selvom jeg personligt vil mene, der er lidt for meget carbohydrate bashing. Men ikke desto mindre underholdende og ganske rammende!


Han burde overveje at skifte titlen på filmen til The Paleo Maniphesto. Bestemt spændende og underholdende, men den begår bare alt for mange af de samme biases, som også kendetegnede Supersize Me. Fx udelukkende at anvende eksperter, der taler din egen sag. To af dem endda med samme efternavn og interviewet i samme lokale.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Why Are Thin People Not Fat?

(alle 7 dele kan ses gennem nedenstående link)

http://www.youtube.com/watch?v=_6-A0iHSdcA

Dokumentar om nogle af de besynderlige dynamikker, der indvirker ift. vægttab og fastsættelsen af et 'setpoint' i forhold til kropsvægt. Anbefalet af Alan Aragon himself, som jeg som bekendt er fanboy af. God dokumentar, der kan være med til at nuancere éns syn på ze battle of ze bulge.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Jens

Dit link til interview m lyle mcdonald virker ikke.

Btw har jeg også noteret mig, at han er ret restriktiv ifht volumen af styrketræning under cut.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 4149
Tilmeldt: 3. jun 2009, 15:08
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jenslyn87 skrev:I Wanna Look Like That Guy

http://www.iwannawatch.net/2011/03/i-wa ... -guy-2009/

Dokumentar om en ganske ordinær fyr, der vil ligne BB-fyr - og som faktisk virkelig går i brechen for det! Man kommer lidt under huden på ham og oplever, hvordan den ret hardcore diæt virkelig kommer under huden på ham, og hvordan han bliver fysisk belastet. Jeff Willet, en kendt naturlig (??) bodybuilder, guider ham under forløbet. Super dokumentar!!

Fed tråd lyn!

Jeg har lige set ovenstående dok og den rammer virkeligt hovedet på sømmet. Det er en vanvittig imponerende transformation han har undergået og illustrerer jo ganske fint, hvorfor så mange fejler i jagten på drømmeformen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fed post. Skal jeg helt klart kigge nærmere på.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20. feb 2011, 21:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



[/quote]
I Wanna Look Like That Guy

http://www.iwannawatch.net/2011/03/i-wa ... -guy-2009/

Dokumentar om en ganske ordinær fyr, der vil ligne BB-fyr - og som faktisk virkelig går i brechen for det! Man kommer lidt under huden på ham og oplever, hvordan den ret hardcore diæt virkelig kommer under huden på ham, og hvordan han bliver fysisk belastet. Jeff Willet, en kendt naturlig (??) bodybuilder, guider ham under forløbet. Super dokumentar!!

[/quote]

Lige set den 3. gang, den rammer hver gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 22. aug 2009, 19:53
Geografisk sted: vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster