Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65825 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049613 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1618
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1616

Følg bodybuilding.dk på

Blogindlæg på Urban

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg bladrede i Urban i dag i toget og faldt over dette blogindlæg.... Og var tæt på at grine højt, men samtidig blev jeg også indhyldet i en følelse af harme og forargelse.
Den pige hun omtaler, har fundet sig en motionsform der fanger hende, og så skal der sidde sådan en selvfed, sandsynligvis inaktiv, "voksen" og direkte svine hende til og sige at hun burde sætte sig ned, spise masser af slik og se noget tegnefilm? Jeg foreslår en indsamling til fordel for at den kære blogger kan få sig en CT scanning, da hendes hjerne tydeligvis ikke fungerer optimalt. (ud fra blogindlægget går jeg ud fra at det er en kvinde).

Jeg har skrevet en kommentar til blogindlægget som afventer godkendelse derinde da jeg ikke er oprettet som bruger.
Jeg poster det i næste indlæg

http://theblackrose.urbanblog.dk/2011/0 ... omment-780

Danmark er ved at blive et forfærdeligt samfund hvor alt går op i kost og motion uanset hvor vi kigger hen.

Løb skulle være så sundt for en hel masse men gad vide om der ikke er en grund til at trænings centre ikke vil lade børn under 15-16 år træne? Idag så jeg en pige, hun har maks været 10-11 år, løbe. Og nej det var ikke i legeformen men i seriøs motionsform. Hun var iført løbetøj, svedbånd, løbesko og musik i ørene og prustede ellers bare derud ad. Denne lille pige var garanteret ikke en af de tyndeste i hendes klasse men hvad for sådan et barn til at vælge motion frem for barndoms sjov?

Tiderne har ændret sig meget siden jeg var i den alder men jeg synes det er skræmmende det image vi sender til de yngste i samfundet. Der burde gøres mere opmærksom på at børn skal have lov til at være børn og proppe sig med slik og pasta eller hvad der nu er deres ynglings, og forældrene, tv, blade og “eksperterne” burde måske genoverveje hvordan de formulere sig når de taler om kost og motion til børn.

Bare fordi vi andre kæmper for at få en bedre løbe tid eller smide de ekstra kilo behøver hele samfundets sundhedsmani ikke at gå ud over børnene der skal vokse sig store og stærke og bære vores samfund på et tidspunkt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Min comment derinde

Det er sjovt som du straks kaster dig over “børn er ikke færdigudviklede”, som argument for at de kommer til skade. Er du klar over hvilke belastninger børn udsættes for ved mange af de aktive lege de leger?
I de unge år sætter kroppen standarden for deres PBM, peak bone mass, som topper i midten af 20′erne. Jo mere fysisk aktive de er i deres meget unge år, jo stærkere og mere stabil krop kan de potentielt får når de bliver ældre.
At lære gode motionsvaner som barn/ung/whatever du vil kalde det, bygger et godt fundament for gode vaner senere i livet.
Du nævner at hun hellere skulle “gøre børne ting” og fylde sig med slik og kager. Det er da det dårligste råd jeg nogensinde i mit liv har hørt.
Ingen bør være fanatiske og ortoreksi bør tages meget alvorligt, ligesom anoreksia nervose og bulimia nervosa, men man må, som forælder, også sætte grænse for sine børn og derved også på slik og sodavandsindtaget. Debutalderen for diabetes, både 1 og 2, er faldende og hvorfor mon? Børnene bliver mere inaktive og spiser mere og mere og når man så endelig ser et eksempel på en pige der måske blot løber sig en tur 2-3 gange om ugen, så skal hun hagles ned og kaldes “unormal”, “fanatisk” og “i farezonen for ortoreksi” ?

Du slutter af med at fortælle om at de små pus skal gøre hvad de vil nu, fordi de senere “skal vokse sig store og stærke og bære vores samfund på et tidspunkt.”
Lad mig bryde isen: Måske ER motion hvad denne pige godt kan lide. Måske er hun træt af altid at blive valgt til sidst til idræt i skolen. Måske er hun træt af ikke at kunne følge med de andre børn når de løber om kap. Måske er hun træt af at blive forpustet af at kravle i legestativet i skolegården. Hvis det ikke er en hæmsko i den sociale skolegang, så ved jeg ikke hvad er.
Og man vokser sig ikke stor og stærk af at ligge på sofaen og proppe sig med pasta og slik og se Phineas og Ferb på disneychannel (oh yes, som 23 årig diætiststuderende ser jeg det faktisk også). Man vokser sig stor og stærk ved at få nogle udfordringer her i livet og det kan man få gennem motion. Jeg siger ikke at børn skal paces til at løbe marathon. Hvis du har læst Thomas Ziehe ved du at han er fortaler for at man skal fange folk i en tidlig alder hvis man vil danne grundlag for noget som helst, samt at folk skal kunne se en relevans. Børnene skal synes at sunde kost- og motionsvaner er sjove og det er alfa og omega. Men hvorfor SKAL alle børn tvinges til at spille fodbold og rundbold som motionsform? Hvorfor må de ikke vælge hvad de selv synes er sjovt og udfordrende?

Motion er ikke skadeligt for børn, hvis det udføres korrekt og ordentligt. Sidste del af sætningen er essentiel her. Men du kan ikke blot stemple løb som værende børnedræber anno 2011.

Det er sjovt som “frygten” for at komme til skade under motion vægter tungere end sandheden om de skader, der i nærmeste fremtid vil opstå, hvis der ikke dyrkes motion.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Som kommende idrætslærer blev jeg nødt til at spise min middagsmad en ekstra gang efter at læse det blog-indlæg. Det var da utroligt... og sørgeligt som den mediane dansker kun anser løb som et værktøj til at slanke sig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 21. okt 2010, 16:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Apropos træning i en ung alder. Nu er dette emne, som jeg kan se, mest centreret omkring løb og anden cardio. Som bloggeren påpeger er der i nogle fitness centre, vil lige pointere, at jeg ikke kan bekræfte det da jeg træner hjemme, en alderbegrænsning, som siger at man skal være fyldt 15-16 år.

Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?

Et sidste spørgsmål som er relevant for ovenstående. Er der ikke betydelig forskel på belastningen af knogler under henholdsvis løb og styrketræning?
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?


Fornuftig styrketræning i en ung alder er meget gavnligt for børns knogler.

Grunden til aldersbegrænsningen skal snarere findes i at man steder vurderer, at 15-16 årige og nedefter ikke er modne nok til at træne alene, og derfor ofte vil kunne være en gene for andre brugere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er spild af dit liv at beskæftige dig med sådan en omgang non-achieving human garbage.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Iron Hand skrev:Apropos træning i en ung alder. Nu er dette emne, som jeg kan se, mest centreret omkring løb og anden cardio. Som bloggeren påpeger er der i nogle fitness centre, vil lige pointere, at jeg ikke kan bekræfte det da jeg træner hjemme, en alderbegrænsning, som siger at man skal være fyldt 15-16 år.

Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?

Et sidste spørgsmål som er relevant for ovenstående. Er der ikke betydelig forskel på belastningen af knogler under henholdsvis løb og styrketræning?

Har du læst min kommentar lige ovenfor hvor je beskriver emnet......?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:Det er spild af dit liv at beskæftige dig med sådan en omgang non-achieving human garbage.

Min intention er heller ikke andet end at få afløb for min afsky :lol:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
Iron Hand skrev:Apropos træning i en ung alder. Nu er dette emne, som jeg kan se, mest centreret omkring løb og anden cardio. Som bloggeren påpeger er der i nogle fitness centre, vil lige pointere, at jeg ikke kan bekræfte det da jeg træner hjemme, en alderbegrænsning, som siger at man skal være fyldt 15-16 år.

Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?

Et sidste spørgsmål som er relevant for ovenstående. Er der ikke betydelig forskel på belastningen af knogler under henholdsvis løb og styrketræning?

Har du læst min kommentar lige ovenfor hvor je beskriver emnet......?


Ja, men var i tvivl om hvor vidt det også gjaldt styrketræning. Jeg mener nemlig, at der er betydelig forksel på cardio træning og styrketræning. F.eks. hvis man squatter så kommer der vel en anden belastning på kroppen end på at løbe, spille fodbold, rundbold eller længdespring.
Og jeg vil jo ikke gå og uddele broscience og ytre mig om alt muligt, som jeg egentlig ikke er sikker på er sandt, det er derfor jeg spurgte.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev: Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?


Hvornår kan man kalde det styrketræning? Er armstrækkere styrketræning? I så fald har vi gennem århundreder mishandlet vores børn i skolerne og idrætsforeningerne. Hvor meget belastning skal der til, før det kan kaldes styrketræning?

Hvis du ser på det faglige niveau i fitnesscentrene (ansatte, instruktører og personer der vælger materiel) og sammenholder det med aldersbegrænsninger på 15-16 år kan jeg slet ikke forstår hvordan du kan stille det spørgsmål.

Et sidste spørgsmål som er relevant for ovenstående. Er der ikke betydelig forskel på belastningen af knogler under henholdsvis løb og styrketræning?

Hvis du løber regelmæssigt som barn (eller bare har en aktiv hverdag) nedsætter du risikoen for skader betragteligt senere hen. Det er utroligt sjældent at børn får skader, hvor løb er den direkte årsag.
--
Kunne da forresten også være utroligt spændende at følge disse to drenges træning og hvordan det påvirker deres krops udvikling. Indtil videre ser de da ret normale ud på trods af tung styrketræning (Den ældste bror bænker 30 kg med en bw på 17,5 kg)
http://www.youtube.com/watch?v=oy1L8GFS-TE#t=2m15s
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 21. okt 2010, 16:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lubas skrev:
Iron Hand skrev: Jeg har hørt at styrketræning i en ung alder er skadeligt for knoglerne og hæmmer deres udvikling. Er dette blot broscience, aldrig videnskabeligt bevis, eller er det sandt? Og kunne det så ikke være årsagen til alderbegrænsningen i fitnesscentre?


Hvornår kan man kalde det styrketræning? Er armstrækkere styrketræning? I så fald har vi gennem århundreder mishandlet vores børn i skolerne og idrætsforeningerne. Hvor meget belastning skal der til, før det kan kaldes styrketræning?

Hvis du ser på det faglige niveau i fitnesscentrene (ansatte, instruktører og personer der vælger materiel) og sammenholder det med aldersbegrænsninger på 15-16 år kan jeg slet ikke forstår hvordan du kan stille det spørgsmål.

Et sidste spørgsmål som er relevant for ovenstående. Er der ikke betydelig forskel på belastningen af knogler under henholdsvis løb og styrketræning?

Hvis du løber regelmæssigt som barn (eller bare har en aktiv hverdag) nedsætter du risikoen for skader betragteligt senere hen. Det er utroligt sjældent at børn får skader, hvor løb er den direkte årsag.


Jeg mener ikke at armbøjninger/armstrækninger er styrketræning som så. Det mener jeg heller ikke om mavebøjninger, dips, chin-ups eller pull-ups, så længe de holdes på et basis plan, hvor det blot er de almindelige man lære til idrætstimerne i 3. klasse. Det er blot at aktivere og 'styrke' musklerne via kropsvægts-træning. Men hvis man begynder at gøre dem mere avancerede og pålægge ekstra vægt, så synes jeg det bliver til styrketræning.
Hvis du laver øvelser som bænkpress, squat, dødløft, curls osv. Så mener jeg også at du styrketræner, fordi dette ikke er udelukkende er din kropsvægt du bruger til at fremme kroppens styrke.

Og så, som jeg også tidligere pointerede, vil jeg lige nævne at jeg træner IKKE i et fitnesscener. Jeg træner hjemme ved mig selv, i mit homegym. Så jeg ved ikke noget om det faglige niveau hos instruktører osv. i diverse firtnesscentre.

Og til det sidste. Der synes jeg kun du svare delvist på spørgsmålet, ikke at jeg er utilfreds med det, jeg værdsætter det faktisk. Men jeg vil lige uddybe det lidt i så fald. Er der ikke betydelig forskel på belastningen, når du som 12 årig løber 10 km. 2-3 dage om ugen eller squatter 150% af din egenkropsvægt lige 2-3 dage om ugen?
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes nu der er mere styrketræning over pull-ups end en abductor maskine i fitness DK ;) men det kan være det bare er mig.

desuden, hvor mange 12 årige kender du der kan squatte 1,5*kropsvægt? ikke mange vel?
Tvergaard har vidst trænet med vægte siden han var 11 eller sådan noget og han har (ifølge ham selv) stadig vokset normalt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 604
Tilmeldt: 23. jan 2010, 12:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



danielbech skrev:Jeg synes nu der er mere styrketræning over pull-ups end en abductor maskine i fitness DK ;) men det kan være det bare er mig.

desuden, hvor mange 12 årige kender du der kan squatte 1,5*kropsvægt? ikke mange vel?
Tvergaard har vidst trænet med vægte siden han var 11 eller sådan noget og han har (ifølge ham selv) stadig vokset normalt.


Ingen. Det er derfor jeg spørger. Jeg kritisere på ingen måde. Jeg interessere mig for emnet og er vil derfor gerne have faktaer på plads. Det er den eneste årsag til, at jeg spørger.
Det kan godt være at 150% af ens kropsvægt er en overdrivelse, men det er blot for at få sat et eksempel. Der er jo et ordsprog der lyder "overdrivelse fremmer forståelsen".
Det er ganske naturligt og menneskeligt, at være nysgerrig, at ville forstå og finde frem til 'sandheden'.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev:Jeg mener ikke at armbøjninger/armstrækninger er styrketræning som så. Det mener jeg heller ikke om mavebøjninger, dips, chin-ups eller pull-ups, så længe de holdes på et basis plan, hvor det blot er de almindelige man lære til idrætstimerne i 3. klasse. Det er blot at aktivere og 'styrke' musklerne via kropsvægts-træning. Men hvis man begynder at gøre dem mere avancerede og pålægge ekstra vægt, så synes jeg det bliver til styrketræning.
Hvis du laver øvelser som bænkpress, squat, dødløft, curls osv. Så mener jeg også at du styrketræner, fordi dette ikke er udelukkende er din kropsvægt du bruger til at fremme kroppens styrke.

Og så, som jeg også tidligere pointerede, vil jeg lige nævne at jeg træner IKKE i et fitnesscener. Jeg træner hjemme ved mig selv, i mit homegym. Så jeg ved ikke noget om det faglige niveau hos instruktører osv. i diverse firtnesscentre.

Og til det sidste. Der synes jeg kun du svare delvist på spørgsmålet, ikke at jeg er utilfreds med det, jeg værdsætter det faktisk. Men jeg vil lige uddybe det lidt i så fald. Er der ikke betydelig forskel på belastningen, når du som 12 årig løber 10 km. 2-3 dage om ugen eller squatter 150% af din egenkropsvægt lige 2-3 dage om ugen?


Min pointe er at kropsvægt er en flux størrelse. Hvis nu den samme person tager 10 kg masse på i løbet af puperteten og fortsætter med pushups - det er jo på en måde sammenligneligt med at smide mere vægt på en stang i bænkpres. Styrketræning er jo et vidt begreb og er bestemt ikke skadeligt for børn. Tung vægttræning, som du nævner kan jeg slet ikke udtale mig om.

Mht. 10 km løb 2-3 gange om ugen, så vil jeg da vove den påstand, at mange drenge løber et godt stykke i nærheden af den distance til fodboldtræningen 3-4 gange om ugen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 21. okt 2010, 16:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det sjovt at det der med børn/unge og styrketræning stadigvæk hænger ved, jeg fik fortalt at jeg ikke ville blive højere end jeg var hvis jeg fortsatte med at træne med vægte dengang jeg var 12 år, dengang var jeg vel 1,60, nu 10 år efter er jeg 1,82...

Børn burde lave hvad de vil, inden for rimelighedens grænser, hvis min lille bror spørg om han ikke må prøve det der styrketræning når han bliver 4, 5 år så skal jeg da med glæde vise ham glæderne ved styrketræning/ bb
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 8. maj 2011, 19:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev:
Jeg mener ikke at armbøjninger/armstrækninger er styrketræning som så. Det mener jeg heller ikke om mavebøjninger, dips, chin-ups eller pull-ups, så længe de holdes på et basis plan, hvor det blot er de almindelige man lære til idrætstimerne i 3. klasse. Det er blot at aktivere og 'styrke' musklerne via kropsvægts-træning. Men hvis man begynder at gøre dem mere avancerede og pålægge ekstra vægt, så synes jeg det bliver til styrketræning.
Hvis du laver øvelser som bænkpress, squat, dødløft, curls osv. Så mener jeg også at du styrketræner, fordi dette ikke er udelukkende er din kropsvægt du bruger til at fremme kroppens styrke.


Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil vove den påstand at de 3-spring jeg udførte til atletik som 11-årig gav langt langt større belastninger på min krop end hvis jeg var gået ned i et center og havde squattet de 35 kg jeg vel nok ville kunne squatte dengang.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7364
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Der var da vidst en der løb tør for flødeboller og fik skrevet sig et blogindlæg :shock:

et forfærdeligt samfund hvor alt går op i kost og motion :shock:

Og nej det var ikke i legeformen men i seriøs motionsform. Hun var iført løbetøj, svedbånd, løbesko og musik i ørene og prustede ellers bare derud ad.
- Oh the horror...

Der burde gøres mere opmærksom på at børn skal have lov til at være børn og proppe sig med slik.
- Ja for børn spiser aldrig slik mere.


Bare fordi vi andre kæmper for at få en bedre løbe tid eller smide de ekstra kilo behøver hele samfundets sundhedsmani ikke at gå ud over børnene der skal vokse sig store og stærke og bære vores samfund på et tidspunkt.
- Wait wat?

Fat Peoples logic når det er allerbedst. Bare lev livet, slap af og forkæl dig selv med god mad, så gør det ikke noget man vejer 40-50 kilo for meget.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kvinden er blottet for al realitetssans og forståelse af, at der er flere sider af samme sag, og at der er plads til alle sider på samme tid. Jeg håber jeg tager fejl i dette, og at der bare er udtryk for et yderst ringe blogindlæg, som måske er velment, men som kommer helt forkert ud.

Selvfølgelig skal børn have lov til at være børn, men de skal også have lov til at dyrke motion, hvis de vil det. At fylde sig med slik og pasta er måske logisk for nogen, men ikke nødvendigvis for os der ønsker det bedste for vores børn. Børns tænkeevne og evne til at træffe selvstændige og gode valg skal stimuleres, hvis ikke vi voksne gør det, hvem skulle så gøre det?

Dertil kommer, at et barn udvikler sig bedst ved den rigtige ernæring - det gør alle mennesker. Jeg siger ikke, at man skal have et manisk forhold til mad. Men man må da som minimum lære sit barn at forstå sine egne følelser og drifter - og som forældre give masser af plads til disse - men også at disse følelser og drifter måske af og til; omend deres validitet og relevans, leder en i retning af at træffe dårlige valg. Jeg snakker på ingen måde om følelseundertrykkelse, men følelsesforståelse og evnen til at rumme alle sider af sig selv og stadig på trods af disse modsatrettede forhold være i stand til at træffe et velovervejet valg for en selv.

Det gør man ikke med en les affaire tilgang til tingene, og med "gør, hvad du vil/har lyst til", men et autoritativt og ansvarligt forældre-barn forhold..
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 3008
Tilmeldt: 4. feb 2010, 21:27
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thegame skrev:
Iron Hand skrev:
Jeg mener ikke at armbøjninger/armstrækninger er styrketræning som så. Det mener jeg heller ikke om mavebøjninger, dips, chin-ups eller pull-ups, så længe de holdes på et basis plan, hvor det blot er de almindelige man lære til idrætstimerne i 3. klasse. Det er blot at aktivere og 'styrke' musklerne via kropsvægts-træning. Men hvis man begynder at gøre dem mere avancerede og pålægge ekstra vægt, så synes jeg det bliver til styrketræning.
Hvis du laver øvelser som bænkpress, squat, dødløft, curls osv. Så mener jeg også at du styrketræner, fordi dette ikke er udelukkende er din kropsvægt du bruger til at fremme kroppens styrke.


Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..


Jeg kan sagtens mærke forskel på om jeg laver push-ups eller barbell bænkpres. Det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Men hvis jeg bænker min egenkropsvægt (72 kg.) så kan jeg tage max. 5 reps. og det er på en rigtig god dag. Men jeg kan selv på en dårlig dag tage 25 push-ups med et grip, så jag kan "komme længere ned". Umiddelbart virker det som en betydelig forksel i rep. og derved også to forksellilge måder at træne.
Men igen, det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Og det er jo også bare min definition på, hvornår det skiller mellem kropsvægt-træning og styrketræning.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev:Jeg kan sagtens mærke forskel på om jeg laver push-ups eller barbell bænkpres. Det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Men hvis jeg bænker min egenkropsvægt (72 kg.) så kan jeg tage max. 5 reps. og det er på en rigtig god dag. Men jeg kan selv på en dårlig dag tage 25 push-ups med et grip, så jag kan "komme længere ned". Umiddelbart virker det som en betydelig forksel i rep. og derved også to forksellilge måder at træne.
Men igen, det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Og det er jo også bare min definition på, hvornår det skiller mellem kropsvægt-træning og styrketræning.


Nu løfter du jo heller ikke dine 72kg når du tager armbøjninger skal du lige tænke på ;)
"Success rests not only on ability, but upon commitment, loyalty, and pride"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: 15. apr 2008, 13:26
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev:
Thegame skrev:
Iron Hand skrev:
Jeg mener ikke at armbøjninger/armstrækninger er styrketræning som så. Det mener jeg heller ikke om mavebøjninger, dips, chin-ups eller pull-ups, så længe de holdes på et basis plan, hvor det blot er de almindelige man lære til idrætstimerne i 3. klasse. Det er blot at aktivere og 'styrke' musklerne via kropsvægts-træning. Men hvis man begynder at gøre dem mere avancerede og pålægge ekstra vægt, så synes jeg det bliver til styrketræning.
Hvis du laver øvelser som bænkpress, squat, dødløft, curls osv. Så mener jeg også at du styrketræner, fordi dette ikke er udelukkende er din kropsvægt du bruger til at fremme kroppens styrke.


Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..


Jeg kan sagtens mærke forskel på om jeg laver push-ups eller barbell bænkpres. Det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Men hvis jeg bænker min egenkropsvægt (72 kg.) så kan jeg tage max. 5 reps. og det er på en rigtig god dag. Men jeg kan selv på en dårlig dag tage 25 push-ups med et grip, så jag kan "komme længere ned". Umiddelbart virker det som en betydelig forksel i rep. og derved også to forksellilge måder at træne.
Men igen, det kan godt være det bare er mig der har det sådan. Og det er jo også bare min definition på, hvornår det skiller mellem kropsvægt-træning og styrketræning.


Det er da klart du kan tage flere armbøjninger... Dine ben er jo placeret på jorden når du tager armbøjninger = mindre vægt. Men prøv at lave armbøjninger mens du står på hænder, og du vil kun kunne tage det vægt du tager i bænkpres.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sprinto skrev:
Nu løfter du jo heller ikke dine 72kg når du tager armbøjninger skal du lige tænke på ;)


My point exactly. Men det var tydeligvis det TheGame hentydede til, hvis du ser hans kommentar.

Thegame skrev:
Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Kropsøvelser kan skam være hårdere end styrketræning. I den forstand at en dreng som tager en armbøjning har hele hans kropsvægt som belastning, det behøves man ikke at have i bænkpres.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski


"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 1. jun 2010, 22:03
 
Træner her: Hjørring Styrkesport
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Iron Hand skrev:
Sprinto skrev:
Nu løfter du jo heller ikke dine 72kg når du tager armbøjninger skal du lige tænke på ;)


My point exactly. Men det var tydeligvis det TheGame hentydede til, hvis du ser hans kommentar.

Thegame skrev:
Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..

Nej det var ikke.
Set the record straight.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 18. nov 2010, 22:11
Geografisk sted: AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thegame skrev:Det er da klart du kan tage flere armbøjninger... Dine ben er jo placeret på jorden når du tager armbøjninger = mindre vægt. Men prøv at lave armbøjninger mens du står på hænder, og du vil kun kunne tage det vægt du tager i bænkpres.


Hvis jeg står på hænder kommer det ind og rammer helt andre muskler, end dem man rammer ved bænkpres. Hvis ikke jeg tager helt fejl.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Saunzor skrev:
Iron Hand skrev:
Sprinto skrev:
Nu løfter du jo heller ikke dine 72kg når du tager armbøjninger skal du lige tænke på ;)


My point exactly. Men det var tydeligvis det TheGame hentydede til, hvis du ser hans kommentar.

Thegame skrev:
Tror du at musklerne kan mærke, om du løfter en stang med 30 kg, eller du løfter din egen kropsvægt på 30kg? Det er da fuldstændig åndsvagt at sige at kropsvægt træning ikke er styrketræning, men så snart du rører en squatstang, så er det styrketræning..

Nej det var ikke.


Så beklager jeg meget. Så har jeg bare mistolket det.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Billede


Det rammer da samme muskler som bænkpres?
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thegame skrev:Billede


Det rammer da samme muskler som bænkpres?


Vis mig en video, hvor der er en laver armbøjninger fra en sådan position. For ud fra det billede, er der, så vidt jeg kan se, ikke noget der indikerer, at han skal til at lave armbøjninger.
Hvorfor træner I?

Flaban skrev:For at blive stærkere og vedligeholde styrken så jeg selv kan bære mine indkøbsposer, når jeg bliver en gammel mand.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. jun 2010, 15:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Fedt Dingo =D>

U gave that bitch som solid arguments..

Bitches love solid arguments
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 943
Tilmeldt: 13. okt 2009, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster