Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

kuglen skrev:dette orgram har jeg lige lavet efter en lille diskution der er i min logbog, hvor incognito siger noget med athan ikke mener at hst ikke er så godt og at han vil mene at man vil får mere masse evd at kører med en høj workload og nogen flere kg.

Manley skrev:Jeg kan godt lide ideeen om at starte tungere, men mht. til øvelsesvalget så mangler der vidst en presseøvelser, chinups feks...

Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..
her efter er kroppen faktisk meget modtaglig over for vilken som helst træning, derfor starter man med lav vægt og øger med nogen % efter uger og går ned i reps
så lærer kroppen at der hele tiden vil blive sat flere kilo på, og når man når til de stører vægte har den derfor nemmere ved at venne sig til den ny givende vægt

Jokeren16 skrev:Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..
her efter er kroppen faktisk meget modtaglig over for vilken som helst træning, derfor starter man med lav vægt og øger med nogen % efter uger og går ned i reps
så lærer kroppen at der hele tiden vil blive sat flere kilo på, og når man når til de stører vægte har den derfor nemmere ved at venne sig til den ny givende vægt
men med så lave kg, hvormeget værdi har det så i forhold til hypertrofi?? jeg har læst inde på MOL at alt under 80% har meget lav værdi.

J-S-O skrev:Jokeren16 skrev:Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..
men med så lave kg, hvormeget værdi har det så i forhold til hypertrofi?? jeg har læst inde på MOL at alt under 80% har meget lav værdi.
Jeg er ikke en HST ekspert, men vil da gerne kommentere alligevel! Jeg ved ikke hvor du har fået at de 80% er den gyldne regel, men lad os dog antage dette alligevel. Man begynder vel typisk på omkring 70% i sin HST cyklus, hvorefter man stiger relavtivt hurtigt i starten, så man kommer ret hurtigt op på 80%, og så er problemet jo egentlig ikke så slemt? Man kan vel godt arrangere sit program, så man er på 80% eller derover allerede i uge 2, hvorefter man stiger langsommere og langsommere indtil man rammer omkring 105% eller hvor langt man nu går op...

Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..

incognito skrev:[ Når det så er sagt, har du så prøvet at lave det som undulation? Altså rotere repsene indenfor ugen, f.eks 3x10/5x6/8x3? Man kan stadig bruge HST progressionen, men den skal nok være ret lav.

incognito skrev:Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..
JA, det er jo ihvertfald hvad HST folkene påstår... Spørgsmålet er så om det passer i virkeligheden. Det tror jeg skam personligt på at det gør, men at dekonditionere og samtidig træne så langt fra udmattelse i så stor en del af tiden, tror jeg ikke på er optimalt og og det er iøvrigt et standpunkt som matcher mine erfaringer ret godt.
Misforstå mig ikke.. HST er udemærket, men det er med stor sandsynlighed ikke vejen for den meget trænede..

kuglen skrev:var det noget i den stil du havde i tankerne?

Taurus skrev:incognito skrev:Pumperh skrev:Grunden til at man starter lavt i et HST er jo pga man har haft en Dekonditionerings uge eller 2uger..
JA, det er jo ihvertfald hvad HST folkene påstår... Spørgsmålet er så om det passer i virkeligheden. Det tror jeg skam personligt på at det gør, men at dekonditionere og samtidig træne så langt fra udmattelse i så stor en del af tiden, tror jeg ikke på er optimalt og og det er iøvrigt et standpunkt som matcher mine erfaringer ret godt.
Misforstå mig ikke.. HST er udemærket, men det er med stor sandsynlighed ikke vejen for den meget trænede..
HST-systemet har ligget gemt væk på de bagerste hylder i 50 år under et andet navn.
Så opdagede Bryan Haycock det ved en tilfældighed for nogle år siden og hev det ned fra hylden og støvede det godt og grundigt af, modificerede det en lille anelse og gav det navnet HST, med et videnskabeligt belæg.
Så HST er gammel vin på nye flasker og er som alle andre øvrige programmer, fænomenalt til at skabe resultater for nybegyndere og mindre øvede - således ifølge de boards der beskæftiger sig intenst med det.
"Keine hexerei, nur behändigkeit!" - fristes man vel næsten til at sige.

incognito skrev:
Husk alt virker i 6-8 uger...

Sniper skrev:Fortæl mig lige hvorfor dit indtastede hst går skiftevis op til 90, 95 og 105 procent i de fire faser.. Hvad er begrundelsen herfor..?

kuglen skrev:Sniper skrev:Fortæl mig lige hvorfor dit indtastede hst går skiftevis op til 90, 95 og 105 procent i de fire faser.. Hvad er begrundelsen herfor..?
havde ikke lige set dit indlæg.. det beklager jeg min ven.. det skal aldrig gentage sig![]()
skal der være en begrundelse for alt?..
ideen med at kører 3 forskellige rep ranges er at man kan kører tungere ved hver træning med henholdsvis 3/6/10 reps over en periode idet rep rangen skifter hele tiden så man faktisk kun øger vægten ret få gange i de respektive rep ranges hvilket gør det muligt at starte tungere end hvis man skal stige 6 gange i træk med 10 reps feks som man gør i hst feks. ved godt det lyder lidt rodet, men er det forståeligt?

kuglen skrev:jeg er ikke sikker på jeg er helt med på hvad du mener...
men man starter med at kører 2 uger med 85% af x rm
så kører man 2 uger med 90% 2 uger med 95% og 2 uger m 100% af x rm.
det er jo blot for at holde en jævn progression gennem hele programmet og ved at kører med de 3 forskellige reps kombinationer har man mulighed for at starte på 85 istedet for de klassiske 65-70% og stadig undgå at musklerne konditionere til en given vægt idet man variere vægt og reps ved hvert pas. du skal huske at de max reps man indtaster er for 1x x reps men at man i programmet kører flere gange med det antal reps, så det skal nok blive tungt.. det er jeg ikke bange for.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster