Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65764 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049595 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

Ordentligt center i Århus Syd?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Da jeg snarest vender snuden mod DK igen kunne jeg godt tænke mig at komme igang med at træne igen så hurtigt som muligt. Jeg leder derfor efter et center i Århus Syd (Gerne i Højbjerg/Viby) - men har ikke kunnet finde noget på nettet hvor man tilsyneladende har mulighed for at køre dødløft, squat, dips mm.?! :confused:

Forslag er mere end velkomne - også selvom de skulle ligge tættere på byen el. i centrum - ville bare helst undgå at skulle have alt for lang transport... Hvis du tilfældigvis skulle have en super homegym i nærheden så siger du selvf. også bare til :8
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har efterhånden prøvet mange af de jyske centre, både hardcore og de mere hobby-orinteret centre.

Men hvad kunne f.eks. have din interesse? Snakker vi højt råb og primatskrig, eller er vi mere ovre i fitness.dk og Equinox genren?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så vidt jeg ved, træner Anders Holm i FitnessDK i Viby. Der er vidst det nødvendige :)
"Jeg lod de 15 reps kompensere for denne øvelse."
Brugeravatar
 
Reputation point: 150
 
Indlæg: 4652
Tilmeldt: 8. apr 2007, 16:29
 
Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Detorian skrev:Jeg har efterhånden prøvet mange af de jyske centre, både hardcore og de mere hobby-orinteret centre.

Men hvad kunne f.eks. have din interesse? Snakker vi højt råb og primatskrig, eller er vi mere ovre i fitness.dk og Equinox genren?


Det gør faktisk ikke alverden - bare det er muligt at køre DL, squat og BP under fornuftige forhold... Så jeg er åben for forslag, om ikke andet så kan man jo altid kigge forbi og se på forholdene ...
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



hvad med prisforhold?

Et par enkelte centre i dit område kunne være:

- Equinox (denne EQ har jeg dog ikke været i, så kender ikke forholdene, og der er jo næsten ikke 2 der er ens)
- Der skulle ligge et underground center ude ved jernbanen, lige omkring den røde forladte bygning, jeg ved ikke helt om den ligger der længere.

Rykker vi nærmere ind mod centrum, men stadig tættere på syd, er der:

- Motion og Trivsel på Silkeborgvej. (god idé lige at tjekke det ud først)
- Fitnessplus på Silkeborgvej (kender det kun af omtale)
- fitness.dk på Silkeborgvej(sidst jeg var der med en kammi, havde vi dog rimelig svært ved at finde os til rette, og syntes ikke jeg så noget decideret DL og lign., men vi var der også kun kort, da disse centre ikke lige er min stil. Du kan selvfølgelig altid spørge dernede :wink: )

Helt inde mod byen har du jo så:

- Equinox i Congress (har gået forbi en del gange)
- Dansk Helsesport (trænet der fast)
- Fitness.dk igen (trænet der et par enkelte gange)
- SATS (Spanien, har arbejdet der og i SATS Knudrisgade)

Længere væk mod nord:
- Ny Helse og Motion (træner der fast)
- fitnessworld (kender det kun af omtale, og min kæreste har gået der)

Det er nok de centre jeg ville overveje, da de ligger i centrum, eller tættere på syd end de fleste andre.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Detorian skrev:hvad med prisforhold?

Et par enkelte centre i dit område kunne være:

- Equinox (denne EQ har jeg dog ikke været i, så kender ikke forholdene, og der er jo næsten ikke 2 der er ens)
- Der skulle ligge et underground center ude ved jernbanen, lige omkring den røde forladte bygning, jeg ved ikke helt om den ligger der længere.


Prisen er ikke afgørende - men der skal da gerne være et fornuftigt forhold imellem pris og faciliteter...

Går ud fra det er denne Equinox http://www.equinox.dk/default.asp?m1=26 ... enterId=75 du refererer til - og der har jeg ladet mig fortælle at de hverken har squat el. DL faciliteter... :(

Ehhmm - er ikke lige med på hvor du mener når du siger ved jernbanen? At det ude ved Sønderhøj og Viby st. du mener der skulle ligge noget undergrund - for det kunne da være interessant... :cool:

Koppel skrev:Så vidt jeg ved, træner Anders Holm i FitnessDK i Viby. Der er vidst det nødvendige :)


Spændende - tak for tippet - smider lige Anders en pb...
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Mr. Jingles skrev:
Detorian skrev:hvad med prisforhold?

Et par enkelte centre i dit område kunne være:

- Equinox (denne EQ har jeg dog ikke været i, så kender ikke forholdene, og der er jo næsten ikke 2 der er ens)
- Der skulle ligge et underground center ude ved jernbanen, lige omkring den røde forladte bygning, jeg ved ikke helt om den ligger der længere.


Prisen er ikke afgørende - men der skal da gerne være et fornuftigt forhold imellem pris og faciliteter...

Går ud fra det er denne Equinox http://www.equinox.dk/default.asp?m1=26 ... enterId=75 du refererer til - og der har jeg ladet mig fortælle at de hverken har squat el. DL faciliteter... :(

Ehhmm - er ikke lige med på hvor du mener når du siger ved jernbanen? At det ude ved Sønderhøj og Viby st. du mener der skulle ligge noget undergrund - for det kunne da være interessant... :cool:

Koppel skrev:Så vidt jeg ved, træner Anders Holm i FitnessDK i Viby. Der er vidst det nødvendige :)


Spændende - tak for tippet - smider lige Anders en pb...


ja, det var den. Tror også den er mere beregnet til kaffe-folket. De folk der godt kan li' at bruge en time eller to efter træning, på at få en kop kaffe og sidde og slappe lidt af.

Jeg kender kun den ved jernbanen af omtale, jeg nåede aldrig selv derud før jeg startede et nyt sted, men den ligger også alt for langt væk for mig.

Men hvis du gerne vil have gode faciliteter samt en fornuftig pris, så skal du nok et smut forbi enten noget fitness.dk eller SATS, det må nok være de steder du får mest "ekstra udstyr" for pengene i form af svømmehal, sauna, dampbad spa osv.

Så der kan du kigge forbi Fitness.dk på Silkeborgvej, eller Equinox ved Nørregade. (EQ på Nørregade skulle gerne have det hele træningsmæssigt)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hverken Equinox i Viby eller Scan. Center har faciliteter der tillader dødløft, med mindre du smider BP stangen på gulvet - men intet squatrack. Ved ikke om det samme er tilfældet med den på Nørrebrogade.

Sidst jeg var i Motion og Trivsel var der et squatrack, godt nok er det noget hjemmebryg, men det virker. Der var også en løs stang til DL, som ligger på måtter.

FitnessWorld på Jens Baggesens vej har tre squatracks nede i et hjørne hvor der, sjovt nok, aldrig er nær så mange mennesker som der er ved torso-twist-tosse maskinerne :wink:

Ny Helse og Motion er en regulær jernkælder, dog mener jeg at der kun er et squatrack, så ved ikke om der kan opstå kølignende tilstande på visse tidspunkter.
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 669
Tilmeldt: 27. feb 2007, 08:26
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Equinox Nørrebrogade har alt hvad du har brug for!

Jeg har trænet fast i DHS, FitnessDK og et par gange i Ny Helse. Og ville til enhver tid vælge hvor jeg er fast nu, nemlig Equinox Nørrebrogade.
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fat skrev:Hverken Equinox i Viby eller Scan. Center har faciliteter der tillader dødløft, med mindre du smider BP stangen på gulvet - men intet squatrack. Ved ikke om det samme er tilfældet med den på Nørrebrogade.

Sidst jeg var i Motion og Trivsel var der et squatrack, godt nok er det noget hjemmebryg, men det virker. Der var også en løs stang til DL, som ligger på måtter.

FitnessWorld på Jens Baggesens vej har tre squatracks nede i et hjørne hvor der, sjovt nok, aldrig er nær så mange mennesker som der er ved torso-twist-tosse maskinerne :wink:

Ny Helse og Motion er en regulær jernkælder, dog mener jeg at der kun er et squatrack, så ved ikke om der kan opstå kølignende tilstande på visse tidspunkter.


Det er længe siden der er kommet 2 racks i Ny Helse og Motion :wink: men nu er der aldrig særlig mange mennesker, så jeg vil gå så langt og sige, at du aldrig kommer til at vente, det kan tælles på 2 hænder så mange gange jeg oplever det på et år.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



cj8000 skrev:Equinox Nørrebrogade har alt hvad du har brug for!

Jeg har trænet fast i DHS, FitnessDK og et par gange i Ny Helse. Og ville til enhver tid vælge hvor jeg er fast nu, nemlig Equinox Nørrebrogade.


Enig med CJ, stedet skal nok være EQ Nørregade for topicstarter.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



cj8000 skrev:Equinox Nørrebrogade har alt hvad du har brug for!

Jeg har trænet fast i DHS, FitnessDK og et par gange i Ny Helse. Og ville til enhver tid vælge hvor jeg er fast nu, nemlig Equinox Nørrebrogade.


Mkay - jeg må se på det når jeg kommer hjem, men tror sq der bliver for langt hvis jeg skal til Nørrebrogade hver gang...

@Fat
Takker - så er det afklaret - Equinox i Viby = shite... Mindre caffe latte og brune loafer - mere Animal Stack og magnesium...

Tror desværre at ligesom med Equinox i Nørregade, at der bliver for langt til M&T, FitnessWorld og Ny Helse og Motion - jeg kommer sq aldrig afsted så...

Men det er da også utroligt at der ikke ligger en ordentlig jernhule i Højbjerg/Viby området - nogle burde gøre noget...
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Mr. Jingles skrev:
cj8000 skrev:Equinox Nørrebrogade har alt hvad du har brug for!

Jeg har trænet fast i DHS, FitnessDK og et par gange i Ny Helse. Og ville til enhver tid vælge hvor jeg er fast nu, nemlig Equinox Nørrebrogade.


Mkay - jeg må se på det når jeg kommer hjem, men tror sq der bliver for langt hvis jeg skal til Nørrebrogade hver gang...

@Fat
Takker - så er det afklaret - Equinox i Viby = shite... Mindre caffe latte og brune loafer - mere Animal Stack og magnesium...

Tror desværre at ligesom med Equinox i Nørregade, at der bliver for langt til M&T, FitnessWorld og Ny Helse og Motion - jeg kommer sq aldrig afsted så...

Men det er da også utroligt at der ikke ligger en ordentlig jernhule i Højbjerg/Viby området - nogle burde gøre noget...


Derude af ville jeg klart vælge FitnessDK. Dog ville jeg hade at skulle dødløfte med de små technogym skiver!
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cj8000 skrev:Derude af ville jeg klart vælge FitnessDK. Dog ville jeg hade at skulle dødløfte med de små technogym skiver!


Huh - er det ikke standard-mål på 20 & 25kg's skiverne?
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Mr. Jingles skrev:
cj8000 skrev:Derude af ville jeg klart vælge FitnessDK. Dog ville jeg hade at skulle dødløfte med de små technogym skiver!


Huh - er det ikke standard-mål på 20 & 25kg's skiverne?


Nej Technogym skiver. Som er en 4-5cm mindre
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cj8000 skrev:
Mr. Jingles skrev:
cj8000 skrev:Derude af ville jeg klart vælge FitnessDK. Dog ville jeg hade at skulle dødløfte med de små technogym skiver!


Huh - er det ikke standard-mål på 20 & 25kg's skiverne?


Nej Technogym skiver. Som er en 4-5cm mindre


Intet problem, enten ligger du skiver under eller de der step skamler :d det virker.. ellers bare større ROM ;)
Der er ingen smalle steder i Bredgade.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 407
Tilmeldt: 27. jul 2006, 11:43
Geografisk sted: Hørsholm,Dk
 
Træner her: FitnessDK Birkerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mr. Jingles, det er egentlig meget let at vælge, er du til hardcore er der stort set kun Ny Helse tilbage i byen. Har du ikke noget imod folk står og snakker meget, er det bl.a. fitness.dk.

En ting man lige skal bide mærke mht. fitness.dk, er at deres maskiner går til et vist max, derefter er det umuligt at fyre ekstra kilo på. Erfarede jeg sidst, da min kammi og jeg ikke kunne få nok kilo på leg extension.

Men kan du se igennem fingre med det, er fitness.dk stedet for dig.... Eneste plus i min bog er damerne, men nu jeg også mere til de hardcore centre.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Detorian skrev:Mr. Jingles, det er egentlig meget let at vælge, er du til hardcore er der stort set kun Ny Helse tilbage i byen. Har du ikke noget imod folk står og snakker meget, er det bl.a. fitness.dk.

En ting man lige skal bide mærke mht. fitness.dk, er at deres maskiner går til et vist max, derefter er det umuligt at fyre ekstra kilo på. Erfarede jeg sidst, da min kammi og jeg ikke kunne få nok kilo på leg extension.

Men kan du se igennem fingre med det, er fitness.dk stedet for dig.... Eneste plus i min bog er damerne, men nu jeg også mere til de hardcore centre.


Hardcore: Ny Helse
Popsmart: Fitness.dk
En middel mellemvej: Equinox Nørrebrogade

:)
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cj8000 skrev:
Detorian skrev:Mr. Jingles, det er egentlig meget let at vælge, er du til hardcore er der stort set kun Ny Helse tilbage i byen. Har du ikke noget imod folk står og snakker meget, er det bl.a. fitness.dk.

En ting man lige skal bide mærke mht. fitness.dk, er at deres maskiner går til et vist max, derefter er det umuligt at fyre ekstra kilo på. Erfarede jeg sidst, da min kammi og jeg ikke kunne få nok kilo på leg extension.

Men kan du se igennem fingre med det, er fitness.dk stedet for dig.... Eneste plus i min bog er damerne, men nu jeg også mere til de hardcore centre.


Hardcore: Ny Helse
Popsmart: Fitness.dk
En middel mellemvej: Equinox Nørrebrogade

:)


haha, meget godt evalueret, groft sagt, men sandt =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2189
Tilmeldt: 18. sep 2007, 12:38
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



He he okay...

Tror det bliver fitnessdk på Bjørnholds Allé der får æren af mit 1. besøg - så må vi se om de kan leve op til mine enorme forventninger :D
176 !
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 298
Tilmeldt: 2. okt 2007, 21:48
Geografisk sted: London
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster