enten er det første generalisrende eller også siger du noget vrøvl i det sidste. At der ikke mens noget ondt i at kalde alle fra amager for prol, er vel ligegyldig hvis det bliver opfattet ondt/nedladende m.v. Det er lidt det samme som at skrive (no offence) i en sviner, som jeg ved ægget selv har været imod i en anden tråd.
Siden der er en så stor koncentration af prol på Amager er Amager prol, men det ligger naturligvis implicit at ikke ALLE fra Amager er prol - det siger lidt sig selv. Udtalelsen omkring Amager er prol er jo bare et udtryk for en bevidst hyperbel fordi der er en stor del sandhed i det.
Jeg synes ikke din sammenligning er holdbar. I dit eksempel er intentionen jo rent faktisk at svine nogen, men man forsøger gardere dette med udtrykket 'no offence'. Hos os er intentionen ikke at svine nogen som helst og det pakkes heller ikke ind. Desuden forstår jeg stadig ikke hvordan noget så åbenlyst (at der er meget prol på Amager) kan støde nogen som helst - selv folk fra Amager er bevidst om dette ffs.
Jeg er enig i amager er prol, jeg siger da også "hold kæft hvor er du Ama'r" til mine venner. Men hvis nogen for alvor finder det provokerende at i udtaler jer sådan, så er det jo kun for at skabe en debat/provokere man bliver ved.
Du må censurere dig selv alt det du vil, men det har jeg ikke lyst til.