Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65825 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049613 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1642
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1640

Følg bodybuilding.dk på

styrketræning som 14 Årig??

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





hej alle på BB

jeg er en dreng på 14 år som for et halvt år siden
begyndte at styrketræne jeg styrke træner ca 4 gange
om ugen. sundhedsplejesken på min skole sagde at det
var ok at jeg styrke trænede.
jeg bliver 15 i oktober og jeg er 189cm høj vejer 81 kilo og er ret udviklet i forehold til min alder men ville gerne lige have nogle kommentarer fra nogle der ved lidt mere om styrketræning end jeg tror sundhedsplejesken gør.
alle snakker jo om at man nærmest ikke kan undgå varige skader hvis man styrke træner for tideligt.
er der større risiko for skader når man træner som 14 årig?
og er det rigtigt at det hæmmer vækst, knogler osv hvis man styrke træner fortideligt??
jeg har læst om af det skulle stoppe vækst zonerne i knoglerne så de ikke vokser mere? og at der skulle være meget stor chance for at få en varig skade hvis man ikke er helt udvokset eller ens knogler stadig vokser?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jul 2007, 22:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen til :clap:

Tror du vil have stor glæde af at læse denne her artikel: Børn og styrketræning :thumpup:

[EDIT]
Det ville også være en god idé at smutte forbi vores Artikel Arkiv og læse et par artikler der.

Her er tre artikler, som sikkert vil åbne en ny verden inden for træning for dig, når du har læst dem: :D

http://bodybuilding.dk/artikler/bodybui ... etkrop.php

http://bodybuilding.dk/artikler/kostogk ... Atilaa.php

http://bodybuilding.dk/artikler/kostogk ... naring.php
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 849
Tilmeldt: 8. apr 2007, 23:09
Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄
 
Træner her: Zielkes Fitnessklub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som Jeg lige skrev i anden tråd.
Søren1986 skrev:DEt er en ekstremt gammel teori. Lige som man i nogle centere skal være f.eks 17. år for at træne. har hørt at nogle steder skal man være 18. Men det er man begyndt at gå fra igen. f.eks i london har man lavet et børne motions center. Hvis du vejer 65 kg. og har 65 kg på stangen, uanset om det er squat eller DL. Belaster du din krop med en gang din krops vægt. Hopper du 1,5 - 2 meter ned fra et lege hus eller lign. Hvor mange gange belaster du ikke din krop med.. Mener det er 30 gange fra 2 meter. æltså 65*30 1960 kg. Behøver jeg sige mere?


Begyndt selv at træne som 14 årig.. Og det har sgu ikke hæmmet mig på nogle måder. Du skal self. Ikke køre dig sønder og sammen, ´men det skal du heller ikke som 30 årig. ikke sagt at du ikke må træne til failure. men det skal ikke ske ret tit. og dermed sagt, ikke hver uge.

Med hensyn til om det hæmmer væksten. Bom Bom. Tror jeg ikke på... Godt nok er jeg ikk evokset siden. men var 185 da jeg begyndte at træne. og det er jeg også i dag. Men tror at det er af naturlige årsager jeg ikke er vokset mere i højden. Imo tror jeg det vil udvikle dig mere, da styrke træning for kroppen til at producere mere af det mandlige kønshormon. "uden at have nogte i den påstand" det er udelukkende IMO
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Søren1986 skrev:Som Jeg lige skrev i anden tråd.
Søren1986 skrev:DEt er en ekstremt gammel teori. Lige som man i nogle centere skal være f.eks 17. år for at træne. har hørt at nogle steder skal man være 18. Men det er man begyndt at gå fra igen. f.eks i london har man lavet et børne motions center. Hvis du vejer 65 kg. og har 65 kg på stangen, uanset om det er squat eller DL. Belaster du din krop med en gang din krops vægt. Hopper du 1,5 - 2 meter ned fra et lege hus eller lign. Hvor mange gange belaster du ikke din krop med.. Mener det er 30 gange fra 2 meter. æltså 65*30 1960 kg. Behøver jeg sige mere?


Begyndt selv at træne som 14 årig.. Og det har sgu ikke hæmmet mig på nogle måder. Du skal self. Ikke køre dig sønder og sammen, ´men det skal du heller ikke som 30 årig. ikke sagt at du ikke må træne til failure. men det skal ikke ske ret tit. og dermed sagt, ikke hver uge.

Med hensyn til om det hæmmer væksten. Bom Bom. Tror jeg ikke på... Godt nok er jeg ikk evokset siden. men var 185 da jeg begyndte at træne. og det er jeg også i dag. Men tror at det er af naturlige årsager jeg ikke er vokset mere i højden. Imo tror jeg det vil udvikle dig mere, da styrke træning for kroppen til at producere mere af det mandlige kønshormon. "uden at have nogte i den påstand" det er udelukkende IMO


Mener du at vokse højde mæssigt? For så tror jeg ikke du har ret. Testeron får dig da ikke til at vokse... så ville teenagere jo kunne fixe test og så blive kæmpe høje :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nosebiter92 skrev:
Søren1986 skrev:Som Jeg lige skrev i anden tråd.
Søren1986 skrev:DEt er en ekstremt gammel teori. Lige som man i nogle centere skal være f.eks 17. år for at træne. har hørt at nogle steder skal man være 18. Men det er man begyndt at gå fra igen. f.eks i london har man lavet et børne motions center. Hvis du vejer 65 kg. og har 65 kg på stangen, uanset om det er squat eller DL. Belaster du din krop med en gang din krops vægt. Hopper du 1,5 - 2 meter ned fra et lege hus eller lign. Hvor mange gange belaster du ikke din krop med.. Mener det er 30 gange fra 2 meter. æltså 65*30 1960 kg. Behøver jeg sige mere?


Begyndt selv at træne som 14 årig.. Og det har sgu ikke hæmmet mig på nogle måder. Du skal self. Ikke køre dig sønder og sammen, ´men det skal du heller ikke som 30 årig. ikke sagt at du ikke må træne til failure. men det skal ikke ske ret tit. og dermed sagt, ikke hver uge.

Med hensyn til om det hæmmer væksten. Bom Bom. Tror jeg ikke på... Godt nok er jeg ikk evokset siden. men var 185 da jeg begyndte at træne. og det er jeg også i dag. Men tror at det er af naturlige årsager jeg ikke er vokset mere i højden. Imo tror jeg det vil udvikle dig mere, da styrke træning for kroppen til at producere mere af det mandlige kønshormon. "uden at have nogte i den påstand" det er udelukkende IMO


Mener du at vokse højde mæssigt? For så tror jeg ikke du har ret. Testeron får dig da ikke til at vokse... så ville teenagere jo kunne fixe test og så blive kæmpe høje :D


To forskellige ting jeg mente... Styrketrænig hæmmer ikke din vækst højde mæssigt, eller sætter den igang...

Men kan hjælpe dig til at udvikle dig mere. Hjælpe puperteten, (TROR JEG) da du får mere testersteron i kroppen
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg begyndte selv at styrketræne da jeg var 14. fordi jeg spille ishockey på højt plan. og hvis du vil være med der, skal du have muskler på kroppen.
men vil bare sige til dig at hvis du har intientioner om at blive højere skal du vente til du er færdigt udeviklet.
Men det er en stor fordel hvis du gerne vil være større en de fleste når du er 16-17 år.
hvor jeg bor er der kun en der er større end mig og det er min træningspartner. han er 17 og jeg er 16.
og det er en fordel. især fordi du er større end de fleste 18-19 årige der lige begynder at træne :twisted:

konklusionen er bare at der kan være fordele og ulemper ved det.
men det er der vel ved alting.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 407
Tilmeldt: 27. jul 2006, 11:43
Geografisk sted: Hørsholm,Dk
 
Træner her: FitnessDK Birkerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 4.00
- Squat: 8.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TmZe skrev:Jeg begyndte selv at styrketræne da jeg var 14. fordi jeg spille ishockey på højt plan. og hvis du vil være med der, skal du have muskler på kroppen.
men vil bare sige til dig at hvis du har intientioner om at blive højere skal du vente til du er færdigt udeviklet.
Men det er en stor fordel hvis du gerne vil være større en de fleste når du er 16-17 år.
hvor jeg bor er der kun en der er større end mig og det er min træningspartner. han er 17 og jeg er 16.
og det er en fordel. især fordi du er større end de fleste 18-19 årige der lige begynder at træne :twisted:

konklusionen er bare at der kan være fordele og ulemper ved det.
men det er der vel ved alting.


Ha ha.

Aldrig hørt noget så ringe :lol:

Vægttræning hæmmer ikke din vækst, det er en myte. Der er aldrig nogen sinde - aldrig - fundet fysiologiske beviser på at vægttræning gør man ikke bliver højere. Big myth.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis det var mig ville jeg ihvertfald holde mig på 10+ reps bare for at være på den sikre side, og om ikke andet så for at beskytte dine ikke helt udviklede led og kogler.

Men 10-12 reps hører jo også til i den gruppe af reps der er ideel for muskelvækst.
No One Ever Really Dies
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 254
Tilmeldt: 31. maj 2007, 20:51
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Evt så står der lidt under den her side http://www.landshold.basket.dk/U_damela ... 20pdf.ashx
Det er et link til basket landsholdet hjemmeside, på første side står der lidt om emnet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 174
Tilmeldt: 26. jun 2007, 08:01
Geografisk sted: Sønderborg
 
Træner her: Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg er pa ferie nu og sidder ved en computer i grakenland skulle lige tjekke svarene..
jeg teankte ogsaa paa om det maaske heammer knoglernes tykkelse..
min hojde er jeg meget tilfreds med det er mere om mine heander og knogler stopper med at vokse i toekkelse, bredde..
hvis der er nogle der ved noget om det vil jeg meget gerne hoere..

som sagt sidder jeg i greaken land og kan nok forst svare igen paa sondag..

jeg kigger paa linkene naar jeg kommer hjem fra ferie...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jul 2007, 22:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 70.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træn løs der sker ikke en skid, Bare ikke overanstreng dig
Mere fart.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2923
Tilmeldt: 20. feb 2007, 18:18
Geografisk sted: Låsby
 
Træner her: Ry Motions Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Børn og styrketræning
http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Nu er aldersgrænsen fra 16 i alle danske centret jo heller ikke fordi, at man under 16 kan skade sin vækst. Det er på grund af seriøsiteten - Hermed ikke sagt at børn under 16 ikke kan være lige så seriøs som en over.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blitz skrev:Børn og styrketræning
http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Nu er aldersgrænsen fra 16 i alle danske centret jo heller ikke fordi, at man under 16 kan skade sin vækst. Det er på grund af seriøsiteten - Hermed ikke sagt at børn under 16 ikke kan være lige så seriøs som en over.


Hva fanden, så er du tilbage :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jacob skrev:
Blitz skrev:Børn og styrketræning
http://www.motion-online.dk/styrketraen ... etraening/

Nu er aldersgrænsen fra 16 i alle danske centret jo heller ikke fordi, at man under 16 kan skade sin vækst. Det er på grund af seriøsiteten - Hermed ikke sagt at børn under 16 ikke kan være lige så seriøs som en over.


Hva fanden, så er du tilbage :D

Jada, har ikke haft så meget tid her på det sidste :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej alle sammen. Jeg er 14 år gammel og starter her den 7 Febuar 2013 med at træne 2 gange om ugen, begge dage 2 timer. Jeg har trænet et år tidligere. Jeg er 168 høj og vejer ca. 63 kg. Jeg ville høre om i havde nogle gode råd til kostplaner og træningsprogrammer. :D Håber virkelig jeg høre tilbage fra jer. Hilsen Mads :D :D :D :D :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30. jan 2013, 17:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Mads, jeg er selv 17 - og startede for 3 år siden..

Det jeg har haft bedste resultater med, er at spise en fandens masse mad - og træne ofte!
Syntes ikke at det tager langt tid for mig at komme ovenpå igen.

Jeg bruger 2 split programmat fra styrkeblog.dk og det kan jeg nå at køre igennem 2-3 gange på en uge.. Alt efter om der er med eller uden druk i weekenden.

Og jeg syntes at det begynder at give rigtigt gode resultater. og måske smid noget proteinpulver eller weightgainer oven i :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. mar 2013, 13:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Flot at grave en 5 år gammel tråd op!
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 316
Tilmeldt: 9. sep 2009, 14:23
Geografisk sted: Hornslet 8543
 
Træner her: Hornslet Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster