Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65821 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049611 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

DM og Doping

Udskriv emne


Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping





Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?
"Nothin but a peanut!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 24. nov 2007, 01:26
 
Træner her: Mana Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?


Ja skulle jeg mene.

Ellers er det nok ret umuligt at bevise juridisk det er personen. Så skal internetudbydere jo redegøre for at det rent faktisk er den pågældende, der har skrevet indlægget som også er manden på billederne. Og de oplysninger får man vel ikke sådan lige udleveret ?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du skal fanges i kontrollen :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?

Det kan vel sammenlignes lidt med dem som sidder på Bilgalleri og snakker om hvor hurtigt de har kørt.. folk skal fanges med fingrene i kagedåsen før der kan gøres noget ved det.. :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 16. maj 2007, 13:09
Geografisk sted: Kaas City
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



specter skrev:
TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?

Det kan vel sammenlignes lidt med dem som sidder på Bilgalleri og snakker om hvor hurtigt de har kørt.. folk skal fanges med fingrene i kagedåsen før der kan gøres noget ved det.. :mrgreen:
heh ja, kan godt se det ikke var gennemtænkt.. det virker bare lidt sjovt !
"Nothin but a peanut!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 24. nov 2007, 01:26
 
Træner her: Mana Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 162.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TeamBear skrev:
specter skrev:
TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?

Det kan vel sammenlignes lidt med dem som sidder på Bilgalleri og snakker om hvor hurtigt de har kørt.. folk skal fanges med fingrene i kagedåsen før der kan gøres noget ved det.. :mrgreen:
heh ja, kan godt se det ikke var gennemtænkt.. det virker bare lidt sjovt !

For ikke at sige meget.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



specter skrev:
TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?

Det kan vel sammenlignes lidt med dem som sidder på Bilgalleri og snakker om hvor hurtigt de har kørt.. folk skal fanges med fingrene i kagedåsen før der kan gøres noget ved det.. :mrgreen:


... eller filme det, mens man tager rattet af under kørsel :D
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



Lithium skrev:
TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?


det svarer vel til at køre på cykel halvdelen af vejen på et marathon løb og så stå af og løbe de steder hvor der er officials #-o at vinde på den baggrund har ingen værdi for mig..NADA !


Nu tager alle jo noget til DM i bodybuilding - det er hvad der er krævet for at komme op i den størrelse. Det er stadig snyd, men langt fra på samme måde som i det eksempel du gav. Der var jo kun én der tog cyklen, hvorimod her ville alle tage cyklen. Derfor må det stadig siges at være noget af en bedrift at vinde sådan en konkurrence, på lige fod med alle andre. Det er altså ikke noget som lige pludselig sker, bare fordi man tar nogen anaboler
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Misterhamper skrev:
Lithium skrev:
TeamBear skrev:Jeg sad lige og tænkte på hvordan det kan være at flere deltagere/kommende deltagere til DM optræder med profiler på bodyhouse om deres anvendelse af AS. Vil nu ikke nævne nogle bestemte, men bliver du kun disket hvis du bliver taget i en prøve?


det svarer vel til at køre på cykel halvdelen af vejen på et marathon løb og så stå af og løbe de steder hvor der er officials #-o at vinde på den baggrund har ingen værdi for mig..NADA !


Nu tager alle jo noget til DM i bodybuilding - det er hvad der er krævet for at komme op i den størrelse. Det er stadig snyd, men langt fra på samme måde som i det eksempel du gav. Der var jo kun én der tog cyklen, hvorimod her ville alle tage cyklen. Derfor må det stadig siges at være noget af en bedrift at vinde sådan en konkurrence, på lige fod med alle andre. Det er altså ikke noget som lige pludselig sker, bare fordi man tar nogen anaboler


Sgu da ikke når forudsætningen for at vinde en sådan konkurrence er at man skal være clean...ellers ville de jo ikke teste....så handler det bare om hvem der er bedst til at sløre deres doping-misbrug...eller hvem der har det bedste medicin-skab...det er jo der vi står når alle er dedikerede atleter så vinder de der har mest held til at undgå at blive knaldet...
Vi må da alle kæmpe for en ren sport når det er det der bliver lagt op til fra konkurrence-arrangørerne... det ville straks være noget andet hvis doping blev givet frit og alle kunne gøre som det passede dem...så er der frit bord hvem kan tage de sygeste doser og blive mest leveskadet på kortest mulig tid #-o


Alle tager noget, det er den eneste måde man kan blive stor og ripped nok til at deltage i en sådan konkurrence. Så jep, det handler blot om hvem der er bedst til at skjule deres misbrug... man kan jo sige det er en uofficiel konkurrence i sig selv.
Derfor er man på lige fod med alle andre, hvis man vinder sådan en konkurrence, og derfor er der selvfølgelig noget meget værdifuldt i at vinde sådan en konkurrence - i modsætning til det eksempel du kom med.
Og igen, så bliver de altså ikke kæmpe store bare fordi de tager lidt anaboler. De spiser jo ~perfekt døgnet rundt og træner ultra hårdt - ellers kommer man aldrig op i en OK størrelse.
Det er skam også lidt dobbelt-moralsk at der bliver testet på scenen, når dem der holder det vel alligevel godt ved at man ikke kan komme op i den størrelse uden at være på noget. De gør det nok blot for at holde deres image rent = flere kunder.
Nubretpumper
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bodybuilding har jo ikke en skid at gøre med hvordan man har opnået sine resultater, det eneste der gælder når man står på scenen, er hvordan man ser ud den ENE dag, INTET andet.

Desuden Lithium så bærer din barnetro præg af at du ikke har indblik i emnet, det er jo nødvendigvis ikke den som hverken krudter eller træner mest, bare fordi du træner og spiser bedst, ser du jo nødvendigvis ikke bedst ud på scenen.

Igen, det eneste som tæller er hvordan du ser ud, intet andet!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2706
Tilmeldt: 25. sep 2007, 23:22
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg må nok indrømme at jeg holder lidt med Litium her... Han mener jo bare at det er snyd at have opnået sine resultater ved hjælp af ASS, og det må jeg give ham ret i.
Men ja alle gør det og alle er på lige fod, så den bedste vinder, men derfor er det stadig ikk okay et gøre det synes jeg :lol:
Og det er desværre ikk kun i BB også fitness konkurrencerne er ved at være meget ramt af det.
:twisted:
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1683
Tilmeldt: 19. mar 2007, 18:44
Geografisk sted: Pårup, Engesvang
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan



jeg tror at arangørerne ene og alene har doping kontrol for at "bibeholde" et nogenlunde godt ry udadtil... hvorfor skulle der så ellers kun ha været random test ved dm i 2007? hvis man virkelig var så intereseret i en clean sport, så testede man blot alle. så var det da en smule indskærpet... dernæst kunne man så indføre en tilmelding til konkurence min. 3mdr før, hvor der ligeledes skulle være en test ved indmeldelse... så var de fleste af problemerne løst.

folk ka jo sagtens pisse clean på dagen selvom de har brugt krudt flere år op til en given konkurence, med en kontrol ved tilmelding gør det tingene noget sværere.

når det er sagt... hvem gider så være tilskuer ved en konkurence hvor de største kun vejer 80kg... hvem gad helt ærligt betale 375kr for at ta til loaded cup som tilskuer hvis der ikke kom nogle af freaks at se på?? hvis alle var så meget imod doping, hvorfor så overhovedet deltage ved en konkurence som loaded hvor man på forhånd ved der ikke er kontrol?? jeg sys personligt loaded er tusind gange federe end DM, for her ved folk på forhånd at de ik blir testet, og så er kårene ens for alle.. modsat dm, hvor det saføli er trist for dem der gerne vil stille op clean.

moral er godt... dobbelt moral er dobbelt så godt.. eller??

er det så bedre at største delen af atleterne herinde fra virkelig holder fast i at de hvertfald aldrig har snydt?? til trods for at en pre test f.eks 5-3mdr før konkurence ville diskvalificere 85%... =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 25. jan 2008, 23:09
 
Træner her: Mana Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Odysseus skrev:Bodybuilding har jo ikke en skid at gøre med hvordan man har opnået sine resultater, det eneste der gælder når man står på scenen, er hvordan man ser ud den ENE dag, INTET andet.

Desuden Lithium så bærer din barnetro præg af at du ikke har indblik i emnet, det er jo nødvendigvis ikke den som hverken krudter eller træner mest, bare fordi du træner og spiser bedst, ser du jo nødvendigvis ikke bedst ud på scenen.

Igen, det eneste som tæller er hvordan du ser ud, intet andet!


Hvis ikke det er væsentlig hvordan man har opnået sine resultater hvorfor er der så noget der hedder doping-test ? ... det er da med al tydelighed et ønske fra dem der afvikler showet om at deltagerne er clean...og hvis du så venligst vil undlade at patronisere mit indlæg en anden gang, tak. Så vil jeg beholde min barnetro og du kan beholde dit krudtugle-doktrin helt for dig selv.


Som multiman skriver er det nok for at bevare et nogenlunde godt ry og desuden kunne jeg forestille mig der var støttekroner i det?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg tror at arangørerne ene og alene har doping kontrol for at "bibeholde" et nogenlunde godt ry udadtil...

110 % enig. Hvis man var interesseret i at få ryddet op i sporten, så introducerede man også out-of-competition testing, og testede forbundets atleter mens de træner sig op til konkurrencer.

At man tester atleterne på konkurrence-dagen, er ene og alene et signal til medierne om at "vi gør noget". Det er jo bare på ingen måde nok, hvis man virkelig havde ambitioner om at få ryddet op.

Det gør det jo heller ikke bedre at sporten på internationalt plan ikke tester for hormoner overhovedet. Proffesionelle bodybuildere testes KUN for diuretika og laxativer, og det er kun for at forebygge at folk falder døde om på scenen (eller bag ved), som det f.eks skete for Mohammed Benaziza for år tilbage. Weider brødrene er jo hamrende ligeglade om deres atleter doper sig selv til helvede, bare de ikke falder døde om på deres scene. At de så får hjertekarsygdomme senere i livet når deres karriere er slut, det kan de jo være hamrende ligeglade med.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvordan vil i finanaciere alle jeres gode ideer?

Pt. bruges 70% af indtægterne i DBFF på doping tests. Jeg tror ikke i finder andre forbund i hele verden der bruger så stor en %´del på dette!

Sidste år blev ca. 10% af atleterne til DM testet. Tror kun det er Tour de france %´delen af testede atleter er højere! Med de midler vi har pt. synes jeg ikke der kan gøres meget mere. Dog vil jeg mene at med de 7-10 tests man vælger, burde man tjekke top3 i stedet for random :)
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cj8000 skrev:Hvordan vil i finanaciere alle jeres gode ideer?

Pt. bruges 70% af indtægterne i DBFF på doping tests. Jeg tror ikke i finder andre forbund i hele verden der bruger så stor en %´del på dette!

Sidste år blev ca. 10% af atleterne til DM testet. Tror kun det er Tour de france %´delen af testede atleter er højere! Med de midler vi har pt. synes jeg ikke der kan gøres meget mere. Dog vil jeg mene at med de 7-10 tests man vælger, burde man tjekke top3 i stedet for random :)


Man kunne håbe der blev udviklet billigere test's, hvilket nok ikke er helt utænkeligt. Men ja, det er dyrt at finansiere dopingtest's.

At der testes så forholdsvis meget indenfor både cykling og bb (i Danmark) er jo kun fair når man tænker på tendensen til brugen af doping indenfor de to sportsgrene.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



8800 skrev:At der testes så forholdsvis meget indenfor både cykling og bb (i Danmark) er jo kun fair når man tænker på tendensen til brugen af doping indenfor de to sportsgrene.


Ja ja men så hjælper det ikke at folk konstant brokker sig over internettet. Den dag der var generaltforsamling 17/7 mødte der jo ingen af brokhovederne op :wink: #-o

Mød op og gør en forskel i stedet for at brokke jer online....Same old song :D
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cj8000 skrev:
8800 skrev:At der testes så forholdsvis meget indenfor både cykling og bb (i Danmark) er jo kun fair når man tænker på tendensen til brugen af doping indenfor de to sportsgrene.


Ja ja men så hjælper det ikke at folk konstant brokker sig over internettet. Den dag der var generaltforsamling 17/7 mødte der jo ingen af brokhovederne op :wink: #-o

Mød op og gør en forskel i stedet for at brokke jer online....Same old song :D


Ja, det kan jeg sagtens følge dig i. Hvis folk virkelig vil gøre noget for at ændre forholdene for BB og fitness så må man engagere sig; sådan er det i alle foreninger.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvordan vil i finanaciere alle jeres gode ideer?

Det er selvfølgelig et problem. Ikke kun i DBBF, men i al sport generelt. Men det er som sådan irrelevant for den teoretiske diskussion. For jeg tvivler på at der er velvillighed til at teste uden for konkurrence, da man udemærket godt ved at 90 % af atleterne anvender AS i opbygningsfasen.

Det har bare langt den største effekt at teste udenfor konkurrence. Dansk styrkeløft var engang ligeså inficeret med doping som bodybuilding er det. Men idag skriver styrkeløftere under på en erklæring, hvor de indenfor et meget kort tidsinterval skal møde op til dopingtest, mens de ligger i træning. Møder de ikke op, tæller det som en positiv test. Det har resulteret i at der med meget stor sansynelighed ikke er noget nævneværdig doping i dansk styrkeløft idag. Der er ikke blevet taget nogen for doping i meget lang tid, og det til trods for at der testes hyppigt og uden for konkurrence.

Det samme kunne gøre sig gældende i dansk BB, hvis man fandt en økonomisk løsning, og hvis der var velvillighed. Jeg tror bare det med velvilligheden ville blive et langt større problem end det økonomiske. Tror der ville lyde et ramaskrig, hvis atleterne lige pludeselig skulle stille til test med 1 times varsel hvornår det skulle være. Det er ligesom heller ikke foreneligt, med ambitioner om at gøre sig på internationalt plan, da der lige netop her IKKE testes. Og udfra dette perspektiv kan jeg såmen godt forstå atleterne.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Hvordan vil i finanaciere alle jeres gode ideer?

Det er selvfølgelig et problem. Ikke kun i DBBF, men i al sport generelt. Men det er som sådan irrelevant for den teoretiske diskussion. For jeg tvivler på at der er velvillighed til at teste uden for konkurrence, da man udemærket godt ved at 90 % af atleterne anvender AS i opbygningsfasen.

Det har bare langt den største effekt at teste udenfor konkurrence. Dansk styrkeløft var engang ligeså inficeret med doping som bodybuilding er det. Men idag skriver styrkeløftere under på en erklæring, hvor de indenfor et meget kort tidsinterval skal møde op til dopingtest, mens de ligger i træning. Møder de ikke op, tæller det som en positiv test. Det har resulteret i at der med meget stor sansynelighed ikke er noget nævneværdig doping i dansk styrkeløft idag. Der er ikke blevet taget nogen for doping i meget lang tid, og det til trods for at der testes hyppigt og uden for konkurrence.

Det samme kunne gøre sig gældende i dansk BB, hvis man fandt en økonomisk løsning, og hvis der var velvillighed. Jeg tror bare det med velvilligheden ville blive et langt større problem end det økonomiske. Tror der ville lyde et ramaskrig, hvis atleterne lige pludeselig skulle stille til test med 1 times varsel hvornår det skulle være. Det er ligesom heller ikke foreneligt, med ambitioner om at gøre sig på internationalt plan, da der lige netop her IKKE testes. Og udfra dette perspektiv kan jeg såmen godt forstå atleterne.


Rent teoretisk er jeg skam enig :)

Dog tror jeg ik et ski på den med styrkeløfterne, og kender da 100% os et par stykker der ikke er clean. Men ja %´delen er helt sikkert mindre i SL end i BB.

Velvillighed er jo et spørgsmål om bestyrrelsens sammensætning bla. (Og senere hen atleternes i know). Dem der møder op og præger får lov at "bestemme" langt hen af vejen. Derfor hjælper det igen ikke at der er 10000 online meninger hvert år, men kun møder max 20 personer op til forsamlingerne.
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



8800 skrev:
cj8000 skrev:
8800 skrev:At der testes så forholdsvis meget indenfor både cykling og bb (i Danmark) er jo kun fair når man tænker på tendensen til brugen af doping indenfor de to sportsgrene.


Ja ja men så hjælper det ikke at folk konstant brokker sig over internettet. Den dag der var generaltforsamling 17/7 mødte der jo ingen af brokhovederne op :wink: #-o

Mød op og gør en forskel i stedet for at brokke jer online....Same old song :D


Ja, det kan jeg sagtens følge dig i. Hvis folk virkelig vil gøre noget for at ændre forholdene for BB og fitness så må man engagere sig; sådan er det i alle foreninger.


Det vil folk tydeligvis ikke. Da der kun møder 20-25 mennesker op til den årlige generalforsamling (den første i 07 blev endda aflyst da alt for få mødte op #-o )
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dog tror jeg ik et ski på den med styrkeløfterne, og kender da 100% os et par stykker der ikke er clean.

For det første, så er der forskel på motionsstyrkeløftere og licensløftere. Motionsstyrkeløftere skriver jo ikke under på samme erklæring. Dog kan det selvfølgelig ikke udelukkes at der er licensløftere som tager noget, men sansyneligheden er meget lille, hvis vi snakker dem som ligger højt på listerne herhjemme. De bliver testet så tit, at det er umuligt at køre noget der ligner en kur.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:
Dog tror jeg ik et ski på den med styrkeløfterne, og kender da 100% os et par stykker der ikke er clean.

For det første, så er der forskel på motionsstyrkeløftere og licensløftere. Motionsstyrkeløftere skriver jo ikke under på samme erklæring. Dog kan det selvfølgelig ikke udelukkes at der er licensløftere som tager noget, men sansyneligheden er meget lille, hvis vi snakker dem som ligger højt på listerne herhjemme. De bliver testet så tit, at det er umuligt at køre noget der ligner en kur.


Det ikke motionsløftere jeg snakker om....Nu er der jo stadig ting som hgh og insulin der ikke kan sporres. Jeg har ikke så meget forstand på om det giver det store i SL som det gør i BB.

Men nu ikke SL doping denne tråd skulle handle om - back to topic :D
Månedens skribent: December 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4593
Tilmeldt: 22. jun 2006, 16:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er der jo stadig ting som hgh og insulin der ikke kan sporres.

Det er rigtigt, men udbyttet i styrkeløft, er så lille, at det næppe kan betale sig. Generelt er styrkeløft jo en sport, hvor man kan nå meget længere clean, end man kan i bodybuilding, da neurale tilpasninger ikke rigtigt påvirkes af AS og dets lige.

Men ja, det er ikke styrkeløftere vi diskuttere her, så lad os komme back-to-topic :wink:
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I teroien ville det jo sådan set være gratis.
Man kan jo sagntes teste uden for konkurrence uden det ville koste andet end arbejdsløn.

Man kunne jo antage at dem som turde stille op frivilligt så ikke ville være på noget da man jo med sikkerhed vil finde det.
Disse test skulle så ikke undersøges altid men kun ved stikprøve.
Dette skal atleterne så ikke vide!!

Dem der så ikke turde stille op til en test, må man så antage at de ikke er clean.

Ved ikke om det gav lidt mening?

Men omvendt ville det også være kedeligt med en sport uden doping, da der derved ikke vil blive sat nye rekorder. Og dermed forsvinder en masse tvdækning osv.. også der jo ingen der gider/ kan se sport i tv hvis ikke der er vis udvikling i denne.

Bliver spændende at se til ol hvor langt de er kommet med gendoping de forskellig atleter.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 347
Tilmeldt: 16. feb 2007, 13:08
Geografisk sted: slagelse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Doping




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster