Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65825 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049613 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1481
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

fullbody 5 gange om ugen?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





3 kammerater fra min klasse er lige begyndt at træne. Den første gang de var afsted, var med en instruktør som viste dem rundt, og viste dem hvordan øvelserne skulle udføres.

det er kun maskiner de kører her i deres start program.
De for så at vide at de skal træne det program som han har lavet til dem 2-3 gange om ugen i 3 mdr. En af mine kammerater vil gerne hurtigere i gang med frivægte, og spørg derfor om de ikke kan få et andet program, hvor de kan komme i gang med frievægt før end 3 mdr., dertil svarer instruktøren så, at de kan træne det program de lige har lavet mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag i 1,5 måned.. og derefter vil han lavet et nyt program..

det skal lige siges at det er første gang de træner.

for mig virker dette totalt forkert - ved ikk med jer andre?

// Simon


(er lidt i tvivl om det er det rigtige forum jeg har oprettet dette emne under)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. dec 2005, 16:07
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Altså, da min kammerat begyndte i et andet center, sagde en instruktør også at de kunne træne det program han havde givet dem 5 gange om ugen, programmet var lavet for at få dem i grundform, altså få alle musklerne igang, så de kørte bare med lav vægt og tog ikke så mange sæts osv. kørte bare lidt fullbody, tror at denne instruktør gør det samme.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bare start med det samme med frie vægte, det er den rigtige vej =)

Squat / Dødløft (veksel)
Bænkpres
Yates Rows
Military Press
Chin Ups
Calf Raise SS Lateral Raise
Bicep Curl SS Cable Pushdown

Bar kør alle 3x8, få styr på teknikken inden i begynder at putte rigtige kg på - det er ikk sejt at lave forced med 70kg i bænk, sejere at køre med 60kg nogle uger efter, kontrolleret og teknisk korrekt.

Tjek artiklerne på siden for viden om mad og træning, og i øvelsesbiblioteket kan du se øvelserne =)

God vind!
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 1. jul 2008, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



glemte at sige at de tager 3x15 reps.. det kan godt være det er for at få dem i en grund form - men hvis musklerne ikke får 48 timer restitution, er de ikke klar igen - dermed vil man jo nedbryde musklerne mere og mere, når de ikke får tiden til at opbygge igen..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. dec 2005, 16:07
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Rasmus Ladefoged skrev:Bare start med det samme med frie vægte, det er den rigtige vej =)

Squat / Dødløft (veksel)
Bænkpres
Yates Rows
Military Press
Chin Ups
Calf Raise SS Lateral Raise
Bicep Curl SS Cable Pushdown

Bar kør alle 3x8, få styr på teknikken inden i begynder at putte rigtige kg på - det er ikk sejt at lave forced med 70kg i bænk, sejere at køre med 60kg nogle uger efter, kontrolleret og teknisk korrekt.

Tjek artiklerne på siden for viden om mad og træning, og i øvelsesbiblioteket kan du se øvelserne =)

God vind!


Hvis i skal igang, er det vigtigt at i har en instruktør til at vise jer hvordan i skal gøre, så i har den rigtige teknik, for via Dødsløft kan man især skade ryggen, hvis man ikke har den rigtige teknik.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis I lige er begyndt at træne er 3 gange i ugen rigeligt. Vil dog også anbefale at I begynder at bruge frie vægte fra dag 1.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg vil anbefale, at I begynder med frie vægte fra dag 1, ham der gutten har sgu, undskyld mig, været noget af en tegning.

Tag et kort 2-split elelr fullbody, kun med basisøvelser, og kør dem igennem i al fald den første måned eller to.
Brugeravatar
 
Reputation point: 300
 
Indlæg: 9985
Tilmeldt: 20. mar 2007, 18:18
Geografisk sted: Ebeltoft.
 
Træner her: Hulen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Xiva skrev:
Rasmus Ladefoged skrev:Bare start med det samme med frie vægte, det er den rigtige vej =)

Squat / Dødløft (veksel)
Bænkpres
Yates Rows
Military Press
Chin Ups
Calf Raise SS Lateral Raise
Bicep Curl SS Cable Pushdown

Bar kør alle 3x8, få styr på teknikken inden i begynder at putte rigtige kg på - det er ikk sejt at lave forced med 70kg i bænk, sejere at køre med 60kg nogle uger efter, kontrolleret og teknisk korrekt.

Tjek artiklerne på siden for viden om mad og træning, og i øvelsesbiblioteket kan du se øvelserne =)

God vind!


Hvis i skal igang, er det vigtigt at i har en instruktør til at vise jer hvordan i skal gøre, så i har den rigtige teknik, for via Dødsløft kan man især skade ryggen, hvis man ikke har den rigtige teknik.


De fleste instruktører ved ingenting - videor er vejen frem - exrx net er glimrende os.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 1. jul 2008, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



det ser ud til at jeg ikk er den eneste der er "mindre" uenig med hans instruktion... sagde også til mine kammerater at jeg ikk synes det var så smart et program..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 493
Tilmeldt: 17. dec 2005, 16:07
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Godt =) find et godt basisprogram, få øvelserne ind i kroppen, få styr på kost og anden basisviden, og så kan i senere få et mere kompliceret program
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 4316
Tilmeldt: 1. jul 2008, 21:59
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster