Kunne godt tænke mig lidt respons på min squat teknik, da den er selvlært. Videoerne er fra to forskellige vinkler, og af 2 forskellige sæt:
Er desværre ikke særlig smidig, hvorfor jeg har lagt to skiver under hælene. Men det arbejder jeg på

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

SHR skrev:Hey
Kunne godt tænke mig lidt respons på min squat teknik, da den er selvlært. Videoerne er fra to forskellige vinkler, og af 2 forskellige sæt:
Er desværre ikke særlig smidig, hvorfor jeg har lagt to skiver under hælene. Men det arbejder jeg på

jesperlinde skrev:Jeg synes at du skal stå bredere så du kan gå ned i mellem benene i stedet for oven på dem, hvilket også vil gøre det nemmere at komme i bund ved hver rep..
Jeg ville også smide skiverne vægt, ved sku ikke om det belaster knæene, men jeg ville ihvertfald nødig blive afhængig af sådan nogle(hvilket jeg tror man gør ved at bruge dem).

Arbejd på at komme mere i dybden og så køb dig nogle ordentlige sko...det spiller bare ikke at squatte i strømpesokker

SørenDP skrev:Jeg vil ikke kommentere på din teknik, da jeg ikke føler mig hardcore nok til det, haha
Men jeg vil gerne spørge hvorfor du egentlig bruger de der skiver under fødderne?

Superwoman skrev:Kære SHR. Jeg er ikke på nogen måde enig i, at du skal stå i flade sko, og slet ikke hvis du er stiv som det ser ud til. Jeg vil give jesper L ret i, at du skal stå breddere - for der er ikke mange der kan lave en anstændig squat i smal fodstilling. Jeg har trænet frontsquat, og alm squat 5 gange om ugen i 20 år, og kender ikke nogen, der har fået ondt i knæene af at bruge hæl. Næsten alle jeg kender har glæde af hælen. Enkelte styrkeløftere bruger flade sko, men der ligge stangen længere nede på ryggen og banen er helt anderledes og kræver særlig teknik. Ved at få lidt hæl under, vil din lårbens knogle få en mere flad vinkel i bundstilling og derved har du ikke så lang vandring. Jeg tror, du vil opleve træthed over lænden hvis du står på flad fod, da det umiddelbart med den stivhed, du beskriver, vil øge strækket på alle scener og muskler på flad fod..
God træning, uanset hvad du finder frem til :0)
Superwoman

alfross skrev:Fuck nu det med sko.
Du squatter 70 kg eller noget, så er det virkelig lige meget om det foregår i sko, med skiver under hælene eller i bare tæer. No offence i øvrigt, det er ikke fordi jeg selv er supermand, jeg mener bare at de betragtninger, der gør sig gældende for en styrkeløfter, der squatter 3 gange sin egen kropsvægt, ikke altid kan overføres til motionister.
Just my two cents.
Old school skrev:
man kan ligeså godt tillægge sig gode vaner og perfekt teknik allerede fra de små vægte, dette gøres nemmest ved at se på hvad eliten gør.
i mine øjne.

alfross skrev:Old school skrev:
man kan ligeså godt tillægge sig gode vaner og perfekt teknik allerede fra de små vægte, dette gøres nemmest ved at se på hvad eliten gør.
Den princip hylder jeg naturligvis også, men man må også gerne bruge fornuften. Vi snakker sko til 1000 kr.. Det er barei mine øjne.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at gå all in med udstyr hvis det er decideret unødvendigt. Det svarer lidt til at købe en enkeltstartshjelm for at cykle en tur.
Brug pengene på noget tun i stedet.

alfross skrev:Den princip hylder jeg naturligvis også, men man må også gerne bruge fornuften. Vi snakker sko til 1000 kr.. Det er barei mine øjne.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at gå all in med udstyr hvis det er decideret unødvendigt. Det svarer lidt til at købe en enkeltstartshjelm for at cykle en tur.

charlie t skrev:alfross skrev:Den princip hylder jeg naturligvis også, men man må også gerne bruge fornuften. Vi snakker sko til 1000 kr.. Det er barei mine øjne.
Mine har sku kun kostet 450kr, og det er vel og mærke sko som elite powerliftere bruger. Så ligesom med alm. sko, svinger priserne meget.

the-QB skrev:Hvordan arbejder du med din smidighed, og hvordan ser din opvarmning ud?
). Jeg holder et let stræk i ca. 10-15 sekunder og holder derefter et lidt hårdere stræk i lige så lang tid.
SHR skrev:the-QB skrev:Hvordan arbejder du med din smidighed, og hvordan ser din opvarmning ud?
Har ikke nogen fast opvarmning, men det plejer at være instinktivt. Det kunne typisk være:
1*5 @ 30
1*5 @ 50
1*3 @ 60
Ang udstrækning af anklen plejer jeg bare at sætte foden i gulvet, sætte mig ned og bukke mig udover den, uden at løfte hælen (er lidt svær at beskrive). Jeg holder et let stræk i ca. 10-15 sekunder og holder derefter et lidt hårdere stræk i lige så lang tid.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster