Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1386
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Far her !!! Konkurrence med gavekort til 100-200 kr

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

God aften allesammen

Jeg ved ikke hvor den skulle ligge da jeg gerne vil omkring mange ting!

Jeg er en ung gut på 19 år. Jeg har trænet useriøs i godt et år, men da jeg stadig er glad for søde sager, sker der ikke det store. (OG DET ER JEG VED AT VÆRE TRÆT AF).

Jeg har nu bestemt mig for at give den en kæmpe skalle, og nu hvor jeg allerede har ferie, passer det jo godt med tid til at komme igang.

Lidt mere om mig:

Navn: Jeppe
Køn: Mand
Alder: 19 år
Højde 189 cm
Vægt 72.5
Normal af bygning (billed kommer når jeg får taget et)

Nu vil jeg gerne give et indblik i hvad jeg vil opnå.
Mit mål er at være slank, med en lav fedt procent (vise sixpacken frem ;-) )
Derudover vil jeg gerne have lidt større brystkasse.
Jeg ved der er mange som siger jeg bare skal læse mig frem til mine mål, men jeg kan simpelthen ikke finde rundt i det hele.

Min søgning er at få afvide følgende:

En måde man kan udregne ens max kalorie indtag på, så jeg har noget at gå udfra (Hjemmeside modtages gerne)

En kostplan som ikke er for svær at overholde (Den skal ikke indeholde tun til morgen mad, tun til middagsmad, tun til aftensmad og så 7 æg efter trænning)

Mit mål med kostplanen er at få mit fedt til at forsvinde. Og hvis jeg kender mig selv godt, skal jeg have en helt konkret liste at gå efter, ellers kan det ske, at jeg tænker en mars bar ikke gør den store forskel. Og så går det hele i vasken, for 1 bliver til 2 osv :(

Jeg har 5 kg chokolade protein pulver til at ligge samt 2 kg vanilie :D

Så håber jeg der er nogen som udvikle et trænings program. Jeg har mulighed for at træne morgen aften 5 dage om ugen. Jeg håber det kan lade sig gøre uden alle de svære ord som fly osv. ellers må i lige sige hvordan man skal gøre det, så skal jeg nok få de ord lært.

Tilsidst vil jeg gerne have et program som kan hjælpe, mig som supplerende til min kostplan. For hvis man skal have en god body, har jeg ladet mig fortælle man skal dyrke en masse cardio.
Men hvilken hjælper bedst? "Altså sex har altid været god, og har hjulpet meget, men nu hvor der ingen dame er, sker der intet"

Ja jeg ved teksten har været lang og måske kedelig. Men jeg vil faktisk gerne lave det til en lille KONKURRENCE. For det her er noget jeg vil, og jeg håber på store fremskridt, gennem jeres forslag.

Og selvfølgelig kan jeg jo ikke holde en konkurrence, uden en præmie, som lyder på: Bedst opfylende svar udfra det jeg gerne vil opnå FÅR EN TING FRA BODYLAB TIL EN VÆRDI PÅ 100-200 kroner evt. et gave kort.

Mvh Jeppe

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

2high2train2day skrev:God aften allesammen

Jeg ved ikke hvor den skulle ligge da jeg gerne vil omkring mange ting!

Jeg er en ung gut på 19 år. Jeg har trænet useriøs i godt et år, men da jeg stadig er glad for søde sager, sker der ikke det store. (OG DET ER JEG VED AT VÆRE TRÆT AF).

Jeg har nu bestemt mig for at give den en kæmpe skalle, og nu hvor jeg allerede har ferie, passer det jo godt med tid til at komme igang.

Lidt mere om mig:

Navn: Jeppe
Køn: Mand
Alder: 19 år
Højde 189 cm
Vægt 72.5
Normal af bygning (billed kommer når jeg får taget et)

Nu vil jeg gerne give et indblik i hvad jeg vil opnå.
Mit mål er at være slank, med en lav fedt procent (vise sixpacken frem ;-) )
Derudover vil jeg gerne have lidt større brystkasse.
Jeg ved der er mange som siger jeg bare skal læse mig frem til mine mål, men jeg kan simpelthen ikke finde rundt i det hele.

Min søgning er at få afvide følgende:

En måde man kan udregne ens max kalorie indtag på, så jeg har noget at gå udfra (Hjemmeside modtages gerne)

En kostplan som ikke er for svær at overholde (Den skal ikke indeholde tun til morgen mad, tun til middagsmad, tun til aftensmad og så 7 æg efter trænning)

Mit mål med kostplanen er at få mit fedt til at forsvinde. Og hvis jeg kender mig selv godt, skal jeg have en helt konkret liste at gå efter, ellers kan det ske, at jeg tænker en mars bar ikke gør den store forskel. Og så går det hele i vasken, for 1 bliver til 2 osv :(

Jeg har 5 kg chokolade protein pulver til at ligge samt 2 kg vanilie :D

Så håber jeg der er nogen som udvikle et trænings program. Jeg har mulighed for at træne morgen aften 5 dage om ugen. Jeg håber det kan lade sig gøre uden alle de svære ord som fly osv. ellers må i lige sige hvordan man skal gøre det, så skal jeg nok få de ord lært.

Tilsidst vil jeg gerne have et program som kan hjælpe, mig som supplerende til min kostplan. For hvis man skal have en god body, har jeg ladet mig fortælle man skal dyrke en masse cardio.
Men hvilken hjælper bedst? "Altså sex har altid været god, og har hjulpet meget, men nu hvor der ingen dame er, sker der intet"

Ja jeg ved teksten har været lang og måske kedelig. Men jeg vil faktisk gerne lave det til en lille KONKURRENCE. For det her er noget jeg vil, og jeg håber på store fremskridt, gennem jeres forslag.

Og selvfølgelig kan jeg jo ikke holde en konkurrence, uden en præmie, som lyder på: Bedst opfylende svar udfra det jeg gerne vil opnå FÅR EN TING FRA BODYLAB TIL EN VÆRDI PÅ 100-200 kroner evt. et gave kort.

Mvh Jeppe

Altså, det bedste du kan gøre for dig selv, er, at læse artikelsektionen fra ende til anden.

Der er bl.a. artikler om bodybuilding, vægttab, træningsprogrammer osv.

Har jeg vundet?
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Hvor skal jeg starte?
Du skal ikke begynde at tabe dig, hvis du kun vejer 72,5 kg og er 189 cm høj. Så skal du tage på min ven. Du skal bulke - altså tage på. Men det hjælper dig intet at få remset forskellige ting op af mig, en person uden uddannelse eller lignende, inden for de udspurgte emner. Nej, læs i stedet for en masse artikler herinde fra - opbyg en grundlæggende forståelse, da du tydeligvis mangler dette.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Kostplan: Vis kostplan

Det du efterspørger er noget trænere (som fx jeg selv) tager væsentligt flere penge for end 100-200kr. Du spørger jo efter er træningsprogram + komplet kostplan. Og det kræver vi ved en masse om dig og skal bruge en del tid på det. Hæv prisen, så kan det være folk gider kigge på det. Ellers må du gå i krig i artikelarkivet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Som Christensen siger: Du skal sørge for at anlægge noget masse, 73 kg. fordelt på knap 190 cm. er ikke nogen vanvittig god forudsætning for at cutte ned - der skal jo gerne være noget at cutte ned til.

Der er selvfølgelig formler til at regne dit kalorieindtag ud på, det kan du google dig til. Ellers så skriv hvad du spiser ind på kostplanen her på siden og tilføj x-antal mængde mad (enten et måltid eller større portioner) så kalorieindtaget bliver godt 500 kcal. større.

Og mht. program, så vælg et basisprogram, et fullbody med 3-4 ugentlige træningspas hvor du tæsker HELE kroppen igennem (igen, se artikelsektionen...). Drop det med at fokusere på en enkelt muskelgruppe, det kan du gøre når du engang får en nævneværdig størrelse.

Nu har jeg vel vundet??
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: München

Træner her: FIT-STAR

Galleri: Vis galleri (1)

Tak for de allerede kommende svar. inde på (link slettet) vill der gå mange flere dage, før jeg fik svar og her går der simple 5 minutter, STOR ROS TIL JER ALLE HERINDE

Nu til det konkrete, Jeg overvejede og at smide et par 100 mere på, men så skal det være over mail snak, da jeg vil få mest muligt ud af det.

Jeg har kigget i dagevis herinde. Og hvis en kunne vise mig præcis, de steder jeg burde kigge. For den tid jeg har ledt rundt med alle mulige programmer/måder at gøre ting på, har på en måde gjort mig dummere, da det hele kan gøret på så mange forskellige måder :s

Hvis det var jer der havde den højte samt de kg, og en enkelt delle på maven, hvordan vil jeres program så se ud?

Jeg afgør vinderen når der er gået lidt mere tid. Tak for de fine svar :D

MvH Jeppe

Hej Jeppe

Først og fremmest er jeg enig med de andre. Du skal ikke tabe dig, hvis du ikke vejer mere lige nu. Det der vil passe bedst til dig, vil nok være noget moderat bulk(læs artikel om bulk). Derudover handler det bare om, at få smidt noget overall masse på dig og få styr på de grundlæggende ting.

Jeg har plukket lidt i vores fremragende artikel-sektion og fundet nogle artikler, som dækker alle dine spørgsmål. Læser og FORSTÅR du disse artikler, så er du godt på vej mod målet - en pænere krop.

Så læs artiklerne - og ja, de 2 timer det tager at få styr på dem allesammen, er givet mere end godt ud ! Når du så har læst artiklerne, så kan du vende tilbage i tråden med spørgsmål. Det er bedre selv at vide hvad man laver, end blot at få stukket noget i hånden som du skal følge slavisk. Fordelen ved at kende teorien bag det man laver er stor, for så kender du grunden til det du går og laver, hvilket kan give ekstra vilje på de "trælse dage"

Go fornøjelse med artiklerne:

Kost generelt

artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html

Diæt

artikler/kost-kosttilskud/diaet-eksempel-fedtreduktion.html

Bulk
artikler/bodybuilding/bulking.html

Cut
artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html

Generelt om træning
artikler/bodybuilding/vejen-til-en-muskuloes-veltraenet-krop.html

artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html

Forslag til træningsprogram:

artikler/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Du kunne også prøve HST
artikler/traeningsprogrammer/hst-hypertrophy-specific-training.html

De 3 store - Få styr på dem. De er grundpillerne i et hvert godt program.

Dødløft
artikler/bodybuilding/doedloeft-noeglen-til-massiv-ryg.html

Squat
artikler/bodybuilding/squats-the-king-lifts.html

Bænk

artikler/bodybuilding/baenkpres-overkroppens-konge.html

Held og lykke med projektet.
"Intet tab skal os ramme, som ved rettidig omhu kan afværges"

Geografisk sted: Børkop

Tak for de fine svar, helt klart noget jeg kan bruge. Lige pt, ar jeg fået 2 meget gode svar :D

Det er svært at spore din entusiasme, når du skal have linket artikler fra selvsamme side som du poster på, før du gider læse dem. Hvordan vil du så overhovedet være motiveret til at træne, når du knap gider sætte dig ind i tingene?

Reputation point: 15

Jo jeg har været inde og kigge flere gange, men da der er så mange artikler, samt mange forskellige måder, vil jeg bare høre erfarende person, om deres synspunkt, og hvad der for dem har fungeret bedst.

En sjov til dig, som jeg kom til at læse. Jeg ville lige se din kostplan, og tilfældig faldt jeg over din morgenmad. For mig vil det føles tørt hvis jeg ikke skulle have mælk oven på min Havregryn. :dope:

Under cut, kan der spares kalorier ved at spise havregryn m. vand og putte det i micro ovnen, Havregrød, you see? Desuden er mine kostplaner fiktive, det er ikke noget jeg spiser efter.
Du vil gerne have erfarne folks synspunkter? Det ser mere ud som om, du vil have det hele serveret.
Anyway, at du ikke vil gøre dig selv den kæmpe tjeneste at sætte dig ind i tingene, må du jo selv om.

Reputation point: 15

Hvor bor/træner du henne af? Og hvis du gerne vil have en snak over mail (msn er nok nemmere) så vil jeg super gerne hjælpe dig med det ;) jeg har selv gået fra næsten 85 kg til 75,5 kg (fra december til nu), men idet skal der jo ligges at det ikke kun er fedten der er sket noget med, men nemlig også muskelopbygningen ;) ... Men smid en pm
med din mail, så skal jeg nok hjælpe dig godt og grundigt igennem alt det her med ligevægtsindtag, kostplan, træning, tips osv ;)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster