Hej 8800
Det er super træls

Jeg har døjet med det i flere år, indtil jeg begyndte at køre nogle mobilitetsøvelser, såsom scapularpushups samt facepulls, og nu....7-9-13, har jeg sjældent problemer med mine facetled i øverste del af ryggen;-)
Mine erfaringer er, at ved hvile, forsvinder det efter 1-1½ uge og er værst, på 2.-3. dagen!
Du kan afhjælpe det ved kiropraktor, som du desværre ikke har ved hånden idag:-(
Du kan ligeledes såfremt det drejer sig om en af de øverste brysthvivler bryde det ved, at anvende 2 stk 10-16 kg. håndvægte.
Læg dig ned på en smal bænk.
Løft vægtene som i flyers, og tag en dyb indånding i udgangspositionen. Sænk herefter vægtene samtidig med, at du puster ud og slapper af i din overkrop!
Såfremt problemet er længere nede i ryggen, kan du anvende en foamroller, pvcrør eller lignende.
Læg dig med ryggen på røreret og kør røreret med din kropsvægt nogle gange op og ned af din ryggrad (ja, nærmere din latissimus dorsi m.m. du er ekstremt undervægtig

) samtidig med, at du igen tager en dyb indånding og puster ud, hvorved din rygmuskulatur slapper af.
Såfremt dette ikke hjælper, er lægens ord det bedste du kan gøre her og nu, inden evt. konsultation med kiropraktor. Du kan ligeledes med fordel anvende en ispose direkte på leddet, som ved en fiberspængning. Smertestillende piller (ibometin ect.) til at slappe af på kan afhjælpe;-)
God fornøjelse og skriv lige tilbage hvis det virker
/Spider;-)