Alt det med småt:
Beslutningen om at stille op til AF tog jeg efter af have været i Ringsted i 2009 og se min daværende ekskæreste stille op til BF. Havde dog haft i tankerne et stykke tid inden, uden at ytre det, at jeg, hvis hun kom i top 3, ville stille op i AF til næste år (2010) hun nåede dog ikke i top 3, men flot, det var hun. Allene den stemning man kunne fornemme på tilskuer pladsen var nok til at det måtte jeg da prøve. Og ligeledes at få noget ud af alt den træning man lagde for dagen.
De første par måneder efter DM var dog lidt hårde pga. det psykiske og min nyligt erhvervede sociale status. Men dette kunne dog bruges konstruktivt, ved at være en del hårdere og ubamhjertlig ved mig selv end hvad jeg plejer at være i centeret.
Startede op med at køre mit AGVT Program igen.
Vægten sagde tilbage i September 2009 93 kg, fedt% ukendt men nok omkring de 14 stykker. Formen lignede noget der var løgn, så der skulle arbejdes en del, for at komme op på noget i nærheden af de høje herrer i AF+180 klassen jeg havde set på scenen i 2009.

081109

081109

081109
Formålet med A-GVT var at få styrken op efter en endt 3 ugers mc tur på Island hvor kosten havde været M'n'm's og pasta corbonara... .
AGVT'en blev afsluttet og jeg var desuden kørt lidt død i 5,4,3 reps øvelser, så jeg fandt et 10x10 program og ændrede det lidt.
Det var noget man lige skulle vænne sig til, at køre 10x10...
Da det blev December var vægten oppe omkring de 110kg, godt med fedt og faktisk også en flot dunk hvis jeg selv skal sige det, styrken var dog heldigvis også fulgt med. Kosten lå ca. mellem 3500 og 5000Kcal i perioden September 2009 til Marts 2010.
I Januar 2010 sagde vægten 115 kg et par morgener i træk, så her besluttede jeg mig, at jeg hellere måtte komme ned af igen, hvis jeg skulle nå det til September 2010. Så der blev reduceret lidt i kosten, og de slemme vaner indskrænket en del.
Fik fat i en "kinabog" og første indlæg i den siger:
08-04-10 morgenvægt 111kg.
Herefter falder vægten stille og roligt:
10-05-10 morgenvægt 107kg
Nej tak til kage på arbejde. (ikke nemt når det faktisk er dagligt der er orthello lagkage(r))
Stop til sukker (Jeg er en sukkergris)
Stop til slik (Easy peasy)
Skift til Cola Zero (Hmmm skeptisk)
Stiftelse af bekendtskab med C2.. Hsssssssss, hsssss
Lagde ud med 20 minutter.
Det gik dog lidt op og ned med disse planlagte cardio sessioner i starten, men det jo klart når målet ligger så langt fremme og fremskridtene i starten slet ikke er til at få øje på.
8 uger ude:
8 uger ude sagde vægten 100,9kg
Cardio var sat op til 30 minutter C2 + 30 min pw hver morgen
Træning om eftermiddagen efterfulgt at 20-30 min PW.
Kosten lå ca. på 2850kcal
Vægten faldt planmæssigt.
6 Uger ude:
6 uger ude blev der tilføjet 45 min pw til aften.
Vægten sagde 97,3kg
En god kompetent og erfaren træningsmakker fik kigget min kostplan igennem og den blev gennemhullet... men vi fik den rettet op til noget fornuftigt. Efter han havde været over den, lå den nu på 2233kcal, og nogle meget bedre fordelinger og indtagelsestid af carbs og prots. [SUper mange tak
]5 Uger ude
5 Uger ude sagde vægten 97kg med notatet: Meget sen aftensmad.
Disse notater er faktisk ret sjove at kigge tilbage på.
4 Uger ude
4 uger ude sagde vægten 95,7 kg.
Her blev mine 50 gram middags ris fjernet og erstattet med 200-400 gram grønne bønner (Som mr. Ace Venture ville sige Yummyyyyyyy)
I løbet af ugerne dukker der ting op man ikke lige har set før, vener, streger osv. Det går selvfølgelig lidt op og ned, men nogle gange var jeg altså nød til at nappe nogle kiks, rosiner, chokolade stykker, bars und so weiter. Selvfølgelig gør en aften uden for rettesnoren vel ikke særligt meget skade, men hjernen som vi kender den, vil jo gerne finde en forklaring... Det er ikke noget jeg fortryder at jeg har gjort, det var et klart valg fra min side at hvis jeg ville så gjorde jeg. Jeg ville komme til der hvor jeg skulle være med de valg jeg nu havde truffet og det var jeg egentlig ok med, taget i betragtning at dette er 1. gang jeg har stillet op til sådanne noget. Derfor har jeg heller ikke nogen forventninger om hvordan jeg kommer til at se ud, eller hvordan jeg klarer mig. Jeg er nok mest i det her for oplevelsens skyld, og et andet lille mål....
3 uger ude
3 uger ude:
94,7 kg
Tanker fra Kinabogen. "Tror ikke jeg når det" Denne kommentar skal vist knyttes til Søndag, her blev der indtaget rundstykker til morgenmad med tandsmør der ville gøre en fliseligger stolt, og så en 10 protein barrer Bodylabs softbars med banan.... "damn you creamy chokolate banana flavour!!!" . (igen nok ikke noget der ændrer noget, men sindet spiller igen en stor rolle her, ligeledes at man er "skuffet" over sig selv)
Humøret denne Søndag var helt i hegnet. Jeg plejer ellers nok at have et lyst og optimistisk sind og være smilende udenpå, uanset hvor meget diæten brænder indvendigt. Denne Søndag var dog ikke sådan.
"så meget styr havde jeg over ugerne da jeg skrev:
3 uger ude
2 uger ude:
93,5 kg
Kroppen begynder at være presset. Det er en fornøjelse at være ude og handle og kunne få lov at gå med vognen (rullatoren..), så benene kan få lidt aflastning. At indkøbsturene så foregik i Metro med deres gigant poser med slik, kager, muffins, islangkager, krymmel og chokoladesovs, var lidt en hård prøve. Dette var desuden også sidste uge med bentræning og det var jeg ret glad for kan jeg huske.Jeg kunne nu passe en del mere tøj i klædeskabet, og var gået 2 numre ned i bukser
godt man havde gemt det "gamle" tøj.2 uger ude
2 uger ude:
93,5 kg
Kroppen begynder at være presset. Det er en fornøjelse at være ude og handle og kunne få lov at gå med vognen, så benene kan få lidt aflastning. Dette var desuden også sidste uge med bentræning og det var jeg ret glad for kan jeg huske.
men jaja..
Nåhh onto the next episode:
"peak" weak (WEEK)
1 uge ude:
Vægt ?? jeg frigiver mig hermed fra tal og andet hokus pokus og overlader det hele til spejlet og andre mennesker.
Det hjalp så heller ikke:
Spejlet: For sadan! Kidde, du ligner da noget der er løgn, du når det ikke min fine ven, det kan jeg da se.
En kammerats veninde:
"Ehh hvorfor er du blevet så lille?"
Træningsbekendte:
"For satan!.. Skal du stille op i år til noget? Du ser sku godt nok skåret ud da" "Er du ikke blevet større?"
Spejlet efter træning:
Ej ok, lidt snappy ser du nu godt nok ud hr. kiddemann ;)
Nårh men den her sidte uge inden DM (som er på Søndag... GULP) står på væskeudtømning og carb-up så vidt jeg forstår ;) :
Mandag:
Almindelig kost dag.
Almindelig træning.
Startede med de første 12 liter væske denne Tirsdag den. 31 august.
Menuen stod på 6 liter vand, 4 liter cola zero og 2 liter grøn the.
Indtaget forløb fint. Bivirkninger var lidt ligesom køresyge eller landsyge. Balancen var lidt påvirket og der var en smule kvalme, men det er jo klart med den mængde væske kroppen skal optage. Desuden var hørrelsen også mærket, når folk snakkede lød dem som om det var ned i en spand.
Toilettet.. efter 4 liter skete der endelig noget, og det gør der så jævnt hver ½ time. Tiden og de ting man skal når man er på væskeudtømning skal nøje planlægges...
Jeg syntes jeg ser udvisket ud og deffinitionerne er forsvundet. (Igen hovedet... irriterende størrelse)
Tirsdag:
Almindelig kost dag.
Væske 12L: Menuen stod på 6 liter vand, 4 liter cola zero og 2 liter grøn the.
Carb-udtømnings træning:
Dette går ud på høj repetitions øvelser med få kg, dette gøres for at få tømt muskeldepoterne helt ud og herved kunne fylde dem endnu mere op bagefter..
Onsdag:
Almindelig kost dag.
Væske 12L: Menuen stod på 6 liter vand, 4 liter cola zero og 2 liter grøn the.
Carb-udtømnings træning.
Idag skal jeg ud og købe lidt kylling, som skal indtages Torsdag, Fredag og Lørdag, så håber slagteren har 2500 gram dejlig fersk kylling liggende ;) .
Udover dette vil jeg også shoppe ind til lidt søde sager til Søndag.
Hele diæt perioden har jeg tænkt meget på snickers, havreflager og mazerin tærte. Jeg vil dog "nøjes" med Rasmusklump syltetøj (den med banan og jordbær), chokolade, honning, riskiks, havreflager og så dextrose tabeletter ;).... ja jeg skrev nøjes!
Billeder morgen fra dagen: (Beklager den blege krop... der skal nok komme maling på snart..)..

0800

1200

1900
Det hele indtages jævnt fordelt over dagen.
Idag er det desuden også den sidste træning inden jeg skal på scenen Søndag.
Så fredag og lørdag skal der bare slappes helt af

Update: Sindet drillede mig meget idag, startede ud med at være helt i kælderen for så at ende ud her kl 2230 med smile kramper i ansigtet over hvor godt jeg har det, og hvor fedt det her egentlig er. Pludselig var 3 gange træning pr. dag og alt den laven mad og takke nej til byture ikke så slemt alligevel.
Risene og kyllingen forsvandt som dug fra solen,,, (mange tak til min moder for lån af ris-koger

0900

1530

2130
Resten af dagen skal jeg indtage 1000 gram kylling og 650 gram ris. det er jeg på skrivede stund 1400 over halvvejs igennem. Men har en ret god appetit når den ikke står på pangasius og grønne bønner...
Formen begynder at arte sig. Senere idag skal jeg til indvejning i Herning, inden skal jeg dog lige forbi træningsmakkeren for at få lagt lidt farve på, ingen grund til at ødelægge dommernes syn ved tilstædeværelsen af min utrolige bleghed ;)
lidt billeder, syntes godt at man kan se at der er blevet fyldt lidt kulhydrater på maskinen ;)
EDIT: farve på. det giver jo lidt. begynder også ligeså stille og "tørre" op..
Nu skal jeg i seng og have stængerne i vejret, da de er noget svampede i det...

0800

1400

2230
Og ellers en shitload kylling og ris..

0700

1000

1400

1800
Søndag:
Banan og riskiks hver 20 minut ca. jeg var et styk rystende/smilende zoombie..
Søren fik lov at køre bilen til Herning..
vi var de første dernede sammen med et andet athlet par.
vi blev lukket ind og jeg fandt en plads hvor jeg slog mig ned.
Herefter startede ellers et cirkus af en anden verden....
Folk der farede rundt, slukkede blikke, nøgne kroppe, protan, dreamtan, flere nøgne kroppe, fotografer, riskikssmulder, et kendt ansigt, bananer riskiks, marmelade, babymos, riskiks, dreamtan.. osv. osv. osv. ret overvældende 1. gang syntes jeg. Men hvor var det fedt endelig at være der
Vildt at have været sin egen trænings makker i et helt år, og så endelig stå klar til at vise hvad man havde opnået.

0800 ca

Pump'd'up
Tanker fra selve dagen:
Vente tiden gik ok og humøret skihøjt, fik sagt hej til ex'en og held og lykke. Pump up var ikke så hård. Den ku nok godt have fået mere gas... større pump, men skal jo også klare styrke runden. Jeg har der super her kl 12 og linda (en veninde) var og sige hej, det var rart. Thomas ringede og sagde held og lykke. Nu slapper jeg af og tænker bare på at rykke den C2 fuldstændig fra hinanden. ZMA i benene og afsted
Så var det tid. Kom ned til pump rummet og så en glad svedende Briann. Han havde kørt den ene af maskinerne varm så det ud til!!!!.
Snakkede med en anden bekendt athlet om hvad man regnede med at lande på. Jeg sagde ca. 300 plus minus et par meter... endte på 370m, dips var helt i hegnet... kun 15 styks men det vidste jeg godt ikke ville gå godt... efter dip var jeg ved at dø, fik 5 cl vand til at sluppre inden ro og ligeledes efter.(første rent væske i 27 timer). jeg sværger mine lunger brændte...
Nu her kl 22:00 kan jeg stadig mærke gener i vejrtrækningen... skummelt. Men jeg har det godt og smiler og er glad. Et mål er nået. Og jeg er fuldt tilfreds resultat kontra indsats.
Nårh ja, fik en 5. plads og en fin tshirt.
DM2011,, Uhhh ja det jo lige det... denne gang er der ikke noget hemmeligheds kræmmeri da jeg fik hvad jeg kom efter, closure... og så en 5. plads ;) lang vej, men det var nu det værd. Men der går nok lige lidt tid inden jeg ved med sikkerhed at jeg igen skal stå deroppe og smile..

Jeg ser dig stadig i top 3 - Selv efter jeg har set billederne (meeen jeg er jo nok os lidt farvede...)