Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65810 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049610 indlæg i 100423 emner

4 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1444
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Stor mave, men stadig kun muskler?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey :-).

Jeg har tænkt over hvordan man UNDGÅR at få en stor mave (som består af mange muskler) og derimod får en flad mave med mange muskler.
Hvad er grunden til nogle får en "stor mave" i stedet for en flad mave med mange markerede muskler, når de har trænet mavetræning gennem en lang periode?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det skyldes deres indtagelse af peptidhormoner http://en.wikipedia.org/wiki/Peptide.

En af de kendte, er det som i DK's AAS kredse betegnes som vækst, eller vækst hormon, på engelsk GH (growth hormone) http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_hormone

Hvis du træner naturligt, vil du ikke få denne kendte roid-gut. Selvfølgelig kan du være oppustet ;-)
<script></script>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 583
Tilmeldt: 15. maj 2007, 00:56
Geografisk sted: Roskilde
 
Træner her: FitnessDK Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Optimisten skrev:Det skyldes deres indtagelse af peptidhormoner http://en.wikipedia.org/wiki/Peptide.

En af de kendte, er det som i DK's AAS kredse betegnes som vækst, eller vækst hormon, på engelsk GH (growth hormone) http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_hormone

Hvis du træner naturligt, vil du ikke få denne kendte roid-gut. Selvfølgelig kan du være oppustet ;-)


Når du siger "naturligt" mener du bare sådanne normale øvelser, som er i styrkecentre? :-).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



LOL

Naturligt menes der selvfølgelig at man ikke benytter steroider.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 7352
Tilmeldt: 16. feb 2009, 18:13
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Naturligt betyder nul curls og fliers.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. jun 2011, 20:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bone-14 skrev:LOL

Naturligt menes der selvfølgelig at man ikke benytter steroider.


Jeg har set en hel del, som IKKE indtager steroider, som har "stor mave" bestående af meget lidt fedt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kan være bloat så.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20. jun 2011, 20:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har sågar set folk, der alt andet lige ikke har brugt doping, som har en strittende kuffert.
Det er jo ikke uhørt at folk benytter usædvanlig lang tid på flere forskellige maveøvelser og derfor er deres mave overdimensionerede i forhold til resten af kroppen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1188
Tilmeldt: 9. maj 2009, 10:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Barbell skrev:Jeg har sågar set folk, der alt andet lige ikke har brugt doping, som har en strittende kuffert.
Det er jo ikke uhørt at folk benytter usædvanlig lang tid på flere forskellige maveøvelser og derfor er deres mave overdimensionerede i forhold til resten af kroppen.

Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



OscarAndre skrev:Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?


Bestemt. Folk der ingen brystkasse har, men derimod har mestret samtlige maveøvelser, har tendens til at deres mave ser meget større ud en resten. Brede hofter, smalle skuldre og andre ting kan medvirke til at det ser endnu værre ud.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1188
Tilmeldt: 9. maj 2009, 10:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Barbell skrev:
OscarAndre skrev:Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?


Bestemt. Folk der ingen brystkasse har, men derimod har mestret samtlige maveøvelser, har tendens til at deres mave ser meget større ud en resten. Brede hofter, smalle skuldre og andre ting kan medvirke til at det ser endnu værre ud.

Ja. Nu er det så jeg selv har et såkaldt "fuglebryst" så det ligner jeg har en lidt "stor mave", selvom jeg har trænet bryst mere end mave - kan der gøres noget ved det, eller er det bare noget man simpelthen er født med, som ikke kan ændres? :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har en god dunk og vil nok altid have det, medmindre jeg får styr på min caveman-posture.. Hvilket jeg ikke lige aner, hvordan jeg skal gøre.. OT: min fysioterapeut siger jeg skal være glad for min skæve ryg, fordi den er stærkest når den er skæv, så jeg går nok rundt med dunk for ever :D?
bwahaha
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1108
Tilmeldt: 25. mar 2008, 12:16
Geografisk sted: Randers
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



OscarAndre skrev:
Barbell skrev:
OscarAndre skrev:Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?


Bestemt. Folk der ingen brystkasse har, men derimod har mestret samtlige maveøvelser, har tendens til at deres mave ser meget større ud en resten. Brede hofter, smalle skuldre og andre ting kan medvirke til at det ser endnu værre ud.

Ja. Nu er det så jeg selv har et såkaldt "fuglebryst" så det ligner jeg har en lidt "stor mave", selvom jeg har trænet bryst mere end mave - kan der gøres noget ved det, eller er det bare noget man simpelthen er født med, som ikke kan ændres? :P


Der må i så fald nok nærmere være tale om tragtbryst. Fuglebryst går ud af, og kan ikke se hvordan det skulle få din mave til at se stor ud.
<script></script>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 583
Tilmeldt: 15. maj 2007, 00:56
Geografisk sted: Roskilde
 
Træner her: FitnessDK Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Optimisten skrev:
OscarAndre skrev:
Barbell skrev:
OscarAndre skrev:Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?


Bestemt. Folk der ingen brystkasse har, men derimod har mestret samtlige maveøvelser, har tendens til at deres mave ser meget større ud en resten. Brede hofter, smalle skuldre og andre ting kan medvirke til at det ser endnu værre ud.

Ja. Nu er det så jeg selv har et såkaldt "fuglebryst" så det ligner jeg har en lidt "stor mave", selvom jeg har trænet bryst mere end mave - kan der gøres noget ved det, eller er det bare noget man simpelthen er født med, som ikke kan ændres? :P


Der må i så fald nok nærmere være tale om tragtbryst. Fuglebryst går ud af, og kan ikke se hvordan det skulle få din mave til at se stor ud.

Hm, ja.. Tragtbryst må det jo være. Har bare været vant til at kalde det fuglebryst.. ved egentlig ikke hvorfor. Men ja, tragtbryst*
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



OscarAndre skrev:
Barbell skrev:Jeg har sågar set folk, der alt andet lige ikke har brugt doping, som har en strittende kuffert.
Det er jo ikke uhørt at folk benytter usædvanlig lang tid på flere forskellige maveøvelser og derfor er deres mave overdimensionerede i forhold til resten af kroppen.

Så du mener det har noget at gøre med resten af ens krops balance mellem muskelstørrelserne?


Hvis man har opnået væsentligt mere muskelvækst i mavemuskulaturen i forhold til resten af kroppen, samt:

- Dårlig kropsholdning (fx vil anterior pelvic tilt skabe illusionen om en større dunk)
- Oppustethed (formentlig dårlige madvaner, formentlig alt muligt andet)

.. Så ja, kan det godt se ud som om man har en halvstor dunk, på trods af en relativt "lav" fedtprocent. Meeen jeg tror nu det er ret begrænset hvor stor den dunk kan se ud.

For at vende tilbage til din første post; det er ikke øvelsesvalget el. lign. der afgør om du får en "stor" eller "lille" mave. Dine mavemuskler kan blive større eller mindre - og din fedtprocent kan blive højere eller lavere. Det er i høj grad fedtprocenten der er afgørende for hvor stor maveregionen vil syne.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



OscarAndre skrev:Ja. Nu er det så jeg selv har et såkaldt "fuglebryst" så det ligner jeg har en lidt "stor mave", selvom jeg har trænet bryst mere end mave - kan der gøres noget ved det, eller er det bare noget man simpelthen er født med, som ikke kan ændres? :P


Har en kammerat der fik det opereret væk for nogen år siden. Kan sku ikke huske hvordan de gjorde, men mener de satte en metal plade ind for at udvide det.
Vær lige sød at være sød, så du sød.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. nov 2009, 13:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har også et såkaldt tragtbryst(eller Pectus Excavatum, som det korrekt hedder), endda ret markant og døjer ligeledes med maven, det gør de fleste der har den slags

Man kan ganske rigtigt få det opereret væk. Din læge kan helt sikkert fortælle meget mere om det. En sådan operation giver dig en eller to jernpæle ind bag brystkassen i nogle uger, som efter noget tid bliver fjernet. Det er dog noget af en omgang, som sætter dig ud af spillet i flere uger. Rygterne vil, at man faktisk kan få foretaget operationen på både Rigshospitalet og i Skejby.

Vil man ikke opereres, kan man vist ikke gøre meget andet end arbejde på kropsholdning og holde fedtprocenten lavt. Det skal dog siges, at den skal holdes jævnt langt nede. En fedtprocent på bare 8-10% kan gøre dunken ser kæmpe-stor ud.

Så arbejde med fedtprocent, lav dine maveøvelser og gør hvad du kan for din kropsholdning. Det er vist de bedste råd der kan gives.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. jul 2011, 16:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Scarface skrev:Jeg har også et såkaldt tragtbryst(eller Pectus Excavatum, som det korrekt hedder), endda ret markant og døjer ligeledes med maven, det gør de fleste der har den slags

Man kan ganske rigtigt få det opereret væk. Din læge kan helt sikkert fortælle meget mere om det. En sådan operation giver dig en eller to jernpæle ind bag brystkassen i nogle uger, som efter noget tid bliver fjernet. Det er dog noget af en omgang, som sætter dig ud af spillet i flere uger. Rygterne vil, at man faktisk kan få foretaget operationen på både Rigshospitalet og i Skejby.

Vil man ikke opereres, kan man vist ikke gøre meget andet end arbejde på kropsholdning og holde fedtprocenten lavt. Det skal dog siges, at den skal holdes jævnt langt nede. En fedtprocent på bare 8-10% kan gøre dunken ser kæmpe-stor ud.

Så arbejde med fedtprocent, lav dine maveøvelser og gør hvad du kan for din kropsholdning. Det er vist de bedste råd der kan gives.

Jeg har faktisk haft meget store problemer med netop min mave. "Mavemigræne" oversat til dansk, da jeg ikke kan huske hvad det hedder på latin - kan det have noget at gøre med mit tragtbryst?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Måske inddirekte. Hvis din kropsholdning er rigtig dårlig, kan det måske betyde noget, men ikke direkte grundet tragtbrystet. De fysiske gener, jeg har hørt om fra andre, er problemer med vejrtrækningen. Dem har jeg ikke selv haft, hvorfor det reelt kun er det kosmetiske og psykiske i tragtbrystet, jeg selv har oplevet og hørt om fra andre - foruden selvfølgelig 'ølmaven'.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. jul 2011, 16:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Scarface skrev:Måske inddirekte. Hvis din kropsholdning er rigtig dårlig, kan det måske betyde noget, men ikke direkte grundet tragtbrystet. De fysiske gener, jeg har hørt om fra andre, er problemer med vejrtrækningen. Dem har jeg ikke selv haft, hvorfor det reelt kun er det kosmetiske og psykiske i tragtbrystet, jeg selv har oplevet og hørt om fra andre - foruden selvfølgelig 'ølmaven'.

Hvad mener du helt præcist med kropsholdning? Hvis min krop er meget foroverbøjet end den burde? Eller?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det mere rank din ryg er og des mere du kan skyde brystet frem, des mindre vil man bemærke maven :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4. jul 2011, 16:39
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Scarface skrev:Det mere rank din ryg er og des mere du kan skyde brystet frem, des mindre vil man bemærke maven :)

Ja okay :-).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. jun 2011, 15:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster