Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65826 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049615 indlæg i 100423 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1534
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1530

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i brystben

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hey hey..

Det har stået på et stykke tid nu, men hver gang efter jeg har trænet bryst, er jeg begyndt at få en underlig smerte i mit brystben. Hvis jeg strækker begge skulderblade bagud og skyder brystet frem, kommer der et stort knæk fra brystbenet af, og smerten aftager lidt, men er der stadig. :/
Nogle gange virker dette andre gange kan jeg ikke få den til at sige "knæk" og smerten er så slem at min vejrtrækning bliver provokeret af det.

Jeg kan slet ikke lave DIPS, får smerterne i brystbenet med det samme jeg forsøger.

Nogen der har prøvet det samme og ved hvad det er der kan være galt? -det er klart dagene efter bryst træning det er værst, men kan stadig mærke det de andre dage også.

/flockit
-Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours of beating on your craft
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 319
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:19
Geografisk sted: Østjylland
 
Træner her: Ultimate Gym
Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



flockit skrev:Hey hey..

Det har stået på et stykke tid nu, men hver gang efter jeg har trænet bryst, er jeg begyndt at få en underlig smerte i mit brystben. Hvis jeg strækker begge skulderblade bagud og skyder brystet frem, kommer der et stort knæk fra brystbenet af, og smerten aftager lidt, men er der stadig. :/
Nogle gange virker dette andre gange kan jeg ikke få den til at sige "knæk" og smerten er så slem at min vejrtrækning bliver provokeret af det.

Jeg kan slet ikke lave DIPS, får smerterne i brystbenet med det samme jeg forsøger.

Nogen der har prøvet det samme og ved hvad det er der kan være galt? -det er klart dagene efter bryst træning det er værst, men kan stadig mærke det de andre dage også.

/flockit


Jeg har også fået det her på det seneste.
Mener engang jeg har læst nogle herinde forklare godt om det, kan bare ikke huske hvad årsagerne præcist var. Men jeg mener konklusionen var at det ikke var skadeligt, som sådan. Men du må sgu ikke hænge mig op på det.

Jeg har i øvrigt præcis samme symptomer som dig, også store vanskeligheder med dips.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 13. jul 2011, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: Anger Mangement
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Altså - jeg har en gang forstuvet min kærestes brystben hvilket resulterede i at der var ting hun ikke kunne. Lige da det skete påvirkede det også hendes vejrtrækning eller hvis der skete nogle specielle ting. Synes du skal gå til læge med det - det kunne godt lyde som en forstuvning eller en mild forstuvning. Hvis det er det skal den bare have ro i noget. Hvor lang tid vi snakker skal du jo selv bedømme :)
Men altså - hvis det er en forstuvning skal det jo komme ved et slag og det ved du jo selv om der er sket. Altså - jeg gav bare min kæreste et hårdt klem og så blev det forstuvet :)

Hvis ikke du har fået set slag eller lignende, som kunne have udløst en forstuvning, ved jeg ikke hvad det er :)

Men held og lykke med det - håber det går hurtigt over! Ingen gider at have en skade :)
)(._____)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 678
Tilmeldt: 9. maj 2011, 12:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lyder meget som et forstuvet brystben! Prøv at søg lidt rundt på det... jeg kan ikke gøre dig klogere end at sige gi' det pause fra de øvelser der generer!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. jun 2008, 16:04
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har holdt pause 2 måneder fra træning pga. en startende diskus prolaps og i denne pause har jeg stadig haft smerterne :/
-Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours of beating on your craft
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 319
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:19
Geografisk sted: Østjylland
 
Træner her: Ultimate Gym
Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er du klar over hvilken bryst øvelse det kommet af?

Jeg får det også hvis jeg træner weighted dips (+40 kg) men går væk stille og roligt efterfølgende.
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 25. maj 2011, 23:51
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Med mindre du har lavet et eller andet totalt hovedløst til træning, så tvivler jeg på det er noget du skal være bekymret over. Dog hvis du har tænkt dig at få det undersøgt ydere så ville jeg foreslå at bruge lidt ekstra tid på en finde en kompetent behandler da din læge med sikkerhed ikke har den fjerneste ide om hvad du snakker om.... Overhovedet...

Har selv haft et brystben der knækker/smerter i en del år nu, og ja det er anstrengende nogle dage, men så vidt jeg kan forstå er det kun noget der blusser op i korte perioder, og for mit eget vedkommende er det blevet bedre med tiden. Jeg kan stadig godt fremprovokere strækket omkring sternum, men de knæk der nogle gange kommer er både blevet svagere og mindre smertefulde..

Det mest sandsynlige er nok at du har en form for Costochondritis, som er en inflammation omkring brystbenet, så lad være med at gå og strække din brystkasse hele tiden(har de fleste en tildens til) da det bare provokere det yderligere.. Tag en pause fra de øvelser der gør mest ondt, eventuelt erstat dem med andre øvelser.

Hvis du endeligt forsøger dig med f.eks dips så lad være med at ekstender din skulder til det maksimale, da det efter min erfaring er der man kommer til at lægge et alt for hidsigt stræk på brystbenet. Kør øvelsen stille og roligt, uden vægt på:)

Ved ikke lige hvor valid informationen fra denne side er, men du skulle gerne blive klogere på problemet hvis du lige klikker lidt rundt:

http://www.buzzle.com/articles/sternum/
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 15. jul 2009, 13:28
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster