Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65810 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049610 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1169
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1166

Følg bodybuilding.dk på

kostplan til undervægtig

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej BodyBuilding.dk


Jeg har gennem en længere periode været undervægtig, hvor jeg har løbet meget, men nu har jeg planer om at starte på crossfit to gange om ugen, og en gang løb. Udover det, cykler jeg i hverdagene minimum 10 km. og en til to af de dage bliver det til 20 km.
Jeg er 182 cm og vejer ca. 62 kg.
Jeg har tidligere spist for lidt, og ikke rigtigt haft et billede af hvad der har været normalt kostindtag (har også nogle gange spist alt for meget)

Nå men lige pt får jeg 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider dagligt. Måltiderne er ca.:

Morgenmad: Yoghurt med 40-50(maks) gram havregryn overdrysset med lidt frisk frugt, rosiner og mandler.
Frokost: 2 stykker rugbrød med leverpostej og en form for kødpålæg samt omkring 100 gram gulerødder.
Mellemmåltid: 100 ml. yoghurt med lidt müsli
Aftensmad: 3-4 kartofler/normal portion ris/pasta (ca. 100 gram tørret pasta, 100 gram kød og en god portion grøntsager/salat
Mellemmåltid: enten ristet rugbrød med peanutbutter eller 100 ml. yoghurt med lidt müsli.

Hvordan ser det ud, hvis man tænker på jeg gerne vil øge min muskelmasse, blive lidt markeret uden at tabe mig?

Mvh Jakob
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 356
Tilmeldt: 5. okt 2012, 11:33
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det der kan jeg sige med det samme, uden at have yderligere mængder og anden information, er alt for lidt med det aktivitetsniveau. Desuden er der stort set ingen protein i den kost der.

Jeg synes at du skal sætte dig lidt mere ind i tingene ved at starte med at læse her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Derudover vil jeg forslå dig at skære lidt ned på alt det løberi og cykling. Der er ikke noget galt i det som sådan, det betyder bare at du kommer til at spise en del. Det kan måske godt virke uoverkommeligt når du ikke har spist ret meget tidligere.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der skal manget mere mad indenbors jeg er ved at bulke og for 5500kcal om dagen.,.. Spiser masser af ris og laks oksekød/tun/torskerogn osv.. om morgen for jeg 150g havregryn med 450ml mælk 25g rosiner og en shake med 30g protien pulver...
pump it ! pump it up!
Brugeravatar
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 2231
Tilmeldt: 28. mar 2006, 13:21
Geografisk sted: Køge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak for svarene og linket – det vil jeg læse. Er det bare helt generelt over hele dagen jeg bør spise mere, eller er der nogle bestemte måltider fx frokost/mellemmåltider hvor mængden skal øges? Er der evt. en kostplan der ville være oplagt for mig at følge (med det aktivitetsniveau jeg har)

Det er vel ikke så meget løberi, at løbe en tur på 4. Km om ugen og mht. cykling, kan jeg desværre ikke rigtigt, da det er transporten i skolen (dog tager jeg nok bussen til vinter, det er bare lidt besværligt)

Mvh
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 356
Tilmeldt: 5. okt 2012, 11:33
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg forstod det som om at cyklingen var træning også.

Anyways.. Det er generelt over hele dagen du skal indtage mere og mere proteinholdigt. Du bør også sikre at du får noget mere sund fedt og mere grønt. Igen, læs linket jeg gav dig. Der er masser af info at hente for en nybegynder. Læs det derfor grundigt, så du ikke stiller spørgsmål der allerede er forklaret i det.

Mht. om der er en kostplan, der allerede er lagt, som passer netop til dig, så er svaret: Nej.
Sæt dig ind i tingene og lav din egen personlige kostplan. Når du har gjort det så kan du altid smide den op og spørge efter kritik. Jeg hjælper gerne, og det samme er gældende for andre her inde, der er bare ingen der er interesseret i at aflevere noget på et sølvfad uden du selv har gjort en indsats. Det lære du heller ikke noget af.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster