Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65825 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049613 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1500
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1498

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP! Mine forældre og proteinpulver

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Nogen der ved hvordan jeg kan overtale mine forældre til at lade mig købe proteinpulver??
Hver gang jeg så meget som nævner ordet proteinpulver er svaret NEJ og de ingen argumenter imod det. De siger bare nej med det samme. Plzz hjælp mig!!

PS jeg er 16 år:D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. jun 2014, 23:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Drikke de mælk? Proteinpulver er i bund og grund filtreret og tørret mælk.
Prøv at tage en snak med dem om det i stedet for bare at spørge om du må købe det.

Hvis dine forældre, som mange andres er meget snævertsynede omkring bodybuilding livstilen osv. Kan du få dem til at tage sig til at læse denne artikel. http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/kre-forldre---dit-barn-er-bidt-af-styrketrning-hvad-nu.html
Numze
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 409
Tilmeldt: 27. maj 2013, 19:11
Geografisk sted: Holstebro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



NBK skrev:Drikke de mælk? Proteinpulver er i bund og grund filtreret og tørret mælk.
Prøv at tage en snak med dem om det i stedet for bare at spørge om du må købe det.

Hvis dine forældre, som mange andres er meget snævertsynede omkring bodybuilding livstilen osv. Kan du få dem til at tage sig til at læse denne artikel. http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/kre-forldre---dit-barn-er-bidt-af-styrketrning-hvad-nu.html


Hvis de kategorisk svarer NEJ, hver gang han så meget som pipper ordet "protein..", så er der ikke meget at stille op. Det er som at forsøge at debattere med et vejskilt. Det man i stedet kan gøre, er at ignorere vejskiltet, og sørge for ikke at blive opdaget.

Med andre ord; køb dit proteinpulver selv, og sørg for at de gamle ikke opdager det. Hvordan, spørger du? Find en god makker der er fyldt 18, som har et fungerende kreditkort, og få ham til at bestille det du skal bruge hjem til ham. Gem det et sted dine forældre ikke opdager det, og miks dine shakes i centeret.

Amoralsk? Måske, men hey... dine forældres moral er forvrænget af misforståelser og ignorance, i dette tilfælde. Derfor er den empirisk ugyldig. Du må gerne gå imod den, og bliver du busted får du under alle omstændigheder en lejlighed til at forklare dig.

Proteinpulver er et harmløst, virksomt værktøj og helt og aldeles lovligt.

Du har retten, moralen og ræsonnementet på din side.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Menace To Chicken skrev:
NBK skrev:Drikke de mælk? Proteinpulver er i bund og grund filtreret og tørret mælk.
Prøv at tage en snak med dem om det i stedet for bare at spørge om du må købe det.

Hvis dine forældre, som mange andres er meget snævertsynede omkring bodybuilding livstilen osv. Kan du få dem til at tage sig til at læse denne artikel. http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/kre-forldre---dit-barn-er-bidt-af-styrketrning-hvad-nu.html


Hvis de kategorisk svarer NEJ, hver gang han så meget som pipper ordet "protein..", så er der ikke meget at stille op. Det er som at forsøge at debattere med et vejskilt. Det man i stedet kan gøre, er at ignorere vejskiltet, og sørge for ikke at blive opdaget.

Med andre ord; køb dit proteinpulver selv, og sørg for at de gamle ikke opdager det. Hvordan, spørger du? Find en god makker der er fyldt 18, som har et fungerende kreditkort, og få ham til at bestille det du skal bruge hjem til ham. Gem det et sted dine forældre ikke opdager det, og miks dine shakes i centeret.

Amoralsk? Måske, men hey... dine forældres moral er forvrænget af misforståelser og ignorance, i dette tilfælde. Derfor er den empirisk ugyldig. Du må gerne gå imod den, og bliver du busted får du under alle omstændigheder en lejlighed til at forklare dig.

Proteinpulver er et harmløst, virksomt værktøj og helt og aldeles lovligt.

Du har retten, moralen og ræsonnementet på din side.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 14. okt 2011, 12:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



AMTC: Og hvad sker der så, når forældrene opdager det? Du tror ikke de vil blive sure?
Brugeravatar
 
Reputation point: 259
 
Indlæg: 2799
Tilmeldt: 27. jul 2013, 17:00
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor spiser du ikke bare noget i stedet for at tage proteinpulver så? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du behøver ikke proteinpulver. Ja det gør det nemmere og det er et godt kosttilskud. Men du er 16 år og formegentlig ikke et kæmpe skur. Det betyder at du nemt at nå at få protein nok igennem din mad, hvis du blot er en smule opmærksom på hvad du spiser. Hvis du fx drikker 1 liter mælk får du 35 gram protein.

Men ideelt set burde dine forældre ikke være så emsige, og jeg tillader mig at sige uoplyste. Jeg synes dog ikke at du skal bryde dine forældres tillid ved at gå bag om ryggen på dem. Du er 16 år og ikke myndig, derfor er det dine forældre som træffer dine valg.
Man kan jo håbe på at de skifter mening på et tidspunkt, specielt hvis de ser hvor dedikeret du er. Hvis du bryder deres tillad er jeg bange for at det er fuldstændigt udelukket med proteinpulver indtil, at du selv kan bestemme.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 18. apr 2013, 19:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



darkthrone skrev:Du behøver ikke proteinpulver. Ja det gør det nemmere og det er et godt kosttilskud. Men du er 16 år og formegentlig ikke et kæmpe skur. Det betyder at du nemt at nå at få protein nok igennem din mad, hvis du blot er en smule opmærksom på hvad du spiser. Hvis du fx drikker 1 liter mælk får du 35 gram protein.


+1
De fleste nybegyndere tror at forholdet mellem proteinindtag og muskelvækst er lineært, men i virkeligheden er dit protein behov ikke større end du sagtens kan få det gennem den mad der bliver serveret for dig.
Nyd du stadig bor hjemme, og ikke selv skal betale for maden. Straf dine forældre for deres ignorance ved at tømme køleskabet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 1. nov 2007, 11:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hey, jeg er selv 17, da jeg var 15 eller 16 undskyld min hukommelse er ødelagt af alt den proteinpulver ](*,) haha :lol:
ihvertfald startede jeg med at tage proteinpulver dengang, min mor var meget imod det, heldigvis er der er en del oplyst menesker i min familie.
bl.a. min far som har trænet seriøst gennem 8 år, som kunne oplyse om at det bare var ligesom kylling eller mælk i princippet. bare for hunb kunne forstå det.

så har du nogle i familien som går op i træning, desuden har jeg siden fundet ud af, at de slet ikke er nødvendigt, du kan bare ligge din kostplan efter du ikke bruger det. men jaah :)

en god kostplan, slår alle tilskud du kan finde.

men jaah, prøv og se om du ikek har nogle i familien der enten har trænet eller træner, vil sikkert hjælpe dig :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 568
Tilmeldt: 25. apr 2014, 17:22
 
Styrkeliste
- Squat: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kender typen.

kammerats mor: "Det er kun narkomaner der kommer på christiania", fordi vi spurgte om vi kunne besøge stedet under en ferie i(høhø) sjælland.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du virkelig vil bruge det, synes jeg du skal følge AMTC's råd. Jeg ser ikke noget problem i, at du gør det bag deres ryg. Hvis du bliver opdaget, kan man jo håbe at dine forældre indser, at det er bedre at indgå i en dialog, end bare at trække "fordi jeg siger det" kortet. Deres attitude til dine ønsker er den hurtigste vej som forældre, at sikrer sig at man ikke ved hvad sit barn foretager sig, hvorfor skulle ens barn sige det til en?

Det var ikke et indspark til hvorvidt det er nødvendigt, det gider jeg ikke diskutere.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 28. okt 2013, 09:47
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



og hvis du ingen voksne venner har, så kan du få det dog meget dyrt i dit center ellre i supermarkedet, muligvis i matas masser af muligheder.

så du kan jo altid gå udenom dine forældre, hvis de bare er ignoranter
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 568
Tilmeldt: 25. apr 2014, 17:22
 
Styrkeliste
- Squat: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ellers begynd at kræv noget ordentligt mad på bordet, masser af kylling, drik en god del mælk, vis dem at køleskabet og budgettet tømmes noget hurtigere hvis du ikke får dit pulver.. Min mor er i hvertfald glad for at jeg tager pulver i stedet for at jeg beder hende købe kylling alle ugens 7 dage :)
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15. aug 2013, 19:39
Geografisk sted: Fyn
 
Træner her: Fitness Syd
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kaas95 skrev:Ellers begynd at kræv noget ordentligt mad på bordet, masser af kylling, drik en god del mælk, vis dem at køleskabet og budgettet tømmes noget hurtigere hvis du ikke får dit pulver.. Min mor er i hvertfald glad for at jeg tager pulver i stedet for at jeg beder hende købe kylling alle ugens 7 dage :)



min far hader mig for mit forbrug af kylling hahha, det er alt for grinerne, jaa det er fucking dyrt :twisted:
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 568
Tilmeldt: 25. apr 2014, 17:22
 
Styrkeliste
- Squat: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Matas sælger Bodylab produkter, så spare du også fragten ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 22. feb 2014, 20:23
Geografisk sted: Mørke
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du kan lide skyr/kvark få dem til at købe det. Der er ca 55g protein og 350 kalorier i en halv liter skyr. Kan både bruges som morgenmad og efter træning eventuelt blandet op med noget frugt (banan,æble, rosiner mv)

Så får man altså hurtigt protein nok, hvis du så samtidigt får kød til aftensmad mv så bør protein indtag ikke være noget problem.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 207
Tilmeldt: 13. feb 2013, 18:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Borumpas skrev:AMTC: Og hvad sker der så, når forældrene opdager det? Du tror ikke de vil blive sure?


Hvis de opdager det, så smider de næppe drengen ud hjemmefra. De vil grangiveligt afkræve ham en forklaring, den selvsamme forklaring de hidtil har nægtet at lægge øre til, og så kan han jo passende forklare, fra en ende af, hvad valleprotein er og hvorfor man bruger det.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



så det samlede råd herfra må ende ud i
køb det! og så hvis de opdager det vil de nok gerne høre din forklaring.
eller hvis dem den artikel der er skrevet her inde om det, hvis det ikke ændre noget køb det!
eller æd dine forældre fra hus og hjem i kylling skyr med videre, så kunne de jo bare lade dig købe pulver :)

men husk de vil dig kun det bedste, det er egentlig bare fordi de er uvidne. at de så også er ignoranter og ikke gider høre på fornuft tjaah...
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 568
Tilmeldt: 25. apr 2014, 17:22
 
Styrkeliste
- Squat: 125.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kommer an på hvordan dine forældre er. Hvis du tror de bare vil høre en forklaring, så go for it.
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 266
Tilmeldt: 31. jul 2013, 13:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er lidt ambivalent hvad angår at gå bag forældrenes ryg.

I den her situation synes jeg dog egentlig godt, at man kan retfærdiggøre det, da det virker urimelig ignorant af forældrene.

Har du ikke mulighed for at få dem inddraget i problemstillingen via skolen? En idé kunne være at skrive en stil, opgave om det, eller arbejde med det i biologi eller lignende, hvis det i forvejen interesserer dig. Så er de næsten nødt til at tage stilling, medmindre de fuldstændig negligerer dig.

Det er overraskende så få i en ellers generelt veluddannet population som Danmarks befolkning der ved noget som helst om ernæring.
Min erfaring siger mig, at det er de færreste, der har kendskab - selv på et relativt lav/overfladisk niveau - til makronæringsstoffernes egenskaber og funktion. Det er ikke ligefrem fordi, at det er rocket science at forstå de helt overordnede principper. Det kan unægteligt gøres på under en time.

Er det fordi, at det ikke har været alment pensum i folkeskolen/gymnasiet (var det for specifik viden dengang?) før "nyere" tid, og er der nogen, der kender lidt til i hvor høj grad det indgår i folkeskolens/gymnasiets pensum i dag?

Det er selvfølgelig vigtige elementer i biologi, men hvor meget gøres der ud af det? Det er jo noget af det mest essentielle for at forstå hvordan vi kan fremme (og skade) vores helbred.
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 216
Tilmeldt: 11. maj 2014, 12:58
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 147.50
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



serotonin skrev:Jeg er lidt ambivalent hvad angår at gå bag forældrenes ryg.

I den her situation synes jeg dog egentlig godt, at man kan retfærdiggøre det, da det virker urimelig ignorant af forældrene.

Har du ikke mulighed for at få dem inddraget i problemstillingen via skolen? En idé kunne være at skrive en stil, opgave om det, eller arbejde med det i biologi eller lignende, hvis det i forvejen interesserer dig. Så er de næsten nødt til at tage stilling, medmindre de fuldstændig negligerer dig.

Det er overraskende så få i en ellers generelt veluddannet population som Danmarks befolkning der ved noget som helst om ernæring.
Min erfaring siger mig, at det er de færreste, der har kendskab - selv på et relativt lav/overfladisk niveau - til makronæringsstoffernes egenskaber og funktion. Det er ikke ligefrem fordi, at det er rocket science at forstå de helt overordnede principper. Det kan unægteligt gøres på under en time.

Er det fordi, at det ikke har været alment pensum i folkeskolen/gymnasiet (var det for specifik viden dengang?) før "nyere" tid, og er der nogen, der kender lidt til i hvor høj grad det indgår i folkeskolens/gymnasiets pensum i dag?

Det er selvfølgelig vigtige elementer i biologi, men hvor meget gøres der ud af det? Det er jo noget af det mest essentielle for at forstå hvordan vi kan fremme (og skade) vores helbred.

Det indgår ikke i pensum medmindre du har Biologi A eller Bioteknologi A eller selv søger informationen. Det er i hvert fald situationen på mit gymnasium.
 
Reputation point: 232
 
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 26. okt 2012, 16:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



andreas7074 skrev:
serotonin skrev:Jeg er lidt ambivalent hvad angår at gå bag forældrenes ryg.

I den her situation synes jeg dog egentlig godt, at man kan retfærdiggøre det, da det virker urimelig ignorant af forældrene.

Har du ikke mulighed for at få dem inddraget i problemstillingen via skolen? En idé kunne være at skrive en stil, opgave om det, eller arbejde med det i biologi eller lignende, hvis det i forvejen interesserer dig. Så er de næsten nødt til at tage stilling, medmindre de fuldstændig negligerer dig.

Det er overraskende så få i en ellers generelt veluddannet population som Danmarks befolkning der ved noget som helst om ernæring.
Min erfaring siger mig, at det er de færreste, der har kendskab - selv på et relativt lav/overfladisk niveau - til makronæringsstoffernes egenskaber og funktion. Det er ikke ligefrem fordi, at det er rocket science at forstå de helt overordnede principper. Det kan unægteligt gøres på under en time.

Er det fordi, at det ikke har været alment pensum i folkeskolen/gymnasiet (var det for specifik viden dengang?) før "nyere" tid, og er der nogen, der kender lidt til i hvor høj grad det indgår i folkeskolens/gymnasiets pensum i dag?

Det er selvfølgelig vigtige elementer i biologi, men hvor meget gøres der ud af det? Det er jo noget af det mest essentielle for at forstå hvordan vi kan fremme (og skade) vores helbred.

Det indgår ikke i pensum medmindre du har Biologi A eller Bioteknologi A eller selv søger informationen. Det er i hvert fald situationen på mit gymnasium.

Emnet blev behandlet i Biologi B for mit vedkommende. Det kan dog havde noget at sige, at jeg gik på HTX.
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Find et kompromis.

Fortæl dem, at du forstår deres syn på proteinpulver, men at du samtidig har brug for x-gram proteiner for at udføre din hobby, og at du selvfølgelig håber, at de vil støtte dig i din hobby. Print din kostplan(er) ud og fortæl dem, at du håber at de i så fald vil støtte dig via indkøb.

På den måde mødes I på midten. Du kan evt. spørge dem om de nogensinde har taget vitaminpiller. Vitaminpiller er en god hjælp, hvis man ikke får den rette kost, og at det samme gælder for proteinpulver.

Teenage-oprør osv. er ganske fint, men vælg dine kampe med omhu.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. jan 2014, 12:02
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Foruden at få forklaret det - f.eks. ved at vise dem førnævnte artikel - så beregn hvor meget det vil koste at dække dit proteinbehov med alm. mad, og hvor meget det vil koste, hvis noget erstattes med proteinpulver. Forskellen mellem de to tal, bør kunne trække dem i en bestemt retning.
Jeg bruger f.eks. ca. 5,30 kr. om dagen på at få 40 g protein fra whey. Skulle jeg få det fra kylling (kg-pris 60 kr.) ville det nok ende på ca. 12 kr.
En forskel på 6,7 kr. For et helt år (6,7 kr. x 365 dage) bliver det en besparelse på 2445,50 kr.
Så kan de jo selv vurdere hvad pengene skal gå til... :)

Det bliver både nemmere for dig, og de sparer penge. What's not to love?
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. apr 2014, 21:30
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lav en PowerPoint-præsentation, og argumenter for dine synspunkter.
You can do it =D>
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bazinga skrev:Lav en PowerPoint-præsentation, og argumenter for dine synspunkter.
You can do it =D>


Seriøst...det er jeg næsten villig til at betale for at se.... :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bazinga skrev:Lav en PowerPoint-præsentation, og argumenter for dine synspunkter.
You can do it =D>


Gerne en med 14-16 slides, så virker det så gennemarbejdet at de kun kan sige ja:) Der skal være så mange slides at de siger ja bare for at slippe for dem.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 28. okt 2013, 09:47
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



andreas7074 skrev:Det indgår ikke i pensum medmindre du har Biologi A eller Bioteknologi A eller selv søger informationen. Det er i hvert fald situationen på mit gymnasium.

Eller Idræt B.
Brugeravatar
 
Reputation point: 104
 
Indlæg: 4214
Tilmeldt: 19. okt 2011, 23:16
Geografisk sted: Spanien
 
Træner her: Ullerslev motioncenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Husk lidt humor til at bryde isen.... :D

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



serotonin skrev:Det er overraskende så få i en ellers generelt veluddannet population som Danmarks befolkning der ved noget som helst om ernæring.
Min erfaring siger mig, at det er de færreste, der har kendskab - selv på et relativt lav/overfladisk niveau - til makronæringsstoffernes egenskaber og funktion. Det er ikke ligefrem fordi, at det er rocket science at forstå de helt overordnede principper. Det kan unægteligt gøres på under en time.


Synes faktisk også at det gør sig gældende hos mange, som udgiver sig for at have styr på ernæring. Folk som har taget en form for uddannelse inden for det, og tilmed tager penge for at give råd om det.

Mange af dem har et overdrevent fokus på timing af måltider, forbander carbs eller henviser alle klienter til en LCHF diæt.

Ved ikke om det er fordi niveuet er meget lavt diverse træner kurser/professionsbachelor uddannelser/diplomuddannelser og ikke opdateret med den seneste forskning, eller om det er fordi folk er så forudindtaget før/under uddannelsen, og de holder fast i deres eksisterende overbevisninger i forhold til ernæring.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 1. nov 2007, 11:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster