Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65754 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049589 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1012
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1010

Følg bodybuilding.dk på

Langsom optagelige proteiner!

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hvor er det lige den her tråd er på vej hen?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gozo skrev:Hvor er det lige den her tråd er på vej hen?


Godt spørgsmål, men topicstarter har fået svar?
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så det vil sige, jeg behøves ikke og lige præcis købe casein men kan erstatte det med tun?
eller hvad+
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 450
Tilmeldt: 1. jul 2006, 16:10
Geografisk sted: hillerød
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Præcis - men hvis du tagen en 20 g kasein inden sengetid, koster det dig ikke mere end 3-4 kr. Det er ca det samme som tun. Og det smager noget bedre.

Men op til dig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2314
Tilmeldt: 22. feb 2007, 16:33
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Steve- skrev:Måske er det også relevant at nævne, at mange forskere og videnskabsmænd kommer med nye ideer og tanker konstant, og er HELE tiden uenige, og modsiger sig selv rigtig ofte. De har det faktisk med at modsige sig selv rigtig ofte. De får løn som alle andre selvfølgelig, men hvad får de så den løn for?
Ja den får de for at finde ud af nye ting og komme med nye konklusioner, derfor er det meget nemt for dem at slynge en random konklusion ud af armet uden synderligt belæg for dette. Dette gør nu og engang videnskaben mindre troværdig. Dermed ikke sagt at 50% af alt der bliver sagt er forkert. Men selv videnskaben kan man altså ikke altid betro sig til.

Derimod personlige erfaringer kan man stort set altid betro sig til og dermed forholde sig til. Man ved hvad man får og så må man så lave sin egen konklusion. Dermed ikke sagt videnskaben er noget lort, men videnskabens ord er altså LANGT fra lov altid.
Lige præcis! Ikke for at gøre alle videnskabsmænd til onde mænd der kun tænker på at tjene penge, men hvis jeg kan få et godt trick af en erfaren så vil jeg hellere det :wink:

JSO - Jeg ser generelt aldrig film med BB'ere, så det skal du ikke bekymre dig for.. Dem jeg henter tips/tricks fra er folk jeg har tillid til, og enten nogen som jeg kender selv, eller har hørt andre sige god for.

Nok OT fra mig af idag :lol:
Arbejder i Freeposter, hvor vi tilbyder gratis plakater https://freeposter.dk.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 629
Tilmeldt: 3. aug 2006, 09:52
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitness World Risskov
 
Styrkeliste
- Squat: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Steve- skrev:
kuglen skrev:vi kan jo ikke sammenligne os selv med coleman, cutler osv. de er jo over menneskelige og fyldt med insulin, vækst hormon og aas. de kan klare enorme workloads set i forhold til os. de indtager 11000+ kcal pr dag.. de træner 2 gange om dagen året rundt.. hvor er det i ser jer selv i dem?

Hvad er det for noget at skrive? #-o Hvornår har vi bare antydet at vi ser os selv i dem? Det kan jeg i hvertfald ikke huske så :?


hvis du kører lidt længere op er der snak om colemans trænings metoder og om at de ikke holder stik irl for os andre. det var blot for at kommeneter på dette.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gozo skrev:Præcis - men hvis du tagen en 20 g kasein inden sengetid, koster det dig ikke mere end 3-4 kr. Det er ca det samme som tun. Og det smager noget bedre.

Men op til dig.


Og hvis du, som jeg selv, har problemer med at finde ro om aftenen. hvis der er fast føde i sækken, så undgår du dette med Kasein. Godnat
AND HOW!!!!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 20. okt 2006, 06:27
Geografisk sted: esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kuglen skrev:
Steve- skrev:
kuglen skrev:vi kan jo ikke sammenligne os selv med coleman, cutler osv. de er jo over menneskelige og fyldt med insulin, vækst hormon og aas. de kan klare enorme workloads set i forhold til os. de indtager 11000+ kcal pr dag.. de træner 2 gange om dagen året rundt.. hvor er det i ser jer selv i dem?

Hvad er det for noget at skrive? #-o Hvornår har vi bare antydet at vi ser os selv i dem? Det kan jeg i hvertfald ikke huske så :?


hvis du kører lidt længere op er der snak om colemans trænings metoder og om at de ikke holder stik irl for os andre. det var blot for at kommeneter på dette.


Okay det er fair. For jeg ved godt, at Coleman+andre labaners træning nok ikke lige er sagen for sådan en som mig, men dermed ikke sagt de ikke ved noget om træning :wink: Det er bare der jeg vil hen af.. Men lad nu det ligge :lol:
Where there is a will, there is a way!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jan 2007, 20:15
Geografisk sted: Gladsaxe
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når nu der siges at der bør være evidens bag det der vælges undrer det lidt at der vælges valle, når nu evidensen tyder på at kasein har en bedre effekt på muskelopbygning i forbindelse med træning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stubbe skrev:Når nu der siges at der bør være evidens bag det der vælges undrer det lidt at der vælges valle, når nu evidensen tyder på at kasein har en bedre effekt på muskelopbygning i forbindelse med træning.

Har kasein da det? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men det vil jeg gerne se nogle referencer på. :)
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:
Stubbe skrev:Når nu der siges at der bør være evidens bag det der vælges undrer det lidt at der vælges valle, når nu evidensen tyder på at kasein har en bedre effekt på muskelopbygning i forbindelse med træning.

Har kasein da det? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men det vil jeg gerne se nogle referencer på. :)
Kopieret fra et svar jeg gav på MOL tilbage i 2005.
I et studie af Tipton et al. "Ingestion of Casein and Whey Proteins Result in Muscle Anabolism after Resistance Exercise" som er det første og eneste, jeg kender, der har testet effekten af casein og whey, konkluderes at der ikke er nogen forskel i "net muscle protein synthesis" mellem de to typer af proteiner. Whey har en et hurtigere og større peak af leucin end casein, men dette tyder på en større oxidation ikke muskelopbyggende effekt. Phenylalanin derimod oxideres ikke og optaget mængde af denne aminosyre tyder på muskelopbygning. Optaget af denne var 35% højere hos casein gruppen dog var der for få personer med i studiet til at de kan konkludere nogen forskel. Dette tyder på at HVIS der er en forskel er det til casein's fordel. Et andet studie som tyder på dette er Demling et al.'s studie på politibetjente, hvor man så den største muskelopbygning hos gruppen der indtog caseinprotein. Så selvom det giver rigtig god mening at det skal være "hurtigt" protein er der ikke noget der tyder på det. Man skal også huske at muskelopbygningen sker over 24-48 timer og en eventuel forskel der sker i de første minutter er lille i forhold til hvad der sker over de næste mange timer.
Mindes at have set et eller to studier siden der tyder på samme. Skal prøve at søge efter det ved lejlighed.

PS. kan da heller ikke udelukke der er lavet studier der har vist det modsatte, jeg kender bare ikke til nogen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"Compared with casein or total milk protein, digestion of milk soluble proteins is too rapid to sustain the anabolic postprandial amino acid requirement."
BACKGROUND: The in vivo quality of milk protein fractions has seldom been studied in humans. OBJECTIVE: Our objective was to compare the postprandial utilization of dietary nitrogen from 3 [(15)N]-labeled milk products: micellar caseins (MC), milk soluble protein isolate (MSPI), and total milk protein (TMP). DESIGN: The macronutrient intakes of 23 healthy volunteers were standardized for 1 wk, after which time the subjects ingested a meal containing MC (n = 8), MSPI (n = 7), or TMP (n = 8). [(15)N] was measured for an 8-h period in plasma amino acids, proteins, and urea and in urinary urea. RESULTS: The transfer of dietary nitrogen to urea occurred earlier after MSPI ingestion than after MC and TMP ingestion, and concentrations remained high for 8 h, concomitantly with higher but transient hyperaminoacidemia and a higher incorporation of dietary nitrogen into plasma amino acids. In contrast, deamination, postprandial hyperaminoacidemia, and the incorporation of dietary nitrogen into plasma amino acids were lower in the MC and TMP groups. Finally, total postprandial deamination values were 18.5 +/- 2.9%, 21.1 +/- 2.8%, and 28.2 +/- 2.9% of ingested nitrogen in the TMP, MC, and MSPI groups, respectively. CONCLUSIONS: Our results confirm the major role of kinetics in dietary nitrogen postprandial utilization and highlight the paradox of MSPI, which, despite its high Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score, ensures a rate of amino acid delivery that is too rapid to sustain the anabolic requirement during the postprandial period. Milk proteins had the best nutritional quality, which suggested a synergistic effect between soluble proteins and caseins.
Ikke helt samme problemstilling, men illustrerer at valle sansynligvis ikke er det idelle som mange ellers går og tror.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"The effects of protein and amino acid supplementation on performance and training adaptations during ten weeks of resistance training"
Abstract: The purpose of this study was to examine the effects of whey protein supplementation on body composition, muscular strength, muscular endurance, and anaerobic capacity during 10 weeks of resistance training. Thirty-six resistance-trained males (31.0 +/- 8.0 years, 179.1 +/- 8.0 cm, 84.0 +/- 12.9 kg, 17.8 +/- 6.6%) followed a 4 days-per-week split body part resistance training program for 10 weeks. Three groups of supplements were randomly assigned, prior to the beginning of the exercise program, in a double-blind manner to all subjects: 48 g per day (g.d(-1)) carbohydrate placebo (P), 40 g.d(-1) of whey protein + 8 g.d(-1) of casein (WC), or 40 g.d(-1) of whey protein + 3 g.(d-)1 branched-chain amino acids + 5 g.d(-1) L-glutamine (WBG). At 0, 5, and 10 weeks, subjects were tested for fasting blood samples, body mass, body composition using dual-energy x-ray absorptiometry (DEXA), 1 repetition maximum (1RM) bench and leg press, 80% 1RM maximal repetitions to fatigue for bench press and leg press, and 30-second Wingate anaerobic capacity tests. No changes (p > 0.05) were noted in all groups for energy intake, training volume, blood parameters, and anaerobic capacity. WC experienced the greatest increases in DEXA lean mass (P = 0.0 +/- 0.9;WC = 1.9 +/- 0.6;WBG = -0.1 +/- 0.3 kg, p < 0.05) and DEXA fat-free mass (P = 0.1 +/- 1.0; WC = 1.8 +/- 0.6; WBG = -0.1 +/- 0.2 kg, p < 0.05). Significant increases in 1RM bench press and leg press were observed in all groups after 10 weeks. In this study, the combination of whey and casein protein promoted the greatest increases in fat-free mass after 10 weeks of heavy resistance training. Athletes, coaches, and nutritionists can use these findings to increase fat-free mass and to improve body composition during resistance training.
Her ses en kombination af valle og kasein at være bedre end valle, BCAA og glutamin. Heller ikke helt den problemstilling, men igen ret overraskende og tyder på at kasein eller kasein og valle i kombination er det bedste.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:
Stubbe skrev:Når nu der siges at der bør være evidens bag det der vælges undrer det lidt at der vælges valle, når nu evidensen tyder på at kasein har en bedre effekt på muskelopbygning i forbindelse med træning.

Har kasein da det? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men det vil jeg gerne se nogle referencer på. :)


Nu har dette forsøg her efterhånden 7 år på bagen, så jeg ved ikke hvor relevant det er ift. Stubbes referencer:

The most exciting GSH boosting effects belong to whey protein. A recent study demonstrates that correctly processed whey protein not only boosts GSH levels, but it builds muscle and enhances athletic performance without any training!

This study is an important one because it is the first to demonstrate a direct improvement in athletic performance from enhancing the body’s own antioxidant defenses. Whey protein’s ability to boost GSH levels and lean body weight in animals and humans was reported a long time ago, yet very little follow up work has been properly documented until now.

Eighteen healthy subjects completed this double blind placebo controlled three-month study. This is the first study to demonstrate an improvement in muscular performance and reduced oxidative stress (cell damage) with any oral supplement. The low temperature, microfiltration processed whey proved to be a superior supplement to casein (the other major milk protein) at decreasing sprint times and increasing power output. By the end of the study the subjects taking the whey protein supplement actually lost body fat but weighed the same. This equates to an increase in lean body weight, and with no weight training!

In this study, blood lymphocyte GSH content was assessed in both groups. The whey supplemented group increased GSH levels by 35% while casein group (skim milk powder) did not. This was an excellent study as it examined two quality proteins and clearly demonstrated not all dietary proteins are the same. Whey protein is 3.5% cysteine while casein (the other milk protein) is only 0.3%. The whey supplemented group increased cell GSH levels, power output, and lean body mass. The casein supplemented group did not.

Reference:
Lands LC, Grey VL and Smountas AA.1999 Effect of a cysteine donor on muscular performance. J Appl Physiol. 87 (4):1381-1385.
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 818
Tilmeldt: 1. mar 2007, 17:34
Geografisk sted: Sorø
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stubbe skrev:
incognito skrev:
Stubbe skrev:Når nu der siges at der bør være evidens bag det der vælges undrer det lidt at der vælges valle, når nu evidensen tyder på at kasein har en bedre effekt på muskelopbygning i forbindelse med træning.

Har kasein da det? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men det vil jeg gerne se nogle referencer på. :)
Kopieret fra et svar jeg gav på MOL tilbage i 2005.
I et studie af Tipton et al. "Ingestion of Casein and Whey Proteins Result in Muscle Anabolism after Resistance Exercise" som er det første og eneste, jeg kender, der har testet effekten af casein og whey, konkluderes at der ikke er nogen forskel i "net muscle protein synthesis" mellem de to typer af proteiner. Whey har en et hurtigere og større peak af leucin end casein, men dette tyder på en større oxidation ikke muskelopbyggende effekt. Phenylalanin derimod oxideres ikke og optaget mængde af denne aminosyre tyder på muskelopbygning. Optaget af denne var 35% højere hos casein gruppen dog var der for få personer med i studiet til at de kan konkludere nogen forskel. Dette tyder på at HVIS der er en forskel er det til casein's fordel. Et andet studie som tyder på dette er Demling et al.'s studie på politibetjente, hvor man så den største muskelopbygning hos gruppen der indtog caseinprotein. Så selvom det giver rigtig god mening at det skal være "hurtigt" protein er der ikke noget der tyder på det. Man skal også huske at muskelopbygningen sker over 24-48 timer og en eventuel forskel der sker i de første minutter er lille i forhold til hvad der sker over de næste mange timer.
Mindes at have set et eller to studier siden der tyder på samme. Skal prøve at søge efter det ved lejlighed.

PS. kan da heller ikke udelukke der er lavet studier der har vist det modsatte, jeg kender bare ikke til nogen.

Det var nemlig lige præcis på grund af dette tipton studie jeg spurgte, altså at man her ikke så en netto forskel. Jeg var så ikke opmærksom på phenylalaninen, men det er jo en helt anden historie...
I løbet af det næste års tid starter der faktisk et nyt komparativt studie op ude på bispen, hvor man sammenligner effekten af kasein og valle supplementering på proteinsyntese og -degradation i forbindelse med 2-timers effekten fra Esmarck's studie.
Bliver sjovt at se hvad der kommer ud af det
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Incognito- det er jo desværre ofte et problem at studier har en meget dårlig power.

Samlet set synes jeg bestemt at de fire studier jeg har refereret sætter tvivl omkring valle som den optimale proteinkilde, men man kunne ønske flere og bedre studier, så godt at høre at det er på vej.

Taurus- der er set på en enkelt faktor, hvilket ofte er problematisk at tolke, da kroppen er en kompliceret maskine der ikke blot lader sig dele op i enkelte faktorer. Jeg er helt enig i at det, teoretisk, umiddelbart burde være valle der er bedst - det tyder bare ikke på det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stubbe skrev:Incognito- det er jo desværre ofte et problem at studier har en meget dårlig power.

Samlet set synes jeg bestemt at de fire studier jeg har refereret sætter tvivl omkring valle som den optimale proteinkilde, men man kunne ønske flere og bedre studier, så godt at høre at det er på vej.

Et eller andet sted er jeg vel også så hippieagtig og holistisk at jeg har haft svært ved at tro på at der skulle være noigen ernæringsmæssig fordel at hente ved valleprotein alene i forhold til hele mælk eproteomet.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu spørger lige til noget, som egentlig har noget med tråden og gøre..
Synes at den har taget et stort sidespring,
i forhold til hvad topicstarter spurgte om.

Personligt har jeg det problem at jeg kan ikke tage kasein shake inden jeg går i seng. Jeg vågner ALTID om natten for at skal pisse. Og det er efterhånden ved at være ret irriterende..

Så hvis nogle kunne give mig eksempler af fødevare der kan tages, ville det være helt super.

Hyttekost
tun
kød ( kylling , kalkun etc. )

Er der ikke andre ?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 10. maj 2007, 23:12
 
Træner her: Hulen
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Magic-MJ-Music skrev:Nu spørger lige til noget, som egentlig har noget med tråden og gøre..
Synes at den har taget et stort sidespring,
i forhold til hvad topicstarter spurgte om.

Personligt har jeg det problem at jeg kan ikke tage kasein shake inden jeg går i seng. Jeg vågner ALTID om natten for at skal pisse. Og det er efterhånden ved at være ret irriterende..

Så hvis nogle kunne give mig eksempler af fødevare der kan tages, ville det være helt super.

Hyttekost
tun
kød ( kylling , kalkun etc. )

Er der ikke andre ?


alle former for kød. du skal bare undgå kulhydrater lige inden sengetid da du ikke når at få dem forbrændt i løbet af natten og der derfor er stor chance for at de sættersig som fedt.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Takker og bukker for svaret Kugle.

Tror det falder på kylligfilet eller tun.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1191
Tilmeldt: 10. maj 2007, 23:12
 
Træner her: Hulen
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Ved at undgå kulhydrater bliver der til gengæld brædt flere aminosyrer af, hvoraf man teoretisk risikerer at miste muskelmasse i forhold til at tage lidt kulhydrater.

Om de sætter sig som fedt er jo et spørgsmål om energiindtaget i forhold til energiforbruget. Størstedelen af dit energiforbrug kører jo basalt i samme tempo døgnet rundt, hvorved man faktisk har et rimeligt behov om natten når man sover.

Ofte lagrer man jo faktisk fedtet om dagen og forbrænder det om natten :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



da kroppen går ned og arbejder på et absolut minimum i løbet af natten vil der ikke ske en særlig stor forbrænding af aminosyre, idet kroppen ikke har det sore behov for kulhydrater gennem dens søvn.,
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kuglen skrev:da kroppen går ned og arbejder på et absolut minimum i løbet af natten vil der ikke ske en særlig stor forbrænding af aminosyre, idet kroppen ikke har det sore behov for kulhydrater gennem dens søvn.,
Kroppens basale behov for glukose er ens døgnet rundt og er der ikke glukose nok til rådighed nedbrydes der fedtvæv og muskelmasse - det kan slet ikke undgåes efter 8-10 timers faste, men det kan begrænses. En "standard" mand forbrænder ca 2500 kJ om natten - det der ikke tilføres tages fra depoterne.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Meget interessant det her faktisk.. For når man kigger sådan på det er det vel en fordel under cut at ligge i underskud natten igennem. Kroppens forbrug vil self være lavere under hvile og da musklerne først tæres når kroppen ikke kan følge med mht fedtnedbrydning vil der vel ikke ske nogen muskelnedbrydning.. Samme princip som let cardio medfører og et lavt kcal-underskud medfører.. Dog er det self. ikke optimalt under bulk, men kunne man ikke teoretisk forestille sig at dette kunne udnyttes..?! Self. vil musklerne i denne periode ikke restiturerer pga manglende protein da dette bruges som energikilde hvis tilstedeværende, men det må da vel være en fornuftig udnyttelse på dage hvor man ikke har trænet og der er gåer over "36-timer" siden sidste pas.. Er jeg way ude på et teoretisk spor som ikke kan gælde realistisk.. Og i givet fald hvorfor..?
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:Kroppens forbrug vil self være lavere under hvile og da musklerne først tæres når kroppen ikke kan følge med mht fedtnedbrydning vil der vel ikke ske nogen muskelnedbrydning.. Samme princip som let cardio medfører og et lavt kcal-underskud medfører.

lige præcis.. derfor er det imo ikke en fordel at indtage carbs lige før sengetid.

[/quote] Dog er det self. ikke optimalt under bulk, men kunne man ikke teoretisk forestille sig at dette kunne udnyttes..? Self. vil musklerne i denne periode ikke restiturerer pga manglende protein da dette bruges som energikilde hvis tilstedeværende, men det må da vel være en fornuftig udnyttelse på dage hvor man ikke har trænet og der er gåer over "36-timer" siden sidste pas.. Er jeg way ude på et teoretisk spor som ikke kan gælde realistisk.. Og i givet fald hvorfor..?[/quote]

jeg vil mene at man sagtens kan udnytte dette rent teoretisk. både under bulk og under cut. jeg har aldrig været tilhænger af at indtage carbs op til natten, da kroppen sagtens kan undvære disse og tage det fornødne fra sine fedt depoter. under cut er fordelen jo indlysende, men det synes jeg nu også den er under bulk, da man på denne måde vil begrænse sit reelle fedt gain da kroppen vil bruge af det fedt der er til stede natten igennem.
dog er det nok ikke så smart for folk med en meget lav bf. altså folk der er ved at være i konkurence form, da deres fedt % i forvejen er så lav at det rent faktisk er ussundt. disse bør imo indtage 40g carbs inden senge tid.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tror også der er god mening i det kuglen.. Måske man skulle forsøge sig frem.. Dog ved jeg ikke om det vil være optimalt under bulk, da der netop ikke vil ske en restitution gennem hvilen.. :roll: Men hver anden dag er måske en fordel 36timer+ post træning.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:Tror også der er god mening i det kuglen.. Måske man skulle forsøge sig frem.. Dog ved jeg ikke om det vil være optimalt under bulk, da der netop ikke vil ske en restitution gennem hvilen.. :roll: Men hver anden dag er måske en fordel 36timer+ post træning.. :roll:


det er svært at sige.. men jeg tror ikke at foreskellen vil være så stor hvad enten man gør det ene eller det andet. der vil også stadig ske en restitution gennem natten, den vil bare ikke være på samme nivau som ellers. men jeg tror ikke at det vil betyde det store, da man ligger i kcal overskud set over hele dagen.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sniper skrev:Meget interessant det her faktisk.. For når man kigger sådan på det er det vel en fordel under cut at ligge i underskud natten igennem. Kroppens forbrug vil self være lavere under hvile og da musklerne først tæres når kroppen ikke kan følge med mht fedtnedbrydning vil der vel ikke ske nogen muskelnedbrydning.. Samme princip som let cardio medfører og et lavt kcal-underskud medfører.. Dog er det self. ikke optimalt under bulk, men kunne man ikke teoretisk forestille sig at dette kunne udnyttes..?! Self. vil musklerne i denne periode ikke restiturerer pga manglende protein da dette bruges som energikilde hvis tilstedeværende, men det må da vel være en fornuftig udnyttelse på dage hvor man ikke har trænet og der er gåer over "36-timer" siden sidste pas.. Er jeg way ude på et teoretisk spor som ikke kan gælde realistisk.. Og i givet fald hvorfor..?
Kroppen venter ikke med at tære på musklerne til fedtnedbrydningen er "mættet".

For at slå det fast er det kun et problem at indtage kulhydrater før sengetid (mht fedtlagring) hvis det bringer personen i energioverskud. Det er derfor et spørgsmål og fordeling af energien gennem dagen og prioritering af hvornår man ønsker hvad.

Spørgsmålet er om et kulhydratindtag så er uden virkning eller har en gavnlig virkning. Teoretisk er det en fordel at indtage kulhydrat der jo virker aminosyrebesparende. Hvor stor en effekt det har kan diskuteres.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. jun 2007, 08:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg er ikke helt enig med dig stubbe.

kroppen er indrettet "dovn" hvilket betyder at den vil tage tage energi derfra hvor det er lettets. dette lader sig imidlertid være fra kulhydrater. men da vi fjerner disse må den søge andet steds hen. så er det fedt og muskler tilbage og da den process der skal til for at nedbryde fedt til glykogen og atp er mindre energi krævende end den proces der skal til for at give musklerne den samme tur vil kroppen meget naturligt tage fra fedt depoterne frem for musklerne.
der hvor problemet så kan opstå er hvis man begynder at dyrker cardio på tom mave når man står op, for der er kroppen helt drænet for hurtige energi kilder og skal lige pludselig til at skaffe en større mængde energi forholdsvis hurtigt, dette vil så resultere i at den vil tage fra både muskler og fedt for at at kunne lever den fornødne energi.

men natten igennem vil den tærrer på fedt depoterne og ikke musklerne.
der er jo stadig både fordele og ulemper ved at tage carbs lige før sengetid, feks skulle det give en mere tung og dyb søvn at indtage carbs inden sengetid. dette har jeg dog ikke selv kunnet mærke når jeg har gjort det.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stubbe skrev:
Sniper skrev:Meget interessant det her faktisk.. For når man kigger sådan på det er det vel en fordel under cut at ligge i underskud natten igennem. Kroppens forbrug vil self være lavere under hvile og da musklerne først tæres når kroppen ikke kan følge med mht fedtnedbrydning vil der vel ikke ske nogen muskelnedbrydning.. Samme princip som let cardio medfører og et lavt kcal-underskud medfører.. Dog er det self. ikke optimalt under bulk, men kunne man ikke teoretisk forestille sig at dette kunne udnyttes..?! Self. vil musklerne i denne periode ikke restiturerer pga manglende protein da dette bruges som energikilde hvis tilstedeværende, men det må da vel være en fornuftig udnyttelse på dage hvor man ikke har trænet og der er gåer over "36-timer" siden sidste pas.. Er jeg way ude på et teoretisk spor som ikke kan gælde realistisk.. Og i givet fald hvorfor..?
Kroppen venter ikke med at tære på musklerne til fedtnedbrydningen er "mættet".



Kan vi ikke hurtigt blive enige om at kroppen hellere bruger energi fra fedtceller end fra muskelceller fordi energien herfra er lettere at omsætte..?! I givet fald vil kroppen tære på fedtdepoterne før muskel-tæring er nødvendigt.. Derfor netop cardio ved høj frekvens tære meget på muskelmassen når glykogendepoterne er opbrugt. Det samme må nødvendigvis gøre sig gældende i mindre målestok ved lavere intensitet. Der sker to forskellige processer i dette scenario: Den første er at stofskiftet er langt lavere i hvile, og den anden er at behovet for energi derfor er langt lavere. Sammenholdt med opbrugte glykogendepoter, som den ellers ville snuppe energien fra, må derfor betyde at den omdanner muskler og fedt til energi afhængig af underskuddet for at overleve. Hvis underskuddet er lavere end hvad der kan fremskaffes ved fedt-omdannelse begyndes deslige muskeltæring.. Men i hvile og ved en moderat BF, vil energimængden der kan udvindes fra fedtdepoterne pr. tid godt kunne tilsvare energiunderskuddet stofskiftet medfører under hvile, og der behøver derfor ikke tæres på musklerne..

Alt i alt må dette vel betyde at så længe energiunderskuddet pr. tid ikke overstiger den mængde energi som kan udvindes gennem fedt-nedbrydning vil muskeltæringen være minimal.. Er det her vi er uenige..?


Stubbe skrev:For at slå det fast er det kun et problem at indtage kulhydrater før sengetid (mht fedtlagring) hvis det bringer personen i energioverskud. Det er derfor et spørgsmål og fordeling af energien gennem dagen og prioritering af hvornår man ønsker hvad.

Spørgsmålet er om et kulhydratindtag så er uden virkning eller har en gavnlig virkning. Teoretisk er det en fordel at indtage kulhydrat der jo virker aminosyrebesparende. Hvor stor en effekt det har kan diskuteres.


Det er ikke helt korrekt.. Du kan sagtens gaine fedt over natten selvom du er i kcal-underskud på dagsplan. At summen af dette giver et fedttab på bundlinien i hovedreglen er så det væsentligste.. Men hvis jeg f.eks. dyrker hård cardio på 1500kcal vil meget af energien endda blive tæret fra musklerne når glykogendepoterne er opbrugt, hvilket må betyde at selvom jeg ophæver dette med 1800kcal (underskud på 300kcal), mange af dem før sengetid, vil den tærede muskel-energi, måske svarende til 400kcal, overstige tabet i kcal på dagsbasis. Dette betyder nødvendigvis at du tærer 100kcal på muskelmassen og samtidig vil gaine fedtmasse efter glykogendepoterne påny er fyldte..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster



cron