Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

faste måneden

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej nu begynder faste måneden snart, og da jeg er muslim vil jeg prøve på at holde fasten alle dagene (30 dage)

min dage kommer til at se sådan her ud: står op ca 4:30 om morgenen( sol opgang) for at spise , sover så videre og får først mad om aftenen når solen går ned ved 10-tiden.

og da det er svært at spise et halv kg kylling kl 4 om morgenen, og det samme om aftenen har jeg tænkt mig at drikke en masse kassein shakes.

men efter 6-7 timer er kasseinen jo blevet optaget også får kroppen ikke næring i optil 11-12 timer.

vil det påvirke min træning meget?

hvis jeg så trænede fullbody 3 gange om ugen under faste måneden, ved 8 tiden så jeg kan nå hjem og spise efter, ville det være godt eller ville det ikke hjælpe det store da man jo træner på tom mave og ikke kan presse sig 100% pga mangel på energi
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis jeg var dig ville jeg i den måned vælge at lave min træning op imod aftenen således at du er færdig med din træning kl.22 hvor du igen må spise. Det vigtigste er at du får din næring efter din træning, så du ikke træner forgæves.
Viva le pants! Det ville være for skidt at se folk handle ind i Brugsen uden!
Brugeravatar

Geografisk sted: Korsør

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

RLS skrev:Hvis jeg var dig ville jeg i den måned vælge at lave min træning op imod aftenen således at du er færdig med din træning kl.22 hvor du igen må spise. Det vigtigste er at du får din næring efter din træning, så du ikke træner forgæves.

Jeg tror RLS har meget ret i det han siger. Ydermere er jo ret sikker på at du i dine træningspas vil føle dig mere eller mindre utilpas, hvis du er vant til at spise mere frekvent :)

Jeg tror du skal satse mest på bare at holde kroppen ved lige.

God faste.

Kostplan: Ingen kostplan

4Play skrev:Jeg tror du skal satse mest på bare at holde kroppen ved lige.

Ja, ramadan er dårligt for ens hårdtslidte muskelmasse, og man skal nok ikke regne med at øge sin muskelmasse i denne periode. Jeg fandt dog et spændende citat frem for dig:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bulking.html skrev:Et forsøg fra Norges idrætshøjskole har undersøgt effekten af 3 vs. 6 daglige måltider (med lige stort dagligt energiindhold og makronutrientfordeling) i kombination med tung styrketræning for hele kroppen. Det viste sig rent faktisk at gruppen der kun spiste 3 gange om dage tog både mere muskelmasse og mere fedt på end gruppen, der spiste 6 gange om dagen. Normalt er anbefalingen jo altid at man skal spise hyppigt, lige meget om man vil tage på eller tabe sig, så det viser sig at det nok er mere kompliceret end vi først troede.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine hverdage, men det bedste ville faktisk være at vende om på dag og nat, således du er vågen om natten og sover om dagen. Det er dog sikkert ikke noget de fleste kan praktisere, men hvis du kan, så har du jo overholdt ramadan, men jeg ved ikke om det bliver betragtet som snyd?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så drejer det sig selvfølgelig om at indtage så store mængder energi som muligt. Når du kommer hjem fra træning om aftenen skal du indtage dit post-workout måltid, og hvis det kan lade sig gøre, så kan du jo vælge at gå i seng to-tre timer senere, for derved at spise et natmåltid. Når du skal op om morgenen, så skal du selvfølgelig også sørge for at indtage et stort måltid. Husk at flydende mad mætter mindre og at det drejer sig om at "spise" maden hurtigt. Du kan prøve at blende en masse havregryn sammen med mælk, lidt sundt fedt og kasein. Jeg ville personligt ikke kun ernære mig med kasein shakes. Forresten, jeg fandt to andre tråde til dig:

viewtopic.php?f=3&t=27864&p=672863&hilit=ramadan#p672863
viewtopic.php?f=4&t=2454&hilit=ramadan
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
4Play skrev:Jeg tror du skal satse mest på bare at holde kroppen ved lige.

Ja, ramadan er dårligt for ens hårdtslidte muskelmasse, og man skal nok ikke regne med at øge sin muskelmasse i denne periode. Jeg fandt dog et spændende citat frem for dig:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/bulking.html skrev:Et forsøg fra Norges idrætshøjskole har undersøgt effekten af 3 vs. 6 daglige måltider (med lige stort dagligt energiindhold og makronutrientfordeling) i kombination med tung styrketræning for hele kroppen. Det viste sig rent faktisk at gruppen der kun spiste 3 gange om dage tog både mere muskelmasse og mere fedt på end gruppen, der spiste 6 gange om dagen. Normalt er anbefalingen jo altid at man skal spise hyppigt, lige meget om man vil tage på eller tabe sig, så det viser sig at det nok er mere kompliceret end vi først troede.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine hverdage, men det bedste ville faktisk være at vende om på dag og nat, således du er vågen om natten og sover om dagen. Det er dog sikkert ikke noget de fleste kan praktisere, men hvis du kan, så har du jo overholdt ramadan, men jeg ved ikke om det bliver betragtet som snyd?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så drejer det sig selvfølgelig om at indtage så store mængder energi som muligt. Når du kommer hjem fra træning om aftenen skal du indtage dit post-workout måltid, og hvis det kan lade sig gøre, så kan du jo vælge at gå i seng to-tre timer senere, for derved at spise et natmåltid. Når du skal op om morgenen, så skal du selvfølgelig også sørge for at indtage et stort måltid. Husk at flydende mad mætter mindre og at det drejer sig om at "spise" maden hurtigt. Du kan prøve at blende en masse havregryn sammen med mælk, lidt sundt fedt og kasein. Jeg ville personligt ikke kun ernære mig med kasein shakes. Forresten, jeg fandt to andre tråde til dig:

http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... an#p672863
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... it=ramadan

det kan ikke lade sig gøre at sove om dagen da jeg jo skal i skole ved 8 tiden mandag-fredag.

kan du uddybe hvorfor det ikke ville være godt at kun ernære sig med kasein shakes ?
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste

Få sukker IV-drop i armen, du spiser jo ikke maden...

Du kan også indtage alkohol, med dens 7 kcal pr gram, gennem fx endetarmen, øjnene eller andre kropsåbninger.
Nubretpumper
Brugeravatar

Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Misterhamper skrev:Få sukker IV-drop i armen, du spiser jo ikke maden...

Du kan også indtage alkohol, med dens 7 kcal pr gram, gennem fx endetarmen, øjnene eller andre kropsåbninger.

Ikke just hjælpsomt, men pænt grinern :D
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

merijaan skrev:det kan ikke lade sig gøre at sove om dagen da jeg jo skal i skole ved 8 tiden mandag-fredag.

kan du uddybe hvorfor det ikke ville være godt at kun ernære sig med kasein shakes ?

Okay, men har du ikke sommerferie? Jeg ville ikke ernære mig med gennem en enkelt kilde, da variation er vigtig i forhold til eksempelvis vitaminer, mineraler og faktisk også makronutrienter.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hippokrates skrev:
merijaan skrev:det kan ikke lade sig gøre at sove om dagen da jeg jo skal i skole ved 8 tiden mandag-fredag.

Okay, men har du ikke sommerferie? Jeg ville ikke ernære mig med gennem en enkelt kilde, da variation er vigtig i forhold til eksempelvis vitaminer, mineraler og faktisk også makronutrienter.

jo men det er først næste måned ( ca 10-14 august ) at fasten begynder, og skolen starter vidst den 11 august :D

kan man ikke spise noget som gøre fordøjelsen langsommere?

min dag kommer nok til at se ud således :

sover ved en 10-11 tiden om aftenen, står op for at spise kl 4 om morgenen.

spiser en multi vitamin pille, 60 gram kassein pulver, noget proteinrigt fx kylling/kikærter osv

smutter tilbage i seng og vågner ved 7 tiden, tager i skole også hjem og slappe af .

tager så op og træner fullbody (3 gange om ugen) og når lige tilbage ved 9-9:30 tiden hvor jeg så spiser alt hvad jeg kan.

ved godt man ikke må træne på tom mave , men er det så slemt i denne her sammenhæng, hvis jeg når hjem til maden ?

Inden jeg smutter i seng drikker jeg en kassein shake (30 gram) .

Gentager sådan i en måned.

lyder det fornuftigt ?

Styrkeliste

Har lige tænkt over noget ..

mit center lukker mandag til torsdag kl 22
fredag kl 20
lørdag kl 17
søndag kl 20

jeg må spise ved 10 tiden om aftenen

hvis jeg træner fullbody 3 gange om ugen skal det jo være mindst hver anden dag da mine muskler skal have restitution .

jeg kan træne mandag og onsdag , det er ikke noget problem. Men hvad med Fredag ? der lukker de kl 8, og der går nok mindst 2 timer før jeg får min mad?

ville det være SÅ slemt hvis jeg fx trænede mandag-onsdag-torsdag fx også ikke fik min restitution 100% , men tilgengæld et måltid efter træning. Eller ville i anbefale mandag-onsdag-fredag, hvor jeg så får mit måltid 2 timer efter træning

Styrkeliste

Begge dele vis stadig give noget, men ville nok vælge stadig at træne Mandag - Onsdag - Fredag da man få bedre restituation på den måde
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

@merijaan

Må du drikke i løbet af dagen?

Kære Merijaan.

Læs din egen signatur.

Kærlig hilsen.
Formanden for Sweetmilk Appreciation Society.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

merijaan skrev:Har lige tænkt over noget ..

fredag kl 20
lørdag kl 17
søndag kl 20

hvis jeg træner fullbody 3 gange om ugen skal det jo være mindst hver anden dag da mine muskler skal have restitution .

jeg kan træne mandag og onsdag , det er ikke noget problem. Men hvad med Fredag ? der lukker de kl 8, og der går nok mindst 2 timer før jeg får min mad?

ville det være SÅ slemt hvis jeg fx trænede mandag-onsdag-torsdag fx også ikke fik min restitution 100% , men tilgengæld et måltid efter træning. Eller ville i anbefale mandag-onsdag-fredag, hvor jeg så får mit måltid 2 timer efter træning

Du kunne vel også vælge at fokusere primært på lowerbody onsdag og upperbody fredag, også kører hårdt fullbody mandag.

JoeyMoey skrev:
merijaan skrev:Har lige tænkt over noget ..

fredag kl 20
lørdag kl 17
søndag kl 20

Du kunne vel også vælge at fokusere primært på lowerbody onsdag og upperbody fredag, også kører hårdt fullbody mandag.

Eller jeg mener lowerbody onsdag og upperbody TORSDAG ;)

Legend skrev:Kære Merijaan.

Læs din egen signatur.

Kærlig hilsen.

+1

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

Nu kan jeg snakke, om mine egne erfaringer, angående Ramadan. For det første, så glem alt om at træne, som de andre måneder. Du kan ikke træne når du har fastet hele dagen. Selv et enormt måltid før fasten begynder hjælper ikke. Tro mig du kan ikke træne, når du har fastet hele dagen. Du vil være uden energi. Desuden, hvordan har du tænkt dig, at træne imens at du faster, uden at drikke vand.
Derfor er du nød til at tilpasse din træning. Hvis du absolut vil træne, imens at du faster. Så skal det være lidt, og ikke kræve at du drikker vand eller kræver meget energi. Engang gjorde jeg rent styrketræning under en faste. Det var fem øvelser 5x1. Måske kan du udføre en begrænset mængde HIT. Ellers byder den på hjemmetræning i måneden. Hvis du ikke har noget hjemme, så er kropsvægtøvelser altid en mulighed.
For alt i verden, træn under Ramadan. Det er en måned, hvor vi skal høste så meget belløning som muligt, og der ligger belønning i at træne.

merijaan skrev:
Legend skrev:Kære Merijaan.

Læs din egen signatur.

Kærlig hilsen.

hvad skal jeg bruge den kommentar til ? du ved jeg er i en situation hvor jeg hverken må spise eller drikke

elguapo skrev:Nu kan jeg snakke, om mine egne erfaringer, angående Ramadan. For det første, så glem alt om at træne, som de andre måneder. Du kan ikke træne når du har fastet hele dagen. Selv et enormt måltid før fasten begynder hjælper ikke. Tro mig du kan ikke træne, når du har fastet hele dagen. Du vil være uden energi. Desuden, hvordan har du tænkt dig, at træne imens at du faster, uden at drikke vand.
Derfor er du nød til at tilpasse din træning. Hvis du absolut vil træne, imens at du faster. Så skal det være lidt, og ikke kræve at du drikker vand eller kræver meget energi. Engang gjorde jeg rent styrketræning under en faste. Det var fem øvelser 5x1. Måske kan du udføre en begrænset mængde HIT. Ellers byder den på hjemmetræning i måneden. Hvis du ikke har noget hjemme, så er kropsvægtøvelser altid en mulighed.
For alt i verden, træn under Ramadan. Det er en måned, hvor vi skal høste så meget belløning som muligt, og der ligger belønning i at træne.

jeg tror godt jeg kan klare den hvis jeg kører et par øvelser med lidt vægt , mon ikke ?

Styrkeliste

Du kan bruge min kommentar til en masse.

Du overtænker noget du i realiteten ikke har nogen forudsætninger for at tænke over.
Mon ikke det var en ide at tage det som det kommer? Træne det du har energi til, men primært basisøvelser. Søge at holde volumen lav og vægten oppe.

Hold det simpelt og pas på dig selv - ramadanen er ikke skabt til DoggCrapp træning eller i det hele taget træning. Som udgangspunkt er det meningen at man skal bruge den måned på at bede og ikke så skide meget andet.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Merijaan, du må for alt i verden ikke lytte til Elguapo. Elguapo har i sin log på motion-online gennem længere tid demonstreret at hans viden og forståelse af kost og træning er fuldstændig vanvittig. Vi snakker om 1RM i wrist curls og calf raises. Elguapo har desuden temmelig graverende vrangforestillinger ang. sig selv og sin fysiske fremtoning.

Ikke at jeg er uenig i hans betragtninger. Du skal bare være klar over, hvem afsenderen er.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Merijaan, du må for alt i verden ikke lytte til Elguapo. Elguapo har i sin log på motion-online gennem længere tid demonstreret at hans viden og forståelse af kost og træning er fuldstændig vanvittig. Vi snakker om 1RM i wrist curls og calf raises. Elguapo har desuden temmelig graverende vrangforestillinger ang. sig selv og sin fysiske fremtoning.

Ikke at jeg er uenig i hans betragtninger. Du skal bare være klar over, hvem afsenderen er.

Haha nice :D
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

jeg tror godt jeg kan klare den hvis jeg kører et par øvelser med lidt vægt , mon ikke ?

Man kan sagtens klare en smule. Problemet ligger i tørsten og manglen på energi.

Elguapo har desuden temmelig graverende vrangforestillinger ang. sig selv og sin fysiske fremtoning.

Tak fordi, at du varier den mængde af chikane, jeg ellers plejer at få, med lidt løgn. Det var ellers blevet noget ensformigt. Hvis det hele ikke var så ligegyldigt, ville jeg have leet. Men variation er altid rart.

Fandt lige en artikel du måske kunne bruge til noget. Har kun skimmet den, men den ser god ud.
http://stronglifts.com/ramadan-weight-l ... -lose-fat/

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster