Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1480
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

Kulhydrat er en BB myte(?)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

LittleNinja skrev:
Illisher skrev:
LittleNinja skrev:Personligt ville jeg mene at Kulhydrater er NÆSTEN lige så vigtige som protein når det gælder om at bygge muskler..

Protein er musklernes byggesten, hvor kulhydrat er "energien til moteren"..
Derfor er proteiner også en vigtig del af kosten, især lige efter træning, da kroppen skriger på proteiner og hurtig optagelige kulhydrater

Du kan jo bruge fedt og protein som energi til motoren i stedet. Så man kan jo godt klare sig med et enormt lavt indtag af kulhydrater. Som der er flere der har erfaret på egen krop også.

ja. det er muligt at køre low-carb.. Men har jeg prøvet, og det virker ikke for mig.. Derfor skriver jeg også, "Personligt ville jeg mene at ... "
For uden carbs, går jeg ned :lol:

Nu er der også forskel på folk - en underernæret knægt på 15, skal hverken bekymre sig om fedt, carbs eller protein, men udelukkende på at få kalorier nok indenborg :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan

Illisher skrev:
DS87 skrev:Og du bør undgå hurtige carbs efter træning.. end of story

Godt og holdbart argumenteret. Dig tror jeg på, du virker pålidlig!

Kære newb, er vi enige om at carbs ikk giver forhøjet proteinsyntese?

Og et stabilt blodsukker er helt sikkert til at fortrække.

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (8)

DS87 skrev:
Illisher skrev:

Hvad med den øgede proteinsyntese som insulinen bidrager til (efter indtag af druesukker f.eks.)?

Har den ikke noget at sige? Er det så lille en faktor, at den ikke skal regnes med?

Er selv i tvivl. :-k
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 185.00

Galleri: Vis galleri (1)

Squatman.

Insulin hæmmer udelukkende nedbrydningen af protein, men har ingen opbyggende effekt. Resultatet er ganske rigtig en øget netto-proteinsyntese, men dette optræder ved så lavt forhøjede insulin-niveauer, at du bare skal sørge for at få lidt alm. mad.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

LittleNinja skrev:
Illisher skrev:
LittleNinja skrev:Personligt ville jeg mene at Kulhydrater er NÆSTEN lige så vigtige som protein når det gælder om at bygge muskler..

Derfor er proteiner også en vigtig del af kosten, især lige efter træning, da kroppen skriger på proteiner og hurtig optagelige kulhydrater

Du kan jo bruge fedt og protein som energi til motoren i stedet. Så man kan jo godt klare sig med et enormt lavt indtag af kulhydrater. Som der er flere der har erfaret på egen krop også.

ja. det er muligt at køre low-carb.. Men har jeg prøvet, og det virker ikke for mig.. Derfor skriver jeg også, "Personligt ville jeg mene at ... "

oki.. har selv prøvet at kører en smugle end for carpsne. Men kunne heller ikke lide det. Følte mig helt energi forladt, så droppede det.
men tror man lige skal gå en uges tid med low carps før kroppen vender sig til at den skal forbrænde protein, og fedt som energi.. Må give det et forsøg mere en gang ved lejlighed.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Lærling skrev:Squatman.

Insulin hæmmer udelukkende nedbrydningen af protein, men har ingen opbyggende effekt. Resultatet er ganske rigtig en øget netto-proteinsyntese, men dette optræder ved så lavt forhøjede insulin-niveauer, at du bare skal sørge for at få lidt alm. mad.

Så kan vi da lige opsumere med en forlængelse af selveste Poul Hansen her som beskriver det meget godt. Så skulle der vist ikke være så meget mere at diskutere omkring det.

1. Pre/post workout ernæring:
Hvis i refererer til forskning der er lavet på fastende, så kan i lige så godt glemme det, det kan IKKE BRUGES TIL EN SKID.
2. Der står på t.nation Suuuuurge er det bedste! Selvfølgelig gør der det, på mennesker der ikke er fastende inden vægttrænign har de stadig ikke bevis på en skid.

Hvornår er en hurtig blanding af aminosyrer og kulhydrater væsentlig:
Når du træner så intens og langvarig træning at dine depoter udtømmes og at du skal træne igen inden for 6 timer.
Deeeeet gør vi jo ikke.. VI træner ikke inden for 6 timer, vi træne rikke high high rep pumpe træning der tømmer muskel og leverglykogen depoter voldsomt.

T-nation påstand:
Et stort insulinspike lige efter træning er vigtigt for:
1 Stoppe den katabolske proces og starte muskelopbygningen
2 For at øge optaget af kulhydrat og protein i musklen.

Fact: Vi er ikke fastende, selv med et ganske lille måltid er insulin øget nok til at holde anbolismen så højt som det er muligt under træningen. Efter trænign skal der også ganske lidt til. Mængder på omrking 3-4dl skummet eller sødmælk giver så høj en insulinstigning at den MAKSIMALE protein opbygning sker. Der er INTET vundet vat at få et større spike af insulin på muskelopbygningen! Et insulinspike er IKKE NØDVENDIGT OG IKKE MERE EFFEKTIVT!
Kulhydrat lagringen lige efter træning er IKKE insulin afhængig. Vi vil gerne øge insulin til at insulins maksimale anabolske effekt nås, der skal ikke særligt meget til. Kulhydrat lagres lige fint hvad enten der er et mega spike eller ej. Vi skal ikke tærne igen inden for 6 timer, så en maksimal resyntese af kulhydrat var ikke væsentlig alligevel...

Optagelseshastighed, fedt, mælk osv. t-nations påstand:
vi skal lyn hurtigt banke kulhydrat og protein i kroppen for at stoppe den katabolske effekt!!!

Ehh, vi stopper ikke den katabolske effekt, cortisol glucagon etc er stadig kraftigt førhøjet, men det gør måske ikke så meget. Vi tillægger bare en anabolsk effekt, der som tidligere beskrevet ikke kræver særligt meget insulin. Hvorfor er det så så vigtigt siger t-nation? Fordi de citerer forskning på fastende.. Who gives a fuck? Vi vægttræner ikke intenst uden at have indtaget mad først. Vi er ikke komplet idioter. Vi har spist inden træning.

Hvad sagde forskningen egentligt på fastende, kan vi få noget relevant ud af denne træning på fastende idioter der elsker at nedbryde deres muskelmasse?
JA!

Hvis vi vil træne om morgenen som det aller første vi gør og ikke kan nå at spise mad inden træning, så kan vi altid tage en shake inden, for en blanding af bcaa's og hurtige carbs er mere anabolt inden træning end efter. Så det er en nødredning hvis i skal træne pis tidligt.

Fedt mavetømning og andet pjat:
Der er lavet studie hvor man sammenlignede skummetmælk med sødmælks anabole effekt efter træning. Ved samme mængde kcal var sødmælk MERE anabolt. SÅ fedt var ingen hindring, nok fordi hastigheden hvormed vi optager fødevarerne IKKE er væsentlig... Fedt er måske forklaringen? Er mælkefedt anabolt i sig selv?

Husk når vi spiser inden træning har vi allerede aminosyrer på vej igennem førdøjelsen, kulhydrater etc.
Der er kun 2 scenarier hvor der er vist fordele ved super hurtige carbs og protein efter træning:
1. For udholdenhedsatleter der tømmer deres carb depoter. (de fylder bedre carbs på og hurtigere)
2. For fastende idioter der nægter at spise inden vægttræning.

Husk t-nation er drevet af en flok profitjagende kosttilskuds producenter. De og alle andre kosttilskuds producenter vil sælge et pisse dyrt recovery pulver, de får intet ud af at sige: sødmælk er mere anabolt end surge.

Alan Aragon artikel fyldt med referencer:
http://www.bodyrecomposition.com/muscle ... overy.html

Jeg ved det er besnærende at tro på hvad bb bladende skriver, jeg ved det er besnærende med en tankegang om at stoppe katabolismen NU og starte muskelopbygning lyn hurtigt efter træning, der er bare ikke noget der bakker op om at et kæmpe bjerg sukker og valle protein virker bedre end rigtig mad eller måske bare en sjat sødmælk. Det er ikke sundt at pumpe sig fuld af sukker, det er dyrt og det kan være fedende.
Læs lidt på artiklen, dne vil åbne jeres øjne.

Styrkeliste

DS87 skrev:
Illisher skrev:

Vi er helt enige.. Ikke noget der. Men alle kan side og kaste om sig med ting de har hørt, for derefter at slutte af med EOD. også synes de selv de lyder klogere.. Jeg ønsker bare der er lidt agumentation, til at underbygge ens påstand

Styrkeliste

Super :king:

Styrkeliste

Insulin er absolut anabolt. Hvis man vil bygge muskel og præstere optimalt er et fornuftigt kulhydrat indtag absolut at foretrække, men det var ikke helt denne diskussions fokus.
Spis en sund velafbalanceret kost, undgå at faste omkring træningen og juster ud fra jeres erfaringer. Det er sgu ikke så svært.

En lang række af inputtene i denne tråd er decideret fordummende eller måske i bedste fald forvirrende for mennesker, der prøver at sætte sig ind i tingene. Det er ikke så svært at finde lødig information om kost, man skal bare gå uden om langt de fleste bodybuilding blade (Body det svenske blad skriver faktisk overraskende gode ernæringsartikler) og kigge lidt mere efter klassiske tekster om ernæring i stedet.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

MC skrev:
LittleNinja skrev:
Illisher skrev:

Nu er der også forskel på folk - en underernæret knægt på 15, skal hverken bekymre sig om fedt, carbs eller protein, men udelukkende på at få kalorier nok indenborg :wink:

Edit : 17 snart 18 :8
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Anders Nedergaard skrev:Proteinsyntesen er forhøjet efter belastningstræning i to, måske tre, døgn med en peakværdi efter 12-24 timer. Desuden ser det ud til, at størrelsen af ændringen i proteinsyntesen er afhængig af tilførsel af nutrienter umiddelbart efter træning. Derfor er det vigtigt, at der tilføres kulhydrater og protein lige efter og evt. under og før belastningstræning.

Men samtidig siger Poul Hansen dette:
poul hansen skrev:... selv med et ganske lille måltid er insulin øget nok til at holde anbolismen så højt som det er muligt under træningen. Efter træning skal der også ganske lidt til. Mængder på omrking 3-4dl skummet eller sødmælk giver så høj en insulinstigning at den MAKSIMALE protein opbygning sker. Der er INTET vundet vat at få et større spike af insulin på muskelopbygningen! Et insulinspike er IKKE NØDVENDIGT OG IKKE MERE EFFEKTIVT!

Hvad er så det rigtige? Der nævnes godt nok ingen mængder af Anders, men 3-4 dl sødmælk - svarende til 15-20g kulhydrat og 10-15g protein - lyder godt nok ikke af meget? Kan det virkelig passe, at det ikke er nødvendigt med mere? :-k
Sidst rettet af Milky 3. okt 2010, 16:55, rettet i alt 1 gang.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Er også forvirret, behøver man nu ikke kulhydrat i sin shake?
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog

Spis langsomt optagelige kulhydrater, så har du et stabilt blodsukker.. 6-8 måltider er til at fortrække.. jeg er sikkert på ligeså snart dit blodsukker falder går du i katabolsk tilstand, skal nok søge efter kilder..

Styrkeliste

oklahoma skrev:
Ok, protein er vigtigere end kulhydrater er. End of story. Fortsat god aften til dig! :-)

Det er sødt at du vælger bare at "give mig ret" for at opretholde fantasien om at du faktisk har ret i denne diskussion, hvilket du overhovedet ikke har. Men det er ok, du har jo netop ingen valide argumenter udover "jeg mener..." (og du kan jo ikke underbygge det...)

Men jeg holder mig bare til fakta, så kan du jo fortsat "mene" og "tro" hvad du vil. Det bliver det ikke mere rigtigt af
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

+Faktor skrev:
Anders Nedergaard skrev:Proteinsyntesen er forhøjet efter belastningstræning i to, måske tre, døgn med en peakværdi efter 12-24 timer. Desuden ser det ud til, at størrelsen af ændringen i proteinsyntesen er afhængig af tilførsel af nutrienter umiddelbart efter træning. Derfor er det vigtigt, at der tilføres kulhydrater og protein lige efter og evt. under og før belastningstræning.

Men modsat siger Poul Hansen dette:
poul hansen skrev:... selv med et ganske lille måltid er insulin øget nok til at holde anbolismen så højt som det er muligt under træningen. Efter træning skal der også ganske lidt til. Mængder på omrking 3-4dl skummet eller sødmælk giver så høj en insulinstigning at den MAKSIMALE protein opbygning sker. Der er INTET vundet vat at få et større spike af insulin på muskelopbygningen! Et insulinspike er IKKE NØDVENDIGT OG IKKE MERE EFFEKTIVT!

De modsiger da ikke hinanden
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

+Faktor skrev:

Men modsat siger Poul Hansen dette:

Hvad er så det rigtige? Der nævnes godt nok ingen mængder af Anders, men 3-4 dl sødmælk - svarende til 15-20g kulhydrat og 10-15g protein - lyder godt nok ikke af meget? :-k

førhen sagde man 0,25 g protein pr kg. kropsvægt og ca. 4 gange kropsvægt i kalorier er rigeligt til det ønskede insulinspike, hvilket sådan set er i fin forlængelse af hvad både poul hansen er incognito siger. Det poul hansen i den givne tråd var imod, var tanken om at tømme pwo shakes ned med 1-1,2 kcal tanket op med sukker.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Det vil altså sige, at i stedet for at blande weightgainer op med mælk som PWO-shake, kan man ligeså godt blande proteinpulver op med mælk(da der jo er meget lidt kulhydrater i; cirka 5g pr. 100g)?
Jeg har godt nok aldrig troet, at f.eks. 20g kulhydrat var nok til at dække behovet efter træning :?

+Faktor skrev:Det vil altså sige, at i stedet for at blande weightgainer op med mælk som PWO-shake, kan man ligeså godt blande proteinpulver op med mælk(da der jo er meget lidt kulhydrater i; cirka 5g pr. 100g)?
Jeg har godt nok aldrig troet, at f.eks. 20g kulhydrat var nok til at dække behovet efter træning :?

pointen er at når man er fed, og cutter, så er der ingen grund til at tro at pwo shakes på +1000 kcal er noget man ligefrem har brug for. Hvis man derimod er tynd og bulker er historien en anden, selvfølgelig skal man passe på med for meget sukker, men her kan man med fordel benytte sig af den høje efterforbrænding.

Men ja, man kan ligeså godt drikke en ½ liter sødmælk efter træning, hvis målet blot er positiv proteinsyntese.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:Men ja, man kan ligeså godt drikke en ½ liter sødmælk efter træning, hvis målet blot er positiv proteinsyntese.

Det havde jeg godt nok ikke troet - men man lærer hele tiden noget nyt. Tak for svarene Moody :wink:

+Faktor skrev:

Hvad er så det rigtige? Der nævnes godt nok ingen mængder af Anders, men 3-4 dl sødmælk - svarende til 15-20g kulhydrat og 10-15g protein - lyder godt nok ikke af meget? Kan det virkelig passe, at det ikke er nødvendigt med mere? :-k

Anders har i en anden artikel nævnt nedenstående mængder, så der synes nu at være god enighed mellem dem :wink:

Der er ikke dokumenteret en ekstra positiv effekt af at indtage mere end cirka 20 gram kulhydrater og 20 g protein lige efter træning, så her er der for mange en oplagt mulighed for at skrue indtaget ned, idet mange indtager 50 g protein og op til 100 g kulhydrat.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

En artikel der anbefaler, 1 gram kulhydrat pr. kg kropsvægt efter træning?

http://bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/the-window-of-opportunity.html

oklahoma skrev:
Dingo skrev:
oklahoma skrev:
Bravo, du forstod min pointe med at man hverken kunne leve uden lunge eller hjerte. Kulhydrater og Proteiner :-) =D>

Nu er det ikke for at være grov, men prøver du bare at ignorere alt der skrives?

Der er INGEN der har snakket om at leve uden kulhydrater. Vi snakker om vigtigheden de to imellem. Du holder dig ikke engang til det du selv har skrevet. Du skrev at kulhydrater er ligeså vigtige som protein, og det er en sandhed med modifikationer.

Og jeg forstår overhovedet ikke hvorfor du blandede lunger og hjerte ind.
Men lad os da tage et andet eksempel...
En bil kan ikke køre uden olie uden at brænde sammen, men den kan heller køre uden benzin som brændstof. Dog kan den køre en smule uden olie før den smadrer, men den kommer ingen steder med en fuld olietank (masser af carbs) og en tom benzin tank (ingen protein).

Ok, protein er vigtigere end kulhydrater er. End of story. Fortsat god aften til dig! :-)

Hellere have styr på lortet, end lort på styret.. Så vask venligst dine hænder med godt med sæbe mester :wink:
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Batmand skrev:En artikel der anbefaler, 1 gram kulhydrat pr. kg kropsvægt efter træning?

http://bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/the-window-of-opportunity.html

En blandt en del gamle artikler - noget der IMO burde bringes i orden. Det er uhensigtsmæssigt at der opstår konsensus omkring PHs og Anders' indlæg på forummet, men der står noget andet i artiklerne. Hold dig til det i denne tråd!
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Thorsen skrev:
oklahoma skrev:
Dingo skrev:
oklahoma skrev:
Bravo, du forstod min pointe med at man hverken kunne leve uden lunge eller hjerte. Kulhydrater og Proteiner :-) =D>

Nu er det ikke for at være grov, men prøver du bare at ignorere alt der skrives?

Der er INGEN der har snakket om at leve uden kulhydrater. Vi snakker om vigtigheden de to imellem. Du holder dig ikke engang til det du selv har skrevet. Du skrev at kulhydrater er ligeså vigtige som protein, og det er en sandhed med modifikationer.

Og jeg forstår overhovedet ikke hvorfor du blandede lunger og hjerte ind.
Men lad os da tage et andet eksempel...
En bil kan ikke køre uden olie uden at brænde sammen, men den kan heller køre uden benzin som brændstof. Dog kan den køre en smule uden olie før den smadrer, men den kommer ingen steder med en fuld olietank (masser af carbs) og en tom benzin tank (ingen protein).

Hellere have styr på lortet, end lort på styret.. Så vask venligst dine hænder med godt med sæbe mester :wink:

Kulhydrater er vigtigere end proteiner fordi hjertet er vigtigere end lungerne! HVADERDETDUIKKFORSTÅR!!!!!
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Nick9000 skrev:Kulhydrater er vigtigere end proteiner fordi hjertet er vigtigere end lungerne! HVADERDETDUIKKFORSTÅR!!!!!

300.jpg
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Nick9000 skrev:Kulhydrater er vigtigere end proteiner fordi hjertet er vigtigere end lungerne! HVADERDETDUIKKFORSTÅR!!!!!

300.jpg

Holder mig til kød og protein!

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Nick9000 skrev:
+Faktor skrev:

Anders har i en anden artikel nævnt nedenstående mængder, så der synes nu at være god enighed mellem dem :wink:

Der er ikke dokumenteret en ekstra positiv effekt af at indtage mere end cirka 20 gram kulhydrater og 20 g protein lige efter træning, så her er der for mange en oplagt mulighed for at skrue indtaget ned, idet mange indtager 50 g protein og op til 100 g kulhydrat.

Ah ja det kan jeg se - mange tak for svaret :wink:

Har også lige afsluttet en periode uden carbs på hverdage..

Men har været nødt til at droppe det grundet jeg har levet af tun og ostehaps i lang tid da jeg ikke rigtig har haft mulighed for at få andet inde i mili. Der heller ikke ligefrem tid til at spise.

Man skulle ellers tro god ernæring var vigtigt at sted med så stor fysisk fokus.

Men jeg vandt overlegent alle 3 strækmandskonkurrencer i mili uden carbs.
Det er ikke en nødvendighed for kroppen, det er et spørgsmål om tilpasning.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

http://www.dansksportsmedicin.dk/pdf/200703.pdf

Direkte link til pdf fra Dansk sportsmedicin ang. kost.. Der står lidt omkring det med kulhydrat som debatten kører på. Har ikke selv læst den, kun skimtet den. Ved godt bladet har et par år på bagen, så måske der er nyere forskning. Men godt læsestof vil nogen sikkert mene

Geografisk sted: Nordjylland

Galleri: Vis galleri (13)

Dingo skrev:
Andars skrev:
The Little Kid skrev:Ehm, bliver proteiner og fedt ikke bare nedbrudt og brugt som energi hvis der ikke er nok kulhydrater til stede?

EDIT: poul to sekunder for hurtig :hihi:

Jo, det bliver omdannet til kulhydrat.

Arh... først til pyruvat og så til acetyl-coA... Ikke til kulhydrat

Min fejl. Jeg blandede to processer sammen. :) Det er ændret nu.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster