Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

rallen skrev:Enig med nickze, med mindre du træner på tom mavze.

Henriksen skrev:Min kammerats mor er massør og idræts terapeut, da hun var på kursus havde de fået nogle materialer hvor i der stod at 'The open window ' som man altid har sagt var 1 time, nu kun skulle være 15 minutter. Ved ikke om det passer, men hvis det gør er det vel optimalt og få det så hurtigt som muligt.

poul hansen skrev:Henriksen skrev:Min kammerats mor er massør og idræts terapeut, da hun var på kursus havde de fået nogle materialer hvor i der stod at 'The open window ' som man altid har sagt var 1 time, nu kun skulle være 15 minutter. Ved ikke om det passer, men hvis det gør er det vel optimalt og få det så hurtigt som muligt.
LOL
Alle de forsøg de hænger sig i er på fastende.
De forsøg viser sjovt nok at man som fastende helst skal indtage føden inden træning frem for efter.

poul hansen skrev:
Summa sumarum: er man ikek en idiot der træner på tom mave skal man bare have alm mad efter træning.

Nick_91 skrev:poul hansen skrev:
Summa sumarum: er man ikek en idiot der træner på tom mave skal man bare have alm mad efter træning.
Dvs. at man har spilt en masse penge på pulver, som kunne være blevet brugt på mad i stedet![]()
Min shake bliver fremover udskiftet med fast føde såvidt det er muligt.

Dingo skrev:Håber jeg da ikke du har troet nick

Nick_91 skrev:Dingo skrev:Håber jeg da ikke du har troet nick
Jo, det har jeg troet siden jeg startede med at træne. Det skyldes selvfølgelig, at proteinpulver bliver omtalt som et mirakelprodukt hos mange.
Men jeg er heldigvis blevet klogere med tiden. Desuden var mit indlæg lidt forkert formuleret, da jeg skrev som om, at jeg først fandt ud af det i dag. Det er ikke tilfældet.

New Dude skrev:Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.
Hvis du spiser et solidt måltid inden træningen, behøver du ikke nødvendigvis en shake efter træning, men hvis du fx kører FB og til failure (som nogen gør) blive dine depoter også hurtigere tømte.

New Dude skrev:Nick_91 skrev:Dingo skrev:Håber jeg da ikke du har troet nick
Jo, det har jeg troet siden jeg startede med at træne. Det skyldes selvfølgelig, at proteinpulver bliver omtalt som et mirakelprodukt hos mange.
Men jeg er heldigvis blevet klogere med tiden. Desuden var mit indlæg lidt forkert formuleret, da jeg skrev som om, at jeg først fandt ud af det i dag. Det er ikke tilfældet.
Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.
Hvis du spiser et solidt måltid inden træningen, behøver du ikke nødvendigvis en shake efter træning, men hvis du fx kører FB og til failure (som nogen gør) blive dine depoter også hurtigere tømte.

Dingo skrev:New Dude skrev:Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.
Det er bare ikke en nødvendighed at det er en shake, det var bare det var var pointen.
Når du siger "at få glykogen niveauet op igen", så går jeg udfra du mener for at fylde muskel- og leverdepoterne op igen?
Desuden er de hurtige carbs lige efter træning slet ikke en nødvendighed

Dingo skrev:Det er bare ikke en nødvendighed at det er en shake, det var bare det var var pointen.
Når du siger "at få glykogen niveauet op igen", så går jeg udfra du mener for at fylde muskel- og leverdepoterne op igen?
Ryan skrev:Vi skal ud og snakke udholdenheds idræt af meget højere intensitet før du kan snakke om "tømte" glukogendepoter.

Henriksen skrev:De hurtige carbs fremmer da proteinernes optagelse ?
New Dude skrev:Det er kun delvist rigtigt - afhængigt af om man spiser inden træning, hvis man ikke spiser og træner på tom mave falder (tømmes) glykogen niveauet voldsomt (blodsukkert og muskeludholdenhed) og man kan blive svimmel og intet kunne præstere. Derfor er det også rigtigt, at hvis boldsukkert opretholdes tømmes glukogendepoter ikke. Hvis man dog ikke har mulighed for at spise indenfor nær tid efter træning, er en shake stadig god - men den behøves ikke nej.

Dingo skrev:Henriksen skrev:De hurtige carbs fremmer da proteinernes optagelse ?
viewtopic.php?p=643627#p643627New Dude skrev:Det er kun delvist rigtigt - afhængigt af om man spiser inden træning, hvis man ikke spiser og træner på tom mave falder (tømmes) glykogen niveauet voldsomt (blodsukkert og muskeludholdenhed) og man kan blive svimmel og intet kunne præstere. Derfor er det også rigtigt, at hvis boldsukkert opretholdes tømmes glukogendepoter ikke. Hvis man dog ikke har mulighed for at spise indenfor nær tid efter træning, er en shake stadig god - men den behøves ikke nej.
Men nu er der næppe nogen der er så tumpede at træne på tom mave

poul hansen skrev:Vægttræning på tom mave er fjollet.

Monkeyjuice skrev:poul hansen skrev:Vægttræning på tom mave er fjollet.
Desværre er der nogle der mener at det er genialt og at noxplode er gud.
træner 45min. Derefter SKAL jeg bare have min proteindrik

Henriksen skrev:Hvornår har man tom mave?

MilitaryFTW skrev:Øhh.. Man er ikke dum fordi man træner på tom mave??
Personligt spiser jeg selv 2 til 2.5 time før træning, og jeg opnår derved bedre løft end hvis jeg havde spist f.eks. en halv time før træning.
Forklaringen på dette er at kroppen bruger meget energi på af fordøje føden, hvilket er uhensigtsmæssigt under selve træningen.
Så ka' man evt. drikke lidt proteinshake undervejs.

MilitaryFTW skrev:Øhh.. Man er ikke dum fordi man træner på tom mave??
Personligt spiser jeg selv 2 til 2.5 time før træning, og jeg opnår derved bedre løft end hvis jeg havde spist f.eks. en halv time før træning.
Forklaringen på dette er at kroppen bruger meget energi på af fordøje føden, hvilket er uhensigtsmæssigt under selve træningen.
Så ka' man evt. drikke lidt proteinshake undervejs.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster