Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

drikke proteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hejsa, ville lige hører om jeg kan vente med at drikke proteinpulveret til jeg er hjemme fra fitness ? det tager mig ca 10 min. fra jeg slutter med træningen

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan du sagtens :)
You can always be thinner; look better
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det ville være bedre, hvis du skiftede shaken ud med et fast måltid, når du alligevel venter, til du kommer hjem.

IMO.
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Enig med nickze, med mindre du træner på tom mavze.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

rallen skrev:Enig med nickze, med mindre du træner på tom mavze.

Så dum er han forhåbentligt ikke.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg synes det er bedst du indtager Proteinpulver+Kreatin lige efter træning :)

Geografisk sted: Copenhagen

Galleri: Vis galleri (6)

Min kammerats mor er massør og idræts terapeut, da hun var på kursus havde de fået nogle materialer hvor i der stod at 'The open window ' som man altid har sagt var 1 time, nu kun skulle være 15 minutter. Ved ikke om det passer, men hvis det gør er det vel optimalt og få det så hurtigt som muligt.
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Henriksen skrev:Min kammerats mor er massør og idræts terapeut, da hun var på kursus havde de fået nogle materialer hvor i der stod at 'The open window ' som man altid har sagt var 1 time, nu kun skulle være 15 minutter. Ved ikke om det passer, men hvis det gør er det vel optimalt og få det så hurtigt som muligt.

LOL

Alle de forsøg de hænger sig i er på fastende.
De forsøg viser sjovt nok at man som fastende helst skal indtage føden inden træning frem for efter.

Hvis man har pulver med sig eller træner/bor et sted hvor der ikke findes mad så spiser/drikker man sin føde inden træning, så man ikke er fastende. Har man dermed næring i systemet inden træning er kan ens post workout meal fint bestå af almindelig kost. Det er faktisk optimalt.

Summa sumarum: er man ikek en idiot der træner på tom mave skal man bare have alm mad efter træning.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:
Henriksen skrev:Min kammerats mor er massør og idræts terapeut, da hun var på kursus havde de fået nogle materialer hvor i der stod at 'The open window ' som man altid har sagt var 1 time, nu kun skulle være 15 minutter. Ved ikke om det passer, men hvis det gør er det vel optimalt og få det så hurtigt som muligt.

LOL

Alle de forsøg de hænger sig i er på fastende.
De forsøg viser sjovt nok at man som fastende helst skal indtage føden inden træning frem for efter.

Nu hvor du har set disse studier vil jeg meget gerne læse dem igennem hvis du kan finde dem til mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

poul hansen skrev:
Summa sumarum: er man ikek en idiot der træner på tom mave skal man bare have alm mad efter træning.

Dvs. at man har spilt en masse penge på pulver, som kunne være blevet brugt på mad i stedet ](*,)

Min shake bliver fremover udskiftet med fast føde såvidt det er muligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nick_91 skrev:
poul hansen skrev:

Dvs. at man har spilt en masse penge på pulver, som kunne være blevet brugt på mad i stedet ](*,)

Min shake bliver fremover udskiftet med fast føde såvidt det er muligt.

Der er aldrig nogen der har sagt at det SKAL være pulver efter træning. Det er bare en nem måde at få noget på hvis man ikke lige har mulighed for noget mad efterfølgende. Håber jeg da ikke du har troet nick
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Håber jeg da ikke du har troet nick

Jo, det har jeg troet siden jeg startede med at træne. Det skyldes selvfølgelig, at proteinpulver bliver omtalt som et mirakelprodukt hos mange.

Men jeg er heldigvis blevet klogere med tiden. Desuden var mit indlæg lidt forkert formuleret, da jeg skrev som om, at jeg først fandt ud af det i dag. Det er ikke tilfældet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nick_91 skrev:

Jo, det har jeg troet siden jeg startede med at træne. Det skyldes selvfølgelig, at proteinpulver bliver omtalt som et mirakelprodukt hos mange.

Men jeg er heldigvis blevet klogere med tiden. Desuden var mit indlæg lidt forkert formuleret, da jeg skrev som om, at jeg først fandt ud af det i dag. Det er ikke tilfældet.

Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.
Hvis du spiser et solidt måltid inden træningen, behøver du ikke nødvendigvis en shake efter træning, men hvis du fx kører FB og til failure (som nogen gør) blive dine depoter også hurtigere tømte.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

New Dude skrev:Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.
Hvis du spiser et solidt måltid inden træningen, behøver du ikke nødvendigvis en shake efter træning, men hvis du fx kører FB og til failure (som nogen gør) blive dine depoter også hurtigere tømte.

Det er bare ikke en nødvendighed at det er en shake, det var bare det var var pointen.
Når du siger "at få glykogen niveauet op igen", så går jeg udfra du mener for at fylde muskel- og leverdepoterne op igen?
Desuden er de hurtige carbs lige efter træning slet ikke en nødvendighed
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

New Dude skrev:
Nick_91 skrev:

Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.

Vi skal ud og snakke udholdenheds idræt af meget højere intensitet før du kan snakke om "tømte" glukogendepoter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Dingo skrev:
New Dude skrev:Der er heller intet der siger imod at drikke en shake efter træning, hvorefter man kan tage hjem og spise et ordentligt måltid mad - man drikker jo en shake efter træning for at give musklerne et skud protein og få glykogen niveauet op igen.

Det er bare ikke en nødvendighed at det er en shake, det var bare det var var pointen.
Når du siger "at få glykogen niveauet op igen", så går jeg udfra du mener for at fylde muskel- og leverdepoterne op igen?
Desuden er de hurtige carbs lige efter træning slet ikke en nødvendighed

De hurtige carbs fremmer da proteinernes optagelse ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Dingo skrev:Det er bare ikke en nødvendighed at det er en shake, det var bare det var var pointen.

Ja, glykogen bliver lagret i lever og muskler. Muskelglykogen omsættes i muskelcellerne for at kunne yde og leverglykogen opretholder blodsukkeret - så jo, jeg mener at fylde muskel- og leverdepoterne op.

Ryan skrev:Vi skal ud og snakke udholdenheds idræt af meget højere intensitet før du kan snakke om "tømte" glukogendepoter.

Det er kun delvist rigtigt - afhængigt af om man spiser inden træning, hvis man ikke spiser og træner på tom mave falder (tømmes) glykogen niveauet voldsomt (blodsukkert og muskeludholdenhed) og man kan blive svimmel og intet kunne præstere. Derfor er det også rigtigt, at hvis boldsukkert opretholdes tømmes glukogendepoter ikke. Hvis man dog ikke har mulighed for at spise indenfor nær tid efter træning, er en shake stadig god - men den behøves ikke nej.

Styrkeliste

Hvis man træner bodybuilding på tom mave er man en idiot.
SÅ handler diskussionen ikke om hvordan man får det meste ud af sin træning, den handler om hvordan man bedst undgår at sabotere sin træning.

Det er kun relevant hvis at fylde depoterne op hurtigt igen efter træning hvis man skal træne hurtigt igen efter træning (inden for 6-12 timer) og har tømt sine depoter (det gør man ikke på almindelig bodybuilding.
Der skal døds psycho, flere 100rep sæt bodybuilding til.

Insulin er faktisk ikke vanvittigt potent til at føre protein ind i musklerne efter træning. Vægttræning gør at de trænede muskler lige efter træning faktisk har dårligere insulinsensitivitet end ellers (blandt andet eccentrisk stress forårsager denne dårlige akutte insulinsensitivitet).

Alan Aragon taler om at der skal ca 10 gram kulhydrat til for at skabe den maksimale anabolske effekt af insulin efter træning. Hvis man ser på de klassiske forsøg netop med fastende der får aminosyrer og glukose, er det også ganske lave mængder kulhydrat de indtager efter træning. Det er derfor ikke nødvendigt for at maksimere protein syntesen at pumpe sig med kulhydrater lige efter træning.

Hvis man nu skal se på reallife scenariet spiser man som BB'er i vedligeholdelses eller opbygningsfase regelmæssigt og har rigeligt med næringsstoffer i depoter og blodbanen.
Når man cutter er det en god idé at fokusere på sin ernæring omrking træningen. Der kan man godt bruge forskningen på fastende individer der er entydig. Indtag jeres proteiner og kulhydrat inden træning hvis i skal vælge.
En af mine ven der er coach for en lang række gode atleter sørger for de får et godt måltid med de fleste af dagens kulhydrater inden træning og kun får en shake og en tomat eller lignende efter træning.

Proteinshakes er hamrende praktiske, smager godt og kan hjælpe en til at få kcal nok og protein nok og mætter ikke særligt meget.
Jeg kører selv proteinshakes ned flere gange dagligt, men det er med havregryn. Sukkershakes og lignende er IMO kun relevant hvis man dyrker meget konditionstræning eller bulker uden meget tanke på fedtprocenten.
Brugeravatar

Henriksen skrev:De hurtige carbs fremmer da proteinernes optagelse ?

viewtopic.php?p=643627#p643627

New Dude skrev:Det er kun delvist rigtigt - afhængigt af om man spiser inden træning, hvis man ikke spiser og træner på tom mave falder (tømmes) glykogen niveauet voldsomt (blodsukkert og muskeludholdenhed) og man kan blive svimmel og intet kunne præstere. Derfor er det også rigtigt, at hvis boldsukkert opretholdes tømmes glukogendepoter ikke. Hvis man dog ikke har mulighed for at spise indenfor nær tid efter træning, er en shake stadig god - men den behøves ikke nej.

Men nu er der næppe nogen der er så tumpede at træne på tom mave
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Henriksen skrev:De hurtige carbs fremmer da proteinernes optagelse ?

viewtopic.php?p=643627#p643627

New Dude skrev:Det er kun delvist rigtigt - afhængigt af om man spiser inden træning, hvis man ikke spiser og træner på tom mave falder (tømmes) glykogen niveauet voldsomt (blodsukkert og muskeludholdenhed) og man kan blive svimmel og intet kunne præstere. Derfor er det også rigtigt, at hvis boldsukkert opretholdes tømmes glukogendepoter ikke. Hvis man dog ikke har mulighed for at spise indenfor nær tid efter træning, er en shake stadig god - men den behøves ikke nej.

Men nu er der næppe nogen der er så tumpede at træne på tom mave

Kun de tumper der tror, at intensiv fysisk træning på tom mave er godt, fordi man øger sin fedtforbrænding.

Styrkeliste

Vægttræning på tom mave er fjollet.
Brugeravatar

Jeg æder et stort måltid ca. 1 1/2 - 2 timer før træning - Og så kværner jeg et par bananer lige inden..

Er det godt nok?

Hvornår har man tom mave? Jeg føler min mave er tom omkring 2-3 timer efter sidste måltid. Men det tager 6-7 timer at fordøje maden så den når vel aldrig at blive tom ?
Brugeravatar

Styrkeliste

poul hansen skrev:Vægttræning på tom mave er fjollet.

Desværre er der nogle der mener at det er genialt og at noxplode er gud.
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Monkeyjuice skrev:
poul hansen skrev:Vægttræning på tom mave er fjollet.

Desværre er der nogle der mener at det er genialt og at noxplode er gud.

Jeg spiser og så venter jeg 30min og drikker en proteindrik. Venter så 1 time, hvorefter jeg tager mit no og hitter GYM 30 minutter senere :D træner 45min. Derefter SKAL jeg bare have min proteindrik :D
Ellers er det for længe uden mad :D
Train insane! Or remain the same

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 180.00

Henriksen skrev:Hvornår har man tom mave?

Når maven er tom, dvs. uden indhold.

Se: http://www.thefreedictionary.com/empty
Brugeravatar

Styrkeliste

MilitaryFTW skrev:Øhh.. Man er ikke dum fordi man træner på tom mave??

Personligt spiser jeg selv 2 til 2.5 time før træning, og jeg opnår derved bedre løft end hvis jeg havde spist f.eks. en halv time før træning.
Forklaringen på dette er at kroppen bruger meget energi på af fordøje føden, hvilket er uhensigtsmæssigt under selve træningen.
Så ka' man evt. drikke lidt proteinshake undervejs.

Hvad har 2-2.5 time før trlæning, med tom mave at gøre? :-k
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

MilitaryFTW skrev:Øhh.. Man er ikke dum fordi man træner på tom mave??

Personligt spiser jeg selv 2 til 2.5 time før træning, og jeg opnår derved bedre løft end hvis jeg havde spist f.eks. en halv time før træning.
Forklaringen på dette er at kroppen bruger meget energi på af fordøje føden, hvilket er uhensigtsmæssigt under selve træningen.
Så ka' man evt. drikke lidt proteinshake undervejs.

Øhh.. Poul Hansen er ikke ligefrem typen der siger en masse lort. Hvis han siger man ikke skal træne på tom mave er det nok fordi det er dumt at gøre det.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster