Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1260
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1258

Følg bodybuilding.dk på

Instruktionsvideo: dødløft

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej allesammen!

Jeg har ferie fra studiet og har derfor haft lidt ekstra tid på det sidste. Så kan man bruge tiden på nogle andre ting - jeg har begivet mig ud i en basis instruktionsvideo omkring konventionel dødløft.
Kom gerne med kommentarer (ris som ros), ideer og andet. Jeg tager imod alt :)
Så hvad synes I?

Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes det er en rigtig god video, der kan besvare rigtig mange spørgsmål som ofte bliver stillet herinde. Godt initiativ du har taget dig der! :wink: =D>

Men er det meningen til sidst hvor du taler, at videoen bare skal vise et billede af dig?
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er vild med det. Kanon. Hvis du kunne finde tid til squats og bænkpres også, ville det jo bare være perfekt.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Helt klart en god video. Fedt at få sat billed på de ting der ofte diskuteres herinde, og så oven i købet på dansk.

- Du virker sku som en flink fyr :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog

Skide god video med alle de illustrationer. Det eneste der måske kunne ændres er antallet af "korrekte" løft. Jeg synes der skal være en sektion hvor der gentagne gange vises hvordan et korrekt dødløft udføres. Det tror jeg virker skide godt på en nybegynder.

Ellers bør en video som denne være sticky. :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Nice Jacob

Efter min mening, bør man altid starte med den korrekte teknik, for så at fortælle om fejlene bagefter.

Synes ikke din ryg virker så ret ved 3.50 Måske bare mig, eller vinklen det er filmet i.

Du slutter af med stillbillede mens du snakker. Er det en fejl?

Men fedt initiativ. En video jeg gerne vil bruge når jeg skal fortælle om dødløft.
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Glemte s.. at nævne det med skoene.
Ved godt Lith. lige har skrevet det.
Løfter du nogensinde i dem du bruger i videoen?
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

super lækker video, nice endelig at se en dansk instruktionsvideo - jeg bed dog også mærke i din ryg ikke så helt strakt ud på et tidspunkt.

@ kæmperen & Lith: hvordan forringer det at bruge løbesko ens squat, gælder det samme for dødløft - OG hvilke billige sko ville i anbefale til det ? ( sorry for off topic biiver)

Maskinen skrev: @ kæmperen & Lith: hvordan forringer det at bruge løbesko ens squat, gælder det samme for dødløft - OG hvilke billige sko ville i anbefale til det ? ( sorry for off topic biiver)

løbesko er elendige til at squatte af flere forskellige grunde, hvoraf stødabsobering og samme højde på sål i hælen og spidsen ofte er ens er de to mest væsentlige årsager. I dødløft er det praktisk talt blot et spørgsmål om så lidt "sko" som overhovedet muligt.

adistar, allstar, ironworks, er alle fine squat sko

i øvrigt super fedt initiativ biiver
Brugeravatar

Reputation point: 245

"træde igennem gulvet"

den var god og gjorde det meget mere forståeligt
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Jeg er fan! Ser frem til resten af serien :wink:
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Hold da op hvor har du ringe teknik i dødlift :?

Ej, det er en rigtig god video, og jeg vil - som de andre - glæde mig til eventuelle fremtidige videoer :wink:
Godt initiativ =D>
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

STOP STOP STOP, hedder du BEERMANN til efternavn!!
fuck det er nice jo!!!

Rigtig fin video.. Fremragende arbejde.

- Er du ikke manden for lave en sumo, nu du er i gang?
- Og ellers håber jeg du forsætter med lidt mere avancerede råd, træningsmetoder til weakpoint osv.

Der mangler et par ting imo, men regner jo med det kommer i opfølgerne, rigtig fin initiativ!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Først og fremmest vil jeg gerne takke jer allesammen for at give feedback. Videoen er lavet eftersom jeg havde lidt ektra tid, men eftersom det er første gang, har mange ting været helt nyt og derfor sætter jeg pris på jeres konstruktive kritik :)
Alle forslag bliver skrevet ned, så eventuelle fremtidige videoer forhåbenligt bliver endnu bedre.

Ebbi-ztar skrev:Jeg synes det er en rigtig god video, der kan besvare rigtig mange spørgsmål som ofte bliver stillet herinde. Godt initiativ du har taget dig der! :wink: =D>

Men er det meningen til sidst hvor du taler, at videoen bare skal vise et billede af dig?
Der er desværre sket en fejl da filmfilen blev dannet fra redigeringsprogrammet, så nej - oprindeligt står jeg og snakker så livligt, jeg nu kan foran kameraet :hihi:
Macdoody skrev:Jeg er vild med det. Kanon. Hvis du kunne finde tid til squats og bænkpres også, ville det jo bare være perfekt.
Det lyder godt Macdoody - hvem ved, måske kommer der nogle flere :)
kaspeeer skrev:Helt klart en god video. Fedt at få sat billed på de ting der ofte diskuteres herinde, og så oven i købet på dansk.

Det var en stor del af tanken bag vidoen omend den primært er en test :)
Andars skrev:Skide god video med alle de illustrationer. Det eneste der måske kunne ændres er antallet af "korrekte" løft. Jeg synes der skal være en sektion hvor der gentagne gange vises hvordan et korrekt dødløft udføres. Det tror jeg virker skide godt på en nybegynder.

Ellers bør en video som denne være sticky. :wink:
Det er en rigtig god pointe. Jeg har gjort mig mange overvejelser omkring videoen og det må helt klart være et must have til eventuelle fremtidige videoer! :)
Kæmperen skrev:Nice Jacob

Efter min mening, bør man altid starte med den korrekte teknik, for så at fortælle om fejlene bagefter.

Synes ikke din ryg virker så ret ved 3.50 Måske bare mig, eller vinklen det er filmet i.

Du slutter af med stillbillede mens du snakker. Er det en fejl?

Men fedt initiativ. En video jeg gerne vil bruge når jeg skal fortælle om dødløft.
God pointe, Morten. Burde nok have været mere perfektionistisk omkring vinkler og ja, det er desværre en fejl i slutningen.
Lithium skrev:Der skal nok være forskellige holdninger til detaljer i løftet men her er de forslag til emner jeg mener kan/bør uddybes/rettes

Opspænd/tilspænding
Skulderposition/upperback
Strakte arme
Vejrtrækning
Forskellige grips (straps?)
Excentrisk fase afvikling
At reppe
Brug af bælte
Slowmotion korrekt dødløft fra forskellige vinkler, med folk af forskellig bygning - med mere end 30 kg på stangen

SKO !

Ekstra tips:
Lange (posede) bukser - forringer kropsbevidstheden ift stangens bane især for begynderen
Lange strømper/tights, kan være en god idé

Ekstra "no nos":
Bounce
Jerk fra gulvet (og undervejs)
Flytte/rulle med stangen

Rigtig fint initiativ, det er basis-instruktion men kunne jo være godt om videoen kunne komme bredt rundt om konventionelt dødløft. Men det er selvfølgelig ret omfattende :)
Gode inputs, Peter! Denne video var ment som værende det mest basale, hvorfor man selvfølgelig må undlade nogle ting. Jeg havde egentlig også filmet noget om greb og armene, men det blev af en eller anden årsag ikke i samme kvalitet som resten. Videoer kan selvfølgelig niveauinddeles.
Kæmperen skrev:Glemte s.. at nævne det med skoene.
Ved godt Lith. lige har skrevet det.
Løfter du nogensinde i dem du bruger i videoen?
Det gør jeg ikke, nej, men man skal huske, at i et kommercielt fitnesscenter må man ikke smide skoene fordi man skal dødløfte. I en eventuel serie kan jeg selvfølgelig komme ind på skoens betydning og optimale udformning.
Moody skrev:
Maskinen skrev: @ kæmperen & Lith: hvordan forringer det at bruge løbesko ens squat, gælder det samme for dødløft - OG hvilke billige sko ville i anbefale til det ? ( sorry for off topic biiver)

løbesko er elendige til at squatte af flere forskellige grunde, hvoraf stødabsobering og samme højde på sål i hælen og spidsen ofte er ens er de to mest væsentlige årsager. I dødløft er det praktisk talt blot et spørgsmål om så lidt "sko" som overhovedet muligt.

adistar, allstar, ironworks, er alle fine squat sko

i øvrigt super fedt initiativ biiver
Mange tak, Moody og er helt enig i dit svar til Maskinen :)
merijaan skrev:"træde igennem gulvet"

den var god og gjorde det meget mere forståeligt
Jeg er glad for at videoen kunne hjælpe :)
Lyngbeck skrev:Jeg er fan! Ser frem til resten af serien :wink:
:D
+Faktor skrev:Hold da op hvor har du ringe teknik i dødlift :?

Ej, det er en rigtig god video, og jeg vil - som de andre - glæde mig til eventuelle fremtidige videoer :wink:
Godt initiativ =D>
Det er dejligt at høre :)
Ryan skrev:Rigtig fin video.. Fremragende arbejde.

- Er du ikke manden for lave en sumo, nu du er i gang?
- Og ellers håber jeg du forsætter med lidt mere avancerede råd, træningsmetoder til weakpoint osv.

Der mangler et par ting imo, men regner jo med det kommer i opfølgerne, rigtig fin initiativ!
Tak Ryan. I første omgang skal jeg suge al feedback jeg kan til mig, så jeg kan lave endnu bedre videoer fremover. Det er rigtig mange ting at tage fat i og jeg sætter virkeligt pris på alle de gode forslag, som allerede er kommet.

Fortsæt endeligt med at komme med alle jeres fantastiske inputs, ideer, forslag, kommentarer mv. Det hjælper altsammen til at optimere eventuelle fremtidige videoer
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Du udtaler konventionel som var det engelsk :D

Men fed video Biiver. Måske det pædagogisk vil være bedre, i fremtidige videoer, at starte med det korrekte løft, så man ligesom ved hvad det handler om?

En fed feature kunne måske være, hvor du morpher det korrekte og det forkerte løft sammen, så man kan se fejlene :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Du udtaler konventionel som var det engelsk :D

Men fed video Biiver. Måske det pædagogisk vil være bedre, i fremtidige videoer, at starte med det korrekte løft, så man ligesom ved hvad det handler om?

En fed feature kunne måske være, hvor du morpher det korrekte og det forkerte løft sammen, så man kan se fejlene :)

Det er fordi jeg er så international :D
Tak og ja, det er jeg egentlig enig. God betragtning!
Ja, det kunne faktisk være cool. Det var lidt af ideen med grafikken omkring at lade den fade ud, når man retter noget for at gøre forskellene mere tydelige :)

Keep it coming friends! :king:
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

kaspeeer skrev:

Det er en illusion. Biiver er en klaphat........
:mrgreen: :mrgreen:

Tja jeg har jo sagt det en gang, men jeg siger det sgu igen.. Great video med forklaringer i øjenhøjde.. :) du bliver den nye Dave Tate. Du skal bare sige "fucking" lidt mere
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, da man normal bliver øm de steder man træner,

meen jeg har lige prøvet at gøre det rigtigt og er øm i den nederste del af ryggen nu, så ville lige høre om det var normalt.. det skal lige siges det kun er lidt ømt :)
"Keep away from those who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you believe that you too can become great.”
- Mark Twain

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

emilhumm skrev:Kan godt være det er et dumt spørgsmål, da man normal bliver øm de steder man træner,

meen jeg har lige prøvet at gøre det rigtigt og er øm i den nederste del af ryggen nu, så ville lige høre om det var normalt.. det skal lige siges det kun er lidt ømt :)

Som begynder kan det være svært at kende forskel på doms (delayed onset muscle soreness=ømheden som opstår efter træning) og reel smerte, men hvis det "blot" er ømhed i musklen fordi den har arbejdet, er det helt fint. Sålænge du ikke oplever nogle deciderede smerter eller symptomer på evt. skader, er du home free :)
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Biiver skrev:
emilhumm skrev:Kan godt være det er et dumt spørgsmål, da man normal bliver øm de steder man træner,

Som begynder kan det være svært at kende forskel på doms (delayed onset muscle soreness=ømheden som opstår efter træning) og reel smerte, men hvis det "blot" er ømhed i musklen fordi den har arbejdet, er det helt fint. Sålænge du ikke oplever nogle deciderede smerter eller symptomer på evt. skader, er du home free :)

Super, det er bare lidt ømt og god video by the way =D>
"Keep away from those who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you believe that you too can become great.”
- Mark Twain

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

emilhumm skrev:
Biiver skrev:

Super, det er bare lidt ømt og god video by the way =D>

Så længe du kun er øm i dine muskler og ikke i selve rygsøjlen går det nok!
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

kunne godt tænke mig at se en intro video bare til Sumo dødløft
Brugeravatar

Geografisk sted: Store Heddinge

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (3)

Høj klasse! Din video er rigtig god! Jeg har aldrig rigtig lavet dødløft, da jeg ikke rigtig har haft mod på at prøve det bl.a. pga. teknikken, så det har du givet mig mod på nu! :)

Tak, fortsæt endelig og lav gerne andre af de store, så jeg kan se om jeg gør det korrekt.. ;)
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Andars skrev:Ellers bør en video som denne være sticky. :wink:

.. I second that. Og skidegod video, Biiver. Jeg ved jo, af personlig erfaring, at hvis man lytter til dine råd - løfter man pludselig tungere og bedre. Du gav mig ca. 10-15kg. mere i mine rackpulls, med fem minutters forklaring og lidt flytten rundt på mine fødder.

Det kunne være viiiiiiiiiiiirkelig kuul, med et "levende øvelses-bibliotek", hvori div. teknikker blev demonstreret og forklaret af folk som ved hvad de taler om. Det ville være en guldgrube, at kunne henvise nybegyndere til.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Det kunne være viiiiiiiiiiiirkelig kuul, med et "levende øvelses-bibliotek", hvori div. teknikker blev demonstreret og forklaret af folk som ved hvad de taler om. Det ville være en guldgrube, at kunne henvise nybegyndere til.

hørt hørt

kunne også være godt for nybegynderer for så behøver de måske ik at spørge
Brugeravatar

Geografisk sted: Store Heddinge

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00

Galleri: Vis galleri (3)

Hassi1989 skrev:kunne godt tænke mig at se en intro video bare til Sumo dødløft
Det skal nok komme :wink:
Delight skrev:Høj klasse! Din video er rigtig god! Jeg har aldrig rigtig lavet dødløft, da jeg ikke rigtig har haft mod på at prøve det bl.a. pga. teknikken, så det har du givet mig mod på nu! :)

Tak, fortsæt endelig og lav gerne andre af de store, så jeg kan se om jeg gør det korrekt.. ;)
Det er jeg glad for at høre. Altid dejligt, når folk får mod på mere (og nyt) :)
A Menace To Chicken skrev:Det kunne være viiiiiiiiiiiirkelig kuul, med et "levende øvelses-bibliotek", hvori div. teknikker blev demonstreret og forklaret af folk som ved hvad de taler om. Det ville være en guldgrube, at kunne henvise nybegyndere til.
Alt til sin tid. Jeg er - uden at sige for meget - allerede igang med et projekt :)
Hassi1989 skrev:hørt hørt

kunne også være godt for nybegynderer for så behøver de måske ik at spørge

Det er vi 100% enige om :)
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Jeg voter på Biiver som pædagog!!

Godt arbejde! alt ris og ros er vidst sagt, så håber du arbejder videre med den. Det kan godt gå hen og blive stort :eeek:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Som alle andre siger, så er det en meget god instruktionsvideo for en dødløft jomfru som jeg. Den kommer på det helt rigtige tidspunkt, fordi jeg snart starter på Bill Starr's 5x5. Så tak skal du have, me likey :)
Let's go Diesel! Drive, come on, Yates. DRIIIVE!

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster