Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Rades skrev:Hvad er det? og hvordan opstår det?

Rades skrev:Ok, så nemlig en youtube film hvor en dødløftede og han fik bicep tear..
Kan det forekomme i alle øvelser?
Er det fordi det er for tungt eller hvordan martin?

S.K skrev:Rades skrev:Ok, så nemlig en youtube film hvor en dødløftede og han fik bicep tear..
De kommer vel når bicep er fuldt udstrakt (extended), og under et stort pres, samt i den excentrisk fase. Igen hvis den laver hårdt arbejde på en kold musklen øger du også den risiko for at ødelægge bicep, hvoraf concentration/isolations øvelser ofte giver denne meget udstrakte muskel.

Rades skrev:S.K skrev:Rades skrev:Ok, så nemlig en youtube film hvor en dødløftede og han fik bicep tear..
De kommer vel når bicep er fuldt udstrakt (extended), og under et stort pres, samt i den excentrisk fase. Igen hvis den laver hårdt arbejde på en kold musklen øger du også den risiko for at ødelægge bicep, hvoraf concentration/isolations øvelser ofte giver denne meget udstrakte muskel.
Ok tak, så specielt under tung løfte hvor bicep er udstrakt som forskellige varianter af dødløft, og under excentrisk træning af bicep og ryg er der stor chance? forstået korrekt?

S.K skrev:Rades skrev:S.K skrev:Rades skrev:Ok, så nemlig en youtube film hvor en dødløftede og han fik bicep tear..
Ok tak, så specielt under tung løfte hvor bicep er udstrakt som forskellige varianter af dødløft, og under excentrisk træning af bicep og ryg er der stor chance? forstået korrekt?
Er langt fra ekspert så bind mig ikke op på noget. Du må ikke sige der er stor chance, for det er yderst sjældent jeg høre om disse skader hvor muskelhæftningen simpelthen "slipper". Muskler som jeg umiddelbart vil sige har større chance for disse skader er læg, bicep, tricep og lats (da jeg at støt oftest på disse). Og af disse må det være bicep jeg har hørt om flest gange, selvom det igen er få gange.
En god måde til at få en afrevet bicep er at: Stræk din arm, uden at have opvarmet muskel. Tag fat i en stor sten, med håndryggen med jorden, og løft uden at bøje armen. (ikke en opfordring)
Bliver sku helt skræmt af at træne dine muskler nu, da den film jeg så virkelig skræmte mig, men som du siger er det sjældent, har aldrig selv set andre fået det undtagen i den film.SK skrev:En god måde til at få en afrevet bicep er at: Stræk din arm, uden at have opvarmet muskel. Tag fat i en stor sten, med håndryggen med jorden, og løft uden at bøje armen. (ikke en opfordring)

Rades skrev:Ok, så nemlig en youtube film hvor en dødløftede og han fik bicep tear..

: http://youtube.com/watch?v=Ls9EygRn_3c

Rades skrev:biiver: det ser sku vanvittigt ud. ellers fed jernhule der er der. Kan læse i kommentar det er den stærkste mand i england?

Biiver skrev:Rades skrev:biiver: det ser sku vanvittigt ud. ellers fed jernhule der er der. Kan læse i kommentar det er den stærkste mand i england?
Yep. Det er FOR hjernedødt det der! Det gør nærmest ondt i armen bare man kigger på det!![]()
:king::king::king:

avox skrev:hey hvordan behandler man det
????????????

Biiver skrev:Biceps tear under 400 kg dødløft: http://youtube.com/watch?v=Ls9EygRn_3c

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster