Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65826 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049617 indlæg i 100423 emner

4 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1373
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Bulk for første gang.

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hey boys and girls! ;)

Da det er mit første bulk, og jeg nok lige skal vænne mig til al den mad. O:)
Men jeg føler mig fuldstændig proppet efter hvert måltid, fx her til morgen spiste jeg 3æg, 200 - 300g havregryn (med letmælk, nok en 150 - 200ml.) , 2 hjemme bagte boller, med 150G leverpostej, og 100g salami.
Jeg føler også at det tager ekstremt lang tid at spise al den mad, er det normalt?

EDIT: Selvfølgelig afhænger det af hvem man er, men hvordan havde i det, første gang i bulkede?
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Smiled skrev:Hey boys and girls! ;)

Da det er mit første bulk, og jeg nok lige skal vænne mig til al den mad. O:)
Men jeg føler mig fuldstændig proppet efter hvert måltid, fx her til morgen spiste jeg 3æg, 200 - 300g havregryn (med letmælk, nok en 150 - 200ml.) , 2 hjemme bagte boller, med 150G leverpostej, og 100g salami.
Jeg føler også at det tager ekstremt lang tid at spise al den mad, er det normalt?

EDIT: Selvfølgelig afhænger det af hvem man er, men hvordan havde i det, første gang i bulkede?


Du kunne jo overveje at bulke lidt mere moderat. Bulk skal ikke pr. definition betragtes som et ædegilde.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2022
Tilmeldt: 26. apr 2010, 20:34
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



du spiser nok noget i nærheden af 2500 kalorier til morgenmad???? =P~

det er hvad jeg får på en hel dag når jeg cutter, når det så er sagt, så burde du skrue en del ned for dit indtag. uden at vide noget om hvor høj du er eller hvor meget du vejer, kunne jeg ikke forstille mig at du havde brug for mere end 3500-4000 kalorier for at bulke.
I will -- I can -- I schall become
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 23. nov 2010, 08:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige ud fra dine billeder ser du jo ikke særlig stor ud som sådan, så syntes også det virker som noget af portion til morgenmad

Hvor høj er du, hvad vejer du, og hvad er dit ligevægtsindtag?

Det kunne nemlig umiddelbart godt se ud som om du har skudt en del over, hvis det du har skrevet bare udgør din morgenmad (du kunne evt. skrive ned hvad du får over en hel dag, så vi får et lidt bedre billede af hvor meget mad det egentlig er du kæmper med at få ned)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 6. dec 2010, 15:37
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Altså bare fordi du bulker så skal du stadig fokusere på at spise clean og rigtig. Fjern dog det salami og leverpostej - det rene fedt.
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 30. jun 2011, 12:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Smiled skrev:Hey boys and girls! ;)

Da det er mit første bulk, og jeg nok lige skal vænne mig til al den mad. O:)
Men jeg føler mig fuldstændig proppet efter hvert måltid, fx her til morgen spiste jeg 3æg, 200 - 300g havregryn (med letmælk, nok en 150 - 200ml.) , 2 hjemme bagte boller, med 150G leverpostej, og 100g salami.
Jeg føler også at det tager ekstremt lang tid at spise al den mad, er det normalt?

EDIT: Selvfølgelig afhænger det af hvem man er, men hvordan havde i det, første gang i bulkede?


Du er lillebitte. Den diæt der gør dig ikke sw0le, den gør dig fed. Lad os få nogle tal på, hvad er der ca i den morgenmad og hvad er dit ligevægtsindtag? Mit gæt er at du kan bulke på de 2-300g havregryn alene...
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 985
Tilmeldt: 30. aug 2010, 20:21
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Smiled skrev:Hey boys and girls! ;)

Da det er mit første bulk, og jeg nok lige skal vænne mig til al den mad. O:)
Men jeg føler mig fuldstændig proppet efter hvert måltid, fx her til morgen spiste jeg 3æg, 200 - 300g havregryn (med letmælk, nok en 150 - 200ml.) , 2 hjemme bagte boller, med 150G leverpostej, og 100g salami.
Jeg føler også at det tager ekstremt lang tid at spise al den mad, er det normalt?

EDIT: Selvfølgelig afhænger det af hvem man er, men hvordan havde i det, første gang i bulkede?


200-300g havregryn? har du nogen idé om hvad meget det er? En normal portion er cirka 75gram. Du tager simpelthen 3-4 portioner til morgenmad? og så kun med 150-200ml mælk. Det er også cirka hvad der skal i 1 portion vil jeg mene :) Så jeg tror du skal prøve at veje det istedet. Udover det, så drop leverpostej og salami, det gør dig intet godt.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2930
Tilmeldt: 22. aug 2010, 10:03
Geografisk sted: København
 
Træner her: Anger Mangement
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis han får de proteiner han skal, sker der vel ingenting ved at få noget salami og leverdreng? En kcal er vel en kcal? Så længe han ikke indtager fx 1000-1500 kcal mere ind sit ligevægtstal betyder det vel intet?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 685
Tilmeldt: 22. okt 2010, 17:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas-B skrev:Hvis han får de proteiner han skal, sker der vel ingenting ved at få noget salami og leverdreng? En kcal er vel en kcal? Så længe han ikke indtager fx 1000-1500 kcal mere ind sit ligevægtstal betyder det vel intet?


Nej en kalorie en nemlig ikke bare en kalorie.. selvom man bulker, så skal maden stadig være sund og dække dit behov.
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 30. jun 2011, 12:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas-B skrev:Hvis han får de proteiner han skal, sker der vel ingenting ved at få noget salami og leverdreng? En kcal er vel en kcal? Så længe han ikke indtager fx 1000-1500 kcal mere ind sit ligevægtstal betyder det vel intet?


Salami og leverpostej indeholder meget mættet fedt.
Mættet fedt er usundt.
20 - 25% af kostplanens kcal. skal komme fra sundt fedt.
Case solved.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. apr 2011, 17:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Havde sgu lige et underligt connection problem med BB.dk, noget med
"General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Too many connections [1040]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists. "?

Nå, men ja, jeg har ikke målt hvor meget mælk, men det med de 200 - 300g havregryn den er god nok.

Men som jeg ser det lige nu, ville det være langt bedre hvis jeg gøre måltiderne mindre og strækker dem ud over dagen, måske med en 5 måltider istedet for kun 3?

Energiforbruget ser således ud:

Basalstofskifte: 1686 kcal (7054 kJ)
Energiforbrug: 2613 kcal (10934 kJ)

Jeg har ikke benyttet kost plan funktionen, da jeg synes det er lidt "ikke så sjovt" at skulle taste alt ind i et regnskab, selvfølgelig vil jeg gøre det hvis jeg gad spise det samme hver dag. Men jeg er nok mere den type der heller vil havde det lidt mere løst, forstået på den måde at jeg ikke vil være knytte til en "plan" for hvad vis man ikke lige har det der står i planen, så må man finde et andet alternativ, så måske ikke er lige så godt, forstå mig nu ret.

Men hvad vil I sige, jeg er enig i at jeg skal op på flere måltider på dagen, det vil hjælpe en del.

Men hvad af daglig dags ting er "gode" og spise, da jeg ikke havde regnet med at leverpostej og salami var noget problem?

Jeg vil jo helst gøre det rigtige for min krop, så der kommer så lidt fedt som muligt.

PS: billederne er fra maj i år, ikke helt up to date, og please kan I ikke tale af erfaringer for artikler har jeg læst, nok nærmere alt om kost på denne side! :dance:
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ck92 skrev:
Thomas-B skrev:Hvis han får de proteiner han skal, sker der vel ingenting ved at få noget salami og leverdreng? En kcal er vel en kcal? Så længe han ikke indtager fx 1000-1500 kcal mere ind sit ligevægtstal betyder det vel intet?


Nej en kalorie en nemlig ikke bare en kalorie.. selvom man bulker, så skal maden stadig være sund og dække dit behov.


Hvis han får dækket sit protein behov, og han vil gain muskelmasse betyder det ikke det store hvor kcalerne kommer fra. Men snakker vi sundhed er det self. en helt anden snak ! Så skal han nok ikke leve af salami og leverdreng :)
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 685
Tilmeldt: 22. okt 2010, 17:37
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Men hvad af daglig dags ting er "gode" og spise, da jeg ikke havde regnet med at leverpostej og salami var noget problem?


Tun
nødder
kylling
rugbrød
sundt fedt, fx via olier til aften

- spiser forresten selv hver 3. time. ca. 6 måltider på en dag
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2008, 17:38
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Selv om du ikke har lagt en præcis kostplan, vil jeg i forlængelse af det de andre er inde på godt høre din vurdering af, hvor langt over dit ligevægtsindtag, du ligger? Det skal jo nødigt være så meget, at du har 15 kg ekstra fedt at skulle af med efter dit cut :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:Selv om du ikke har lagt en præcis kostplan, vil jeg i forlængelse af det de andre er inde på godt høre din vurdering af, hvor langt over dit ligevægtsindtag, du ligger? Det skal jo nødigt være så meget, at du har 15 kg ekstra fedt at skulle af med efter dit cut :)

Altså, jeg havde selv regnet med at jeg lå på det omkring 1000 over, jeg har nemlig en rimelig høj for brænding, så jeg tænkte at jeg giver det et ekstra skud og ser hvordan det ser ud, også justere på det hen af vejen.
Men jeg kan da godt se at hvis mit ligevægtindtag er 2613 kcal, og jeg indtager 2500kcal til morgenmad, så er jeg da lidt på et side spor. Også der for at jeg tror det er bedre at jeg spiser 5 - 6 måltider om dagen, i stedet for de 3 jeg gør nu, det vil da helt sikkert hjælpe på det. :)
Selvfølgelig skal jeg også spise mindre pr. måltid. :-k

Men ellers ville jeg gerne høre hvad andre gør, måske er der nogen der har det på samme måde som jeg, de gider måske ikke være fast låst til en plan, men de spiser stadig sundt og varieret. Så ville jeg gerne høre nogle tips, måske opsætninger af hvad i spiser på en dag, bare sådan en korte træk. Så jeg kan få en idé om hvad jeg skal gøre. For det ser ud til at jeg har opfattet det lidt forkert så? :-k
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu kan det godt være det er mig der er dum, men jeg mener at have ladet mig forstå, medmindre du har en hormonlidelse, som skulle være pænt sjælden er der som sådan ikke noget der i den forstand hedder høj og lav forbrænding! igen kan være jeg tager fejl, har forsøgt at læse lidt om de forskellige morphs, ved ikke om det er det du mener, men som jeg forstår det er din forbrændig proportionel med dit aktivitests level i højere grad en nogen andre faktorer???
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 24. okt 2010, 22:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



skyprey skrev:Nu kan det godt være det er mig der er dum, men jeg mener at have ladet mig forstå, medmindre du har en hormonlidelse, som skulle være pænt sjælden er der som sådan ikke noget der i den forstand hedder høj og lav forbrænding! igen kan være jeg tager fejl, har forsøgt at læse lidt om de forskellige morphs, ved ikke om det er det du mener, men som jeg forstår det er din forbrændig proportionel med dit aktivitests level i højere grad en nogen andre faktorer???

Tror nu mere, du har mere ret end jeg. Det kommer måske af at jeg synes at jeg aldrig tager på, men så er forklaringen jo bare at man ikke spiser nok, til at komme over sit ligevægtindtag. Men ligesom alle andre teenagere så føler man at man har svært ved at stige i vægt. Men da mit forsøg på at bulke, er lidt "skævt" med hen syn til måltidets størrelse, fordeling af måltider, hvad måltidet indebære, så ville jeg bare høre om hvad du fx gør, under bulk, altså ikke en konkret kostplan men bare sådan i grove træk hvad din dag består af, af forskellige måltider og lign, andre er også velkomende til at skrive så jeg kan se om der er noget der går igen hos folk.
Skal lige siges at jeg ikke tager nogle kosttilskud udover en multi-vitamin pille.
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu er jeg selv ret ny i det hele her, men min kost plan kan du kigge på, fra dag til dag varriere den kun meget meget lidt!
Der er dog andre herinde der kan give dig gode tips, jeg har selv suget godt til mig af andre erfaring, det jeg dog har taget som den røde tråd er at spise flere måltider og så sigte efter et ligger over dit ligevægts indtag, uden at gøre det overdrevet!
Jeg har forsøgt mig med at ligge ca 300 kcal over dagligt og langsomt men roligt har det givet resultater, så prøv dig frem er vel mit bedste råd :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 275
Tilmeldt: 24. okt 2010, 22:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



skyprey skrev:Nu er jeg selv ret ny i det hele her, men min kost plan kan du kigge på, fra dag til dag varriere den kun meget meget lidt!
Der er dog andre herinde der kan give dig gode tips, jeg har selv suget godt til mig af andre erfaring, det jeg dog har taget som den røde tråd er at spise flere måltider og så sigte efter et ligger over dit ligevægts indtag, uden at gøre det overdrevet!
Jeg har forsøgt mig med at ligge ca 300 kcal over dagligt og langsomt men roligt har det givet resultater, så prøv dig frem er vel mit bedste råd :)

Ja, har også søgt lidt, og kigget på "de mere populæres" kostplaner her på siden.
Okay, tak skal du have. Jeg må jo bare erfare mig med tiden så! :hihi:

By the way, good form dude! :bodyman:
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jeg skal love for du kan skovle indenbords :?

jeg havde rimelig nemt ved det, jeg lavede ikke nogen kostplan og talte kalorier, jeg byggede langsomt og uplanlagt mere og mere mad på madplanen og så mange små portioner over hele dagen, netop fordi jeg ikke troede jeg spiste nok.. da jeg så beregnede mit daglige indtag i en kalorieberegner viste det sig så at jeg åd små 5000 kalorier dagligt lol
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 16. aug 2010, 14:57
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



EmiloMJ skrev:jeg skal love for du kan skovle indenbords :?

jeg havde rimelig nemt ved det, jeg lavede ikke nogen kostplan og talte kalorier, jeg byggede langsomt og uplanlagt mere og mere mad på madplanen og så mange små portioner over hele dagen, netop fordi jeg ikke troede jeg spiste nok.. da jeg så beregnede mit daglige indtag i en kalorieberegner viste det sig så at jeg åd små 5000 kalorier dagligt lol

Holy shit! :lol:

Det var sgu en del, men ja det er sgu svært lige at forholde sig til hvis man ikke har tal på det.
Men hvad gør du så nu, følger du en reel kostplan, eller hvad? :-k
It's not how you start, but how you finish!
Smut et kig forbi loggen, smiled-s-log-t56838.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. feb 2011, 15:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster