Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Hash vs. sprut

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg diskuterede med nogle kammerater om hva der var dårligst for formen. Hash eller øl?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

moestrup193 skrev:Hej jeg diskuterede med nogle kammerater om hva der var dårligst for formen. Hash eller øl?

Mit bud vil være øl :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Den har godt nok været oppe og vende mange gange. prøv at søge lidt :)

Bægge ting er det værste af det værste.. man kan sågar få tævepatter af at ryge og drikke.. pff..

Men kender da nogen stk der er ret store og ryger fed hver evig eneste dag... På alkohol kommer man aldrig op..
Mit bud er alkohol da man er total kvæsted... På hash kan man stadig formå det, hvis man da kan finde motivationen i sin ryger :D
Følg mig på Instagram : HisokaDK
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Nu ryger jeg selv lidt hash en sjælden gang, og det har ikke haft en negativ effekt på min træning.. Tværtimod, hvis man skal stille det op, hvis man bulker: man er jo helt afslappet i sin krop, belaster ingen muskler, og du får den onde fråder på, og kan indtage en masse ekstra kalorier og proteiner end normalt. Man bliver jo også træt, og få mere søvn om man vil.

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: FitnessDK Strandbytorv
BodyStudio

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00

Galleri: Vis galleri (1)

- skal lige siges det selvfølgelig ikke er nogen opfordring til at fatte bongen og ryge et hovede :)

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: FitnessDK Strandbytorv
BodyStudio

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00

Galleri: Vis galleri (1)

Har indtil videre kun røget hash med en af mine brows en gang. Om det er godt for træningen eller ej ved jeg ikke da jeg ikke var særlig aktiv da jeg gjorde det. Tror egentlig at det øl da du hører om folk med ølmave oftere end folk med hashmave :mrgreen:
Brugeravatar

Øl er værst. Efter en bytur, fest eller hvad det nu er, har de fleste heller ikke den store lyst til at spise som man skal. Jeg selv kan få kvalme af det. Det er selvfølgelig også værre pga. de stygge kalorier de dejlige øl indeholder.

Rygeren derimod bør du nok begrænse til weekenden, da musklerne er svækket, endda optil flere dage efter. Hvis du ryger meget, også i hverdagen, så sørg for at gøre det helst efter dit træningspas, da der så er længere tid musklerne kan nå at blive kampklar i :)
"Watching a bodybuilder take off his shirt is like watching a masterpiece being unveiled"

Kig gerne forbi min log: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=30434&postorder=asc&start=0#p746610

Geografisk sted: Mørkøv/holbæk

mlh skrev:Øl er værst. Efter en bytur, fest eller hvad det nu er, har de fleste heller ikke den store lyst til at spise som man skal. Jeg selv kan få kvalme af det. Det er selvfølgelig også værre pga. de stygge kalorier de dejlige øl indeholder.

Rygeren derimod bør du nok begrænse til weekenden, da musklerne er svækket, endda optil flere dage efter. Hvis du ryger meget, også i hverdagen, så sørg for at gøre det helst efter dit træningspas, da der så er længere tid musklerne kan nå at blive kampklar i :)

Det der med at ryge hash hver dag er vel aldrig godt. Det er jo reelt set et misbrug så? ligesom øller hver dag er et misbrug. Og kommer man først ud i et misbrug er det vel aldrig godt for ens træning
Brugeravatar

Hash vil atid være værre end alkohol... Det lyder som om man prøver at retfærdiggøre et hash forbrug hehe :D

Og igen, man skal jo ikke begynde at ryge hash, i stedet for at drikke sprut. Bare fordi det skader træningen mindst...
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

R0mme1 skrev:Hash vil atid være værre end alkohol... Det lyder som om man prøver at retfærdiggøre et hash forbrug hehe :D

Og igen, man skal jo ikke begynde at ryge hash, i stedet for at drikke sprut. Bare fordi det skader træningen mindst...

Noget du har nogen dybere forklaring på? Min fysiklærer har altid fortalt os at alkohol er værre.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

The Little Kid skrev:
R0mme1 skrev:Hash vil atid være værre end alkohol... Det lyder som om man prøver at retfærdiggøre et hash forbrug hehe :D

Noget du har nogen dybere forklaring på? Min fysiklærer har altid fortalt os at alkohol er værre.

Hedder din fysiklære marley til efternavn eller sådan noget? Det er sgu den første lære jeg nogensinde har hørt om, der har sagt positive ting om tryllebønnerne
Brugeravatar

hjarsoe skrev:
The Little Kid skrev:

Hedder din fysiklære marley til efternavn eller sådan noget? Det er sgu den første lære jeg nogensinde har hørt om, der har sagt positive ting om tryllebønnerne

Han hedder ikke Marley til efternavn, nej - han er dog ganske laid back :hihi:

Gad faktisk godt ha' nogen hårde facts på bordet omkring det emne her :)
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

først og fremmest er det en noget, hmm irrelevant diskussion, eftersom at der uden en så afgørende faktor som dosis og frekvens, er afgørende for overhovedet at foretage en sammenligning.

Alkohol har måske en mere umiddelbar effekt på ens træning, især på ens kostvaner, hvilket især er synderen ang. alkohol ifht bodybuilding, men generelt er alkohol også hårdt ved kroppen.

Når det så er sagt, har incoqnito skrevet i en lignende tråd engang, at der bliver rapporteret nogen flere problemer ved et moderat forbrug af hash kontra alkohol, det er især psykoser der er synderen her.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:først og fremmest er det en noget, hmm irrelevant diskussion, eftersom at der uden en så afgørende faktor som dosis og frekvens, er afgørende for overhovedet at foretage en sammenligning.

Alkohol har måske en mere umiddelbar effekt på ens træning, især på ens kostvaner, hvilket især er synderen ang. alkohol ifht bodybuilding, men generelt er alkohol også hårdt ved kroppen.

Når det så er sagt, har incoqnito skrevet i en lignende tråd engang, at der bliver rapporteret nogen flere problemer ved et moderat forbrug af hash kontra alkohol, det er især psykoser der er synderen her.

Selvfølgelig kan hash skade personer meget. Folk der indtager det hver dag gennem nogle år ender jo med at være på bølgelængde med børnehave børn! Når det er sagt så syntes jeg også at man skal give sig selv plads til begge dele bare en gang imellem!
Brugeravatar

hjarsoe skrev:
Moody skrev:først og fremmest er det en noget, hmm irrelevant diskussion, eftersom at der uden en så afgørende faktor som dosis og frekvens, er afgørende for overhovedet at foretage en sammenligning.

Selvfølgelig kan hash skade personer meget. Folk der indtager det hver dag gennem nogle år ender jo med at være på bølgelængde med børnehave børn! Når det er sagt så syntes jeg også at man skal give sig selv plads til begge dele bare en gang imellem!

Misbrug er godt.. Blandingsmisbrug er dobbelt så godt!
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

I forhold til kroppen er alkohol klart farligt, dvs. dermed også i forhold til træning.
Faren ved hash er dog især også de psykoser der kan medfølge ved indtag.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

hjarsoe skrev:

ikke nødvendigvis, ved brug af psykedeliske stoffer, skal man være prædisponeret for at f.eks. cannabis kan udløse psykosen.

kardon>> læs mig tidligere indlæg, enhver sammenligning uden dosis og frekvens er irrelevant.
Brugeravatar

Alle jer pseudovidenskabsfolk, venligst lad være med at poste med mindre I har kilder på det, I fylder boardet med selvopfundet pladder. Kthxbye.
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Jaspar skrev:Alle jer pseudovidenskabsfolk, venligst lad være med at poste med mindre I har kilder på det, I fylder boardet med selvopfundet pladder. Kthxbye.

bliver lidt i tvivl om det er mig du henvender dig til, men så vidt jeg ved skal man da være prædisponeret for en psykose som f.eks. skizofreni, for at psykedeliske stoffer kan udløse den?
at man så ikke kan vide om man er prædisponeret er vel en anden sag, men essensen er at det ikke er alle der vil opleve de samme bivirkninger ved et cannabis misbrug, modsat der vel er en rimelig konsensus ved et alkoholmisbrug (levercirrhose eller cirrhosis hepatitis).

og lad nu være med at læse mine indlæg som en fortaler for hash.
Brugeravatar

Hashens farligste fysiske farer er røgen og de abstinenser, som et massivt forbrug leder til. Rygningen kan give rygerlunger og kronisk bronkitis, og abstinenserne er rimelig overskuelige.
Der findes såvidt vides ikke dødsfald, som er direkte forårsaget af cannabis. Derimod forårsager alkohol direkte hvert 20. dødsfald (ifølge Sundhedsstyrelsen), og abstinenserne kan være så voldsomme, at de viser sig som delirium tremens - et potentielt livstruende syndrom.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Musklerne er sku da ikke svækket flere dage efter man har røget hash.

Svækket er måske ikke det rigtige ord at bruge, men du har bestemt ikke samme energi niveau dagen efter en god ryger, som du ville have haft hvis du ikke havde røget.
"Watching a bodybuilder take off his shirt is like watching a masterpiece being unveiled"

Kig gerne forbi min log: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=30434&postorder=asc&start=0#p746610

Geografisk sted: Mørkøv/holbæk

Ryger i perioder ikke og i perioder hver dag.

Mærker ingen idflydelse på træningen, medmindre jeg har røget inden træning eller røget white widow og lign. med et alt for højt indhold af THC

Bliver totalt bollet af alkohol, rører ikke det møg.

Kender mange store fyre som ryger en del.
Personligt kender jeg ikke nogen selv der har taget skade ved at ryge hash.

Kendte 2 som er døde pga. af alkohol.

Hash kan så desværre føre til forhøjet prolactin niveau eller en psykose.
En psykose kanman aldrig vide sig sikker fra.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Logbog: Ingen logbog

mlh skrev:
Musklerne er sku da ikke svækket flere dage efter man har røget hash.

Svækket er måske ikke det rigtige ord at bruge, men du har bestemt ikke samme energi niveau dagen efter en god ryger, som du ville have haft hvis du ikke havde røget.

Kom nu med de kilder, flotte!
Da jeg fik leveret min nye vaskemaskine var den pakket ind i bobbelplast. Jeg pillede tapen af plasten, klippede huller i den ene ende og hængte det op som badeforhæng. Rigtig fint!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nørrebronx

Hash kan så desværre føre til forhøjet prolactin niveau eller en psykose.
En psykose kanman aldrig vide sig sikker fra.

Den risici synes jeg personligt kun man skal tage alvorligt hvis i forvejen er psykisk ustabil, eller har skizofreni eller psykiske sygdomme i familien da hash så godt kan provokere en psykose frem. Ligger disse ting ikke familien synes jeg simpelhen at risikoen for at få psykose er for lav til at blive tage alvorligt.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00